Stoppen met pil; wordt libido wel hoger?

05-02-2016 19:30 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Je hoort tegenwoordig heel veel dat het stoppen met de pil ervoor zorgt dat het libido veel hoger wordt.

Ik vroeg me af of er ook ervaringen zijn dat dit niet zo is.

Zelf ben ik nu bijna een jaar gestopt met de pil, en kan niet echt zeggen dat ik veel meer zin heb.

Wel is de seks gevoelsmatig veel beter geworden, ik geniet er meer van.



Dus zijn er ook vrouwen die na het stoppen van de pil nog steeds niet heel erg veel zin hebben?
Alle reacties Link kopieren
Toen ik tijdelijk stopte met de pil merkte ik ook geen verschil in libido. Ik merk wel dat zodra ik begin met de pil (als ik deze een tijd niet meer heb genomen) ik wat neerslachtiger ben dan normaal de eerste maand.
'We should all start to live before we get too old.'
Stoppen met de pil zorgt er niet voor dat je je partner ineens heel aantrekkelijk gaat vinden.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij volgt het libido nu mijn cyclus ipv altijd hetzelfde niveau
.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij maakt het wel echt verschil. Hoe was je libido tijdens pilgebruik?
Alle reacties Link kopieren
Bij mij heeft het geen verschil gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij heel erg, maar ook weer tijdelijk. Wel meer dan met pil. Verschilt per vrouw natuurlijk.
Hakuna Matata
Alle reacties Link kopieren
Geen verschil bij mij
Alle reacties Link kopieren
Bij mij ook meer sex, sinds geen pil gebruik meer, en geniet er kwa gevoel meer van.
Jarenlang heb ik de pil met plezier geslikt, mijn menstruatie was een stuk minder pijnlijk met de pil en zonder de pil had ik beslist meer kinderen gehad. Maar ik dacht ernstig in de overgang te zijn, allerlei klachten, totdat ik stopte met de pil. Libido werd een heel stuk hoger, vrijen een stuk prettiger en mijn humeur veel opgewekter. Aardige bijkomstigheid is dat mijn menstruatie tot nu toe net doet alsof ik de pil nog slik - precies op tijd en slecht een paar dagen vrij weinig bloedverlies.

Nu vraag ik me alleen af wanneer ik wel in de overgang ga komen.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij was het ook cyclusgerelateerd. Dus rond de tijd dat ik mijn eisprong kreeg, was mijn libido ineens 1000x hoger. Toen ik aan de pil was het altijd redelijk gelijk, en een stuk minder dan niet aan de pil. Sinds ik zwanger ben heb ik juist helemaal geen libido. Hoop voor mezelf en voor mijn 'wederhelft' dat dit nog wel beter wordt haha.
Ik heb altijd een erg goed libido. Met en zonder pil.



Dus dat kan ook nog he
Alle reacties Link kopieren
Ik werd ook gevoeliger en zeker rond de eisprong en vlak voor ik ongesteld moest worden. En eigenlijk werd mijn libido altijd "wakker" als mijn man aangaf zin te hebben, daar heeft de pil geen verschil in gemaakt.
die ik wilde bestaat al...
25 jaar lang de pil geslikt. Libido nul.

Daarna 2 jaar overgangsperiode. Veel stress door pré overgang.

Nu een gigantisch hoog libido.

Totaal andere persoon is ontwaakt seksueel gezien.
Ik heb idddan ook eind eisprong meer zin!

Grappig want dit is het eerste topic dat ik lees waarin meer mensen dat herkennen
Alle reacties Link kopieren
Geen verschil, nog steeds even laag als ik al zin heb dan rondom de eisprong. Ben benieuwd hoe dat straks in de overgang wordt en daarna.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Maakte hier geen verschil, libido bleef even laag.
Alle reacties Link kopieren
Wel grappig dat er best veel vrouwen reageren met dat ze geen verschil merken.

Dat heb ik zelf dus ook, misschien is mijn libido ietsjes hoger geworden maar niet veel.

Maar idd het gevoel is wel beter.

Ik merk zelf ook dat ik na mijn eisprong wat meer zin heb.

Maar het is gewoon niet zo dat nadat ik met de pil ben gestopt dat ik veel meer zin heb.

Ik ga de pil ook nooit meer slikken, ik werd er emotioneel erg onstabiel van, wat nu dus stukken beter is!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven