SUPER laag libido door anticonceptie pil

07-05-2012 16:49 114 berichten
Alle reacties Link kopieren
*
Alle reacties Link kopieren
Ik had het heel erg met de nepper van Microgynon. Met de gewone Yasmin nergens last van.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dezelfde ervaring gehad met mijn partner. De pil die maar een hormoon bevat en die je mag gebruiken bij borstvoeding hielp bij ons iets. Maar ik weet niet hoe dat bij jou uitpakt, want het is natuurlijk ook persoonlijk. Hij is in ieder geval minder zwaar, dus je zou het sowieso kunnen proberen.
mirenaspiraaltje nemen? daar zitten veel minder hormonen in
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf dus ook de nepper van de microgynon 30...



Kan het daar echt aan liggen?

Als ik de huisarts zou bellen, kan ik dan bijv ook gewoon vragen naar de originele Microgynon 30?



Ik lees af en toe wel reactie's op internet, dat de microgynon 30 zo goed bevalt.
quote:lyead schreef op 07 mei 2012 @ 16:51:

Ik heb dezelfde ervaring gehad met mijn partner. De pil die maar een hormoon bevat en die je mag gebruiken bij borstvoeding hielp bij ons iets. Maar ik weet niet hoe dat bij jou uitpakt, want het is natuurlijk ook persoonlijk. Hij is in ieder geval minder zwaar, dus je zou het sowieso kunnen proberen.Is die dan niet super onbetrouwbaar?
Alle reacties Link kopieren
Bij de echte microgynon had ik nergens last van. Ik heb hier weleens gelezen dat dokters/apothekers je niet zomaar een origineel meegeven puur door de kosten. Dat je eerst allerlei neppers geprobeerd moet hebben.
Ik heb ook 'n tijdje de nepper levongestrilnogwat gehad, maar daar ondervond ik ook hinder van (niet zozeer libido maar doorbraakbloedingen) dus ik heb gewoon de microgynon 30 weer teruggevraagd en nu voel ik me stukken beter.
Alle reacties Link kopieren
Waar wij last van hadden was ook microgynon 30 (ik gok nepper, dat is het enige wat je standaard krijgt van de apotheek)
Alle reacties Link kopieren
Zoals mijn huisarts ooit zei: "Tsja hormonen zijn rare dingen."



Misschien een 3 fase pil proberen deze ligt dichter bij je normale cyclus. Ik heb trinordiol (in een vrolijk pakje met bloemetjes) en die bevalt me goed.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 07 mei 2012 @ 16:53:

[...]



Is die dan niet super onbetrouwbaar?Nee hoor hij is zeker betrouwbaar want wordt voorgeschreven door artsen als je borstvoeding geeft. Ook daarna is ie nog betrouwbaar, maar wel ietsiepietsie minder. Alleen gebaseerd op geen eisprong dacht ik uit mijn hoofd even... Ik weet de naam zo ook niet maar die valt op te zoeken.
Met ietsiepietsie minder zou ik geen genoegen nemen, zou niet zitten te wachten op 'n ongelukje.



De 3 fasenpil is niet geschikt om door te slikken. De eerste fase is te licht en dan krijg je 'n doorbraakbloeding. Dus als je niet vaak ongesteld wilt worden gewoon 'n normale pil kiezen.
Alle reacties Link kopieren
De kans op een ongeluk is nog steeds heel klein hoor. Let wel, bij de gewone pil krijg je ook geen garanties.



Zoek hem eens op. Ik moet helaas gaan anders zou ik het zelf doen.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik vind het soms wel handig om bijv door te slikken. Dus dat zou wel een mogelijkheid moeten zijn.



Was net iets aan het opzoeken over de 3 fasenpil, maar als hij echt zou helpen om het libido omhoog te krikken, dan zou ik het er zeker voor over hebben om gewoon ongesteld te worden.
Alle reacties Link kopieren
Van baby-op-komst.nl:



Als je voor de pil kiest tijdens borstvoeding is er eigenlijk maar één pil die je kunt gebruiken: de zogenaamde oestrogeen-vrije pil, een pil met één hormoon, een progestageen. De oestrogeen-vrije pil is overigens net zo betrouwbaar als de combinatiepil. Zie voor meer informatie de stukje over de oestrogeen-vrije pil.

http://baby-op-komst.nl/918/oestrogeen-vrije-pil.html
Alle reacties Link kopieren
Bedankt Lyead!



Ga het zeker even lezen.
Alle reacties Link kopieren
Maar kun je met deze pil dan dus niet doorslikken en dus je menstruatie uitstellen Lyead?
quote:elninjoo schreef op 07 mei 2012 @ 17:00:

Met ietsiepietsie minder zou ik geen genoegen nemen, zou niet zitten te wachten op 'n ongelukje.



De 3 fasenpil is niet geschikt om door te slikken. De eerste fase is te licht en dan krijg je 'n doorbraakbloeding. Dus als je niet vaak ongesteld wilt worden gewoon 'n normale pil kiezen.Ik slik de trigynon 3 maanden lang door en nooit last van doorbraakbloedingen hoor.
koperspiraaltje?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind een spiraaltje zo definitief. Ben nog al een scheitert wbt dat soort dingen. En als het dan niet bevalt en niet het gewenste resultaat geeft wat het libido betreft, dan moet het weer verwijdert worden.



Je hebt het niet echt zelf in de hand en met de pil kun je zo stoppen. Daarbij lees ik over een spiraaltje ook geen goede dingen wat het libido betreft.
Er is niks engs of definitiefs aan een spiraaltje hoor. Als hij niet bevalt dan kan je hem er zo weer laten uithalen.
Een implanon?
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg ook opeens een neppe Microgynon 30, onder het motto van 'precies dezelfde als de echte!' Mijn hele kop onder de pukkels, ik zou gewoon iets meer bijbetalen en de originele bestellen.
Alle reacties Link kopieren
quote:metafoor schreef op 07 mei 2012 @ 17:24:

Ik kreeg ook opeens een neppe Microgynon 30, onder het motto van 'precies dezelfde als de echte!' Mijn hele kop onder de pukkels, ik zou gewoon iets meer bijbetalen en de originele bestellen.Ik heb laatst de echte weer gekregen, omdat de neppe op was. Resultaat: doorbaakbloedingen, 4 weken lang PMS en na 6 weken nog steeds een berg puistjes. Dus de echte staat echt niet garant voor geen problemen.
Alle reacties Link kopieren
TO, ik herken je verhaal. Ik slik al vanaf mijn 14e de pil, omdat ik extreme menstruatiepijn heb. Stoppen met anti-conceptie is dus niet echt een optie. Zou graag die troep niet meer slikken. Ga binnenkort toch eens een afspraak maken met de huisarts om de mogelijkheden te bespreken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven