SUPER laag libido door anticonceptie pil

07-05-2012 16:49 114 berichten
Alle reacties Link kopieren
*
Alle reacties Link kopieren
quote:Debora schreef op 10 mei 2012 @ 04:34:

[...]



Haha, we zijn geen katten pseudo. Het is een leuke theorie, maar zo werkt het menselijk libido niet.

Wist je dat de eerste onderzoeken na de invoering van de pil lieten zien dat vrouwen juist seksueel veel actiever werden? Omdat ze eindelijk niet meer bang hoefden te zijn om zwanger te worden. En dat allemaal zonder eisprong. Gek he?Verbaast me helemaal niks dat je het vergelijk met een ánder dier zo 'grappig' vindt. Leg maar eens uit waarom het menselijk libido anders werkt?
Alle reacties Link kopieren
quote:jongstel2629 schreef op 10 mei 2012 @ 11:26:

[...]





MAAR IK BEN ER VAN OVERTUIGD DAT BIJ HEEL VEEL VROUWEN ANTICONCEPTIE WEL MEESPEELD.



WEET DAT DIT NIET AAN MIJ GERICHT WAS MAAR MOEST EVEN REAGEREN.Ik hoor je luid en duidelijk. Maar mijn punt is: waarom zou je iedereen die 'troep' afraden? Er zijn zat mensen (zoals ik) bij wie het geen invloed op het libido heeft. Nu zit je anderen alleen maar gek te maken. En om dus even (voor de zoveelste keer) in herhaling te vallen: er zijn een hele hoop andere redenen waarom iemand geen libido heeft. Je moet niet alles op de pil gooien.
Occam's razor
Alle reacties Link kopieren
quote:pseudo schreef op 10 mei 2012 @ 13:19:

[...]





Verbaast me helemaal niks dat je het vergelijk met een ánder dier zo 'grappig' vindt. Leg maar eens uit waarom het menselijk libido anders werkt?

Volgens mij gaf ik daar een prachtig voorbeeld voor, namelijk dat vrouwen een beter libido kregen na het invoeren van de pil.

Ons libido wordt geregeerd door hoe we denken. En we denken, omdat we een hoger ontwikkeld brein hebben (ooit een kat horen praten?).
Occam's razor
Alle reacties Link kopieren
*delete zinloze moeite mbt invoeren pil=meer seks*



Dus jij denkt dat katten niet kunnen praten omdat wij niet snappen wat zo'n 'miauw' betekent...haha. Alsof alleen mensentaal een taal/communicatie is! Ik neem je nu nog minder serieus in deze discussie.



Waar haal jij al deze wijsheid vandaan eigenlijk?



Edit: en waarom zo star niet erkennen dat er zoiets als biologie bestaat? Vind je dat te primitief ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vanaf mijn 14e de pil geslikt en ben daar een jaar geleden mee gestopt. Ik heb nooit het idee gehad dat ik toen een laag libido had maar toen ik ermee stopte was mijn libido een stuk (irritant) hoger en nu ik de mirena heb is dat nog steeds zo.. Dus het zou met mijn leeftijd te maken kunnen hebben maar ik sluit de werking van de pil ook niet uit!



TO, misschien moet je toch eens over een spiraal nadenken!
Het verschil merk ik ook wel. Nu ben ik tijdens een vakantie gestopt, omdat mijn strips op waren en ik voor mijn vakantie me geen tijd gunde om nieuwe te halen.



Dus nu ben ik weer puur natuur en heb onwijs veel ZIN. Het is niet zo dat ik met pil helemaal geen zin heb, gelukkig, maar verschil is er echt heel duidelijk.



Na jaren niks te hebben geslikt, een tijd de nuvaring gehad. Die beviel me ook wel goed, alleen vond mijn vaste minnaar dat echt niks. Daarom de pil, want alleen met condoom is voor mijn gevoel niet zeker genoeg.



Kan me goed voorstellen dat de ene vrouw gevoeliger is dan de andere. Je krijgt hoe dan ook, meer hormonen binnen dan normaal en ik snap dat dat invloed kan hebben op oa libido of migraine veroorzaakt.
Alle reacties Link kopieren
quote:noppies schreef op 10 mei 2012 @ 20:30:



Na jaren niks te hebben geslikt, een tijd de nuvaring gehad. Die beviel me ook wel goed, alleen vond mijn vaste minnaar dat echt niks. Daarom de pil, want alleen met condoom is voor mijn gevoel niet zeker genoeg.

Die ring kun je toch uit doen tijdens de seks? Of hadden jullie dagenlang achter elkaar seks?
Occam's razor
Alle reacties Link kopieren
quote:pseudo schreef op 10 mei 2012 @ 17:56:

*delete zinloze moeite mbt invoeren pil=meer seks*



Is gewoon zo hoor. Vrouwen waren heel blij in die tijd. Dat is nu een beetje wegge-ebt nu het zo gewoon geworden is.



quote:Dus jij denkt dat katten niet kunnen praten omdat wij niet snappen wat zo'n 'miauw' betekent...haha. Alsof alleen mensentaal een taal/communicatie is! Ik neem je nu nog minder serieus in deze discussie.

Je snapt best wat ik bedoel: menselijke communicatie is vele malen ingewikkelder en gecompliceerder en van hoger niveau als kattencommunicatie



quote:Waar haal jij al deze wijsheid vandaan eigenlijk?

Logisch redeneren, zie onderstaande. Moet je eens proberen, is leuk



quote:Edit: en waarom zo star niet erkennen dat er zoiets als biologie bestaat? Vind je dat te primitief ofzo?Wie zegt dat ik dat niet erken? Ik zeg dat libido voornamelijk afhankelijk is van andere oorzaken. Als jouw theorie klopt, zouden vrouwen die de pil gebruiken of in de overgang zijn, nooit meer seks hebben. Doe toch niet zo dom...
Occam's razor
Alle reacties Link kopieren
Logisch redeneren. Aha. Dat je meer in je eigen 'logica' gelooft dan in studies van mensen die wel aan hun bevindingen durfden te twijfelen verbaast me ook al niks. Klein wereldje moet dat zijn. Sneu.
Alle reacties Link kopieren
quote:Debora schreef op 10 mei 2012 @ 17:35:

[...]





Ik hoor je luid en duidelijk. Maar mijn punt is: waarom zou je iedereen die 'troep' afraden? Er zijn zat mensen (zoals ik) bij wie het geen invloed op het libido heeft. Nu zit je anderen alleen maar gek te maken. En om dus even (voor de zoveelste keer) in herhaling te vallen: er zijn een hele hoop andere redenen waarom iemand geen libido heeft. Je moet niet alles op de pil gooien.





Bedoel ook zeker niet dat iedereen met de pil moet stoppen maar als je minder zin in sex hebt als voorheen dan raad ik het echt wel aan, want je hebt zelf niet door dat het door de anticonceptie komt.

Pas als je een tijdje gestopt bent komen de lust gevoelens weer terug.

Maar als jouw partner tevreden is vind ik niks mis met de pil, alleen is het echt iets wat een grotere rol KAN spelen dan je door hebt. (bedoel niet jou persoonlijk maar algemeen.).

Mijn sex leven is gelukkig nu weer zoals vroeger en dat vind ik heerlijk. Heb ook een kind, werk en vrienden en familie, En het leven is ook hier niet altijd even rooskleurig maar mijn lust gevoelens zijn er dan ook nog.

Vind het alleen zo jammer dat er zo veel relatie kapot gaan door gebrek aan sex als het niet nodig is. Tuurlijk reageert ieder lijf anders op anticonceptie maar voor mij was het een openbaring toen ik eenmaal een half jaar gestopt was maar ik heb hetv dan ook niet alleen over de pil ook staafje en spiraaltje werkt bij mij niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:jongstel2629 schreef op 11 mei 2012 @ 14:36:

[...]





Bedoel ook zeker niet dat iedereen met de pil moet stoppen maar als je minder zin in sex hebt als voorheen dan raad ik het echt wel aan, want je hebt zelf niet door dat het door de anticonceptie komt.

Pas als je een tijdje gestopt bent komen de lust gevoelens weer terug.

Proberen kan nooit kwaad, natuurlijk. En fijn dat het bij jou uiteindelijk allemaal weer goed gekomen is. Ik denk dat dat uiteindelijk het belangrijkste is.
Occam's razor
Alle reacties Link kopieren
quote:sterretje2012 schreef op 07 mei 2012 @ 18:03:

Ik heb nu even wat informatie opgezocht over de yasmin pil. Schijnt zelfs voor sommige vrouwen libido verhogend te werken?



Zijn er hier vrouwen die er ervaring mee hebben?Hoi Sterretje, heb ook een tijdje de Yasmin gebruikt. Wat libido betreft geen verschil. Van deze pil had ik ook nog eens 2 weken in een maand hele pijnlijke borsten.
Alle reacties Link kopieren
Ben je er al een beetje uit wat je op anticonceptiegebied gaat doen, Sterretje? Ik twijfel ook hoe ik dit ga oplossen, heb op dit moment geen partner dus kan ik nog even rustig nadenken... Hormonen in ieder geval liever niet meer. Misschien straks wel gewoon alleen condooms.
Alle reacties Link kopieren
quote:sweetfozziebabe schreef op 11 mei 2012 @ 23:07:

Ben je er al een beetje uit wat je op anticonceptiegebied gaat doen, Sterretje? Ik twijfel ook hoe ik dit ga oplossen, heb op dit moment geen partner dus kan ik nog even rustig nadenken... Hormonen in ieder geval liever niet meer. Misschien straks wel gewoon alleen condooms.Ik wil niet blijven zeuren, maar nogmaals: condooms zijn niet zo betrouwbaar als het op preventie van zwangerschap aankomt...
Occam's razor
Alle reacties Link kopieren
quote:Dribbel9 schreef op 09 mei 2012 @ 19:53:

Is het echt zo erg met die ethinylestradiol/levonorgestrel? Mijn libido is gezakt naar beneden het nulpunt, daarnaast zweet ik me een ongeluk en heb ik een ontzettend vette huid/vet haar. Ik heb nu microgynon 50 gekregen tegen de vette huid maar wellicht dan toch maar weer de micro 30 vragen!Kun je dan toch maar niet beter aan de Diane 35 gaan? Die werkt in ieder geval wel tegen puistjes, vette huid en haar, en volgens mij is dat een minder zware pil als de microgynon 50. De micro 30 doet volgens mij niet veel voor je huid en haar. Je zou het kunnen proberen, die Diane 35, misschien heb jij wel helemaal geen bijwerkingen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Debora schreef op 11 mei 2012 @ 23:15:

[...]



Ik wil niet blijven zeuren, maar nogmaals: condooms zijn niet zo betrouwbaar als het op preventie van zwangerschap aankomt...Als je niet wilt blijven zeuren moet je dat ook niet doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Debora schreef op 11 mei 2012 @ 23:15:

[...]



Ik wil niet blijven zeuren, maar nogmaals: condooms zijn niet zo betrouwbaar als het op preventie van zwangerschap aankomt...Trouwens, uit onderzoeken is ook gebleken dat dat voornamelijk komt door verkeerd gebruik. Bij juist gebruik is een condoom wel degelijk heel betrouwbaar, ook als preventie tegen zwangerschap.
Alle reacties Link kopieren
quote:sweetfozziebabe schreef op 11 mei 2012 @ 23:31:

[...]



Trouwens, uit onderzoeken is ook gebleken dat dat voornamelijk komt door verkeerd gebruik. Bij juist gebruik is een condoom wel degelijk heel betrouwbaar, ook als preventie tegen zwangerschap.

Bij slecht gebruik een kans tot 1 op de 5, bij goed gebruik 1 op de 20. Tegenover pil: 1 op de 100 tot 1 op de 1000.



Ik wil je alleen maar waarschuwen, zodat je straks niet huilend bij de dokter zit, omdat het condoom is gescheurd...
Occam's razor
Alle reacties Link kopieren
quote:Debora schreef op 11 mei 2012 @ 23:47:

[...]



Bij slecht gebruik een kans tot 1 op de 5, bij goed gebruik 1 op de 20. Tegenover pil: 1 op de 100 tot 1 op de 1000.



Ik wil je alleen maar waarschuwen, zodat je straks niet huilend bij de dokter zit, omdat het condoom is gescheurd...Condooms scheuren zelden, ook dat is aangetoond. Ze worden uitgebreid getest, en kunnen het prima hebben waar ze voor worden gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Debora schreef op 11 mei 2012 @ 23:47:

[...]



Bij slecht gebruik een kans tot 1 op de 5, bij goed gebruik 1 op de 20. Tegenover pil: 1 op de 100 tot 1 op de 1000.



Ik wil je alleen maar waarschuwen, zodat je straks niet huilend bij de dokter zit, omdat het condoom is gescheurd...



Over je "getallen" heb ik nog even het volgende te zeggen.



1 op de 100 tot 1 op de 1000: hmm...nogal breed genomen, vraag me dus ook af hoe betrouwbaar deze gegevens zijn en hoe ze er aan komen. Ik hoop wel dat ze gecontroleerd hebben of deze vrouwen hun pil netjes hebben ingenomen, ha ha!

En dan het getal 1 op de 20 bij goed condoomgebruik: hoop wel dat de deskundigen gecontroleerd hebben of de condooms correct werden gebruikt tijdens het vrijen, ha ha!



Hoe denk je dat er vrouwen ondanks het pilgebruik toch zwanger worden. Dit gebeurt echt niet als ze iedere dag rond hetzelfde tijdstip netjes hun pil innemen.

Oeps pil vergeten, oeps antibiotica geslikt, oeps diarree gehad, oeps St. Janskruid geslikt, oeps andere medicijnen gebruikt, oeps... zo kan ik nog wel even doorgaan.



Hetzelfde geldt voor het condoomgebruik: oeps, dat hebben we niet goed gedaan...



Als de pil bij correct gebruik, bij sommige vrouwen echt niet zou werken, dan zouden er volgens jouw getallen wel meer vrouwen zwanger moeten worden.



Ik wil hier alleen maar mee zeggen dat je het meestal toch echt zelf in de hand hebt als je per ongeluk zwanger wordt. Het is nogal makkelijk om de schuld maar meteen bij het condoom te leggen. Vergeet niet dat het condoom ook nog eens een hoop andere ellende voorkomt.



Verder hoop ik voor jou dat je straks ook niet huilend en zwanger bij de dokter zit en dan zegt: maar dokter, het was toch maar een kans van 1 op de 100 tot 1 op de 1000...

Dus gebruik je pil maar correct, en vergeet geen condoom te gebuiken op momenten dat de pil niet betrouwbaar is.
Alle reacties Link kopieren
Met de yasmin was mijn libido al beter, met de mirena is het helemaal normaal. Ik ben fan van de mirena. Maar als je echt geen hormonen wil, kun je natuurlijk ook een koperspiraaltje nemen. Dan weet je zeker dat hormonen geen effect kunnen hebben op je libido, die zitten er namelijk niet in.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Alle reacties Link kopieren
quote:sweetfozziebabe schreef op 12 mei 2012 @ 00:12:

[...]





Condooms scheuren zelden, ook dat is aangetoond. Ze worden uitgebreid getest, en kunnen het prima hebben waar ze voor worden gebruikt.Condooms is het betrouwbaarste middel om soa's te voorkomen (ook het enige middel om soa's te voorkomen), maar voor anticonceptie is de pil toch echt een heel stuk betrouwbaarder.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Alle reacties Link kopieren
quote:Gamayun schreef op 12 mei 2012 @ 11:15:

[...]





Condooms is het betrouwbaarste middel om soa's te voorkomen (ook het enige middel om soa's te voorkomen), maar voor anticonceptie is de pil toch echt een heel stuk betrouwbaarder.Had helaas niets anders dan bijwerkingen van de pil zoals ik al eerder meldde, De pil is dus voor mij geen optie meer. Wil niets meer met hormonen.
Alle reacties Link kopieren
Ik las net op een site van een sexuoloog dat een pil met het progestageen norgestimaat minder invloed zou hebben op je libido. De merknaam is Cilest. Daar ga ik toch eens ff in duiken.

Iemand ervaring met deze pil wat betreft het libido of andere bijwerkingen?
Alle reacties Link kopieren
Je eigen keus, praat jezelf alleen niet aan dat condooms heus bijna net zo betrouwbaar zijn, want dat ís gewoon niet zo. Prima om ervoor te kiezen geen hormonale anticonceptie meer te willen, baas over eigen lijf en zo. Alleen het is denk ik wel verstandig de feiten niet uit het oog te verliezen.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven