swingers en religie

18-03-2015 16:15 243 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw topic om hier even verder te gaan over gelovende swingers.

Mag je als gelovige swingen, vindt je het zelf een probleem als gelovige of wil je alleen swingen met gelijkgestemden?

Hier kunnen we er als volwassenen over discussiëren.

Laten we wel proberen het netjes te houden en er geen welles nietes discussie van maken!



Voor iedereen die mee wil discussiëren, welkom!
some of the best moments in life are the one's you can't tell anyone about
Alle reacties Link kopieren
quote:luckyjane schreef op 19 maart 2015 @ 00:52:

seksulateoeit .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:NummerZoveel schreef op 18 maart 2015 @ 22:52:

@Deb32



Ook de 10 geboden verschillen, zie hier de vergelijking:



http://mens-en-samenlevin ... 3435-de-tien-geboden.html



Dan zou je eigenlijk de oudste versie moeten aanhouden vanuit de Torah. In het nieuwe testament is het slechts een samenvatting van 'Heb God lief boven alles en je naasten als jezelf'



Wat betreft de bijbel zelf zijn er veel nieuwe vertalingen. Het oorspronkelijke Armeens, Grieks en zeker Hebreeuws is lastig te vertalen, omdat er in taal veel meer betekenissen zitten. Maar als historisch document schijnt de bijbel wel betrouwbaar te zijn.

(ondanks de vele vertalingen zoals bijvoorbeeld de onlangs verschenen bijbel in hedendaagse taal). Dat zegt dan niets wetenschappelijks over de inhoud van het boek, maar wel als historisch schrift.



Ik denk zelf dat swingen en christendom vanuit de bijbel niet samengaat. Vanuit de Koran en de Torah denk ik ook niet. Misschien is het wat een soort club op te richten waar 1 man wel met meerdere vrouwen mag 'samenkomen'?
quote:handigmetgeld schreef op 18 maart 2015 @ 21:07:

Ja, en God laat zich maar op 1 manier dienen. En als je denkt hem wel te dienen, maar op een net iets andere manier, dan krijg je meteen te horen dat je jezelf geen christen mag noemen. En dat je het allemaal helemaal verkeerd begrijpt.



Ik snap weer precies waarom ik de kerk spuugzat ben. Alles is altijd helemaal dichtgetimmerd. En zelfs medechristenen uit andere kerken worden wantrouwend bekeken, want die doen het ook 'anders', en dat kan nooit goed zijn. Laat staan medechristenen die iets afschuwelijks zouden doen als seks hebben met iemand anders als hun eigen man of vrouw, dat kunnen nooit 'echte christenen' zijn, want dat kunnen we ons niet voorstellen.



Was het Jezus zelf niet die zei dat je niet moest oordelen, omdat je met her oordeel waarmee je oordeelt zelf geoordeelt zult worden? Iets met splinters en balken.



He nepchristen!



Jij hebt volgens onze wereldse maatstaven slechts verantwoording af te leggen aan jezelf, je partner, je gezin en meer niet.

Geloof je, dan geloof je dat je hooguit ook nog verantwoording moet afleggen aan God.

Wel of geen seks wel of niet mengen met God is dan ook je eigen verantwoording in het licht van wat jij wel of niet gelooft. Fuck de rest, toch?
quote:handigmetgeld schreef op 19 maart 2015 @ 10:19:

[...]





Dat is een boeiende manier van naar religie kijken. Voor sommigen zal dit waar zijn. Maar vervang 'religie' nu eens door sport. Wanneer ben je een 'voetballer'? Volgens mij als je 'op voetbal zit', dus 1 of 2 keer per week training, 1 keer wedstrijd, enzovoorts. Ook als amateur mag je je dan van mij voetballer noemen.



En stel dat je dan vraagt: 'mag je als voetballer ook dronken worden'? Dan heb je vast een groep die zegt: 'nee, absoluut niet, alcohol is slecht voor je lichaam en heeft heel negatieve invloed op je prestaties. Een biertje is prima, maar bezopen zijn is echt heel slecht'. En je hebt een groep die zegt 'dat maak ik zelf wel uit'.



Nu zeg jij tegen die 2e groep: 'als je wil weten of dat mag, dan moet je eens met je coach/trainer gaan praten'. Goed bedoeld advies, maar precies niet wat ze willen horen. Het gaat er niet om hoe 'men' er tegenaan kijkt, het gaat erom hoe ze er zelf tegenaan kijken. Daar hebben ze echt niemand voor nodig.Conclusie, jij bent een amateur christen?
Ik ben zelf christen en ik geloof in de bijbel en ik geloof dat het niet samen kan gaan. Dat gezegd hebbende, vind ik geloof heel erg persoonlijk. Dus als IK geloof dat het niet goed is, moet ik het vooral maar niet doen. Hoe ik daarmee omga is mijn zaak en totaal niet van toepassing op iemand die dat helemaal niet gelooft.



Vergelijk het met iemand die vegetarisch is. Ik kan het slecht vinden om vlees te eten, maar dat kan ik niet opleggen aan de ander. Een ander is overtuigt dat de voedingsstoffen uit vlees noodzakelijk zijn voor een mens en daarnaast erg lekker. Als ik dan vlees ga eten, dan voelt dat tegenstrijdig met mijn geloof. Dat voelt niet fijn, dus doe ik het niet. Als ik iemand ga opleggen dat hij geen vlees meer mag eten, dan voelt dat tegenstrijdig met zijn geloof en dat voelt niet fijn.



Oftewel, trek je er niets van aan en leg een ander ook jouw overtuiging niet op (zeg ik met overtuiging )
Grappig, ik ben idd te gereformeerd voor dit topic. Ergens heb ik besloten dat ik toch al naar de hel ging :)(ergens vlak nadat ik de kerk uitgeflikkerd werd wegens ongehuwd samenwonen) en gaat mijn huidige ik echt niet samen met geloof.
Alle reacties Link kopieren
quote:NummerZoveel schreef op 19 maart 2015 @ 06:58:

[...]

Wat mij hieruit duidelijk wordt, os dat jij kennelijk weinig weet over geloof. Over hoe geloof is ontstaan, hoe stromingen in dat geloof zijn ontstaan, enz. Misschien kun je eens iets aan je algemene ontwikkeling gaan doen?

He, he, ik dacht al.... waar blijft ie?

Iedereen die niet vol begrip en respect over gelovigen en geloofsovertuigingen praat, het verwijt maken dat er iets schort aan zijn of haar algemene ontwikkeling.
quote:Thordis007 schreef op 19 maart 2015 @ 10:54:

Grappig, ik ben idd te gereformeerd voor dit topic. Ergens heb ik besloten dat ik toch al naar de hel ging :)(ergens vlak nadat ik de kerk uitgeflikkerd werd wegens ongehuwd samenwonen) en gaat mijn huidige ik echt niet samen met geloof.





Als je er niet uit was geknikkerd, was je dan wel naar de kerk blijven gaan?

Gaat het niet samen met de kerk of gaat het niet samen met het geloof an sich?

Ik vraag het uit nieuwsgierigheid. Ik ben namelijk wel gelovig, maar pertinent niet gelovig in de kerk. Ik kom daar dus ook niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:grenada schreef op 19 maart 2015 @ 09:19:

1. god, wat ben ik bij dat ik niet geloof.....

2. als ik klaarkom wil wel eens oh god, oh god roepen. ehh mag dat eigenlijk wel?





Wat een domme, simpele reactie zeg.

Ga eens wat aan je gevoel voor humor doen!
quote:deb32 schreef op 19 maart 2015 @ 11:01:

[...]





Wat een domme, simpele reactie zeg.

Ga eens wat aan je gevoel voor humor doen!



Wat zegt een subatomisch eendje?



Quark
quote:tekenis schreef op 19 maart 2015 @ 11:00:

[...]





Als je er niet uit was geknikkerd, was je dan wel naar de kerk blijven gaan?

Gaat het niet samen met de kerk of gaat het niet samen met het geloof an sich?

Ik vraag het uit nieuwsgierigheid. Ik ben namelijk wel gelovig, maar pertinent niet gelovig in de kerk. Ik kom daar dus ook niet.

Nee, dan was ik ook niet blijven gaan. Ik ging al bijna niet meer, alleen als ik bij mijn ouders was en ik was al een tijdje uit huis. En dat eruit geknikkerd worden was een redelijk bewuste keus, ik wist de consequenties. Daarna nog wel een andere kerk geprobeerd, maar ik voel me niet thuis bij clubjes. Kinderen zijn nog wel gedoopt. En gelovig, ik weet het niet

Het idee van een God zit er zo diep in, dat laat ik denk ik nooit helemaal los. En ik heb lang bij een christelijke organisatie gewerkt bijv, met allemaal echt heel christelijke mensen, dus ik voel me er nog wel 'thuis' maar op sommige vlakken ook helemaal niet.



Ergens past de ik van nu niet bij wat ik altijd geleerd heb over God. Dat is het meer. Het gaat niet samen, dus moet ik kiezen.
quote:tekenis schreef op 19 maart 2015 @ 11:02:

[...]





Wat zegt een subatomisch eendje?



Quark
Snap ik en ik ken het gevoel.
Ik vind het ook moeilijk. Ik ben nog wel kerkelijk meelevend, maar bij een kerk die de meeste van mijn familieleden doet afgrijzen. En ik begrijp ook prima waarom. Maar mijn standpunten op het gebied van werkende vrouwen, zelfontplooiing, (homo)seksualiteit zijn zo veranderd. Het voelt een beetje nep, maar dat is het confessionele netje waar ik nog in zit. Ik kan ook rustig tegen mijn gedoopte kinderen zeggen dat sommige mensen wel geloven in God en anderen niet en dat dat prima is. Ik hoor het mezelf zeggen en moet me dan ervan weerhouden niet ineens heel hard Hoger dan de blauwe luchten te zingen, om het goed te maken. Ik ben echt een beetje gek.
Alle reacties Link kopieren
quote:handigmetgeld schreef op 19 maart 2015 @ 10:19:

[...]





Dat is een boeiende manier van naar religie kijken. Voor sommigen zal dit waar zijn. Maar vervang 'religie' nu eens door sport. Wanneer ben je een 'voetballer'? Volgens mij als je 'op voetbal zit', dus 1 of 2 keer per week training, 1 keer wedstrijd, enzovoorts. Ook als amateur mag je je dan van mij voetballer noemen.



En stel dat je dan vraagt: 'mag je als voetballer ook dronken worden'? Dan heb je vast een groep die zegt: 'nee, absoluut niet, alcohol is slecht voor je lichaam en heeft heel negatieve invloed op je prestaties. Een biertje is prima, maar bezopen zijn is echt heel slecht'. En je hebt een groep die zegt 'dat maak ik zelf wel uit'.



Je vergelijking gaat op meerdere manieren niet op.

1.

Het is niet zo dat als je op 'voetbal zit' dat de dan een voetballer bent.

Je bent voetballer op het moment dat je in het veld staat en het spel mee speelt.

Ik ben niet 'gelovig' omdat ik bij mijn geboorte gedoopt ben en bij de burgerlijke stand als zodanig sta ingeschreven.

Ik zou pas gelovig zijn als ik actief en passief volgens de regels van mijn geloof zou leven.



2.

Ergo, als voetballer mag je niet dronken worden. In de regels staat dat je niet beschonken op het veld mag staan.

Dus dat is geen interpretatie, dat is een regel.

Doe je het toch, dan ben je in ieder geval tijdelijk geen voetballer meer. Doe je het vaker, wordt je uitgesloten voor lange tijd.



Om nu de vergelijking weer terug te zetten naar of gelovigen mogen swingen.

Ja, van mij wel.

Zijn het in mijn ogen gelovigen? Nee, want ze zijn als voetballers die de bal met hand in de goal werken.

En niet 1 keer, want dat is een vergissing. Of meerdere keren.

Nee, die gewoon de bal oppakken en denken 'die regel slaat nergens op; met de hand gaat het stukken makkelijker'

En dat hoort niet bij het spel (of je moet de sport veranderen en het rugby gaan noemen)

Hoe hun zelfbedachte God er over denkt: Ik twijfel er hevig aan of hij er mee in zou stemmen.

Vooral als ik zo zie wat er in zijn naam allemaal bedacht en geschreven is.
Alle reacties Link kopieren
quote:barbaracartland schreef op 19 maart 2015 @ 11:11:

Ik vind het ook moeilijk. Ik ben nog wel kerkelijk meelevend, maar bij een kerk die de meeste van mijn familieleden doet afgrijzen. En ik begrijp ook prima waarom. Maar mijn standpunten op het gebied van werkende vrouwen, zelfontplooiing, (homo)seksualiteit zijn zo veranderd. Het voelt een beetje nep, maar dat is het confessionele netje waar ik nog in zit. Ik kan ook rustig tegen mijn gedoopte kinderen zeggen dat sommige mensen wel geloven in God en anderen niet en dat dat prima is. Ik hoor het mezelf zeggen en moet me dan ervan weerhouden niet ineens heel hard Hoger dan de blauwe luchten te zingen, om het goed te maken. Ik ben echt een beetje gek.





Ja, herkenbaar. Ik moest vroeger ook mee naar een nogal strenge kerk. Met lange rok en hoed...

Mijn denkbeelden omtrent een hele hoop zaken zijn ook verandert, ben zelfs getrouwd met een niet gelovige man...

Maar wat je als klein kind het meegekregen blijft toch soms in je hoofd spoken..

Lastig soms.
quote:barbaracartland schreef op 19 maart 2015 @ 11:11:

Ik vind het ook moeilijk. Ik ben nog wel kerkelijk meelevend, maar bij een kerk die de meeste van mijn familieleden doet afgrijzen. En ik begrijp ook prima waarom. Maar mijn standpunten op het gebied van werkende vrouwen, zelfontplooiing, (homo)seksualiteit zijn zo veranderd. Het voelt een beetje nep, maar dat is het confessionele netje waar ik nog in zit. Ik kan ook rustig tegen mijn gedoopte kinderen zeggen dat sommige mensen wel geloven in God en anderen niet en dat dat prima is. Ik hoor het mezelf zeggen en moet me dan ervan weerhouden niet ineens heel hard Hoger dan de blauwe luchten te zingen, om het goed te maken. Ik ben echt een beetje gek.Och, ik neurie en zing psalmen hier thuis, en ik ben al in geen 7 jaar in een kerk geweest. En dan roept mijn man weer dat ik weer stichtelijk doe. (Dit zal ik irl nooit toegeven )
Alle reacties Link kopieren
quote:tekenis schreef op 19 maart 2015 @ 11:02:

[...]





Wat zegt een subatomisch eendje?



Quark



:-)

Heb je er nog eentje?
Toen ik hier net kwam, jaar of 19-20 heb ik de meest fanatieke anti-abortus en anti- vreemdgaan discussie gevoerd die je je kunt voorstellen



Daar denk ik nu héél anders over.
quote:deb32 schreef op 19 maart 2015 @ 11:21:

[...]





:-)

Heb je er nog eentje?

How many ears does Dr Spock have?

One ear on the right, one ear on the left and one final-front-ear :-)
Mijn man is wel gelovig, maar van een andere tak. Dus snapt hij al mijn hilarische bijbelgrapjes niet. De sufferd.
quote:Thordis007 schreef op 19 maart 2015 @ 11:21:

Toen ik hier net kwam, jaar of 19-20 heb ik de meest fanatieke anti-abortus en anti- vreemdgaan discussie gevoerd die je je kunt voorstellen



Daar denk ik nu héél anders over.Uhm herkenbaar. We worden oud
quote:tekenis schreef op 19 maart 2015 @ 11:23:

[...]



How many ears does Dr Spock have?

One ear on the right, one ear on the left and one final-front-ear :-)





Echt hele stomme nerdgrapjes dit .
quote:Thordis007 schreef op 19 maart 2015 @ 11:25:

[...]







Echt hele stomme nerdgrapjes dit . Mja echt, sorry
Alle reacties Link kopieren
quote:Thordis007 schreef op 19 maart 2015 @ 11:21:

Toen ik hier net kwam, jaar of 19-20 heb ik de meest fanatieke anti-abortus en anti- vreemdgaan discussie gevoerd die je je kunt voorstellen



Daar denk ik nu héél anders over.



Ik dacht daar toen ik zo oud was ook heel fanatiek anti over..

Ben nu 32 en ik ben daar wel wat milder over gaan denken.

Toen ik nog wat jongervwas praatte ik mijouders en alles wat de kerk zei na.

Inmiddels heb ik over veel zaken mijn eigen mening gevormd.

Gelukkig maar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven