swingers en religie

18-03-2015 16:15 243 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw topic om hier even verder te gaan over gelovende swingers.

Mag je als gelovige swingen, vindt je het zelf een probleem als gelovige of wil je alleen swingen met gelijkgestemden?

Hier kunnen we er als volwassenen over discussiëren.

Laten we wel proberen het netjes te houden en er geen welles nietes discussie van maken!



Voor iedereen die mee wil discussiëren, welkom!
some of the best moments in life are the one's you can't tell anyone about
Alle reacties Link kopieren
quote:tekenis schreef op 19 maart 2015 @ 11:23:

[...]



How many ears does Dr Spock have?

One ear on the right, one ear on the left and one final-front-ear :-)Hahaha hoe kom je eraan...
Kennen jullie die serie van 19 kids en counting? De familie Duggar is zo'n gezin die zwaar gelovig is en leven volgens de bijbel. Het zijn Baptisten. Volgens hun geloof mag seks alleen binnen het huwelijk tussen man en vrouw. Zowel man als vrouw blijft 'rein' totdat ze elkaar het jawoord hebben gegeven. Zelfs hun eerste kus is voor het altaar. Jonge meisjes krijgen van hun vader een purity ring en daarmee beloven ze maagd te blijven tot ze getrouwd zijn. Als ze verkering willen dan vraagt de man aan de vader van het meisje om toestemming. Als het meisje dat ook wilt dan mogen ze gaan daten maar niet samen want er moet een derde bij zijn. En ja dat gebeurd anno 2015 nog steeds. Ik ken zelfs iemand die zo leeft. Dus ik kan me niet indenken dat iemand die echt steng gelovig is gaat swingen want zelfs scheiden is daar geen optie. Dat mag alleen bij mishandeling of bij vreemd gaan en geen berouw hebben. Als iemand vreemd gaat en berouw toont dan moet je vergeven.
quote:deb32 schreef op 19 maart 2015 @ 11:27:

[...]





Ik dacht daar toen ik zo oud was ook heel fanatiek anti over..

Ben nu 32 en ik ben daar wel wat milder over gaan denken.

Toen ik nog wat jongervwas praatte ik mijouders en alles wat de kerk zei na.

Inmiddels heb ik over veel zaken mijn eigen mening gevormd.

Gelukkig maar



Dat is niet aan de kerk voorbehouden, maar daar is het wel het meest zichtbaar. Veel mensen praten anderen na zonder zelf na te denken. Daar heb ik ook een hekel aan als ik weer Darwin dingetjes over me heen krijg als christen (zonder te luisteren dat ik Darwin niet betwist) van hobby atheisten die zelf nooit in aanraking zijn geweest met enige vorm van wetenschap.



Mensen hebben niet voor niets een brein gekregen.
quote:Blondie456 schreef op 19 maart 2015 @ 11:29:

Kennen jullie die serie van 19 kids en counting? De familie Duggar is zo'n gezin die zwaar gelovig is en leven volgens de bijbel. Het zijn Baptisten. Volgens hun geloof mag seks alleen binnen het huwelijk tussen man en vrouw. Zowel man als vrouw blijft 'rein' totdat ze elkaar het jawoord hebben gegeven. Zelfs hun eerste kus is voor het altaar. Jonge meisjes krijgen van hun vader een purity ring en daarmee beloven ze maagd te blijven tot ze getrouwd zijn. Als ze verkering willen dan vraagt de man aan de vader van het meisje om toestemming. Als het meisje dat ook wilt dan mogen ze gaan daten maar niet samen want er moet een derde bij zijn. En ja dat gebeurd anno 2015 nog steeds. Ik ken zelfs iemand die zo leeft. Dus ik kan me niet indenken dat iemand die echt steng gelovig is gaat swingen want zelfs scheiden is daar geen optie. Dat mag alleen bij mishandeling of bij vreemd gaan en geen berouw hebben. Als iemand vreemd gaat en berouw toont dan moet je vergeven.Ja, daar zijn er vooral in de VS nog veel van. Er is niets mis met maagdelijk het huwelijk ingaan, mits het je eigen - volwassen - wel overwogen keuze is. En daar schort het nog wel veel. Je zou je kinderen dat niet op mogen dringen, maar vrij moeten laten. De wereld zelf dringt kinderen ook wel veel op wat ze misschien zelf niet willen en daar ben je als ouders bij om daar nuance in te brengen. Niet om je wil op te leggen.
Alle reacties Link kopieren
Sorry, maar staan de kerk en hedonisme niet haaks op elkaar. Lijkt mij niet echt verenigbaar, hoeveel nuance je ook in je eigen interpretatie legt.
De zee is groen
Alle reacties Link kopieren
quote:groenogig_monster schreef op 19 maart 2015 @ 12:01:

Sorry, maar staan de kerk en hedonisme niet haaks op elkaar. Dat zijn 3 aannames in 1 zin: Dat je alleen gelovig kunt zijn met behulp van een kerk, dat je alleen kunt swingen uit hedonisme, en dat die 2 onverenigbaar zijn. De laatste zou misschien kunnen, de eerste 2 aannames zijn onjuist.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
Swingen lijkt mij een hedonistische bezigheid bij uitstek. Ik noem de kerk, maar je kan daar ook invullen: christelijk geloof/met de bijbel in de hand/etc.



Als je gelooft in een (misschien andere, wellicht pasta) god die het een worst zou zijn wat je in de slaapkamer uitvoert, dan heb je een punt.



Ik ben zelf trouwens gelovig opgevoed en inmiddels een hedonistische atheïst. Al doe ik niet aan swingen.
De zee is groen
Alle reacties Link kopieren
Hedonisme is de overtuiging dat genot het hoogste goed is. Dit in tegenstelling tot deontologie, utilarisme, deugdethiek, enzovoorts. Dat is inderdaad een ethiek die lastig te rijmen valt met het christelijk geloof, maar ook een ethiek die in algemene zin bar weinig aanhangers kent. De meeste mensen die swingen doen dat niet uit die overtuiging.



Iets doen 'omdat het genot oplevert' heeft niet meteen iets met hedonisme te maken. En de meeste christenen doen heel veel dingen omdat ze genot opleveren. Daar is ook weinig mis mee.



En er zijn heel veel christenen die geloven dat hun God, of Jezus, het werkelijk niets uitmaakt wat ze in de slaapkamer uitvoeren, zolang dat uit liefde voor de naaste en met liefde voor de partner gebeurt.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
quote:grenada schreef op 19 maart 2015 @ 09:19:

1. god, wat ben ik bij dat ik niet geloof.....

2. als ik klaarkom wil wel eens oh god, oh god roepen. ehh mag dat eigenlijk wel?



+1111111111111111111111



Zucht God wat jammer dat iemand mij voor was bij het openen van dit schitterende topic, vol van ....
Delen doe je samen
quote:handigmetgeld schreef op 19 maart 2015 @ 13:11:



En er zijn heel veel christenen die geloven dat hun God, of Jezus, het werkelijk niets uitmaakt wat ze in de slaapkamer uitvoeren, zolang dat uit liefde voor de naaste en met liefde voor de partner gebeurt.Maar durft men dit uitje wel helemaal af te pellen op zoek naar naaste liefde en partner liefde? Heb je je naaste en je partner dan wel echt lief? Die naaste is iedere naaste, niet perse degene bij jou in de ruimte. Breek je af of bouw je op? Als je alle aspecten onder de loep durft te nemen en dat spiegelen aan de bijbel en dan vol overtuiging ja zeggen - ok. Anders heeft groenogigmonstertje toch wel een punt.
Niet iedere gelovige is dogmatisch, geloof ik. Liefde en lust hoort bij de mens. Daar veranderen geschriften niets aan.
quote:smalltalkxpert schreef op 19 maart 2015 @ 13:38:

Niet iedere gelovige is dogmatisch, geloof ik. Liefde en lust hoort bij de mens. Daar veranderen geschriften niets aan.Daar ben ik het mee eens.
Alle reacties Link kopieren
Ok, mijn kennis gaat niet ver genoeg om hier inhoudelijk verder op te reageren zonder google aan te slingeren. Waar ik wel naar geneigd ben want het is een interessant onderwerp.



Maar ik geloof inderdaad niet dat swingen iets met naastenliefde te maken heeft en des te meer het najagen van lichamelijk genot. Maar daar kan iemand anders over denken.
De zee is groen
Alle reacties Link kopieren
waar in de bijbel staat eigenlijk dat je niet mag dansen? ik kan het nergens vinden.....
Spreuken, allemaal spreuken. Als je ze gelooft, dan zijn wij allen viespeuken.
Alle reacties Link kopieren
quote:grenada schreef op 19 maart 2015 @ 13:46:

waar in de bijbel staat eigenlijk dat je niet mag dansen? ik kan het nergens vinden.....En nog meer flauwe grappen...
Alle reacties Link kopieren
quote:smalltalkxpert schreef op 19 maart 2015 @ 13:50:

Spreuken, allemaal spreuken. Als je ze gelooft, dan zijn wij allen viespeuken.



Nou, viespeuken zou ik niet willen zeggen, maar wij zijn over het algemeen wel geneigd om ons eigen genot na te jagen.

Ik ook , maar ik geloof dat we niet op aarde zijn voor ons eigen genot.
Alle reacties Link kopieren
En blij zijn dat je niet gelooft?

Je doet net alsofvgeloof iets is wat je overkomt, maar het is toch iets waar je voor kiest.
quote:groenogig_monster schreef op 19 maart 2015 @ 13:45:

Ok, mijn kennis gaat niet ver genoeg om hier inhoudelijk verder op te reageren zonder google aan te slingeren. Waar ik wel naar geneigd ben want het is een interessant onderwerp.



Maar ik geloof inderdaad niet dat swingen iets met naastenliefde te maken heeft en des te meer het najagen van lichamelijk genot. Maar daar kan iemand anders over denken.

Ik denk dat je het goed ziet.

Iedereen mag doen wat hij wil, dat voorop.

Je mag ook swingen met de bijbel in je hand, we leven in een vrij land.

Maar zeggen dat het niet verboden wordt in de bijbel klopt niet. Je mag het wel doen, maar het klopt niet. Zeggen dat het wel klopt mag ook, maar dat maakt het niet waar. Als je niks hebt met dat boek is dat ook geen probleem, maar als je het als autoriteit ziet, dan kan je jezelf wel wijsmaken dat het niet erg is, maar dat strookt niet met de bijbel. Dan moet je andere lectuur gaan volgen als je ondersteuning behoeft voor wat je doet.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind onderstaande bijbeltekst altijd wel heel duidelijk:

Mattheüs 19:1-12



De echtscheiding

1.En het geschiedde, toen Jezus deze woorden geeindigd had, dat Hij vertrok van Galilea, en kwam over de Jordaan, in de landpalen van Judea.

2.En vele scharen volgden Hem, en Hij genas ze aldaar.

3.En de Farizeen kwamen tot Hem, verzoekende Hem, en zeggende tot Hem: Is het een mens geoorloofd zijn vrouw te verlaten, om allerlei oorzaak?

4.Doch Hij, antwoordende, zeide tot hen: Hebt gij niet gelezen, Die van den beginne den mens gemaakt heeft, dat Hij ze gemaakt heeft man en vrouw?

5.En gezegd heeft: Daarom zal een mens vader en moeder verlaten, en zal zijn vrouw aanhangen, en die twee zullen tot een vlees zijn;

6.Alzo dat zij niet meer twee zijn, maar een vlees. Hetgeen dan God samengevoegd heeft, scheide de mens niet.

7.Zij zeiden tot hem: Waarom heeft dan Mozes geboden een scheidbrief te geven en haar te verlaten?

8.Hij zeide tot hen: Mozes heeft vanwege de hardigheid uwer harten u toegelaten uw vrouwen te verlaten; maar van den beginne is het alzo niet geweest.

9.Maar Ik zeg u, dat zo wie zijn vrouw verlaat, anders dan om hoererij, en een andere trouwt, die doet overspel, en die de verlatene trouwt, doet ook overspel.

10.Zijn discipelen zeiden tot Hem: Indien de zaak des mensen met de vrouw alzo staat, zo is het niet oorbaar te trouwen.

11.Doch Hij zeide tot hen: Allen vatten dit woord niet, maar dien het gegeven is.

12.Want er zijn gesnedenen, die uit moeders lijf alzo geboren zijn; en er zijn gesnedenen, die van de mensen gesneden zijn; en er zijn gesnedenen, die zichzelven gesneden hebben, om het Koninkrijk der hemelen. Die dit vatten kan, vatte het.



Om man en vrouw in een huwelijk te zien als één vlees, sluit mijns inziens andermans 'extra vlees' binnen een (huwelijks)relatie uit. Christen zijn en swingen kan ik mijn optiek dan ook niet samen gaan.

Je kiest wanneer je trouwt specifiek voor één persoon, om alles mee te delen en jezelf aan te geven. Seks/intimiteit is de kers op je taart in je huwelijk. Juist seks is datgene wat maakt dat je relatie met de persoon met wie je getrouwd bent anders is dan alle overige relationele banden die je met de rest van de wereld deelt.

Dat wil je dan toch ook niet eens delen met anderen?
Mooi onderwerp!

Ik heb het niet allemaal teruggelezen...8 pagina's misschien later nog een keer.



Ik ben zéér christelijk opgevoed, zat elke zondag in de kerk en had een waslijst aan wat ik wel/niet mocht.

Mijn partner is niet gelovig opgevoed en dat gaf problemen...toch getrouwd! YES!

Inmiddels weet ik dat zijn normen en waarden een stuk beter zijn dan al die gelovigen die ik ken.

Ik schaam mij voor mijn eigen familie en de uitspraken die zij doen over homo's, buitenlanders, niet gelovigen etc.



Als zij wisten wat ik allemaal doe zou ik, geen grap, verstoten worden.



Tot mijn 30e durfde ik mijn eigen gevoel niet te volgen als ik seks had, durfde mij niet te geven aan mijn eigen man. Altijd heb ik een bepaalde schaamte gevoeld, die heb ik vanuit huis meegekregen.

Vanaf mijn 30 heb ik het overboord gegooid en ben ik op zoek naar mijzelf gegaan...nou

dat is gelukt!



Liegen heb ik nooit gekund maar ik lieg nu als ik vertel waar ik naartoe ga als ik iets ga doen en ze vragen erna...het is niet anders.

Toch zou ik het eerlijk willen vertellen...waarom moet ik mij ervoor schamen.

En ja en ben ook gek op vrouwen...dan ben je ziek in hun ogen. Dan maar ziek....



Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe anderen met hun gevoel omgaan...is er nog een bepaalde schaamte oid?
quote:groenebroek schreef op 19 maart 2015 @ 14:31:

Ik vind onderstaande bijbeltekst altijd wel heel duidelijk:

Mattheüs 19:1-12



Om man en vrouw in een huwelijk te zien als één vlees, sluit mijns inziens andermans 'extra vlees' binnen een (huwelijks)relatie uit. Christen zijn en swingen kan ik mijn optiek dan ook niet samen gaan.

Je kiest wanneer je trouwt specifiek voor één persoon, om alles mee te delen en jezelf aan te geven. Seks/intimiteit is de kers op je taart in je huwelijk. Juist seks is datgene wat maakt dat je relatie met de persoon met wie je getrouwd bent anders is dan alle overige relationele banden die je met de rest van de wereld deelt.

Dat wil je dan toch ook niet eens delen met anderen?



Fijn dat deze tekst voor jou houvast geeft, mij zegt het weinig eigenlijk.



Ik zie een man en vrouw als twee individueen en dus niet als één vlees.

Seks/intimiteit is idd de kers op de taart binnen een huwelijk en dat geldt ook zeker voor mij.



Wel heb ik ook seks buiten de deur met mannen/vrouwen, maar dat is (meestal) voor mij pure lust en niet te vergelijken met de seks/intimiteit die ik met mijn man beleef.

Dat wat ik tijdens de seks/intimiteit met mijn man deel wil ik ook helemaal niet met een ander delen, dat is van ons.



Ik zie & voel dus heel duidelijk een verschil voor mijzelf tussen hetgeen ik met mijn man heb en wat ik met anderen doe.

De seks buiten de deur is seks dat tot stand komt door lust...geen liefde!
anoniem_149335 wijzigde dit bericht op 19-03-2015 15:34
Reden: ..
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:Enjoy73 schreef op 19 maart 2015 @ 15:32:

[...]





Fijn dat deze tekst voor jou houvast geeft, mij zegt het weinig eigenlijk.



Ik zie een man en vrouw als twee individueen en dus niet als één vlees.

Seks/intimiteit is idd de kers op de taart binnen een huwelijk en dat geldt ook zeker voor mij.



Wel heb ik ook seks buiten de deur met mannen/vrouwen, maar dat is (meestal) voor mij pure lust en niet te vergelijken met de seks/intimiteit die ik met mijn man beleef.

Dat wat ik tijdens de seks/intimiteit met mijn man deel wil ik ook helemaal niet met een ander delen, dat is van ons.



Ik zie & voel dus heel duidelijk een verschil voor mijzelf tussen hetgeen ik met mijn man heb en wat ik met anderen doe.

De seks buiten de deur is seks dat tot stand komt door lust...geen liefde!



Lust is geen liefde en sex op basis van lust, zonder liefde, is mogelijk inderdaad.

Maar toch begrijp ik niet dat je dat nodig zou hebben.

De sex tussen jou en je man is lust en liefde, lijkt mij. Waarom dit dan ook nog met anderen delen?

Op mij komt het echt over alsof jou man niet voldoende is voor jou en dit tekort aanvult met lichamelijk contact met anderen.

En aan de andere kant. Als de sex met jouw man allesomvattend is, lust, liefde en intimiteit, waarom heb je die sex met anderen dan nodig?



En wat is het dan wat jij alleen met je man deelt tussen de lakens en niet met die anderen?
Alle reacties Link kopieren
[
quote:deb32 schreef op 19 maart 2015 @ 15:49:

[...]





Lust is geen liefde en sex op basis van lust, zonder liefde, is mogelijk inderdaad.

Maar toch begrijp ik niet dat je dat nodig zou hebben.



Gelukkig heb ik het ook niet nodig...ik vind het leuk, dat is iets anders.

Net als roken...roken is niet nodig en toch vinden sommigen het lekker (in niet!)



De sex tussen jou en je man is lust en liefde, lijkt mij. Waarom dit dan ook nog met anderen delen?



Ik deel geen lust met liefde met een ander persoon, wel lust zonder liefde... daar zit voor mij het verschil



Op mij komt het echt over alsof jou man niet voldoende is voor jou en dit tekort aanvult met lichamelijk contact met anderen.



Als jij idd denkt dat ik liefde en lust met een ander deel dan mijn man kan ik jouw oordeel volgen.

Ik zie het swingen als een soort 'hobby'...jep een gekke ik weet het maar ik geniet ervan.

Voor mij heeft het zeker niets te maken met het tekort komen van iets, ik kan prima zonder maar het genot is hemels



En aan de andere kant. Als de sex met jouw man allesomvattend is, lust, liefde en intimiteit, waarom heb je die sex met anderen dan nodig?



Ik heb het niet nodig...ik vind het leuk zoals ik boven al schreef. Het is geen levensbehoefte voor mij om met anderen te vrijen



En wat is het dan wat jij alleen met je man deelt tussen de lakens en niet met die anderen?



Tijdens de seks met mijn man voel ik liefde! al voelen die sessies met een zweep lichamelijk heel anders



Als ik swing gaat er een bepaalde 'knop' bij mij om...dat is erg moeilijk te beschrijven.

En elke sekspartij liefde voelen is gewoon onmogelijk, ik ga echt weleens enkel voor het genot, hij ook trouwens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven