swingers en religie

18-03-2015 16:15 243 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw topic om hier even verder te gaan over gelovende swingers.

Mag je als gelovige swingen, vindt je het zelf een probleem als gelovige of wil je alleen swingen met gelijkgestemden?

Hier kunnen we er als volwassenen over discussiëren.

Laten we wel proberen het netjes te houden en er geen welles nietes discussie van maken!



Voor iedereen die mee wil discussiëren, welkom!
some of the best moments in life are the one's you can't tell anyone about
Alle reacties Link kopieren
quote:Enjoy73 schreef op 19 maart 2015 @ 15:21:

Mooi onderwerp!

Ik heb het niet allemaal teruggelezen...8 pagina's misschien later nog een keer.



Ik ben zéér christelijk opgevoed, zat elke zondag in de kerk en had een waslijst aan wat ik wel/niet mocht.

Mijn partner is niet gelovig opgevoed en dat gaf problemen...toch getrouwd! YES!

Inmiddels weet ik dat zijn normen en waarden een stuk beter zijn dan al die gelovigen die ik ken.

Ik schaam mij voor mijn eigen familie en de uitspraken die zij doen over homo's, buitenlanders, niet gelovigen etc.



Als zij wisten wat ik allemaal doe zou ik, geen grap, verstoten worden.



Tot mijn 30e durfde ik mijn eigen gevoel niet te volgen als ik seks had, durfde mij niet te geven aan mijn eigen man. Altijd heb ik een bepaalde schaamte gevoeld, die heb ik vanuit huis meegekregen.

Vanaf mijn 30 heb ik het overboord gegooid en ben ik op zoek naar mijzelf gegaan...nou

dat is gelukt!



Liegen heb ik nooit gekund maar ik lieg nu als ik vertel waar ik naartoe ga als ik iets ga doen en ze vragen erna...het is niet anders.

Toch zou ik het eerlijk willen vertellen...waarom moet ik mij ervoor schamen.

En ja en ben ook gek op vrouwen...dan ben je ziek in hun ogen. Dan maar ziek....



Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe anderen met hun gevoel omgaan...is er nog een bepaalde schaamte oid?Erg dat je je opvoeding (zoals ik 't lees) beklemmend hebt ervaren en dat je moet liegen tegen je ouders; omdat het niet in hun straatje past. Maar gingen zij dan zo bekrompen om met seks, omdat je zegt dat je je tot je 30e niet durfde te geven aan je man? Hoe zien zij seks dan? Alleen als iets voor voortplanting? Ik denk dat het ook juist bedacht is als iets waar je van mag genieten, maar naar mijn idee alleen binnen een liefdesrelatie (al zou ik 't verantwoord vinden om het daar buiten ook te doen; ik zou het niet willen! Maar dat is puur persoonlijk;)).
Alle reacties Link kopieren
quote:Enjoy73 schreef op 19 maart 2015 @ 15:32:

[...]





Fijn dat deze tekst voor jou houvast geeft, mij zegt het weinig eigenlijk.



Ik zie een man en vrouw als twee individueen en dus niet als één vlees.

!Zie je het niet als één vlees omdat je niet gelooft (als dat al zo is?) of is het iets wat je niet in je opvoeding mee hebt gekregen? (omdat er in de bijbel iets staat dat de man z'n ouders zal verlaten en tot één vlees wordt met z'n vrouw)
quote:Sophie990 schreef op 19 maart 2015 @ 16:44:

[...]

Erg dat je je opvoeding (zoals ik 't lees) beklemmend hebt ervaren en dat je moet liegen tegen je ouders; omdat het niet in hun straatje past. Maar gingen zij dan zo bekrompen om met seks, omdat je zegt dat je je tot je 30e niet durfde te geven aan je man? Hoe zien zij seks dan? Alleen als iets voor voortplanting? Ik denk dat het ook juist bedacht is als iets waar je van mag genieten, maar naar mijn idee alleen binnen een liefdesrelatie (al zou ik 't verantwoord vinden om het daar buiten ook te doen; ik zou het niet willen! Maar dat is puur persoonlijk;)).



Over seks werd eigenlijk helemaal niet gepraat thuis. Of het een taboe was? Ik weet het niet.

Er werd vaak gemeld dat je tot de ware moest wachten en daar hoorde het huwelijk bij.

Ik ben voor mijn ouders in de kerk getrouwd, stond er eigenlijk niet achter omdat het niets voor mij betekende.

Ze zijn nu nog geloviger dan destijds, nu mag écht niets meer en iedereen is gevolgd behalve ik.



Mijn opvoeding heeft mij heel erg lang achtervolgt en nu soms nog weleens...



(ik kan helaas niet alles melden ivm herkenning....)
quote:Sophie990 schreef op 19 maart 2015 @ 16:48:

[...]





Zie je het niet als één vlees omdat je niet gelooft (als dat al zo is?) of is het iets wat je niet in je opvoeding mee hebt gekregen? (omdat er in de bijbel iets staat dat de man z'n ouders zal verlaten en tot één vlees wordt met z'n vrouw)



Ik vind het geen 'één vlees'. Ieder persoon is er eentje en ook al ben je man en vrouw dan nog ben je een individue met je eigen normen en waarden en moet je voor jezelf zorgen.

Heeft niets met geloof te maken voor mij. Ik vind het onzin.
anoniem_149335 wijzigde dit bericht op 19-03-2015 17:51
Reden: antwoord vergeten...
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:Enjoy73 schreef op 19 maart 2015 @ 16:20:

[...]





Als ik swing gaat er een bepaalde 'knop' bij mij om...dat is erg moeilijk te beschrijven.

En elke sekspartij liefde voelen is gewoon onmogelijk, ik ga echt weleens enkel voor het genot, hij ook trouwens.



Ok, als jij sex ziet als "iets leuks" wat je doet dan begrijp ik wat je schrijft.

Ik vind sex ook zeker leuk en lekker, maar ook speciaal. Iets wat ik alleen met mijn man wil.

Sex is iets zo intiems, voor mij, dat ik dit dus alleen met mijn man doe.

Sex maakt, mijn relatie met mijn man exclusief.

Daarbij heb ik ook geen behoefte meer aan andere handen aan mijn lijf.



Iets leuks, zoals naar de bioscoop gaan of een wijntje in de stad doe ik wel met anderen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enjoy73 schreef op 19 maart 2015 @ 17:50:

[...]





Ik vind het geen 'één vlees'. Ieder persoon is er eentje en ook al ben je man en vrouw dan nog ben je een individue met je eigen normen en waarden en moet je voor jezelf zorgen.

Heeft niets met geloof te maken voor mij. Ik vind het onzin.





Tuurlijkmblijf je een individu. Maar je gaat wel samen door het leven. Als één.

Samen neem je beslissingen. Samen zorg je voor je gezin.
De seks die ik met mijn man heb is ook exclusief net als die van jou.



Je hebt nou eenmaal 'seks' en 'seks'.... vind ik.
anoniem_149335 wijzigde dit bericht op 19-03-2015 18:14
Reden: vind ik...mijn gevoel
% gewijzigd
Enjoy 73: wat voor geloof hebben jouw ouders?
quote:deb32 schreef op 19 maart 2015 @ 18:02:

[...]





Tuurlijkmblijf je een individu. Maar je gaat wel samen door het leven. Als één.

Samen neem je beslissingen. Samen zorg je voor je gezin.



Als ik 'één vlees' lees heb ik het gevoel dat er een strop om mijn nek zit...

Wij zijn niet één vlees! Wij zijn samen met allebei onze eigen normen en waarden etc. en dan kan het best zijn dat de links gaat en de ander rechts....met 'één vlees' zie ik een stel voor me waarbij alles gesappig overeenkomt en zo niet dan moet de een gewoon mee in de beslissing want god wil dat!

Zo werkt dat niet voor mij.
quote:Blondie456 schreef op 19 maart 2015 @ 18:12:

Enjoy 73: wat voor geloof hebben jouw ouders?Dat wil ik hier graag schrijven, maar dat gaat niet helaas ivm herkenning.
quote:Enjoy73 schreef op 19 maart 2015 @ 18:14:

[...]





Dat wil ik hier graag schrijven, maar dat gaat niet helaas ivm herkenning.

Oke dat respecteer ik.

Ik heb een vriendin die baptist is. Zij praat ook over een eenheid als man en vrouw zijnde en ik zie man en vrouw meer als individu.

Zij kan er ook niet aan uit dat mijn man en ik allebei op een andere politieke partij stemmen.
Alle reacties Link kopieren
quote:riannerianne schreef op 18 maart 2015 @ 16:34:

[...]





Nou, dan kun je als joodse swingers prima uit de voeten denk ik.



Haha, die is leuk: Wel orthodoxe joden dan he :p





Verder als antwoord op de vraag (en wat eigenlijk in de antwoorden naar voren komt): Het antwoord ligt aan jouw eigen overtuiging/kijk/interpretatie etc. van jouw geloof...

Uiteraard kunnen argumenten je erbij helpen om achter de jouwe te komen, maar dan zal ik vragen hoe anderen ernaar kijken en daar kritisch over zijn ;)
Met liefde kan je meer bereiken
Alle reacties Link kopieren
quote:Enjoy73 schreef op 19 maart 2015 @ 18:12:

[...]





Als ik 'één vlees' lees heb ik het gevoel dat er een strop om mijn nek zit...

Wij zijn niet één vlees! Wij zijn samen met allebei onze eigen normen en waarden etc. en dan kan het best zijn dat de links gaat en de ander rechts....met 'één vlees' zie ik een stel voor me waarbij alles gesappig overeenkomt en zo niet dan moet de een gewoon mee in de beslissing want god wil dat!

Zo werkt dat niet voor mij.



Beetje vooroordeel. Tuurlijk heb je in elk huwelijk weleens onenigheid en ruzie. En mijn man en ik denken ook niet overal hetzelfde over. Mijn man gelooft bijvoorbeeld niet in God en stemt inderdaad op een heel andere partij.



Wij kunnen heerlijk discussiëren en het ontzettend niet met elkaar eens zijn. Maar uiteindelijk zullen we wel een compromis moeten sluiten. Want we hebben namelijk gekozen om samen door het leven te gaan. Als ik daar niet toe bereid was, was ik nooit getrouwd. Trouwen brengt, voor mij, ook verantwoording mee. En, nogmaals, als je geen zin hebt in die verantwoording kun je ook niet trouwen.
Alle reacties Link kopieren
Oh, Enjoy, wat herken ik veel! Hier iemand op de volgende rand van de biblebelt en door mijn werk kom ik ook nog veel in die kringen. Ben bang dat ik ander werk zou kunnen zoeken als het bekent zou zijn

Maar waar je ook helemaal gelijk in hebt, over normen en waarden, helaas zijn die in die kringen niet niet voor altijd belangrijker. En dat je bepaalde zaken niet verteld, of niet doet om de reacties. Er ligt hier al ruim 1 jaar een ontwerp klaar voor een tatoeage, maar durf nog steeds niet om de reacties

Ben al een heel eind met het loskomen, maar da's nog steeds een stapje te ver.

Ach, gaat wel goed komen met mij
some of the best moments in life are the one's you can't tell anyone about
Alle reacties Link kopieren
quote:yesyes123 schreef op 19 maart 2015 @ 18:53:

Oh, Enjoy, wat herken ik veel! Hier iemand op de volgende rand van de biblebelt en door mijn werk kom ik ook nog veel in die kringen. Ben bang dat ik ander werk zou kunnen zoeken als het bekent zou zijn

Maar waar je ook helemaal gelijk in hebt, over normen en waarden, helaas zijn die in die kringen niet niet voor altijd belangrijker. En dat je bepaalde zaken niet verteld, of niet doet om de reacties. Er ligt hier al ruim 1 jaar een ontwerp klaar voor een tatoeage, maar durf nog steeds niet om de reacties

Ben al een heel eind met het loskomen, maar da's nog steeds een stapje te ver.

Ach, gaat wel goed komen met mij





Pfff klinkt alsof je los moet komen van een of andere lijpe sectie...

Dat niet durven vertellen van dingen en denken dat ze je niet meer moeten als ze bepaalde dingen over je weten is , denk ik, grotendeels je eigen gevoel...
quote:deb32 schreef op 19 maart 2015 @ 19:49:

[...]





Pfff klinkt alsof je los moet komen van een of andere lijpe sectie...

Dat niet durven vertellen van dingen en denken dat ze je niet meer moeten als ze bepaalde dingen over je weten is , denk ik, grotendeels je eigen gevoel...



Ik kan je melden dat het voor mij ook zo voelde.

Het loskomen gaat gepaard met vervelende gevoelens die je eigenlijk niet wilt voelen maar waar je doorheen moet om los te komen van alles.

Het lijkt soms meer op een lijpe secte dan jij je kan indenken.



Het niet durven vertellen van bijv. een tattoo is helemaal niet gek, dat zien ze bij sommige geloven als iets totaal anders dan een tattoo...ik heb een geheime piercing, niet eens een clitpiercing, maar het blijft geheim omdat het niet geaccepteerd is bij hen.



Deb32 ik kan me goed voorstellen dat dit soort zaken ongeloofwaardig klinken, helaas is het de waarheid.



Ik voel me nu goed en heb er gelukkig niet meer heel erg veel last van, maar ik moet altijd op mijn woorden blijven letten en spontane uitspraken, die ik er af en toe zo heerlijk uitgooi, zijn bij mijn familie niet mogelijk.
Alle reacties Link kopieren
Van wat ik heb begrepen van bepaalde 'culturen'/kringen vanuit de kerk is het wel degelijk zo gesloten dat het echt niet geaccepteerd wordt als je ineens een andere weg inslaat. Moeilijk lijkt me... En dan kan ik me voorstellen dat je op het geloof afknapt. Maar als je dan kijkt naar de essentie van het geloof en als je zélf de bijbel leest, hoe denk je er dan over? (En deze vraag bedoel ik voor mensen die met het hele geloof zijn gekapt vanwege alle negatieve ervaringen met kerken/regeltjes enzo)
Alle reacties Link kopieren
Interessant topic. Ik heb vooral meegelezen, maar wil toch iets zeggen.



Inderdaad zullen gelovigen minder snel gaan swingen dan niet gelovigen. In de traditie van kerk, moskee en synagoge geldt huwelijkse trouw en monogamie als een door God gegeven norm. Of dit ook op de Bijbel is gebaseerd durf ik niet te zeggen. De Bijbel spreekt wel over respect tussen echtelieden en trouw blijven. Maar of swingen, wat met wederzijds goedvinden gebeurt zou getuigen van disrespect of ontrouw waag ik te betwijfelen.



Verder beschouw ik iedereen die zichzelf christen noemt ook als christen, hetzelfde geldt voor joden, moslims of andere religies, ongeacht wat andere christenen, joden en moslims er van vinden.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
quote:Sophie990 schreef op 19 maart 2015 @ 23:14:

Van wat ik heb begrepen van bepaalde 'culturen'/kringen vanuit de kerk is het wel degelijk zo gesloten dat het echt niet geaccepteerd wordt als je ineens een andere weg inslaat. Moeilijk lijkt me... En dan kan ik me voorstellen dat je op het geloof afknapt. Maar als je dan kijkt naar de essentie van het geloof en als je zélf de bijbel leest, hoe denk je er dan over? (En deze vraag bedoel ik voor mensen die met het hele geloof zijn gekapt vanwege alle negatieve ervaringen met kerken/regeltjes enzo)



Het stoppen bij een "kerk" als waar mijn familie bij zit is moeilijk.

Je krijgt brieven met doodsbedreigingen en bedreigingen zijn de normaalste zaak.

En dan komen ze van de hoogste rang binnen zo'n gemeente, vreselijk!

Ik heb hier gelukkig geen kennis mee gemaakt.



Ik heb, na het stoppen bij de gemeente waarin ik was opgevoed, een poging gedaan om de bijbel in mijn eigen beleving te lezen, helaas is dit mislukt omdat mijn familie er lucht van kreeg.

Zij probeerden mij wederom de gemeente binnen te krijgen waaraan zij zich inmiddels bij aangesloten hadden, dat was een moeilijke tijd.



Na die poging is het geloof mij zo tegen gaan staan, ik wil er nu niets meer mee te maken hebben.

Anti dus! Dat is wat zij hebben veroorzaakt...al mag ik de schuld misschien niet bij hen leggen.

Ik heb er heel bewust afstand van gedaan en wil nooit meer iets met een of ander geloof te maken hebben.

Of ik nog geloof? Ja ik geloof dat er iets is, wat weet ik niet. Geef het een naam; god, maria, allah etc. Van mij mag het zolang je er maar blij van wordt en er een ander niet mee lastig valt.
quote:oudebaas schreef op 20 maart 2015 @ 10:03:

De Bijbel spreekt wel over respect tussen echtelieden en trouw blijven. Maar of swingen, wat met wederzijds goedvinden gebeurt zou getuigen van disrespect of ontrouw waag ik te betwijfelen.





Ik vind mijzelf trouw aan mijn man juist omdat wij dit samen doen en niet stiekem zijn naar elkaar toe.

Vreemdgaan (ontrouw) daarentegen keur ik af in welke vorm dan ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enjoy73 schreef op 20 maart 2015 @ 12:34:

[...]





Ik vind mijzelf trouw aan mijn man juist omdat wij dit samen doen en niet stiekem zijn naar elkaar toe.

Vreemdgaan (ontrouw) daarentegen keur ik af in welke vorm dan ook.Inderdaad. Dat is wat ik wilde zeggen :-)
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
quote:Enjoy73 schreef op 20 maart 2015 @ 12:29:

[...]





Het stoppen bij een "kerk" als waar mijn familie bij zit is moeilijk.

Je krijgt brieven met doodsbedreigingen en bedreigingen zijn de normaalste zaak.

En dan komen ze van de hoogste rang binnen zo'n gemeente, vreselijk!

Ik heb hier gelukkig geen kennis mee gemaakt.



Ik heb, na het stoppen bij de gemeente waarin ik was opgevoed, een poging gedaan om de bijbel in mijn eigen beleving te lezen, helaas is dit mislukt omdat mijn familie er lucht van kreeg.

Zij probeerden mij wederom de gemeente binnen te krijgen waaraan zij zich inmiddels bij aangesloten hadden, dat was een moeilijke tijd.



Na die poging is het geloof mij zo tegen gaan staan, ik wil er nu niets meer mee te maken hebben.

Anti dus! Dat is wat zij hebben veroorzaakt...al mag ik de schuld misschien niet bij hen leggen.

Ik heb er heel bewust afstand van gedaan en wil nooit meer iets met een of ander geloof te maken hebben.

Of ik nog geloof? Ja ik geloof dat er iets is, wat weet ik niet. Geef het een naam; god, maria, allah etc. Van mij mag het zolang je er maar blij van wordt en er een ander niet mee lastig valt.Als ik je verhaal zo hoor, kan ik me ontzettend goed voorstellen dat je er helemaal klaar mee bent. Vind het heel erg dat een kerk zulk soort dingen in de hand werkt.. Hoop dat je de tijd neemt om zelf nog eens na te gaan wat je nou echt wilt geloven. , ook al hoef je daar dan niet zelf een naampje aan te geven.
Vroeger was ik gereformeerd, mijn man (ook vroeger) streng rooms. Beide hebben we tijdens de studie 'de strengheid van het geloof' laten vallen. Nu is er ergens zeker nog wel een religieus besef/gevoel, maar tegelijkertijd vinden we swingen heerlijk.

En het is prima wanneer je je zelf beperkingen oplegt - maar wanneer een ander die beperkingen gaat opleggen: niet prima. Je voelt wat je voelt. Wat mij betreft trekt iedereen een burka aan - wanneer ze dat zelf echt graag willen (daar geloof ik dan ook helemaal niets van, maar oordeelt niet. Je kunt best in God geloven en ook af en toe lekker geil zijn - dat is geen tegenstelling.

En tegen die "als dit", "dan dat" types wil ik graag zeggen: de mens is geen wiskunde A, een deelverzameling is mogelijk. Het een sluit het ander niet niet uit, je hoeft in het leven niet consequent te zijn.

Dusss...
Ik laat me door de kerk geen beperkingen opleggen, maar door anderen ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Is het niet zo dat zowel de joodse religie, de islam als het christendom seks uitsluitend binnen het huwelijk van man en vrouw toestaan?

Naar ik hier lees zouden sommige christelijke kerken met dit principe soepel omgaan, maar de roomse kerk past het bijzonder consequent toe en baseert daarop de zondigheid van masturberen, homoseksuele seks, seks voor het huwelijk en uiteraard ook van seks met iedereen waarmee je niet gehuwd bent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven