Twijfel

09-11-2014 20:19 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aan het begin van mijn relatie hadden we vaak seks. Inmiddels is dat minder geworden, de teller staat op ongeveer een keer per week (soms iets vaker). En toch vind ik het weinig, een keer per week. De seks is verder wel heel goed. Maar het punt waar ik eigenlijk over val is het volgende. Ik denk dat het al wel meer dan een half jaar zo is dat alle initiatief van mijn kant moet komen. Steeds moet ík beginnen (Aan het begin was dat niet zo en nam hij juist veel initiatief. Alleen in de slaapkamer overigens). En dat terwijl ik eigenlijk helemaal niet zo ben. Tijdens vorige relaties namen de mannen meestal initiatief en ik soms. Maar dat kwam doordat de mannen al zó vaak initiatief namen, dat ik daar zelf amper meer aan toe kwam . Ik had toen ook veel meer seks als nu (hiervoor heb ik twee relaties gehad van 2 en 4 jaar). Ook werd ik toen veel vaker op andere plekken in huis verleid, in mijn huidige relatie beperkt de seks zich tot de slaapkamer.

Ik merk dat ik het vervelend vind dat mijn vriend zo weinig initiatief toont. Voelde ik mij vroeger bij mij exen echt begeerd, zo ongewild voel ik mij nu. Ik ga hierdoor aan mezelf twijfelen (vindt hij me nog wel aantrekkelijk)? Het stoort me dat alle initiatief van mijn kant moet komen, ik wil mij weer begeerd voelen, net als in eerdere relaties. Dat is toch niet zo gek? Aan mijn uiterlijk of gewicht is verder ook niks veranderd. En qua aandacht van mannen heb ik niets te klagen, dus zo afstotelijk dat niemand seks met mij zou willen ben ik ook niet, bij wijze van spreken) . Soms denk ik, ik neem gewoon geen initiatief meer, ik ben het zat. Laat hij maar eens ergens mee komen. Maar vervolgens kan ik wachten tot ik een ons weeg en komt het er niet van. En dat hou ik niet vol, want ik houd erg van seks. Maar zelfs al ga ik soms na een week naakt naast hem liggen, dan neemt hij nóg geen initiatief). Het vreemde is dat mijn huidige vriend juist wel altijd aangaf erg van seks te houden en 'vaak te willen'. Ook wanneer we het gedaan hebben zegt hij er echt van genoten te hebben. Overigens is het echt niet zo dat hij het buiten de deur zoekt, daar vertrouw ik hem voor 100% in! daar is hij echt het type niet voor en maak ik me dus ook geen zorgen over. Maar ik moest even mijn frustraties kwijt. Ik ben trouwens eind twintiger en mijn vriend drie jaartjes ouder, dus aan de leeftijd zal het moeten niet liggen...



Het is verder een schat van een man en ik houd superveel van hem, maar de seks is dus echt iets wat aan me knaagt...
Heb je er al over gesproken met hem?
Alle reacties Link kopieren
Hoe ziet een "buiten-de-deur-zoek-type" eruit? Ben heel benieuwd en met mij velen denk ik, dan weten we welke dames gewaarschuwd zijn



Je partner lijkt weinig drive, weinig zin te hebben. Hoe was dit bij zijn vorige relaties? Nam hij daar wel initiatief?
...
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het denk ik vragen in jouw situatie, waarom het initiatief ineens weg is.



Het zijn vaak niet de gesprekken waar je echt zin in hebt maar wel nodig om tevreden met elkaar te blijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een jaar een relatie gehad met een man die al ging ik naakt om hem heen hangen niks met me wilde. Kansloos. Kon lullen als Brugmans ook. Praat met hem, anders gaat het stuk (was voor mij 1 van 100.000 redenen, maar toch)!
Why own a room when you can build a house?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het er nog niet met hem over gehad, wel vaak op het punt gestaan. Maar ik zie er erg tegenop om erover te beginnen. Hij is voor mij vijf jaar alleen geweest en heeft daarvoor alleen een paar kortstondige relaties gehad,nooit langer dan een maand of drie (lag niet aan hem, maar meer gewoon unlucky, bijv zij ging vreemd of was gewoon geen serieus relatiemateriaal).
Alle reacties Link kopieren
En hoe lang zijn jullie nu samen? Jullie wonen ook samen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik zou gewoon proberen hier met hem over te praten. Wie weet zijn er andere dingen waardoor het er niet echt van komt.

Depressie, stress op het werk, geldzorgen?
Alle reacties Link kopieren
Wij wonen samen. Verder hebben we absoluut geen geldzorgen of stress van werk, het gaat juist erg goed en we hebben het allebei onwijs naar onze zin op het werk. Ook in familieleden of vriendenkring gaat alle eigenlijk alleen maar voor de wind (gelukkig!).
Alle reacties Link kopieren
Waarom zie je er tegenop om er met hem over te praten?
...
Alle reacties Link kopieren
...
In for the cause....
Alle reacties Link kopieren
Maar 1 keer vrijen per week is toch nog niet zo gek? Ik geef toe, het kan vaker, maar initiatiefloos is dat toch ook niet?
Snel internet vraagt niet per se om een snelle mening
Alle reacties Link kopieren
Bugs, het is nooit op zijn initiatief.



Ik snap dat "niet praten en angst om te kwetsen" totaal niet. In die tussentijd heb je verwachtingen van hem waar hij niet aan voldoet en daalt hij in achting in jouw hoofd/hart. Dat is pas kwetsend.

Je kan dit soort onderwerpen toch op allerlei manieren en tijdstippen aankaarten? Ik zou willen weten hoe mijn partner naar me kijkt, of hij me nog als seksueel wezen ziet, geil van me wordt enz. Zo ja, waarom duikt hij dan nooit bovenop me en wacht hij constant tot ik weer eens kom wrijven?

Praten jullie (TO en Mystic) sowieso nooit met je partner over intimiteit en seks? Dat hoort er toch bij!
...
Alle reacties Link kopieren
Je hebt gelijk hoor. Ik neem me voor om het deze week te bespreken als het moment daar is. Hoe erg ik er ook tegenop zie, het moet wel want ik voel me nu echt rot.
Alle reacties Link kopieren
ik verwijs maar weer even naar dit topic: Laag libido partner, hoe ga ik daarmee om?



Hier vind je begrip en de ervaringen van anderen die dit probleem zelf ook (gehad) hebben. Sterkte
Je hoeft ook niet meteen in de aanval te gaan, maar meer een gesprekje van goh het valt me op dat...



Doe dat geprekje niet als je weer eens naakt naast hem gelegen hebt en de reaktie blijft uit, maar op een neutraal moment, na het toetje bij het avondeten bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
quote:shehot schreef op 10 november 2014 @ 09:08:

na het toetje bij het avondeten bijvoorbeeld.Voor het toetje uiteraard, TO moet dan het toetje daarna maar zijn.
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
Alle reacties Link kopieren
...
In for the cause....
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me altijd af wat er dan gebeurt tijdens zo'n gesprek. Of je tijdens de andijvie met sudderlapjes vertelt dat het seksleven wel wat spannender mag en dat hij dan iets van "ja lief" mompelt en daarna ga je lootjes trekken over wie moet afwassen die avond?



Als ik een gesprek aanga dan doe ik dat met volle overtuiging en rust ik niet voor er iets constructiefs uitkomt. En dat constructieve kan ook zijn "ik ga er over nadenken".

Je laat je toch niet met een kluitje in het riet sturen?



Hoe zat het ook weer... seks is 10% van je relatie maar bij een ongelukkig seksleven is de kans dat je relatie eraan gaat 90% ofzo? Ik weet het niet precies meer maar zoiets was het.
...
Alle reacties Link kopieren
Rooss, ik vind het een lieve bijdrage van je, je bedoelt het zeker goed maar als ik dan terugdenk aan de voorbije 15 jaar en alle gesprekken (ja hoor, met volle overtuiging en zonder sudderlapjes) die ik met mijn man heb gevoerd, de afspraken, de beloftes, de pogingen, alles even oprecht en constructief, dan denk ik: misschien moet je dit toch zelf hebben meegemaakt om er iets zinnigs over te kunnen zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Iets zinnigs, aha, juist ja.



En wat is dan het enige juiste advies in dezen volgens de ervaringsdeskundigen?
...
Opmerkelijk ikbeneruit, dat je denkt dat alleen mensen die het zelf niet op hebben kunnen lossen zinnige dingen kunnen zeggen.
Alle reacties Link kopieren
...
In for the cause....
Alle reacties Link kopieren
quote:shehot schreef op 10 november 2014 @ 10:17:

Opmerkelijk ikbeneruit, dat je denkt dat alleen mensen die het zelf niet op hebben kunnen lossen zinnige dingen kunnen zeggen.

Ja dat vind ik ook opmerkelijk.

En wat ik nog opmerkelijker vind is dat er wordt aangenomen dat ik geen ervaringsdeskundige zou kunnen zijn.



Ik wilde eigenlijk alleen maar weten wat er gebeurt binnenshuis als mensen zeggen "maar ik heb gepraat, heus waar, hij doet er alleen niks mee".



Ben dus brandend nieuwsgierig naar de enige echte oplossing.
...
Alle reacties Link kopieren
quote:Rooss4.0 schreef op 10 november 2014 @ 10:10:

Iets zinnigs, aha, juist ja.



En wat is dan het enige juiste advies in dezen volgens de ervaringsdeskundigen?En ik was dan weer een beetje beledigd door jouw beschrijving van hoe dat praten er tussen de andijvie en de afwas door volgens jou uit zou zien. Terwijl er veel ervaringsdeskundigen zijn (waaronder ik) die dat heel anders hebben beleefd. Begrijp je dat ook?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven