Zwanger worden vanaf januari 2024

14-01-2024 14:59 171 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo,

Ik heb nog geen topic gezien over zwanger worden in het begin van dit jaar. Volgens mij werd dat voorgaande jaren wel gedaan :)

Kom lekker meekletsen over alles!
Heanig an
Alle reacties Link kopieren Quote
To trapt af: ik ben 25 jaar, dit wordt mijn 1e ronde en mijn verwachte NOD is 4 februari
Heanig an
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk SadSloth; dank voor dit topic en natuurlijk heel veel 'succes' gewenst! Spannend hoor :-)

Wij gaan er ook voor vanaf deze maand. Vandaag ben ik ongesteld geworden en mijn cyclus is helaas niet heel regelmatig: meestal 31-33 dagen, met uitschieters tot 35 dagen. Ons plan is voorlopig om het vanaf 28 januari gewoon maar heel regelmatig te 'proberen' :-). Ik ben trouwens 36 (bijna 37). Lijkt me fijn om mee te schrijven en ben benieuwd naar de verhalen van andere dames / stellen met goede voornemens!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wil ook graag proberen mee te schrijven al vind ik het wel een beetje eng qua herkenbaarheid. Ik ben ook bijna 37 en al 1 kind. Ik vind mezelf in m'n hoofd echt al oud (als het gaat om vruchtbaarheid) dus erg spannend dit. Eerder was ik er echt niet klaar voor en we hebben al besloten (voor zover dat kan) dat we nu ook compleet zijn maar dat een tweede ons nóg wat completer zou kunnen maken. Vind het toch erg spannend of het mag lukken

Veel 'succes' SadSloth en Kladblaadje!
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk, mag ik meeschrijven? Ik zit wel al in ronde 3, november begonnen, maar het Zwanger vanaf september topic was al zo druk dat ik liever hier aansluit.
Ben trouwens 35 en we gaan voor ons eerste kindje. Mijn cyclus is normaal altijd 24 dagen, maar sinds we zijn begonnen is dat opeens al 2x 26 dagen geweest o_o hielp niet mee met de spanning, heb me voorgenomen nu pas vanaf dag 26 te testen. Mijn NOD is nu 18 januari!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hé SadSloth, leuk! Wij zijn er sinds januari ook mee bezig. Ik ben 29 en dit wordt voor ons ook het eerste kindje. Mijn NOD is 24 januari.

Ik ben wel benieuwd, hoe berekenen jullie de ovulatie? Ik zelf heb een cyclus van +- 32/33 dagen met de laatste maand een uitschieter van 35 dagen. Ik meet nu sinds de zomer mijn temperatuur en kan aan de hand daarvan zien wanneer mijn ovulatie mogelijk plaats gaat vinden. Daarnaast heb ik ook ovulatietesten gebruikt. Ben benieuwd hoe jullie dit doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh, wat leuk al zo veel mensen! Iedereen is welkom.
@kladblaadje: wat jammer dat je ongesteld bent geworden. En ook een lange cyclus
@Dizzy wat snel al jouw NOD. Hopelijk is het raak
@Oblique: ik gebruik ovulatietesten en hou mijn cyclus bij in een app. Ik heb een heel vast cyclus, eigenlijk direct na het stoppen van de pil :-P
Heanig an
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi Oblique, ik bereken m'n ovulatie niet echt. In ieder geval niet met een app of testen maar ik merk aan m'n afscheiding wel goed wanneer de vruchtbare dagen zijn. Ik wil er op dit moment ook nog niet zo mee bezig zijn, eerst maar even goed zelf proberen. Als het langer gaat duren (bij kind 1 was het de eerste ronde al raak, hoop dat ik mezelf kan overtuigen dan dat niet de 'normale' gang van zaken is) misschien toch op een andere manier tracken maar voor nu ben ik er dan veel te veel mee bezig in m'n hoofd. We gaan het zien!
Alle reacties Link kopieren Quote
@Viana
Ja, ik snap dat het ook de focus enorm kan vergroten en dat dit op den duur voor spanning kan zorgen. Ik hoop voor jullie dat het snel genoeg raak is en dat het testen of bijhouden niet nodig is!

@SadSloth
Fijn dat je zo’n regelmatige cyclus hebt en dat je niet lang hebt hoeven ‘ontpillen’. Dat maakt weten wanneer je vruchtbare periode is veel makkelijker!
Alle reacties Link kopieren Quote
Sorry, verkeerde topic.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zijn er hier meer mensen die moeite hebben met concentreren op werk/school? Ik denk de hele tijd (op een positieve manier) aan zwanger worden en zwangerschap. Hoe dat zou zijn :heart:
Heanig an
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, ik!
Sinds vanochtend. Omdat ik opeens denk zwanger te zijn... vorige week 2 keer getest met een vroege test. Spierwit. Ik ben nu 3 dagen over tijd. Omdat het een hele heftige maand is geweest en we eigenlijk het 'perfecte moment' hadden gemist dacht ik dat dit mijn menstruatie uitbleef als gevolg van stress en niet door zwangerschap (2x negatief getest dus uit m'n hoofd gezet en door). Maar gister was ik misselijk. En vandaag. En heel erg moe. Ik denk dat ik morgen maar nog eens ga testen als ik dan nog niet ongesteld ben...
Alle reacties Link kopieren Quote
Vaiana schreef:
15-01-2024 18:41
Ja, ik!
Sinds vanochtend. Omdat ik opeens denk zwanger te zijn... vorige week 2 keer getest met een vroege test. Spierwit. Ik ben nu 3 dagen over tijd. Omdat het een hele heftige maand is geweest en we eigenlijk het 'perfecte moment' hadden gemist dacht ik dat dit mijn menstruatie uitbleef als gevolg van stress en niet door zwangerschap (2x negatief getest dus uit m'n hoofd gezet en door). Maar gister was ik misselijk. En vandaag. En heel erg moe. Ik denk dat ik morgen maar nog eens ga testen als ik dan nog niet ongesteld ben...
Wat vervelend dat de testen omo wit blijven terwijl je wel klachten ervaart...maar niet iedereen test toch meteen positief? Misschien test je volgende week positief :yes:

Wanneer doen jullie eigenlijk de ovulatietesten? 's middags of 's avonds? Hoor daar gemengde adviezen over
Heanig an
Alle reacties Link kopieren Quote
@Vaiana
Spannend! Ik hoop voor je dat je een positieve test hebt volgende week.

@SadSloth
Ik heb gelezen dat testen om 12.00 en 21.00 het beste is omdat de waarden dan het hoogst zouden zijn. 12.00 uur red ik niet vanwege werk en ik ga (nog) niet op het werk testen, dus 21.00 it is. :P Ben wel benieuwd of jij andere tijden hanteert.
Alle reacties Link kopieren Quote
@Vaiana ooh spannend! Wie weet test je morgen positief, ik duim voor je!

@sadsloth ik doe ook ovulatietesten, ik doe ze om 18 uur, heb me er eigenlijk niet zo in verdiept wat het beste moment zou zijn behalve niet 's ochtends vroeg. M'n LH piek is wel heel duidelijk meestal rond dag 12, en we proberen dan om de dag seks te hebben vanaf dag 8 ongeveer...tot een dag na de LH piek.
Ik merk wel dat ik er ook veel mee bezig ben, niet dat ik me slecht kan concentreren maar wel veel rekenen en overanalyseren wat nou het beste moment is, elke dag seks/om de dag seks, en met als het raak zou zijn, wanneer ben ik dan uitgerekend, wanneer zou ik het dan kunnen vertellen etc etc...ben nogal een controlfreak!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wel fijn hoor die herkenning dat jullie er ook zo mee bezig zijn :lol: dacht dat ik de enige gekkerd was

Zelf test ik meestal rond 20.00 maar had vandaag eens in de middag gedaan. Toen was de test wat minder duidelijk dan de voorgaande dagen dus zal wel 's avonds blijven testen :)
Heanig an
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal en leuk al, zo'n clubje :-)

Al merk ik ook bij mezelf dat ik het hier meeschrijven toch wel héél erg spannend vind.. Niet zozeer vanwege herkenbaarheid zoals Vaiana schrijft, maar in alle eerlijkheid omdat onze thuissituatie / uitgangspunt er niet per se eentje is die enkel over rozen verloopt. Dat gezegd hebbende: ik ga het gewoon proberen!

@Dizzy: supersnel al, de 18de! Kun jij nog slapen? Ik ga voor je duimen!

@Oblique: ik hou alleen mijn cyclus bij in een App en doe verder (nog) niets aan ovulatietesten. Ik kan mijn eisprong meestal wel goed voelen (vooral links??). We hebben pas recent de knoop doorgehakt om gericht voor een kindje te willen gaan (kinderwens was er al láááááng maar het juiste moment niet eerder) en willen eerst eventjes wennen aan die nieuwe beslissing zonder thermometers en testers. Vanwege de lange en onregelmatige cyclus hebben we wel bedacht om de vruchtbare periode die de App aangeeft met een dag of 4 te rekken. Het plan is nu om vanaf 28 januari t/m 6 februari in ieder geval om de dag seks te hebben :lol:

@Vaiana: wat een rollercoaster moet dat zijn.. Ik hoop dat je snel nieuws hebt: liefst een positieve test natuurlijk!

Enne, ik ben er natuurlijk ook veel mee bezig! Weet nu alleen even geen concreet voorbeeld, haha. Gek hoe dat werkt eigenlijk: ik kan (en doe) baby-zwijmelen op de gekste momenten, maar nu we ervoor gaan, is het in mijn hoofd vooral uitkijken naar de 28ste en verder vrij kalm..

Hebben jullie het erover met mensen om je heen of wacht je af tot het 'zo ver' is?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ach @kladblaadje, ik denk dat het nergens enkel over rozen gaat (zonder je zorgen te willen bagatelliseren uiteraard). Alles wat de moeite waard is is hard werken. Een goede vriend van mij zegt altijd: kalmte zal u redden! Dat probeer ik altijd maar een beetje in m'n achterhoofd te houden.

Ik heb het er met niemand over, dat vergroot de druk in m'n hoofd alleen maar. Of vergrootte moet ik zeggen want ik had vanochtend 2 positieve testen. Te bizar. Ik kan het niet echt bevatten. Ik heb wel echt ontzettend buikpijn dus vind het ook wel eng. Maar heb sowieso wel wat last van angsten en doemdenken. Even laten bezinken maar en dan volgende week de verloskundige bellen...
Alle reacties Link kopieren Quote
Dankjewel voor je lieve woorden Vaiana, maar vooral: WAUW 🤩 Ik kan me voorstellen dat de buikpijn ook wat afleidt van de feestvreugde, maar ik ben toch vooral blij voor je! Ik hoop dat de verloskundige je snel wat gerust dan stellen.. Het is begonnen: gefeliciteerd 🙏🥳🤞!!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wow gefeliciteerd Vaiana!! Wat enorm spannend. Ik zou het echt niet kunnen bevatten :heart:

Vanaf vandaag zit ik in de vruchtbare periode volgens de app. Vanochtend een ovulatietestje gedaan en nu begint hij echt op te lopen. We gaan morgen klussen en zaterdag (de verwachte eisprong). We hebben zondag ook geklust :lol: Ben benieuwd of het gaat lukken
Heanig an
Alle reacties Link kopieren Quote
Dankjulliewel Kladblaadje en SadSloth, we gaan het meemaken verder. Positieve gedachtevibes!

En SadSloth have fun de komende dagen! :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh Vaiana, wat ontzettend snel en ontzettend leuk! :cheer: Gefeliciteerd!
Hopelijk zakt de buikpijn snel af.

Ik deel het eigenlijk nog met niemand. Dat maakt de druk voor mij ook groter. Ben er wel veel mee bezig en vooral bij iedere kramp gaat de gedachte over mogelijk zwanger zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vaiana! Wat goed gefeliciteerd!! Wowww :yes: kan me voorstellen dat je t even moet laten bezinken maar leeeuk!

@kladblaadje zoals vaiana al zei het is nergens perfect idd, voel je vrij om hier over je zorgen te schrijven mocht je dat fijn vinden (als je het liever voor jezelf houdt ook ok natuurlijk)

Ik deel het zelf ook met niemand, maar vind dat wel lastig soms. Ik heb heel lang getwijfeld of ik wel kinderen wilde en daar ook heel veel gesproken met vriendinnen. Nu dan nog niet zo heel lang geleden de knoop doorgehakt dat we ervoor gaan, maar krijg wel soms vragen van vriendinnen hoe het ervoor staat met m'n wel/niet kinderwens en laatst letterlijk de vraag van een goede vriendin of we al bezig waren. Ik zit er niet zo op te wachten dat soort vragen of het al raak is enzo dus heb maar wat gemompeld dat we geen haast hebben...
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal,

Ik ben al lang een meelezer, maar heb nu toch een account aangemaakt. Mag ik hier meeschrijven?

Over vijf dagen kan ik testen en het liefst praat ik de hele dag over zwanger worden, maar dat kan beter nog even niet. Dus vandaar dat ik hier graag meeklets. Stiekem fijn dat er mede-dertigers zitten, ik ben zelf ook 35 en vind mezelf best oud voor een baby.

@Vaiana, gefeliciteerd! Hopelijk ga je je beter voelen en trekt de buikpijn weg!

Groetjes Oaltje
Alle reacties Link kopieren Quote
Nog ter aanvulling: rondom mijn verwachtte eisprong doen we het om de dag nu, heb een regelmatige cyclus.

Normaal geniet ik erg van seks, maar ik leg mezelf nu zo'n druk op dat ik af en toe gewoon een beetje blokkeer. Zodra mijn "vruchtbare" dagen voorbij zijn is het weer over met dat gevoel van "nu MOET het".

Is dat herkenbaar?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven