Vaginale geur / smaak

26-08-2015 09:56 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik ben een meid van 26 met een heel vervelend en gênant probleem. Mijn vriend, met wie ik nu een jaar een relatie heb, heeft een paar weken geleden te kennen gegeven dat hij de 'smaak' en bovendien de geur van mijn vagina erg storend vindt. Vanaf het begin dat wij met elkaar omgaan heeft hij al het gevoel gehad dat de situatie bij mij heel anders is dan bij zijn vorige sekspartners en ik ontzettend sterk ruik. Je kunt je misschien voorstellen dat ik wel door de grond kon zakken van schaamte en verdriet. Direct besloten om de dag erna mijn Mirena te laten verwijderen, die had ik sinds 2 jaar maar het laatste half jaar gaf het ding alleen maar problemen, met name zeer onregelmatig bloedverlies. Mogelijk dat die onaangenaam geurende lucht hier ook door verklaard kon worden? Inmiddels zijn we 2 weken verder en hadden mijn vriend en ik het afgelopen weekend even niet zo leuk gehad met wat irritaties. We hebben daar maandagavond goed over kunnen praten door de telefoon en toen hij gisteravond bij me was, voelde het weer super goed. We hebben een fijne romantische avond gehad, lekker eten, wijntje, filmpje en lekker knuffelen. Toen we naar bed gingen, waren we allebei echt super opgewonden en het leek dus een perfecte afsluiting te worden van een heerlijke avond... Totdat hij me dus ging beffen. Na een paar minuutjes deed hij het condoom om maar toen we echt verder wilden gaan, was hij al helemaal slap geworden. Ik was super teleurgesteld en vroeg wat er was. Het ging dus om de situatie tussen mijn benen. Vertelde dat het in zijn ogen echt zo erg was dat hij eigenlijk zijn piemel niet eens meer in wilde stoppen. Dat hij bang was dat zijn gevoelens voor mij gingen veranderen, omdat hij zich door deze situatie niet meer zo tot me voelt aangetrokken. Had het eigenlijk veel eerder tegen me moeten zeggen. Vertelde ook dat hij verschrikkelijk veel van me houdt en me absoluut niet kwijt wil, maar dat deze situatie zo niet kan voortbestaan. Hij wil gewoon graag alles met me kunnen doen, me vastpakken hoe hij dat wil, maar dit weerhoudt hem hiervan.

Volgens mij heb ik me nog nooit zo onaantrekkelijk gevoeld en ben ontzettend bang om hem kwijt te raken. Inmiddels heb ik een boostkuur van de huisarts genomen tegen bacteriële vaginose (4 pillen op 1 dag) in de hoop dat dit iets zal oplossen. Wat hygiëne betreft douche ik soms wel 2 x per dag. Sinds een jaar ben ik misschien ook iets te schoon bezig met mijn vagina. Als je wat ruikt is het zo moeilijk om jezelf niet te poetsen daar beneden, dus misschien iets te fanatiek bezig geweest met vaginale douches en douchegels. Hoe dan ook, mijn vraag is eigenlijk aan jullie:



Hoe kun je ervoor zorgen dat je relatie dit overleeft? In feite is mijn vagina nu op slot, wil echt even niets in de buurt hebben. Hoe zorg je voor genoeg intimiteit in je relatie in een periode waarin je even geen seks wil hebben en elkaar toch tevreden kunt houden?
Als je je vinger erin stopt vindt je dan zelf dat je ruikt?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat jouw vriend zoals hij beweert echt van je houdt! Wat een eikel. Sorry hoor.. Je bent al naar de huisarts geweest, je zoekt oplossingen. Hij moet dan geduld tonen en het waarderen dat je er iets aan probeert te doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:badmeester schreef op 26 augustus 2015 @ 10:00:

Als je je vinger erin stopt vindt je dan zelf dat je ruikt?Ja, soms meer als anders. Ik ruik mezelf ook wel eens overdag door mn kleding.
Wat belachelijk dat je vriend er zo op reageert. Eerst zeggen dat die super veel van je houd maar nu je een klein probleempje, dat hierdoor zijn gevoelens voor jou veranderen jeetje. Hij kan je ook steunen, eventueel dingen opzoeken..



Als het naar de boostkuur voor bacteriele vaginose is gewoon weer naar ha meid!
Stop met vaginale douches etc. Volgens mij veroorzaken die echt problemen.



Ik was daar alleen met water en volgens mij ruik ik niks...
Alle reacties Link kopieren
Alleen maar water bij je vagina! Douches en gels kunnen het zeker in stand houden. Vond je huisarts je ook sterk ruiken? Je vriend vond je in het begin van jullie relatie anders ruiken dan nu? Dan is er dus echt iets aan de hand. Erg vervelend, maar het kan dan ook weer beter worden.
Alle reacties Link kopieren
Heb je geen schimmeltje oid? Ik zou jezelf niet meer wassen daar met zeep en vaginale douches. Dat werkt juist averechts!! Heb weleens iets gelezen over yoghurt erop doen. Misschien even proberen??
Alle reacties Link kopieren
quote:zjarlotje schreef op 26 augustus 2015 @ 10:06:

Wat belachelijk dat je vriend er zo op reageert. Eerst zeggen dat die super veel van je houd maar nu je een klein probleempje, dat hierdoor zijn gevoelens voor jou veranderen jeetje. Hij kan je ook steunen, eventueel dingen opzoeken..



Als het naar de boostkuur voor bacteriele vaginose is gewoon weer naar ha meid!Hij merkt dat hij me minder aantrekkelijk vindt hierdoor, minder zin heeft in seks. Het windt hem gewoon niet op. Snap ik ook, als hij zou stinken zou ik ook geen in hebben. Ik heb ook gezegd dat hij even geduld moet hebben en dat het misschien op korte termijn wel opgelost is. Probleem is gewoon dat hij dit gevoel dus al een jaar voor zichzelf heeft gehouden en een beetje laat aan de bel trekt. Had liever gehad dat hij dat in de beginfase had gezegd. :( Hij vond het ontzettend moeilijk om te zeggen, omdat hij me niet wilde kwetsen.
Maar je rook jezelf ook al.. dan weet je toch ook dat hij het ruikt? Als in: dan ga je er dan toch al iets aan doen?
Voor iedereen die meteen haar vriend loopt te bashen, TO zegt zelf:



"Ik ruik mezelf ook wel eens overdag door mn kleding"
quote:Decibel1987 schreef op 26 augustus 2015 @ 10:12:

Heb je geen schimmeltje oid? Ik zou jezelf niet meer wassen daar met zeep en vaginale douches. Dat werkt juist averechts!! Heb weleens iets gelezen over yoghurt erop doen. Misschien even proberen??Idd, in plaats van zeep wat voedsel proberen dat een of andere forummer ergens heeft gelezen...
Alle reacties Link kopieren
quote:PlayingTheAngel schreef op 26 augustus 2015 @ 10:11:

Alleen maar water bij je vagina! Douches en gels kunnen het zeker in stand houden. Vond je huisarts je ook sterk ruiken? Je vriend vond je in het begin van jullie relatie anders ruiken dan nu? Dan is er dus echt iets aan de hand. Erg vervelend, maar het kan dan ook weer beter worden.De huisarts heeft daar niets over gezegd. Heeft bij het verwijderen van de mirena een kweektest voor bacteriele vaginose en chlamydia laten doen. Hier kwam niets bijzonders uit. Mijn vriend heeft niet het gevoel dat het is toegenomen over het laatste jaar. De ene keer is het wel erger dan de andere x.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarindaH schreef op 26 augustus 2015 @ 10:13:

Maar je rook jezelf ook al.. dan weet je toch ook dat hij het ruikt? Als in: dan ga je er dan toch al iets aan doen?Klopt inderdaad. Ben blij dat ik nu een kuurtje heb gehad. De huisarts die mijn mirena verwijderd had vond dat ik maar een paar maandjes moest afwachten. Dat vond ik nogal lang en heb dus nu van een ander toch de antibiotica gehad. Bij vriendinnen heeft dit geholpen dus fingers crossed.
quote:Sofie89 schreef op 26 augustus 2015 @ 10:12:

[...]





Hij merkt dat hij me minder aantrekkelijk vindt hierdoor, minder zin heeft in seks. Het windt hem gewoon niet op. Snap ik ook, als hij zou stinken zou ik ook geen in hebben. Ik heb ook gezegd dat hij even geduld moet hebben en dat het misschien op korte termijn wel opgelost is. Probleem is gewoon dat hij dit gevoel dus al een jaar voor zichzelf heeft gehouden en een beetje laat aan de bel trekt. Had liever gehad dat hij dat in de beginfase had gezegd. :( Hij vond het ontzettend moeilijk om te zeggen, omdat hij me niet wilde kwetsen.Dat kan ik begrijpen dat hij dan geen zin heeft, maar dit is niet het belangerijkste in jullie relatie. Ik vind het gewoon nogal lullig dat hij door dit zijn hele gevoel voor jou kwijt zou raken. Fijn dat hij je niet wil kwetsen, jammer dat hij dit gevoel een jaar voor zich heeft gehouden. Hierdoor begrijp ik het iets meer. Succes TO hopelijk kom je er achter wat jou probleem is. En ik wilde je vriend niet af lopen kraken hoor! Het viel me gewoon op en ik kan me voorstellen dat jou dat extra onzeker maakt.
quote:MarindaH schreef op 26 augustus 2015 @ 10:08:

Stop met vaginale douches etc. Volgens mij veroorzaken die echt problemen.



Ik was daar alleen met water en volgens mij ruik ik niks...

Inderdaad, vaginale douches en zeep gebruiken om je vagina te wassen zijn erg slecht. Zelfs de zepen die er zogezegd speciaal voor geschikt zijn, zijn erg slecht voor je natuurlijke flora.

Enkel de buitenkant wassen met water en katoenen ondergoed gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Pure kokosolie wilt wel helpen tegen rare geurtjes, jeuk en schimmelinfectie. Ik zou voorlopig alleen met water wassen daar beneden. Juist doordat je met allerlei zeepjes in de weer bent gegaan is de hele PH balans weg. Even wachten en de pillenkuur afronden.



Treezebees was mij voor
De vastheid die je zoekt is even groot als de veranderlijkheid waar jij naar verlangt
Alle reacties Link kopieren
Ach wat naar voor jou. Ik vind de reactie van je vriend beneden alle peil. Ja, soms ruik je minder fris in de vaginale regio, de een wat vaker of wat sterker dan de ander, maar kom op: beffen is geen must en 'de schuld' geven aan jouw geur om slap te worden en geen seks te willen, is echt kinderachtig, onbeschoft en zeer respectloos. Je doet er alles aan wat je kunt, hij houdt toch van je? Soms heb je dit soort problemen en dan zeggen dat hij niet meer weet 'hoe je vast te pakken'?
Alle reacties Link kopieren
Kan me goed voorstellen dat je op dit moment geen zin hebt om seks te hebben met je vriend. Wel kan je merken aan de manier waarop hij het heeft gebracht dat hij van je houdt, hij heeft het niet lomp gebracht in ieder geval, en zit er zelf ook mee dat hij je wellicht kwetst door het te zeggen



Moet zeggen dat ik het zelf ook naar vind als m'n vriend 'down under' gaat als ik bijv. al een hele dag gewerkt heb en mezelf ook ruik. Hij heeft er geen problemen mee, gek genoeg. Maar toch neem ik altijd even een douche, als de mogelijkheid daar is natuurlijk, voordat we iets doen. Voelt gewoon fijner.



Je doet er op dit moment alles aan, goed dat je naar de huisarts bent gegaan. Blijf er in ieder geval over praten. Je hoeft je echt niet te schamen, trouwens, of vies te voelen. Iedere vagina ruikt nou eenmaal anders, en daar zijn meerdere factoren voor (waaronder hormonaal).
Alle reacties Link kopieren
Seks zonder beffen?

En ook door hormonale schommelingen kun je sterker gaan ruiken. Ook door voedsel. Probeer eens een paar weken heel puur te eten. Geen pakjes en zakjes en geen fris en niet te veel koffie. Veel groente en fruit en drink wat vaker water.

Baat het niet schaad het niet.
quote:Decibel1987 schreef op 26 augustus 2015 @ 10:12:

Heb je geen schimmeltje oid? Ik zou jezelf niet meer wassen daar met zeep en vaginale douches. Dat werkt juist averechts!! Heb weleens iets gelezen over yoghurt erop doen. Misschien even proberen??



Straks groeit er mos op

Serieus, niet gaan kloten met vage middeltjes die iemand ooit eens gehoord heeft.

Hoe zit het met je voeding en drinken?
Jezelf door je kleding heen ruiken?



Volgens mij was jij je vagina niet goed.



Alle reacties Link kopieren
Hoe zit het met je kleding. De klassieke onderbroek in een een losse spijkerbroek laat dingen ook anders ruiken dan een synthetische string met daaroverheen een synthetische broek.



Eten en drinken maakt ook uit. Als je veel koffie en alcohol drinkt en rookt dan smaakt het daar ook anders dan bij een dieet met veel fruit. Ananas heeft het meeste invloed maar als je door de dag heen zoet fruit eet dan schijn je het ook te merken.
Alle reacties Link kopieren
Als jij jezelf al door je kleding heen kunt ruiken, dan kan ik je vriend wel begrijpen.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Ik volg het niet helemaal. Je huisarts heeft wat testjes gedaan en daar kwam niets uit, maar nu heb je wel een pillenkuur en/of antibiotica gekregen? Is er nu wel of niet wat mis?
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven