Van nuvaring naar pil

08-04-2016 13:01 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Ik heb een vraagje ik heb nu drie maanden de nuvaring gebruikt, omdat ik een keer iets anders wilde proberen dan de pil. Ik ben niet tevreden over de nuvaring, omdat ik bijwerkingen heb.. Ik wil nu weer terug overstappen naar de pil, maar wanneer moet ik de eerste pil dan nemen? Op de eerste dag van mijn menstruatie of na een ringvrije week? Ik kan het niet vinden in de bijsluiter van de nuvaring of van de pil...



Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Eerste pil altijd nemen op de eerste dag van je menstruatie. Dat is denk ik niet anders dan wanneer je eerst geen anticonceptie zou gebruiken. Je kan voor de zekerheid je huisarts of apotheek bellen.



Mag ik vragen wat voor bijwerkingen je had? Ik zit juist te denken aan de nuvaring.
Zowel bij de pil als bij de nuvaring kun je de eerste 3 maanden bijwerkingen verwachten, ik zou het nog even aankijken.
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil je weer terug naar de pil? En waarom was je de eerste keer overgestapt op andere anticonceptie?

En ik zou inderdaad voor de zekerheid de huisarts even bellen; dan weet je het zeker.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties. Ik wilde van de pil af omdat ik het idee had dat ik er een beetje depri van werd. Na een maand geen anticonceptiemiddelen te hebben gebruikt, heb ik nu drie maanden de nuvaring gebruikt. Ik heb nog steeds last van een depri gevoel, nog minder zin in seks en last van meer afscheiding dan voorheen. Daarnaast voel ik de ring ook zitten tijdens de seks en ben ik bang dat hij te hoog komt te zitten en dat ik hem er dan niet meer uit krijg. De pil vond ik dus prettiger en dat depri gevoel heeft dus waarschijnlijk ergens anders mee te maken..
Alle reacties Link kopieren
Heb je nagedacht over een Mirena? Ik heb tijdens de verschillende soorten pillen die ik heb gebruikt last gehad van dezelfde klachten (alleen bij mij waren het behoorlijke stemmingswisselingen, niet zozeer depri). Sinds ik een Mirena heb (inmiddels 6 jaar, vorig jaar is 'ie vervangen; dat moet na 5 jaar) voel ik me een stuk beter.. en je wordt bijna tot niet ongesteld. Vind het echt ideaal. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Plus dat je 'm niet kan vergeten... het zoveelste grote nadeel van de pil
Alle reacties Link kopieren
Dat depri gevoel kan wel degelijk van de pil/nuvaring komen. Ik heb ze ook beide uitgeprobeerd. Toen ik stopte met de pil, was dat na anderhalve/twee maanden over. MAAR ik raad je aan om dat niet te doen als je in een relatie zit/regelmatig seks hebt want binnen de drie maanden was ik zwanger door het condoom heen (ja dat kan, ook al denkt niet iedereen hier dat). De gyné heeft me toen wat uitgelachen 'Jaaaa, jij bent op je allervruchtbaarst op deze leeftijd en jij denkt dat die zwemmertjes hun weg niet vinden?!' (hele lieve dame voor de rest, hah) (en zwanger ben ik ook niet meer).



Ik zou, zoals Loontjee zegt, direct voor het spiraaltje gaan. Afijn, bespreek het natuurlijk eerst met je arts. Ik ben er de eerste twee weken een beetje depri van geweest maar voel me nu normaal. (ik heb wel béétje meer pukkeltjes)
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie tips. Morgen moet mijn nuvaring eruit en aangezien ik het inderdaad niet met condoom wil doen (is bij ons ook al aantal keer mis gegaan) ga ik dan toch maar even over op de pil. Daarna even afspraak maken bij de huisarts en dan kijken voor een spiraaltje of iets dergelijks!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de Mirena echt ideaal, je hebt geen omkijken naar anticonceptie (op veiligheid wat betreft soa´s na natuurlijk) waardoor je 'm niet kunt vergeten, mijn libido steeg behoorlijk en as niet meer constant chagrijnig/emotioneel. Het inzetten deed bij mij de eerstge keer wel pijn trouwens, omdat ik nog geen kinderen heb. De tweede keer vond ik meevallen, misschien ook omdaat ik toen wist wat er kwam. Succes, hoop dat je er uit komt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven