Verkracht onder invloed

01-10-2015 19:51 589 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_212833 wijzigde dit bericht op 17-11-2015 19:19
Reden: Wil diet niet meer getoond hebben
% gewijzigd
Gelukkig zijn zonder zorgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:SpringDing schreef op 01 oktober 2015 @ 19:57:

Sorry dat ik zeg, maar ik vind het echt een beetje je eigen schuld. Ik vind dit ook geen verkrachting, je hebt zelf geen grenzen aangegeven, dus hoe had die jongen moeten weten dat je niet wilde?

Je kan het je niet herinneren dus wie weet heb jij hem wel verleid..?Ik ben het hier wel mee eens maar omdat jij je wel verkracht voelt moet je zeker hulp zoeken bij een psycholoog of slachtofferhulp om met je deze ervaring om te leren gaan. Je zult toch je levensstijl om moeten gooien als je dit niet nogmaals wilt meemaken. Misschien is dat erg moeilijk en daarom zou ik hulp zoeken.
quote:jadaiswa schreef op 03 oktober 2015 @ 01:34:

[...]





Leer dan beter lezen. In de op staat duidelijk vermeldt dat to zelf vroeg om xtc-pillen. Dus dat is haar eigen verantwoordelijkheid. Ik neem aan aan dat jij mij er niet verantwoordelijk gaat houden als jij teveel drinkt en achter het stuur kruipt en dat is exact hetzelfde.

Je hebt een bepaalde verantwoordelijkheid naar jezelf, wil je die niet nemen? Prima! Even goede vrienden. Maar wanneer er dan dingen gebeuren waar je later spijt van hebt? Begin dan eens bij jezelf en niet bij anderen.Dat zeg ik toch ook, dat ze die pillen zelf wilde en dat ze DUS NIET die jongens verantwoordelijk maakte voor haar drugsgebruik.
quote:Dreamer schreef op 02 oktober 2015 @ 23:57:

[...]





Ja, ze voelt zich schuldig. Omdat ze mogelijk vreemd is gegaan. En dus zegt ze liever dat ze verkracht is.



En ja.. dan kun je dus in een bui van drank en drugs dénken dat je seks wilt om de volgende morgen wakker te worden en erachter te komen dat je dat eigenlijk helemaal geen goed idee vond.



Maar.. jij denkt dus dat je wél een hele nacht kwijt kunt zijn, maar ondertussen wél zeker weet wat je wel en niet wilde gedurende die nacht. Hmm... bijzonder.

En dat filmpje, dat genoemd werd, van iemand die haar shirt omhoog trok en riep 'voel ze maar'. Die wilde dat in nuchtere toestand ook niet. Die zal achteraf ook liever zeggen "maar dat wil ik helemaal niet, dat weten jullie toch?" en tóch.. ze deed het wel zo.dat is jouw interpretatie, dat ze spijt heeft omdat ze mogelijk is vreemdgegaan en dus maar een verhaaltje er om heen verzint, en dat anderen in een dronken bui dingen hebben gedaan wil nog niet zeggen dat dit ook op dit verhaal van toepassing is.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het vreselijk om al deze reacties hier te lezen.



Het is inderdaad niet slim om (zoveel) drugs op deze manier te gebruiken.

Maar wanneer iemand 'out' is geef je geen toestemming voor sex!!!

Ik zelf gebruik niet, maar heb genoeg mensen gezien die teveel hebben gebruikt en die geven dan geen toestemming om maar te doen wat je wil, die zijn 'out' en dat kun je ook wel zien. Maar misschien zijn dit ook wel de mensen die vinden dat als je een kort rokje zonder panty draagt je er om vraagt.



Sex hoort gedaan te worden wanneer iedereen bij bewust zijn is en het graag wil. Niet wanneer een of beide partijen helemaal van de kaart zijn en niet meer kunnen denken of zeggen. Wanneer iemand 'out' is, is dat niet een normale situatie.



Al ben ik het wel eens, dat je wel wat beter op jezelf moet letten. Niet zomaar naar wild vreemde mensen gaan. Je moet jezelf wel een beetje beschermen. Hopelijk denk je hier nu wat meer over na en ik zou zeggen ga hulp zoeken.
TO, wat een veel te harde les voor je. Dat het niet handig is wat je hebt gedaan weet je zelf ook wel. Heb je de post van Dolfijntje gelezen, daar staat deze link in:

http://www.nrc.nl/rechten ... rsieren-om-sex-te-hebben/

Het is dus relevant of jij in staat was te bepalen of je seks wilde hebben, en of hij kon weten of jij hiertoe in staat was.

Wat ik zou doen:

Ga naar je huisarts en laat je adviseren over SOA , zwangerschap en psychische hulp. Da's beter dan 20 dagen wachten.

Praat met je vriend. Drank, pillen slikken en met een vage kennis naar vage mannen gaan is dom, maar je hebt die seks niet gewild.

En je kunt naar de politie om aangifte te doen. Daar gaan praten kan volgens mij in elk geval geen kwaad.

Sterke TO.
quote:valkgezicht schreef op 03 oktober 2015 @ 09:38:

Ik vind het vreselijk om al deze reacties hier te lezen.



Het is inderdaad niet slim om (zoveel) drugs op deze manier te gebruiken.

Maar wanneer iemand 'out' is geef je geen toestemming voor sex!!!



Met de boodschap "pak even een condoom" geef je duidelijk toestemming voor sex. Als je zulke opmerkingen maakt, moet je niet achteraf piepen dat je het niet wilde, want dan ben je te laat. En dat TO zich niets herinnert, wil niet zeggen dat ze daarvoor niet ook al dergelijke dingen gezegd kan hebben. Ze was kennelijk in de stemming.



Ik zelf gebruik niet, maar heb genoeg mensen gezien die teveel hebben gebruikt en die geven dan geen toestemming om maar te doen wat je wil, die zijn 'out' en dat kun je ook wel zien. Maar misschien zijn dit ook wel de mensen die vinden dat als je een kort rokje zonder panty draagt je er om vraagt.



Sex hoort gedaan te worden wanneer iedereen bij bewust zijn is en het graag wil. Niet wanneer een of beide partijen helemaal van de kaart zijn en niet meer kunnen denken of zeggen. Wanneer iemand 'out' is, is dat niet een normale situatie.



Al ben ik het wel eens, dat je wel wat beter op jezelf moet letten. Niet zomaar naar wild vreemde mensen gaan. Je moet jezelf wel een beetje beschermen. Hopelijk denk je hier nu wat meer over na en ik zou zeggen ga hulp zoeken.
Alle reacties Link kopieren
quote:valkgezicht schreef op 03 oktober 2015 @ 09:38:

Ik vind het vreselijk om al deze reacties hier te lezen.



Het is inderdaad niet slim om (zoveel) drugs op deze manier te gebruiken.

Maar wanneer iemand 'out' is geef je geen toestemming voor sex!!!

Ik zelf gebruik niet, maar heb genoeg mensen gezien die teveel hebben gebruikt en die geven dan geen toestemming om maar te doen wat je wil, die zijn 'out' en dat kun je ook wel zien. Maar misschien zijn dit ook wel de mensen die vinden dat als je een kort rokje zonder panty draagt je er om vraagt.



Sex hoort gedaan te worden wanneer iedereen bij bewust zijn is en het graag wil. Niet wanneer een of beide partijen helemaal van de kaart zijn en niet meer kunnen denken of zeggen. Wanneer iemand 'out' is, is dat niet een normale situatie.



Al ben ik het wel eens, dat je wel wat beter op jezelf moet letten. Niet zomaar naar wild vreemde mensen gaan. Je moet jezelf wel een beetje beschermen. Hopelijk denk je hier nu wat meer over na en ik zou zeggen ga hulp zoeken.





Daarom zou ik er idd werk van maken.

Stel eens voor dat die gasten dat bij iedereen doen??

Dan is TO niet het eerste slachtoffer!
Girls compete with each other, women empower one another
Alle reacties Link kopieren
Ik sluit mij aan bij Valkgezicht. Die jongens hebben seks gehad met iemand die niet bij bewustzijn was (of die zodanig onder invloed was dat deze niet meer kon oordelen of zij - in dit geval Struggleofmelody - seks met hen wilde). Ik vind ze daarom strafbaar.



Zij is onverstandig bezig geweest door XTC te nemen, maar dat vind ik toch minder zwaar aan te rekenen. Ik vind het daarom voor haar oprecht heel naar - al met al - hoe het allemaal gelopen is.
hans66 wijzigde dit bericht op 03-10-2015 15:34
Reden: "Vervelend" vind ik door zijn betekenis in deze situatie misplaatst.
% gewijzigd
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
quote:Jeweethetniet schreef op 03 oktober 2015 @ 10:47:

Met de boodschap "pak even een condoom" geef je duidelijk toestemming voor sex. Als je zulke opmerkingen maakt, moet je niet achteraf piepen dat je het niet wilde, want dan ben je te laat. En dat TO zich niets herinnert, wil niet zeggen dat ze daarvoor niet ook al dergelijke dingen gezegd kan hebben. Ze was kennelijk in de stemming.

Het kan ook een truc van haar zijn, om de ongewilde seks te doen stoppen. Ik vind het een vreemd verzoek, maar ik blijf vinden dat de jongens misbruik van haar hebben gemaakt.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Je was ook met een vriendin, wat weet zij hiervan?

Zou het wel tegen je vriend vertellen, als jij slachtoffer bent, zou hij jou goed kunen steunen.

zoiets als dit verwerk je niet alleen en dan komt het tussen jullie in te staan.



En ik zou zeker hulp zoeken, kan ook bij Stichting Sensoor als je niet direct naar de huisarts wilt. (kun je anoniem bellen of mailen) https://www.sensoor.nl/

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog niet alle reacties gelezen, dus misschien is dit al gezegd, maar er is iets wat ik echt niet snap.

Er zijn heel veel reacties in de trant van: 2 pillen is bizar veel, daarmee is het deels je eigen verantwoordelijkheid.



Maar als twee pillen zo ontzettend veel is dat je geen controle meer hebt, en die jongen WIST dat ze zoveel geslikt had, dan wist hij toch ook dat haar gedrag daardoor beïnvloed werd? Het is niet alsof hij geen idee had dat ze onder invloed was en dus niet kon weten dat ze dus niet in staat was om duidelijk te maken of ze seks wilde. Hij WIST dat ze twee pillen geslikt had, dat maakt dat hij absoluut geen slachtoffer is van de omstandigheden. Hij wist daarmee namelijk ook dat ze niet helder genoeg was om aan te geven wat ze wilde. En dat hij toch seks met haar had, maakt dat hij misbruik maakte van de situatie en als je het mij vraagt is het dan dus gewoon verkrachting.



Er zijn al zo veel reacties geweest die zeiden dat het dom is om zoveel te slikken omdat je daarmee controle verliest en niet meer weet wat je doet. Maar als al die reageerders inzien dat je niet meer bewust seks kan weigeren door de hoeveelheid drank en drugs, waarom zou die jongen dat dan niet begrijpen? En waarom zou het dan niet zijn verantwoordelijkheid zijn om geen seks te hebben met TO als ze niet meer in staat is om bewust in te stemmen? Is er iemand die me dat uit kan leggen?



TO, of je het juridisch nou rond kan krijgen of niet, ik vind het ontzettend rot voor je dat dit gebeurd is. Zoek alsjeblieft hulp om dit een plekje te geven. Aangifte doen lijkt me ook verstandig, al is het maar zodat die jongen en zijn vrienden een duidelijk signaal krijgen dat dit echt niet kan. Heel veel sterkte.
Volgens mij zegt zo ongeveer niemand dat die gast ook maar enig recht had om seks met haar te hebben als ze daar niet zelf toestemming voor gaf.

Ik heb er ook geen goed woord voor over. Bah, walgelijk gedrag.



Het enige lullige is dat TO geen idee heeft wat er gebeurd is vóórdat die pillen insloegen en ze out ging.

Dat maakt het verkrachtingsverhaal moeilijk.



Maar de politie kan haar daarmee verder helpen en ook al wil ze dat niet, de vriendin vragen wat zij weet lijkt me ook raadzaam.
Alle reacties Link kopieren
quote:venkelsoep schreef op 03 oktober 2015 @ 16:45:

Ik heb nog niet alle reacties gelezen, dus misschien is dit al gezegd, maar er is iets wat ik echt niet snap.

Er zijn heel veel reacties in de trant van: 2 pillen is bizar veel, daarmee is het deels je eigen verantwoordelijkheid.



Maar als twee pillen zo ontzettend veel is dat je geen controle meer hebt, en die jongen WIST dat ze zoveel geslikt had, dan wist hij toch ook dat haar gedrag daardoor beïnvloed werd? Het is niet alsof hij geen idee had dat ze onder invloed was en dus niet kon weten dat ze dus niet in staat was om duidelijk te maken of ze seks wilde. Hij WIST dat ze twee pillen geslikt had, dat maakt dat hij absoluut geen slachtoffer is van de omstandigheden. Hij wist daarmee namelijk ook dat ze niet helder genoeg was om aan te geven wat ze wilde. En dat hij toch seks met haar had, maakt dat hij misbruik maakte van de situatie en als je het mij vraagt is het dan dus gewoon verkrachting.



Er zijn al zo veel reacties geweest die zeiden dat het dom is om zoveel te slikken omdat je daarmee controle verliest en niet meer weet wat je doet. Maar als al die reageerders inzien dat je niet meer bewust seks kan weigeren door de hoeveelheid drank en drugs, waarom zou die jongen dat dan niet begrijpen? En waarom zou het dan niet zijn verantwoordelijkheid zijn om geen seks te hebben met TO als ze niet meer in staat is om bewust in te stemmen? Is er iemand die me dat uit kan leggen?



We weten helemaal niet of die jongen ook dronken/high was. Als het een feestje was waar er drugs en drank waren, is het aannemelijk om aan te nemen dat hij ook onder invloed was. Misschien zelfs al toen TO aankwam. Dan kun je argumenteren dat TO wist dat die jongens onder invloed waren, en zij dus de verkrachter was.



Dus voor mij is de meest voor de hand liggende uitleg: iedereen was onder invloed, iedereen was voor zichzelf verantwoordelijk.



Moge het verder duidelijk zijn dat ik natuurlijk verkrachting nooit goedkeur. Maar wel dat je als volwassene je eigen verantwoordelijkheid moet dragen, en goed moet nadenken over wat er écht gebeurd is, en wat jouw inbreng was, vooraleer je mogelijk een ander persoon zijn leven even verpest door zulke beschuldigingen te doen.
Verkracht worden is nooit je eigen schuld. Het woord, de definitie er van is wat dat betreft duidelijk.

Het is seks tegen de zin van in ieder geval één persoon in en dat is sowieso verkeerd.

Altijd.



Jezelf in een lastige/gevaarlijke positie brengen daar kun je vaak wél iets aan of tegen doen.



Daar op aangesproken worden is niet leuk maar niet onterecht hoor.

Ik neem aan dat men hier verder het beste voor heeft met TO.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mifje schreef op 03 oktober 2015 @ 14:49:

Je was ook met een vriendin, wat weet zij hiervan?

Zou het wel tegen je vriend vertellen, als jij slachtoffer bent, zou hij jou goed kunen steunen.

zoiets als dit verwerk je niet alleen en dan komt het tussen jullie in te staan.



Dat heeft ze vertelt en ook wat ze daarna heeft gedaan.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Waar is de eigen verantwoordelijkheid? In de tegenwoordige maatschappij mogen we graag alles op een ander afschuiven, maar dat iemand onder invloed is betekend niet dat je een ander jouw verantwoordelijkheid maar in de schoenen moet schuiven.

Dat jij niet weet wat er gebeurd is betekend niet dat jij op dat moment niet aanspreekbaar was.



Als een vrouw seks heeft onder invloed en daar later spijt van heeft is ze een slachtoffer, als een man iets stoms doet onder invloed is ie een dader...



Dat je onder invloed verkeert betekend niet dat je verantwoordelijkheid afloopt, kun/wil je dat niet accepteren, dan moet je niet je geest gaan benevelen
quote:Eleonora-1 schreef op 03 oktober 2015 @ 16:58:

Volgens mij zegt zo ongeveer niemand dat die gast ook maar enig recht had om seks met haar te hebben als ze daar niet zelf toestemming voor gaf.



Het punt is dat we niet weten of TO wel of geen toestemming heeft gegeven. Mensen worden geil van pilletjes, en dat zal voor TO niet anders zijn. De enige zin die zich zich wel herinnert, namelijk het verzoek om een condoom te pakken, geeft haar niet echt het voordeel van de twijfel.



Natuurlijk mag je geen sex hebben met iemand die niet weet wat ze doet. Maar de vraag is of dat duidelijk was en zo ja wanneer dat duidelijk werd. Er zijn legio mensen die sex hebben na drugsgebruik, sex met drugs op is niet verboden. Sex tegen iemands wil is wel verboden, en sex zonder dat iemand weet wat hij/zij doet ook. Maar het kan maar zo dat TO een heel ander beeld heeft neergezet.
Alle reacties Link kopieren
quote:hans66 schreef op 03 oktober 2015 @ 11:27:

Ik sluit mij aan bij Valkgezicht. Die jongens hebben seks gehad met iemand die niet bij bewustzijn was (of die zodanig onder invloed was dat deze niet meer kon oordelen of zij - in dit geval Struggleofmelody - seks met hen wilde). Ik vind ze daarom strafbaar.



Zij is onverstandig bezig geweest door XTC te nemen, maar dat vind ik toch minder zwaar aan te rekenen. Ik vind het daarom voor haar oprecht heel naar - al met al - hoe het allemaal gelopen is.

Het probleem is dat TO hele stukken van de avond kwijt is, ze weet dus niet meer of ze toen de seks begon nog bij bewustzijn was, of dat ze tijdens de seks het bewustzijn is verloren.

Voor hetzelfde geld deed ze leuk mee, was toen even tien seconden "weg" en vroeg toen om een condoom.

De jongen in kwestie heeft van die hele bewusteloosheid misschien niks meegekregen.



Ik wil niet zeggen dat het per definitie geen verkrachting was, maar het was ook niet per definintie wél een verkrachting.



TO weet het gewoon niet meer.

Dit is misschien een raar advies, maar zou je niet met die jongen een gesprek aan kunnen gaan?

Niet gelijk over verkrachting beginnen, maar gewoon uitleggen dat je je weinig herinnert van die avond, en 's vragen wat hij nog weet.

Of anders iemand van de andere aanwezigen.

Kan me voorstellen dat er misschien herinneringen terugkomen als je met hem in gesprek bent, en je kunt aan zijn houding tegenover jou ook dingen aflezen.

En hopelijk krijg je in elk geval voor jezelf wat meer duidelijkheid.



Heel naar dat het zo gelopen is TO, ik weet niet of aangifte doen zin heeft, maar ik zou zeker kijken of je psygische hulp kunt krijgen.
quote:Jeweethetniet schreef op 03 oktober 2015 @ 17:33:

[...]





Het punt is dat we niet weten of TO wel of geen toestemming heeft gegeven. Mensen worden geil van pilletjes, en dat zal voor TO niet anders zijn. De enige zin die zich zich wel herinnert, namelijk het verzoek om een condoom te pakken, geeft haar niet echt het voordeel van de twijfel.



Natuurlijk mag je geen sex hebben met iemand die niet weet wat ze doet. Maar de vraag is of dat duidelijk was en zo ja wanneer dat duidelijk werd. Er zijn legio mensen die sex hebben na drugsgebruik, sex met drugs op is niet verboden. Sex tegen iemands wil is wel verboden, en sex zonder dat iemand weet wat hij/zij doet ook. Maar het kan maar zo dat TO een heel ander beeld heeft neergezet.



Precies wat ik zeg dus.

Seks zonder toestemming is sowieso áltijd verkeerd.

Helaas dat ze niks meer weet van vóór dat die ellendige rotpillen gingen werken.



Dat zal de zaak voor eventuele politie lastig maken.

Dénk ik.
Ik denk niet dat het goed idee is nog eens met die jongen(s) te gaan praten, eerlijk gezegd, daar komt niets goeds van
quote:Potplant schreef op 03 oktober 2015 @ 17:27:

Waar is de eigen verantwoordelijkheid? In de tegenwoordige maatschappij mogen we graag alles op een ander afschuiven, maar dat iemand onder invloed is betekend niet dat je een ander jouw verantwoordelijkheid maar in de schoenen moet schuiven.

Dat jij niet weet wat er gebeurd is betekend niet dat jij op dat moment niet aanspreekbaar was.



Als een vrouw seks heeft onder invloed en daar later spijt van heeft is ze een slachtoffer, als een man iets stoms doet onder invloed is ie een dader...



Dat je onder invloed verkeert betekend niet dat je verantwoordelijkheid afloopt, kun/wil je dat niet accepteren, dan moet je niet je geest gaan benevelenIk ga het nog 1x proberen uit te leggen, sex hebben met iemand onder invloed van drugs en daar achteraf spijt van hebben, is heel iets anders dan out gaan na 2 pillen en wakker worden met een onbekende penis in je. Sorry dat ik het zo plastisch uitdruk maar mensen lijken niet te willen begrijpen dat zoals TO het vertelde het wel eens gegaan zou kunnen zijn. De rest is eigen interpretatie.
quote:citronella schreef op 03 oktober 2015 @ 23:51:

[...]





Ik ga het nog 1x proberen uit te leggen, sex hebben met iemand onder invloed van drugs en daar achteraf spijt van hebben, is heel iets anders dan out gaan na 2 pillen en wakker worden met een onbekende penis in je. Sorry dat ik het zo plastisch uitdruk maar mensen lijken niet te willen begrijpen dat zoals TO het vertelde het wel eens gegaan zou kunnen zijn. De rest is eigen interpretatie.



Ze schrijft dat ze dit niet had gewilt als ze nuchter was geweest.



Een ieder moet zelf weten wat ie doet, maar waarom gaat iemand die werkt op een doordeweekse dag met een vage kennis aangeschoten naar wild vreemden om daar 2 pillen te slikken? Dit met eerdere posten van TO zet ik een beetje mijn vraagtekens bij haar...
Wat iedereen hier ook zegt, loop hier niet mee rond. Je neemt het jezelf al kwalijk genoeg en je hoeft jezelf niet nog meer te straffen. Doe wat je kunt, ga naar een arts om je te testen, praat met een deskundige en het liefst ook met je vriend. Ik snap dat je je schaamt en het klinkt ook allemaal niet zo verstandig maar dat snap je inmiddels ook.. blijf er niet mee in je eentje rondlopen want binnen no time krijgt je ook nog eens last van psychische klachen.



Heel veel sterkte! Goed dat je het in ieder geval hier hebt gedeeld. Je mag me altijd pm'en.
En mensen, ze wil steun en hulp en geen antwoord op de vraag of het haar eigen schuld is. Ze heeft het al moeilijk genoeg en daar over discussiëren helpt niet echt.
Je vindt het zelf toch ook nodig te melden dat het niet zo verstandig is?

Dat hoef jij zelf dan ook niet te benadrukken.

Dat doe je wel, net als veel anderen.



Practice what you preach.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven