Verminderd libido/Cerazette/Progynova

25-09-2016 16:15 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey iedereen. Ik had een vraagje over mijn 'libido probleem'. 2 jaar geleden liet ik het Merena spiraal plaatsen. Libido kwam onder het vriespunt. Ik heb het laten weghalen deze week maar nog steeds merk ik niets. Ik zal waarschijnlijk wat meer geduld moeten hebben. Natuurlijk moet ik wel iets anders gebruiken en ik heb nu de Cerazette pil voorgeschreven gekregen. Ik ben een beetje schrik dat dit terug op mijn libido zal inspelen. Vroeger nam ik de Diane pil en had net hetzelfde voor. Toen ik niets gebruikte, was er geen probleem maar dat is natuurlijk geen optie. Ik heb ook een voorschrift gekregen om mijn libido een beetje te verhogen. Progynova. Als iemand ervaringen heeft over mijn nieuwe pil en Progynova, wanneer mijn libido zal terugkomen na verwijderen van mijn spiraal ... Want dit begint echt wel een probleem te worden in onze relatie!
Alle reacties Link kopieren
En er gewoon eens aan beginnen? Aan seks bedoel ik? Doen vrijen kan ook je zin in vrijen weer maken.
...
Alle reacties Link kopieren
Al geprobeerd maar doordat hij voelt dat ik geen zin heb, gaat die van hem ook weg. Ik word gewoon niet nat.
Alle reacties Link kopieren
IK denk dat je sowieso heel slecht reageert op hormonen. Is condooms gebruiken tijdelijk een optie?
...
Alle reacties Link kopieren
En ik heb hiervoor ook een lange relatie gehad waardoor ik eigenlijk een 'bleuke' ben op vlak van seks. Hij zegt dat hij voelt dat ik terughoudend ben. Ik ben waarschijnlijk te verlegen of geraak nooit opgewonden genoeg. Ik wou gewoon dat ik er meer van kon genieten. Als ik verhalen hoor over andere vrouwen, voel ik mij daar echt slecht bij. Ben ik echt zo'n 'seut' in bed? Bij bepaalde vriendinnen voel ik mij dan wel beter omdat zij zelfs geen 'normale' dingen doen bij hun vriend. (Pijpen!) Ik heb zelfs een vibrator en buttplug gekocht! ???? Dus ik doe echt wel mijn best om hem tevreden te stellen.
Alle reacties Link kopieren
Ja, condooms heb ik ook al aan gedacht. Ik ben met de Diane pil in 2008 gestopt en pas in 2011 kon ik echt genieten van seks. Ik gebruikte die pil wel al 8 jaar.
Alle reacties Link kopieren
Hier hetzelfde probleem. Ik ben gestopt met de pil en mn libido was ineens bijna hoger dan dat van man. Wel met ups en downs in de maand, maar veel beter dan met horrormonen.

Ik ben zwanger geweest (libido tot t plafond en verder). Nu weer een normale cyclus en libido en een koperspiraal als ac.

Voor mij geen horrormonen meer.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zo blij dat ik niet alleen ben!!!! En een koperspiraal ... Wat zijn daar dan de nadelen van?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voorlopig met alles stoppen en als je zin hebt een condoom gebruiken.

Zo gebruik je de pil maar is het eigenlijk niet eens nodig.

Ik doe liever een condoom om en heb sex met iemand die ook opgewonden wordt dan zonder condoom en dat die persoon zijn best moet doen om te kunnen genieten.



Suc 6 in ieder geval
Je leeft maar 1 keer
Alle reacties Link kopieren
Het hoeft helemaal geen hormonaal probleem te zijn, maar dat hebben andere forummers al opgemerkt. Als het wel een hormonaal probleem is en inderdaad met de mirena te maken heeft zal je waarschijnlijk wat meer geduld moeten hebben. De hormonen verdwijnen langzaam uit je lichaam. In de mirena zit alleen progesteron. In de cerazette pil zit ook alleen progesteron. Progynova is een oestrogeen. In de meeste anticonceptiepillen zit zowel oestrogeen als progesteron. Dan lijkt mij een 'gewone' pil met zowel oesterogeen als progesteron een logischere keus van je arts in plaats van dit. Ik raakte trouwens geinteresseerd in je topic omdat ik 'progynova' zag staan. Ik slik dat tegen opvliegers en andere overgangsklachten... Helpt geweldig. Geen probleem met libido trouwens
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
Alle reacties Link kopieren
Ja HA heeft Progynova voorgeschreven, gyneaco Cerazette. Toen ik bij de gyneacoloog ging en vertelde waarom ik mijn spiraal wou laten verwijderen, gaf die mij zo wat de indruk dat hij mijn probleem niet echt begreep. Een spiraal laten verwijderen omwille van een libido???? Dus ik denk dat ik misschien toch maar eens zal uitkijken naar een andere gyneacoloog. Uiteindelijk, als ik dat als een probleem ervaar, moet hij daar maar oren naar hebben. Ik ben trouwens nog niet achter die pil geweest hoor net omdat ik twijfel. En idd, Progynova is een overgangspil maar daarvoor heb ik het niet nodig hoor, ik ben nog maar 30. Als iemand een medicatie weet die mij echt kan helpen ... Ik heb mij al zot gezocht op het internet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Karo217 schreef op 26 september 2016 @ 10:40:

Ja HA heeft Progynova voorgeschreven, gyneaco Cerazette. Toen ik bij de gyneacoloog ging en vertelde waarom ik mijn spiraal wou laten verwijderen, gaf die mij zo wat de indruk dat hij mijn probleem niet echt begreep. Een spiraal laten verwijderen omwille van een libido???? Dus ik denk dat ik misschien toch maar eens zal uitkijken naar een andere gyneacoloog. Uiteindelijk, als ik dat als een probleem ervaar, moet hij daar maar oren naar hebben. Ik ben trouwens nog niet achter die pil geweest hoor net omdat ik twijfel. En idd, Progynova is een overgangspil maar daarvoor heb ik het niet nodig hoor, ik ben nog maar 30. Als iemand een medicatie weet die mij echt kan helpen ... Ik heb mij al zot gezocht op het internet.Ik denk dat het niet handig is dat je ha en gyn langs elkaar werken. Het is wel degelijk mogelijk dat je libido negatief beïnvloed wordt door zowel de pil als de mirena. Als het van de mirena komt, komt het dus van progesteron. Dan moet je geen pil gaan slikken waar dat ook in zit, lijkt mij. Doe je dat wel en wil je ook oestrogenen gebruiken, neem dan een anticonceptiepil waar beiden al in zitten. Bovendien is de hoeveelheid oestrogeen in een gewone pil veel hoger dan in de progynova. Wat je nu doet is het ene progesteron door het andere vervangen. Maar het beste lijkt mij het gewoon eens een hele tijd zonder hormonen te proberen. Andere anticonceptie dus. Condoom of koperspiraal. Sommigen beweren dat testosteron helpt om meer zin in seks te krijgen, maar ik betwijfel of je dat makkelijk voorgeschreven zult krijgen. Verder is er nog steeds geen 'lustpil' voor vrouwen. Maar je moet ook serieus kijken naar de optie dat het helemaal geen hormonaal probleem is.
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven