Verschillend in seksbeleving

04-11-2014 09:34 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
Een dag zonder yoghurt is een dag niet geleefd
Alle reacties Link kopieren
waarom gun jij hem de ruimte niet, om even na te denken?
Alle reacties Link kopieren
Wow TO je komt op mij nogal dwingend over. Als je vriend niet weet of hij die spellen leuk vindt, kun je hem toch ook niet dwingen? Hoe lang zijn jullie inmiddels samen? Bij mij en mijn vriend was niks te gek in het begin en nu is alles veel kalmer en rustiger. Ook wel logisch vergeleken met de periode waarin je hotel de botel bent. Ik denk dat je van alles wil en je vriend gewoon anders in elkaar steekt. Maar kom je echt zoveel tekort en ben je überhaupt weleens tevreden?



Is die spanning echt nodig voor een goed seksleven? Kun je niet proberen te accepteren dat jullie anders zijn op dit vlak? Ik zou er doodongelukkig en onzeker van worden als mijn vriend zo tegen mij zo doen als jij tegen jouw vriend doet. Lekker geforceerd allemaal..
Sneu, jongens die in hun seksualiteit geamputeerd worden door de ingepeperde angst dat mannen per definitie potentiele verkrachters zijn, seksmaniakken, vrouwenonderdrukkers, en wat niet al.



Je bericht laat sterk doorklinken dat je hem maar flauw vindt en een beetje een aansteller. Ik ben bang voor je, en voor hem, dat het wel wat dieper zit. Hij zal moeten ontdekken hoezeer hij belazerd is door zijn opvoeders, en zelf zijn seksualiteit moeten (her)vinden. Lijkt me nogal een uitdaging. Zeker in een cultuur die hem eerder zal bevestigen in wat hij geleerd heeft in zijn opvoeding. Want dat is wel wat hij om zich heen steeds bevestigd zal zien: in bed moet hij de seksueel actieve "mannelijke man" zijn, maar alleen als en voorzover zijn partner dat wil, en daarbuiten is de boodschap vooral voorzichtig te zijn met vrouwen, want je bent al een varken, of erger, voor je zelf door hebt wat je gedaan hebt.



Nee, ik denk niet dat jullie dit makkelijk gaan oplossen. Ook niet met hulp.
Alle reacties Link kopieren
-
Een dag zonder yoghurt is een dag niet geleefd
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat hem onderdruk zetten en zo de nadruk leggen op seksualiteit hem zal helpen.



Is er niets ergers met hem gebeurd?

Is hij in andere vlakken van zijn leven wel initiatiefrijk?

Heeft hij op andere vlakken ook moeite met de emotie van anderen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Wat wil je nou dan van hem? Dat zijn seksbeleving hetzelfde is als die van jou? Dat is een utopie. We zijn allemaal anders. Waarom kun je dit niet accepteren als de frequentie en de energie die hij erin steekt wel prima zijn zoals je zelf zegt?



Ik krijg haast nooit spontaan een cadeautje van mijn vriend, terwijl ik dat zelf vaker doe. Ik kan het wel heel vervelend vinden en er steeds over gaan beginnen en hem pushen. Maar denk je zelf dat dit werkt en leuk is voor beide partijen? Waarom wil je hem zo graag een bepaalde kant uitduwen?
Waarom luister je eigenlijk niet naar hem? Hij vertelt over zijn opvoeding, en dat aspect negeer je. Terwijl vrij makkelijk valt te begrijpen dat daar de kern van het probleem zit. Wat begrijp je daar niet aan?
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt wel alsof dat wat je niet hebt een obsessie aan het worden is voor je. En dat wat je wel hebt dat je dit niet meer kunt waarderen.
Alle reacties Link kopieren
-
Een dag zonder yoghurt is een dag niet geleefd
Alle reacties Link kopieren
Wat eis je verschrikkelijk veel van hem. Ik zou hard weglopen als ik hem was.

Iedereen heeft trouwens het recht om fantasien voor zich z elf te houden.



t
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het wel, ken ook een man, die zijn hele pubertijd gehoord heeft, dat je uit moest kijken. En ‘als een meisje nee zegt, bedoelt ze nee’, etc. En dat is heel goed bedoeld, en volkomen te begrijpen, maar kan mannen wel wat vleugellam maken.

Wat zeker niet helpt, is pushen en doorduwen. Geef hem de tijd, stel hem gerust. Vooral in je gedrag. Als hij al eens initiatief neemt, omarm dat dan.
Alle reacties Link kopieren
Maar waarom nou perse zo'n spel doen als hij er niks aan vindt? Ik heb ook ooit zo'n spel gekocht, ligt te verstoffen in de kast. Wat maakt het uit? Wij zijn twee jaar samen en hangen ook niet elke week in de smschommel ;). Maar waarderen wel wat we hebben. Misschien kun je eens nadenken over wat hij je wel biedt?
Alle reacties Link kopieren
Om jouw vergelijk met een 'lekker gerecht' door te trekken, deze man heeft zijn hele jeugd gehoord, dat wat jij hem aanbiedt Oneetbaar is. Die is niet zomaar om.



Stel dat iemand je hondenvlees voorzet, absolute delicatesse, zegt hij. Maar voor jou toch niet direct 'eetbaar'.
Alle reacties Link kopieren
-
Een dag zonder yoghurt is een dag niet geleefd
Alle reacties Link kopieren
En waarom zo de nadruk erop leggen? Misschien kun je het anders aanpakken door een gezellige avond te hebben samen en dan een kaartspel erbij te pakken en het luchtig brengen. Waarbij de vragen niet direct over seks gaan maar daar langzaam naartoe werken. Misschien is dat een begin?
Alle reacties Link kopieren
TO het verleden geef geen garantie voor de toekomst. Het kan best zijn dat hij nu klaar is met experimenteren. En dat het gewoon niet zijn ding is. Het lijkt wel alsof jullie seksleven nu volledig van zo'n stom spel afhangt!
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp dat de focus nu ligt op dat spel, dat heb ik puur en alleen gekocht zodat hij zich niet hoeft te breken over wat hij moet of kan verzinnen om te proberen.



Mocht hij andere ideeën hebben los van dat spel vind ik dat net zo prima, maar die heeft hij niet. Vandaar het spel.

Zelf heb ik geprobeerd met nieuwe ideeën te komen. Die zegt hij leuk te vinden en hij wordt er opgewonden van maar vergeet ze daarna weer.
Een dag zonder yoghurt is een dag niet geleefd
Alle reacties Link kopieren
Tja, je kunt iemand niet dwingen.



Misschien zeg ik iets heel raars nu, maar gezien zijn verleden, de manier waarop zijn ouders er mee omgingen, kan het zijn dat er bij hem meer speelt maar dat hij dat niet (aan zichzelf) durft toe te geven? Waardoor hij minder interesse heeft in sex met jou? Ik noem even een extremiteit: misschien is ie niet van de dames maar probeert hij dat krampachtig te ontkennen?
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
Ja, misschien is hij inderdaad wel klaar met experimenteren.
Een dag zonder yoghurt is een dag niet geleefd
Alle reacties Link kopieren
Maar waarom moet dit allemaal zo nodig??!! Ben je dan echt zo ontevreden met wat je hebt!? Moet hij perse zoals jij worden? Kun je niet beter proberen te accepteren dat jij in jullie degene bent die meer ideeën heeft? Wat er niet in zit, kun je je moeilijk inforceren.
Alle reacties Link kopieren
Vind dat jullie echt met goede punten komen!



Zet me enorm aan het denken. Misschien kan ik elke dag of week eens nagaan wat wel allemaal leuk was en goed ging. En die natuurlijk ook tegen hem zeggen.
Een dag zonder yoghurt is een dag niet geleefd
Alle reacties Link kopieren
quote:maej-2 schreef op 04 november 2014 @ 10:10:

Vind dat jullie echt met goede punten komen!



Zet me enorm aan het denken. Misschien kan ik elke dag of week eens nagaan wat wel allemaal leuk was en goed ging. En die natuurlijk ook tegen hem zeggen.





Pffff, ik zou doodmoe van je worden. Elke dag of elke week een soort zitsessie met evaluatie?

Je klinkt behoorlijk geobsedeerd door dit 'probleem'. Dat maakt de seks nou niet echt aantrekkelijker voor hem.

Meer een soort 'verplicht leuk doen'. Als ik een vent was zou ik er een slappe van krijgen.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
TO, nogmaals (en dan hou ik er verder over op), je wordt er inmiddels door twee mensen heel expliciet op gewezen: een opvoeding zoals hij die beschrijft is geen kleinigheidje. Ik ben zelf op die manier opgevoed, en gelukkig is dat tamelijk mislukt in mijn geval, vermoedelijk omdat ik geen vader in de buurt had, maar ik kan me wel levendig voorstellen wat het met je doet als je van je beide ouders zoiets ingepeperd krijgt.



Je doet er veel en veel te makkelijk over, en dus ga je het niet opgelost krijgen. Sterker, zoek hulp en de kans is groot dat het alleen maar erger wordt. Wat jij doet maakt het ook alleen maar erger. Je versterkt slechts wat hij al van huis uit geleerd heeft: "seks is een terrein waarop je het als man bijna per definitie fout doet, de vrouw is zowel absoluut kwetsbaar als absoluut de baas" en jij schopt hem alleen maar harder zijn hok in.



Weinig succeskans zo.
Alle reacties Link kopieren
Voor mij is het gewoon erg belangrijk. In mijn vorige relaties zaten mijn partners en ik seksueel grotendeels op één lijn. Of wisselde we elkaar af met nieuwe ideeën. Dat is wat ik gewend ben. Ik vind het ontdekken ( tot op zekere hoogte) een belangrijk onderdeel. Je leert jezelf en je partner er goed door kennen en het geeft een extra dimensie, meer intimiteit, vind ik. Net zoals dat ik reizen erg leuk vind, omdat het zo vernieuwend is.



En om dit niet meer te ervaren tijdens de seks vind ik lastig om te accepteren. Misschien moet ik er minder zwaar aan tillen en af en toe luchtig brengen of hij zin heeft om een erotische film te kijken. Zonder het in het " we moeten ontdekken" thema/ gesprek te plaatsen.
Een dag zonder yoghurt is een dag niet geleefd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven