Verschillende bedtijden

16-12-2014 23:31 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nieuw hier, dus even wennen voor me!



Het volgende wil ik jullie voorleggen: mijn vriend en ik hebben echt uiteenlopende bedtijden. Hij wil altijd veel later naar bed. Ik ben absoluut ochtendmens en hij absoluut avondmens.



Naar mijn idee zorgt dit er ook voor dat we weinig seks hebben. Als je naast elkaar ligt in bed, kruip je sneller naar elkaar toe.



Ben benieuwd of er meer zijn die hier 'last' van hebben.
Be as you are, that's good enough!
Alle reacties Link kopieren
Wel herkenbaar,

Ik denk ook dat je daar een punt hebt.

ben benieuwd naar de overige reacties.
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend is ook echt een ochtendmens, en ik een avondmens. Wij gaan eigenlijk altijd tegelijk en op tijd naar bed, zetten we de tv aan en gaan we lekker knuffelen. Vaak leidt dit wel tot seks (hele goede manier om moe te worden) en daarna val ik vaak tegen hem aan in slaap.
Alle reacties Link kopieren
Wat houdt je tegen om eens geen tv te kijken en een lekkere wip op de bank te maken?
Alle reacties Link kopieren
En als ik nog niet kan slapen als hij al slaapt, kijk ik tv of ga ik een boek lezen o.i.d tot ik wel kan slapen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Heavylifting schreef op 16 december 2014 @ 23:37:

Mijn vriend is ook echt een ochtendmens, en ik een avondmens. Wij gaan eigenlijk altijd tegelijk en op tijd naar bed, zetten we de tv aan en gaan we lekker knuffelen. Vaak leidt dit wel tot seks (hele goede manier om moe te worden) en daarna val ik vaak tegen hem aan in slaap.Dat gaat bij ons echt niet lukken. Ik ben dan echt kapot moe en meneer zit nog met volle energie op de bank!
Be as you are, that's good enough!
Alle reacties Link kopieren
quote:biefstuk schreef op 16 december 2014 @ 23:38:

Wat houdt je tegen om eens geen tv te kijken en een lekkere wip op de bank te maken?Niks houdt me tegen! Uiteraard wel 's gebeurd, maar dat kan natuurlijk veel vaker! Ga'k in gedachten houden. Dank je.
Be as you are, that's good enough!
Alle reacties Link kopieren
quote:Heavylifting schreef op 16 december 2014 @ 23:38:

En als ik nog niet kan slapen als hij al slaapt, kijk ik tv of ga ik een boek lezen o.i.d tot ik wel kan slapen.Maar snap je dat dan de spontane momenten er snel uit zijn?
Be as you are, that's good enough!
Alle reacties Link kopieren
Als je in bed ligt, hem roepen en zeggen schatje kom eens.. En dan in lingerie op bed. Seks en dan kan hij tv kijken en jij lekker slapen 😜
Alle reacties Link kopieren
Wat is er wel spontaan aan om alleen snel voor het slapen gaan seks te hebben?



Hij kan na de seks gewoon verder energiek tv gaan kijken, jullie zouden eens vroeger wakker kunnen worden of samen gaan douchen na het werk en voor het eten. Jij kunt vast een keer later gaan slapen. Als je beide niet ver van je woning werkt zou je kunnen 'lunchen' samen. Allemaal mogelijkheden.



Verschillende tijden waarop je in slaap wil vallen zou geen verschil moeten maken. Het helpt vast als je sekstijd loskoppelt van je bedtijd. Probeer het eens een maandje. Wie weet vind je het iets om langer vol te houden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Weekend schreef op 17 december 2014 @ 00:04:

Als je in bed ligt, hem roepen en zeggen schatje kom eens.. En dan in lingerie op bed. Seks en dan kan hij tv kijken en jij lekker slapen 😜Heb ik ook gedaan, om eerlijk te zijn zonder de lingerie. Maar op deze manier moet het altijd van mijn kant komen. Laat ik het zo zeggen: hij is minder avontuurlijk dan ik.
Be as you are, that's good enough!
Alle reacties Link kopieren
quote:onlineoffline schreef op 17 december 2014 @ 00:05:

Wat is er wel spontaan aan om alleen snel voor het slapen gaan seks te hebben?



Hij kan na de seks gewoon verder energiek tv gaan kijken, jullie zouden eens vroeger wakker kunnen worden of samen gaan douchen na het werk en voor het eten. Jij kunt vast een keer later gaan slapen. Als je beide niet ver van je woning werkt zou je kunnen 'lunchen' samen. Allemaal mogelijkheden.



Verschillende tijden waarop je in slaap wil vallen zou geen verschil moeten maken. Het helpt vast als je sekstijd loskoppelt van je bedtijd. Probeer het eens een maandje. Wie weet vind je het iets om langer vol te houden.Ik begrijp wel wat je bedoelt hoor, qua spontaniteit en bed- en sekstijd loskoppelen. Maar ik heb het over echt enorme tijdsverschillen. Ik om 0700 wakker, hij thuis van werk om 20.00, en dan moet er nog gegeten worden. Dat is een goede dag, bij andere klussen is ie soms pas om 04.00 of 06.00 thuis. Is gewoon lastig.
Be as you are, that's good enough!
Alle reacties Link kopieren
Jullie zien elkaar niet veel door de weeks begrijp ik. Juist dan zou ik niet wachten met seks tot vlak voor het slapen. Het is belangrijk genoeg om er een uurtje tussendoor voor uit te trekken.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor jullie meedenken! Denk dat ik gewoon andere momenten moet zoeken. En ik heb het over ik omdat het initiatief eigenlijk altijd bij mij ligt. Wordt denk ik wel vervolgd
Be as you are, that's good enough!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een nachtmens, en ook last insomnia.

Ga ik eerder naar bed, dan doe ik geen oog dicht.

De seks daar zijn genoeg momenten voor......hoeft niet perse 's avonds
Geniet elke dag
Alle reacties Link kopieren
quote:The_wizzard schreef op 17 december 2014 @ 01:01:

Ik ben een nachtmens, en ook last insomnia.

Ga ik eerder naar bed, dan doe ik geen oog dicht.

De seks daar zijn genoeg momenten voor......hoeft niet perse 's avondsHet is ook niet dat het voor ons perse 's avonds moet, maar op deze manier zijn er weinig momenten. Die momenten ga ik maar meer afdwingen en creëren dan.
Be as you are, that's good enough!
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp je standpunt naar zie het probleem niet.

Zeker als er nog geen kinders zijn.

Er zijn zoveel momenten op de dag dat je kan seksen.

Na het werk, na het avond eten samen douchen en dan ff naar bed tot een uur of 8..in het weekend.

Misschien moeten jullie afstappen van het idee dat het alleen in de avond kan😊.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon seks hebben op elk ander moment, dat is iig wat wij doen. Als ik naar bed ga ben ik meestal echt moe en wil ik gewoon slapen.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben toch wel vaak gewoon seks in bed, s ochtends of s avonds. Ik slaap ook eerder dan vriend (ook vanwege zwangerschap). Maar dan gaat hij gewoon mee naar bed want hij vindt het niet gezellig om alleen beneden te zitten en ik vind het niet gezellig om alleen in bed te liggen
Alle reacties Link kopieren
Onze slaaptijden zijn ook anders, vriend is een nachtbraker, ik lig rond half 11 al voor apegapen. Als hij gelijktijdig naar bed komt dan weet ik hoe laat het is
Alle reacties Link kopieren
Zoals ik het verhaal nu lees is het niet de verschillende bedtijden waar het probleem ligt maar het feit dat hij zelf (bijna) geen initiatief neemt.

Of begrijp ik dat nu verkeerd?



Tips. Tja. Uhm. Ik dacht namelijk hetzelfde dat de verschillende tijden het probleem waren (wisselende diensten van partner), maar nu partner sinds 2 jaar een andere baan heeft waarbij kantoortijden gangbaar zijn is er nog geen verandering waarneembaar.



Denk dus goed na wat nu eigenlijk het probleem is. Wat vindt je vriend er van? Vindt hij het ook jammer dat jullie minder seks hebben door de verschillende tijden?
Not my circus, not my monkeys
Alle reacties Link kopieren
Naast de seks lijkt het me ook gewoon fijn om eens samen in bed te kruipen.

Ik ben een ware nachtbraker, man een ochtendmens. Seks is niet tijd- of bedgebonden hier. Maar in de avond geef ik soms toe aan een vroege bedtijd, en soms is het aan hem om een beetje energie op te brengen. Of een beetje van beide.

Maar ik vraag me af of het verschil in jullie slaapschema's het probleem is.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit zeker niet vast aan een tijdstip (of plaats) om seks te hebben. Ochtendseks vind ik bv. heerlijk, maar lief snapt niet dat de wereld dan al 'aan' is ;) Er gezellig naast kruipen en langzaam wakker maken doe ik vaak genoeg.



Vermoedelijk heeft silent-witness gelijk en zit het probleem meer in het feit dat ik het initiatief moet nemen. Ik zal binnenkort weer eens een gesprek aangaan en kijken hoe we elkaar meer tegemoet kunnen komen. Alhoewel we genoeg knuffelen mis ik wel de intimiteit.
Be as you are, that's good enough!
Alle reacties Link kopieren
Nou volgens mij hebben wij het nog nooit gedaan als we naast elkaar liggen hahaha!

Wij gaan meestal tegelijk naar bed en willen dan 1 ding : SLAPEN!



Het tijdstip vul je zelf in..........

Eerder op de avond kan toch ook ?

Begin je te knuffelen op de bank ;)
Hier ook twee aparte ritmes.

Ik ben een avond- en nachtmens, partner een ochtendmens (en heeft 1 week op 3 ook vroege shift waarbij hij eruit moet om half 5).



Al es gedacht aan vlak na ie wakker is (in 't weekend) er terug bij kruipen?

Werkt hier goed .



Af en toe kruip ik er wel bij 's avonds, maar voor 1 uur 's nachts doe ik toch echt geen oog dicht (hoe graag ik ook in zijn armen lig).

En lig ik alleen maar te draaien en woelen, terwijl ik mijn partner - die wel moe is - alleen maar wakker hou met mijn gedraai.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven