vraagje over verdwenen pil

01-03-2012 08:37 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt misschien een domme vraag, maar als het op veiligheid van de pil aankomt wil ik zoveel mogelijk zekerheid.



al heel lang stopt mijn pilstrip op woensdag, na de stopweek begin ik op donderdag weer met een nieuwe.

Nu, heel gek, was ie op dinsdag al op. ik zal me wel vergist hebben of er is er eentje uitgevallen. ik kan het niet echt verklaren eigenlijk.



maar, is het verstandig om met een nieuwe te beginnen, een week vanaf dinsdag? of gewoon woensdag? En hoe veilig is hij dan nog? Verstandig om voorlopig even een condoom te gebruiken voor de veiligheid?



Bedankt alvast!
Alle reacties Link kopieren
Na 7 dagen weer iig. Dan blijf je veilig. Een stopweek mag nooit langer zijn dan 7 dagen, wel korter.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet trouwens ook niet echt waar het dan mis is gegaan. zover ik weet kwam elke dag dat ik slikte overeen met de dag van de week vermeld op de strip. dus hoogstens een paar dagen geleden zou het gebeurd moeten zijn..
Alle reacties Link kopieren
Stopweek maximaal 7 dagen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Ben je er zeker van dat je hem wel geslikt hebt? Want anders moet je het advies voor een vergeten pil opvolgen.



week 3:

Je hebt 2 mogelijke opties, waarbij de eerste optie alleen kan als je nog geen pil hebt genomen na je vergeten pillen:

- Houdt gelijk een stopweek van maximaal zeven dagen (inclusief de dagen waarop je de pillen bent vergeten). Tel je eerste vergeten pil dus als het begin van je stopweek. De werking van de pil is niet verminderd.

- Neem de laatst vergeten pil alsnog in en maak de strip af. Sla je stopweek over en ga aansluitend aan deze pilstrip gelijk verder met het slikken van de volgende pilstrip. Ook hier de werking van de pil niet verminderd.



Maar je bent al bezig aan je stopweek dus dat is niet zo handig dan.. Als je zeker bent dat je hem hebt ingenomen is er niets aan de hand. Anders zou ik het 7 dagen met condoom doen.
Alle reacties Link kopieren
Ok, thanks

maar stel ik heb me ergens vergist, en de pil waar 'maandag' bij staat, op zondag al genomen, hoe erg is dat?
Alle reacties Link kopieren
Niet, je hebt gewoon een eenfase pil? Dan zijn alle pillen hetzelfde. Maar dan is de vraag waar de pil van zondag dan was. :p
Alle reacties Link kopieren
je hebt er hooguit n keer 2 gehad...?

is niet handig, maar volgens mij ook geen ramp.

nu gewoon je stopweek houden, en straks vrolijk weer verder.
gewoon door blijven slikken, stopweken zijn onzin (tenzij je n doorbraakbleding hebt)
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 01 maart 2012 @ 09:17:

gewoon door blijven slikken, stopweken zijn onzin (tenzij je n doorbraakbleding hebt)Dit inderdaad. Zit je altijd goed.
Alle reacties Link kopieren
Ehm... Als je op woensdag stopt, moet je op woensdag weer beginnen, anders zitten er 8 dagen tussen en ben je de eerste week niet beschermd tegen zwangerschappen...



Je kunt inderdaad de stopweek overslaan, of anders voor de zekerheid op woensdag stoppen en dinsdag weer beginnen (dan verschuiven je 'onttrekkingsbloedingen'). Als er ééntje is uitgevallen, is dat niet erg, zolang je maar iedere dag eentje ingenomen hebt. Misschien heb je per ongeluk een keer twee genomen. Dat is ook niet erg, beïnvloedt de betrouwbaarheid niet.
Occam's razor
Alle reacties Link kopieren
Kan het niet zijn dat je gewoon een dag te vroeg begonnen bent?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven