vreemdgaan = celstraf ?!

09-03-2012 22:31 146 berichten
ik vroeg mij iets af



Geestelijke mishandeling, door iemand geestelijk te kwellen, angst aan te jagen of te vernederen

is verboden bij wet en maatschappij



op het moment dat je vreemd gaat kun je iemand anders zijn leven ruineren dus eigenlijk pure mishandeling

ik vind dat daar met gemak een mooie celstraf op mag staan

gezien je het heft niet in eigenhand mag nemen



je trouwt niet voor niets, en beloftes zijn dingen waar op gebouwd wordt

enige reden dat er geen contracten bij die beloftes zijn omdat men in de liefde gelooft



ik heb het nog niet mee gemaakt dat een persoon bij mij vreemd ging.. ik heb wel gezien wat het kan aan richten ...en in sommige gevallen hele ernstige gevolgen hebben!





Dus conclusie mensen hebben geen respect voor elkaar ...en als men dat niet heeft tracht de wet het hun bij te brengen

en ik vind dat bij vreemdgaan ook zou moeten kunnen



zou toch prachtig zijn man/vrouw gaat vreemd na getrouwd te zijn man/vrouw moet half jaar cel in zou goede les zijn voor sommige

(geen geld boete dat leer je niets van )



samenlevings contract en huwelijk zouden bindend contract moeten zijn dan

uiteraard hoeft de degene die opgelicht word geen aan gifte te doen maargoed dat is de keus voor iedereen opzich
Alle reacties Link kopieren
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zelfkastijding
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
maar dubbelvla mensen kunnen daar door echt de lul zijn

mensen bouwen op elkaar nemen dingen van elkaar aan in de wetenschap goed verzorgt en gerespecteerd te worden



en het tegenover gestelde gebeurt

nou vind ik niet kunnen

kan ik wel heft in eigen hand nemen maarja dan heb jij het weer gedaan dus kan je beter niet doen



dus de foute persoon komt er goed mee af en de persoon die zijn best deed voor beide is de lul
@blijfgewoonbianca ik neem aan dat jij daar niet meer acord zou kunnen gaan



waarom niet ?
Alle reacties Link kopieren
Haha, wat een onzin. Vreemdgaan is een keuze en niet een die je strafbaar zou moeten maken in mijn ogen.
Alle reacties Link kopieren
@clearwater, ok, zie je het voor je 'nee hoor meneer de rechter, we hebben een open relatie, dat was een mondelinge overeenkomst, da's bindend toch?'



Ik vind het iets tussen twee mensen en daar heeft de wet niets mee te maken. Er zijn ook mensen anders dan je partner die je vertrouwen kunnen schenden en menselijk leed aanrichten. Moet je die ook allemaal aanklagen?
@bgb



stel je voor je vind persoon van je dromen 50& van je wereld draait om hem en hij naait ff keihard



kinderen geen normale relatie in sommige gevallen

geldschuld in sommige gevallen

zware geestelijke aandoening\



en zo weet ik er nog wel paar op te noemen



erg zat lijkt mij
ninon elk rechtsysteem heeft gaten niets aan te doen



de moordernaar komt ook soms gewoon vrij

dat is het systeem



neemt niet weg dat dingen bewezen kunnen worden en wat bewezen is kan bestraft worden
Alle reacties Link kopieren
Hij/zij heeft je wel heel erg genaaid of niet Clearwater?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
@Clear,

Op welk moment wordt het strafbaar=celstraf vind jij?



Als ik fantaseer over seks met een andere man?

Als ik fantaseer over seks met een andere man terwijl ik met mijn eigen man seks?

Als ik zoen met een andere man?

Als ik eenmalig seks met een andere man maar geen gevoelens voor hem heb?

Als ik seks met een andere man als ik wel gevoelens voor die andere man heb?

Als ik verkering heb? Of pas als ik samenwoon met mijn man? Of pas als ik getrouwd ben? En hoeveel celstraf zou er dan op moeten staan?

En wordt de straf hoger of lager als we kinderen hebben?
zie niet echt een duidelijke link. behalve dat als je boete wilt doen, dat niet verkeerd is meschien beetje primitief om jezelf open te halen maar als het werkt voor jou en de maatschappij wat let je
sorry hoor maar celstraf?
Alle reacties Link kopieren
quote:clearwater schreef op 09 maart 2012 @ 22:52:

@bgb



stel je voor je vind persoon van je dromen 50& van je wereld draait om hem en hij naait ff keihard



kinderen geen normale relatie in sommige gevallen

geldschuld in sommige gevallen

zware geestelijke aandoening\



en zo weet ik er nog wel paar op te noemen



erg zat lijkt mijGeen touw aan vast te knopen!
Alle reacties Link kopieren
Clearwater, mijn punt is dat ik vind dat dit iets tussen mensen zelf is, de wet heeft daar niets mee te maken.



Als je er zo mee zit dat jijzelf vreemd bent gegaan, dan word je daar sowieso wel voor gestraft, iets met karma enzo.
Alle reacties Link kopieren
@ Clearwater (damned ik moet ook eigenlijk niet op zulke onzin reageren.. maar goed)



Stuur je mijn nr1 dan ook de cel in voor het mij onthouden waar ik 'recht' op heb?
@ donderstraal ja is lastig





maar ik heb puur over de fysieke handeling

het menselijk brein en het gedachte valt niet te bestraffen het is nogal ondoorgrondelijk en zeker niet alstijd even rieel en logische



maar daden daadwerkelijk dingen doen meerdere keren met dingen tot gevolg is een heel andere verhaal dan kom je in het gebied van verslaving of gewoon handelen tegen beter weten in!
sesual d als jij en je partners er allemaal blij mee zijn wat boeit het dan open relatie is fantastisch voor degene die het willen





maar laat jij straks mensen lijden door jou keuzes ja dan mag de lijdenenaar joui best een straf bezorgen

en cker als je het over nummertjes hebt 1 en 2



en je nummer 1 komt er achter dat hij maar gewoon een nummerjts is en hij wil gerechtigheid omdat dit buiten alle gemaakte afspraken zijn



ja dan ben je gewoon de lul
Alle reacties Link kopieren
Oh fuck word ik opgepakt?

En hoe lang zal ik moeten zitten dan denk je?

1 jaar per keer?

1 maand per stout smsje?
Je zegt dat mensen die vreemdgaan een ander lijden bezorgen en dus gestraft moeten worden.

Maar wat nu als iemands partner zoveel lijden veroorzaakt dat diegene vreemdgaat, moet die partner dan ook gestraft worden?



Liegen is ook niet aardig, en ook niet strafbaar (nou ja, in sommige gevallen wel). Iemand seks weigeren is ook niet aardig, maar ook niet strafbaar. Iemand kleineren is ook niet strafbaar in de meeste gevallen. Dat zijn allemaal dingen die binnen relaties voorkomen. Net als vreemdgaan. Dat kun je toch niet bestraffen? Mensen doen elkaar zoveel narigheid aan en meestal is het nog wel te begrijpen ook.



Maar Clearwater, volgens mij zit jij behoorlijk in de knoop. Je schrijft erg onsamenhangend en je bijt je vast in steeds hetzelfde thema en je lijkt er niet erg helder naar te kunnen kijken. Heeft dat een oorzaak?
Alle reacties Link kopieren
quote:clearwater schreef op 09 maart 2012 @ 22:35:

niet goed dan ?



als je het heeft in eigenhand niet zou mogen nemen moet in de wet een redelijk maatregel staan om iemand terecht te stellen op het aangedane leed



of mag dat niet en vind je dat vreemd gaan niet besraft mag worden niet door bedrogen persoon en niet bij wet ?

Je gaat voorbij aan het feit dat om vreemd te kunnen gaan, er monogamie moet zijn. Wil je vreemdgaan strafbaar stellen, dan zul je monogamie moeten gaan opnemen in de wet. Vast gaan stellen vanaf welk moment er monogamie zou moeten zijn, vast gaan stellen wat er wel en niet onder monogamie valt. Het vreemdgaan strafbaar stellen lijkt me niet het probleem, maar wel het vaststellen van de criteria m.b.t. monogamie.



Wat ga je vervolgens doen met de mensen die swingen? Die een open huwelijk hebben? Die vinden dat met 'n ander zoenen wel moet kunnen? Worden dat allemaal op slag wetsovertreders? Wie gaat ze aangeven?



Oh ja, prostitutie is ook nog 'n struikelblok. Dan krijg je de situatie dat in dit land prostitutie legaal is maar voor het overgrote deel van de cliëntèle het bezoeken van 'n prostituee strafbaar.



Gaat je in deze kabinetsperiode niet meer lukken ben ik bang
en s d



als jou man eerlijk is dan weet je waar je aan toe bent en kun je keuzes maken ....je bent duidelijk te zwak om die keuzes en te kunnen



waar door je dan keuzen gaat maken voor hem waar hij geen zeggen schap meer in heeft !





kijk als je het nu even van tevoren zegt wat je gaat doen

dan is er toch niets aan de hand voor hem dan ben je eerlijk

en valt jou niets meer te verwijten
Zeg mij dat dit niet waar is, dit topic, dat ik slaap
Alle reacties Link kopieren
quote:clearwater schreef op 09 maart 2012 @ 23:03:

sesual d als jij en je partners er allemaal blij mee zijn wat boeit het dan open relatie is fantastisch voor degene die het willen





maar laat jij straks mensen lijden door jou keuzes ja dan mag de lijdenenaar joui best een straf bezorgen

en cker als je het over nummertjes hebt 1 en 2



en je nummer 1 komt er achter dat hij maar gewoon een nummerjts is en hij wil gerechtigheid omdat dit buiten alle gemaakte afspraken zijn



ja dan ben je gewoon de lul



Mijn nr1 is er ondertussen al achter gekomen, echt een open relatie hebben we niet, hij weet het, hij tolereert het. dat mag men geen open relatie nomen..



Hoezo gerechtigheid?



Als jou vrouw uit eten wil, en jij neemt haar nooit mee.. Ze gaat uit eten met een vriendin.(of een vriend) Gooi jij haar dan ook in het gevang?
Alle reacties Link kopieren
Er zijn legio landen waar jouw ideeen aansluiten bij de dagelijkse realiteit!

Ik raad je sterk aan onmiddellijk te verhuizen naar bijvoorbeeld Sauodie Arabie, de Golfstaten of Pakistan!

Daar wordt jij op je wenken bedient.





In Nederland is gelukkig geen plek voor jouw bizarre ideeen.
chartreuge



swinge/openrelatie = GOED dat is ook alles behalve vreemdgaan zoals de meeste ook zeggen dat gebeurt vooral met goede AFSPRAKEN die dienen na gekomen te worden



je hebt verschillende types kwa mensen en relaties

en alles moeten kunnen vind ik
Alle reacties Link kopieren
Chartreuse, monogamie kan je in de huwelijksakte laten vastleggen. Mocht je na 10 jaar willen gaan swingen, dan moet je ff naar de notaris om eea te wijzigen, zoiets?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven