Vreemdgaan

03-05-2007 00:09 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik weet niet of deze discussie al is geweest maar merk hetzelf wel van jullie reactie's.



Ik wil graag wat kwijt. Heb al 10 jaar een lieve vriend. Deel alles met hem en we doen alles nog.......behalve het. Ik sta al meer dan een half jaar droog en daarvoor deden we het nog maar 1 keer in de maand. Ik ben sekslustig maar mijn vriend gewoon een stuk minder of eigenlijk niet. Ik heb echt alles geprobeerd: praten, schrijven, zwijgen, verleiden, smeken, schreeeuwen, huilen etc. etc. niets helpt. Ik ben best jong en mijn vriend is 11 jaar ouder dan ik en hij is mijn eerste vriendje waar ik het ooit mee gedaan heb.



Nu was ik benieuwd en behoorlijk lustig om te kijken hoe het was om het met een ander te doen. En dat heb ik dan ook uiteindelijk gedaan. Ik ben niet verliefd op hem maar voelde wel erg tot hem aangetrokken en hij ook gelukkig naar mij. We hebben een keer afgesproken en hebben we het gezellig gedaan. Was echt heerlijk en dit hebben we zo''n vier keer herhaald. Mijn vriend heeft gelukkig niks door. En ik zal ook zorgen dat dit niet gaat gebeuren.

Alleen het probleem is nu dat ik verliefd dreig te raken op hem. Waarom kunnen wij vrouwen dat nou nooit gescheiden houden? In het begin had ik daar helemaal geen moeite mee. Hij zegt dat hij niet verliefd op mijn is en als ik dat wel zal worden dat we dan maar beter kunnen stoppen. 



Hij heeft wel gelijk maar ik heb in tijden nooit zo'n heerlijk, geweldige seks gehad. We doen allemaal verschillende standjes etc. en ik wil nog zoveel meer. (van mijn vriend krijg ik het toch niet).

Ik heb nu teveel prikkels en weet het allemaal niet meer.



Ach ja ik wou dit alleen maar even kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Als dit voor jou dé manier is .............en je wil persé niet weg bij je vriend en persé niet verliefd raken.........wissel dan in ieder geval zo veel mogelijk af met bedpartners; internet vol met gegadigden.



O, en dat verliefd worden op een leuke vent waarmee je heerlijke sex hebt ...ik herken dat niet, maar misschien is dat wel omdat je bij je eigen partner niet alles vindt wat je in een man zoekt.

Ik denk ook dat wanneer je heerlijke sex hebt en iemand blijkt ook nog aardig  te zijn dat je eigen vriend steeds minder " verder de ideale man " lijkt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Dit zou natuurlijk - bij bekentenis van jouw kant - weleens dé wake-up call voor je partner kunnen zijn.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren


Als dit voor jou dé manier is .............en je wil persé niet weg bij je vriend en persé niet verliefd raken.........wissel dan in ieder geval zo veel mogelijk af met bedpartners; internet vol met gegadigden.



O, en dat verliefd worden op een leuke vent waarmee je heerlijke sex hebt ...ik herken dat niet, maar misschien is dat wel omdat je bij je eigen partner niet alles vindt wat je in een man zoekt.

Ik denk ook dat wanneer je heerlijke sex hebt en iemand blijkt ook nog aardig  te zijn dat je eigen vriend steeds minder " verder de ideale man " lijkt.




Kan me wel vinden in wat Bianca zegt, maar weet ook van mezelf dat hoe goed mijn relatie zou zijn (heb geen relatie) als dit zo langdurig zonder naar 2 kanten bevredigende seksrelatie zou zijn, het voor mij zou breken...



Maar ik herken wel het vlindergevoel bij een leuk 'meer dan ONS contact' en dan ben ik nog single.... kun je nagaan...



Succes met je situatie!
Beste Davina,

Als je dit forum verder leest gaat het vaak, heel vaak over partners waar de één veel vaker dan de ander sex wil, of juist niet...

Bij een goede relatie is toch, hoe lang je ook doormodderd, sex heel belangrijk. Een beetje verschil valt best te overbruggen, maar zovéél.....Het gaat toch knagen ooit.

Wil je vriend ook geen therapie oid?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Davina,



Seks is, binnen welke relatievorm dan ook, een manier om intimiteit te delen.

De mate van intimiteit wordt bepaald door de beide "deelnemers".

In het geval van je relatie, deel je totaal geen seksuele intimiteit.

Dit heb je proberen te accepteren en dat is je redelijk gelukt.

Nu je echter met iemand anders wel seksuele intimiteit ervaart, valt het gemis in je relatie destemeer op en is je acceptatie daarin verdwenen.

Je weet nu weer wat het betekent om ook seksueel intimiteit te delen en wil/kan niet zonder.

Dit gevoel projecteer je nu, volgens mij, op je SV (seks vriendje).

Ik vermoed ook dat een relatie met deze persoon binnen no time zou spaak lopen.

Hoe vervelend ook, volgens mij is het tijd om voor jezelf te kiezen en aan jezelf te bekennen dat je niet buiten seksuele intimiteit kunt als je een liefdesrelatie met iemand hebt.

Sterkte *;
Alle reacties Link kopieren
Hoi Davina2,



misschien heb je het al gezien, maar op het topic 'Vriend geen zin' op deze pagina zijn er meer vrouwen (maar ook mannen) die hetzelfde probleem hebben als jij. Ook hun partner heeft structureel veel minder zin en zij ervaren dat als een sterk gemis. Ook daar is het vraagstuk over vreemdgaan naar voren gekomen: je wil zo graag en je krijgt maar geen sex, waarom het dan niet ergens anders halen. Ik snap je punt, maar aan de andere kant bedrieg je ook de man waarvan je zegt zoveel te houden, dat je bij hem wil blijven ondanks het gebrek aan sex.



Zonder sex in een relatie ga je meer leven als broer en zus dan als geliefden, is dat echt wat je wil? Kun je zonder die intieme momenten met elkaar? Ik zou het zelf niet kunnen, ik zou mijn liefde altijd lichamelijk willen delen met mijn partner en uit jouw stukje begrijp ik dat jij je ook zo voelt. Het gaat bij jou niet alleen (meer) om pure lust: je wil je liefde die je in je hebt delen. Ik vermoed dat daar ook de gevoelens voor je SV vandaan komen. Je voelt niet alleen lust, maar ook een leegte in je relatie die je met je SV probeert te vullen. Je zoekt intimiteit en dat heb je met een pure SV niet, da's alleen lust. Wat jij zoekt zou ik meer omschrijven als een minnaar.



Maar dit zal op den duur je huidige relatie toch onder druk gaan zetten (en dan heb ik het nog niet eens over de gevolgen, als je vriend achter je bedrog komt). Neem de tijd voor jezelf om te bedenken wat je echt wil, waar jij op de lange termijn gelukkig mee kan worden. Misschien is het idd een goed idee om je slippertje op te biechten om je vriend een 'wake-up call' te geven. Laat hem weten dat het zo in ieder geval niet door kan gaan en het belangrijkste daarbij: Als jullie samen in deze relatie willen blijven, zal ook hij er iets aan moeten doen. Hij zal er ook aan moeten werken, net als jij je al die tijd in hebt gehouden en geprobeerd hebt je erover heen te zetten. Bespreek samen de mogelijkheden: wie weet vindt hij het wel goed als je een SV/minnaar erbij neemt om je de dingen te geven, die hij je niet meer kan/wil geven. Ga ook eens buiten de reeds gebaande paden om een oplossing te zoeken. Mocht hij niet willen praten, etc. om het probleem op te lossen, dan is het wel duidelijk: je vriend is naar mijn mening dan erg egoïstisch bezig en kun jij je afvragen waarom je nog bij hem wil blijven als hij jou niet gelukkig(er) wil maken.



Succes
Alle reacties Link kopieren
Erg vervelend allemaal voor je dat je verliefd op hem aan het worden bent, maar eh schaam je je niet dat je aan het vreemdgaan bent..... Kun je het dan niet beter uitmaken met je vriend of hem dit anders vertellen. Mij lijkt het ontrouw zijn toch een groter probleem dan verliefd worden op degene waar je mee vreemdgaat....



Sterkte
Alle reacties Link kopieren
Tja, ik herken me hier volledig in.  Behalve dat het bij maar

liefst 10 jaar heeft geduurd vooraleer ik de stap heb gezet naar een SV.



Ik zou het liever ook anders hebben maar met één keer om de drie

maanden (en dan mag ik me nog gelukkig prijzen) kom ik echt niet

toe.  Ben nu eigenlijk zeer trouw in mijn ontrouw (1 SV) maar heb

steeds van bij het begin duidelijk gemaakt dat die laatste niet meer

moet verwachten.  En tot mijn verbazing lukt dat aardig.  Er

zijn nu eenmaal mensen die in éénzelfde situatie verkeren en niet hun

gezinsleven (heb naast een schat van een vrouw ook 2 schitterende

kinderen) willen opblazen omdat het op seksueel vlak niet lukt. 

Als je SV die situatie niet accepteert, dan kan je er beter meteen mee

stoppen want dan speel je met vuur.  Good luck...
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi



Mijn verhaal leek erg op het jouwe...in anderhalf jaar tijd, geloof ik 5x sex



Toen ik op mijn werk contact kreeg met echt een super lekker ding en daar ook hele goeie sex mee had, mijn (bijna ex) man is hier achter gekomen, hij denkt dat het 1 keer is gebeurd tijdens carnaval, maar het was meer.



Dus kijk goed uit wat je doet en zorg dat je niet zoals mij betrapt wordt, hij zag nogal ranzige smsjes in mijn telefoon staan!



Geniet ervan, zo lang het duurd!!!
Alle reacties Link kopieren
Na een monogame relatie van 10 jaar ging ik vreemd met de vrouw waar ik nu uiteindelijk mee getrouwd ben. In de periode tussen twijfel over mijn eerste relatie en of ik zou kiezen voor de andere vrouw, heb ik enkele vriendinnen gehad. Ik denk dat met mijn huidige vrouw wel de goede keuze heb gemaakt maar in de eerste zeven jaar van onze relatie (waarvan ook een aantal jaren getrouwd) heb ik toch enkele SV gehad. Voor de spanning, voor de sex en ook om de 'schade' van tien jaar monogaam met mijn eerste vriendin te compenseren.



Mijn vrouw heeft ook wel meerdere partners gehad en was daar vroeger ook zeer gemakkelijk in maar nu ik wel wat meer mensen in ons sexleven wil hebben houdt zij de boot af. Ik probeer haar dus al de laatste 3 jaar 'ruimdenkender' daarin te krijgen maar denk niet dat ik haar verder krijg.

Voor mij is de optie SV dus ook weer open........
Geloof me nou maar, ik heb er een studie van gemaakt
Alle reacties Link kopieren
Wanneer je wel sex hebt, zou dat voor ongeveer 15 a 25% belangrijk zin in een relatie. Het niet hebben van sex zo'n 85%. (pin me niet vast op exacte getallen)

In mijn vorige relatie heeft het niet hebben van sex ons de das omgedaan. Ik werd er onzeker van en in mijn ogen was en is dat juist hetgene wat je liefdesrelatie anders maakt dan een relatie met een goede vriend(in).

Gelukkig is dat nu meer dan goed gekomen! ;)
What we\'re looking for... What\'s looking for us...
Alle reacties Link kopieren
als jullie echt ziels veel van elkaar houden dan moet dit bespreekbaar zijn, een man die een half jaar geen seks heeft met je is ook wel een beetje iemand die zijn kop in het zand steekt om er dan maar vanuit te gaan dat jouw drive ook op dat pitje zal staan.

communiceren zou ik zeggen, je verlangens zijn vrij normaal, als ie dat niet kan geven zal ie toch moeten tolereren dat je een sv hebt of dat je je heil zoekt in een andere relatie, ik vind  de tip v BGB ook goed, stort je niet op 1`sv zoiezo als ie niet wil dat je verliefd raakt, maar bespreek dit dan wel met je partner, want dit geheimzinnige gedoe hou je niet vol en dan ben jij zijn vertrouwen zoiezo kwijt.

ik weet iig wel als mijn man niet in staat zou zijn meer, dan vind ie het normaal als ik het bij n ander haal, als t brood bij appie op is , ga ik toch maar naar de bakker, moet toch eten.
Alle reacties Link kopieren
ben benieuwd of davina zelf de reacties nog leest?



rutger says: vreemdgaan, met of zonder medeweten van, is niet het issue hier... het verliefd worden wel.



vraag jezelf af: is het alleen de sex waar het mis gaat of hou ik niet meer van m'n mannetje? als hij echt nog degene is met wie je door wilt gaan, is er maar 1 advies: zo snel mogelijk kappen met het lekkere ding de SV. da's vast moeilijk en jammer, maar je klinkt alsof je wel eens zou kunnen gaan denken aan 'overstappen' en als dat niet je bedoeling was, moet je jezelf ook niet op de proef blijven stellen. een béétje verliefderigheid bij je avontuur is leuk, maar als je er twijfels en rare gedachten van krijgt: afnokken!
Alle reacties Link kopieren
lieve davina, ik kan je niet veroordelen, doe en wil ik ook niet{ heb hetzelfde gedaan} maar als je er mee doorgaat zorg dat hij of jij niks achterlaat, geen ranzige sms-jes ,geen  mailtjes laten staan {verwijderen} etc,etc. en gedraag je zo gewoon mogelijk. als je de liefde van je man wil behouden. EN PRAAT MET ELKAAR!!!! dat hebben mijn man en ik nagelaten in ons huwelijk. en zie wat er van gekomen is, ben doodongelukkig!!! veel succes meissie!!!!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal voor de reactie's. Ik heb het altijd allemaal bijgehouden. En alle adviesen die iedereen me geeft heb ik allemaal al een keer uitgevoerd.

Verliefd zijn is er niet meer bij. Ik het erover gehad met mijn SV maar hij voelde niks voor mij maar zei ook meteen als ik wel meer zou voelen dat we meteen moeten stoppen. Ik ben goed gaan nadenken en ben tot de conclusie gekomen dat ik er niet aan moet denken om iets verder met hem te hebben. Hij is aardig en we hebben altijd een aantrekkingskracht gehad maar om een relatie met hem te nee. Ik doe het nog soms met hem.



Mijn huidige vriend zal ik dit nooit vertellen en heb het ook aan niemand verteld. We doen heel voorzichtig, we weten wanneer we moeten sms'en en ik verwijders ze meteen om het risico te voorkomen dat ik betrapt wordt. Praten, praten heb ik zoveel al gedaan zo erg dat hij soms niet meer wil luisteren en krijg steeds meer het idee dat hij a-sexueel is. Ik heb zelfs een keer geopperd om in therapie te gaan maar daar voelt hij ook niks voor.



Op het moment vind ik het wel best zo. maar vertellen doe ik het aan niemand. nooit niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven