Vreemdgegaan

25-09-2015 01:07 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik schaam me rot.... Na bijna 4 jaar een relatie waarvan ruim een jaar nu samenwonend heb ik het toch gedaan.. Ik snap mezelf totaal niet, erger nog ik verafschuw mensen die vreemdgaan. Toch is het gebeurd en ik begrijp niet goed waarom, m'n vriend en ik hebben het afgelopen jaar veel voor onze kiezen gehad qua werk maar ook financieel en verschillende overlijdingsberichten, onze relatie leed eronder naar mijn gevoel.



Ik ben nog nooit in al die bijna 4 jaar vreemdgegaan!! En dat vind ik zo erg! En nu ben ik met twee mannen binnen twee maanden seks gehad en met 1 persoon handwerk, dus niet eens 1, maar ook nog eens 2 seks partners en 1 handwerk... Het was allemaal eenmalig maar ik schaam me diep tegenover mijn vriend..



Onze relatie loopt nog steeds echt stroef en probeer te ontdekken waarom ik dit deed, ik voel me soms niet gelukkig in onze relatie denk ik, vooral door alle problemen afgelopen jaar, dit weegt erg zwaar voor onze relatie. Vreemdgaan is nooit een excuses, maar hoe cliché, ik hou van mijn vriend, alleen weet ik niet of we samen verder kunnen.



Ik kan op dit moment geen werk vinden en qua inkomen zit ik nu volledig vast aan hem. We wonen samen en delen een flatje.. We hebben altijd gezegd dat als 1 van ons zou vreemdgaan meteen einde relatie is.



Moet ik het hem vertellen? Het is er namelijk niet 1, maar 3.. Ik wil hem geen pijn doen en zit erover na te denken om onze relatie te stoppen, vanwege vele dingen al die spelen en ik denk toch dat ik daardoor aandacht bij een ander zocht omdat het de laatste periode alleen maar ging over rekeningen, familie en vele ruzies.



Daarnaast heb ik zoiets wat lost het op als ik het vertel? Dat 1 van hen praat gebeurd sowieso niet want die zijn of bezet of wonen ver en houden het voorzich dus daar ben ik niet bang voor.



Toch voel ik me enorm schuldig naar mijn vriend als het wel goed gaat tussen ons, maar tegelijkertijd soms niet... Ik schaam me dood. Wat moet ik doen? Deze mannen spreek ik allen niet meer en al het contact is verbroken.



Daarnaast ben ik ook bang, want ik sta er nu financieel echt alleen voor en daarbij hou ik gewoon teveel van mijn vriend om te breken maar weer soms te weinig voor mijn gevoel om verder te gaan..



Moet ik het hem vertellen dat ik ben vreemdgegaan?
Tsja, over een slippertje valt niet meer te spreken. Je kan 2 dingen doen.

1. Neem het schuldgevoel voor lief en zeg er niks over

2. Neem het risico en maak schoon schip.



Stiekem hoop ik dat jouw partner een lievere vrouw tegenkomt dan die hij nu heeft.

Perongeluk of 'ik liet me meeslepen door het moment' gaat niet meer op.



Schaam je.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het uitmaken met je vriend.

3 keer vreemd gaan is wel veel. Misschien ben je nog niet toe aan een vaste relatie.
Alle reacties Link kopieren
quote:SherlotteHolmes schreef op 25 september 2015 @ 01:11:

Tsja, over een slippertje valt niet meer te spreken. Je kan 2 dingen doen.

1. Neem het schuldgevoel voor lief en zeg er niks over

2. Neem het risico en maak schoon schip.



Stiekem hoop ik dat jouw partner een lievere vrouw tegenkomt dan die hij nu heeft.

Perongeluk of 'ik liet me meeslepen door het moment' gaat niet meer op.



Schaam je.

De moraalpolitie is al gearriveerd, zie ik wel, zijn sneller dan de gewone politie A. begint nota bene met: "Ik schaam mij rot".

Wie zegt dat A. niet lief is tegen haar vriend, misschien is ze wel net zo lief tegen haar vaste vriend als tegen die losse vriendjes.



Ik denk dat je bij jezelf te rade moet gaan, wat wil je, kijkend in de toekomst.

Wil je door met je vriend en is het de bedoeling dat het nooit meer zal gebeuren, dan moet je zelf een inschating maken of je je vriend wilt belasten met jouw acties of dat je het voor je houdt en er mee leert leven. Als je het vertelt kun je er ook samen sterker uitkomen, als jullie dat beiden willen tenminste. Succes ermee.
Alle reacties Link kopieren
3x is geen "ongelukje" meer....



En "in al die bijna 4 jaar" is natuurlijk ook overdreven, het is echt niet zo'n lange periode om trouw te blijven hoor.



Opbiechten betekent dat je de beerput opent. Jij je schuldgevoel kwijt, maar een bom onder je relatie. Als je er zelf van overtuigd bent dat deze man de ware is en je er voor wilt vechten, dan zou ik mijn mond houden over het overspel maar wél het gesprek aangan over julie relatie. En probeer zo snel mogelijk economisch zelfstandig te worden, want in een relatie blijven omdat hij je mealticket is, is een recept voor ongeluk.
Alle reacties Link kopieren
Is dit inclusief of exclusief degene waar je mee vreemd ging in je topic van 9 augustus jl.?
quote:Fargo schreef op 25 september 2015 @ 01:28:

[...]



De moraalpolitie is al gearriveerd, zie ik wel, zijn sneller dan de gewone politie A. begint nota bene met: "Ik schaam mij rot".

Wie zegt dat A. niet lief is tegen haar vriend, misschien is ze wel net zo lief tegen haar vaste vriend als tegen die losse vriendjes.



Ik denk dat je bij jezelf te rade moet gaan, wat wil je, kijkend in de toekomst.

Wil je door met je vriend en is het de bedoeling dat het nooit meer zal gebeuren, dan moet je zelf een inschating maken of je je vriend wilt belasten met jouw acties of dat je het voor je houdt en er mee leert leven. Als je het vertelt kun je er ook samen sterker uitkomen, als jullie dat beiden willen tenminste. Succes ermee.



Oh, ik ben helemaal geen moraalridder hoor. Was het 1 slippertje geweest dan had ik ook écht gezegt 'Goh meid, vergeet het asjeblieft en ga voor jouw relatie. 1 fout hoeft hij echt niet te weten.'

Maar als je tot 3 keer toe de fout in gaat en dat dan ook nog 3 verschillende mannen, dan ben je pas op hier volgt een mening geen relatie waardig. Kom op zeg, dan mag je toch even aan je hoofd krabbelen waarom dit gebeurt.
Alle reacties Link kopieren
quote:SherlotteHolmes schreef op 25 september 2015 @ 01:39:

[...]





Oh, ik ben helemaal geen moraalridder hoor. Was het 1 slippertje geweest dan had ik ook écht gezegt 'Goh meid, vergeet het asjeblieft en ga voor jouw relatie. 1 fout hoeft hij echt niet te weten.'

Maar als je tot 3 keer toe de fout in gaat en dat dan ook nog 3 verschillende mannen, dan ben je pas op hier volgt een mening geen relatie waardig. Kom op zeg, dan mag je toch even aan je hoofd krabbelen waarom dit gebeurt.

Ik ben het helemaal met je eens hoor.

Deze relatie werkt niet. Wees dan gewoon eerlijk tegen je partner en zet er een punt achter.
Alle reacties Link kopieren
Ieuw, een vreemdganger die zichzelf goedpraat. Hoe hatelijk.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet
Alle reacties Link kopieren
Je vriend verdient zo veel beter dan jouw. De enige reden waarom je twijfelt over bij hem weg gaan is dat je financieel aan hem vast zit.



Maar je was een grote meid toen je 3x vreemd ging, nu dus ook een grote meid zijn, eerlijk vertellen en je koffertje pakken.
Alle reacties Link kopieren
Als je onveilige seks hebt gehad met die mannen en daarna met je vriend heb je geen andere keuze dan vertellen. Mocht dat niet het geval zijn, dan zou ik het uitmaken en absoluut niet vertellen. Je vriend verdient iemand die beter voor hem is in moeilijke tijden en het zit toch niet goed tussen jullie.
De vastheid die je zoekt is even groot als de veranderlijkheid waar jij naar verlangt
Alle reacties Link kopieren
Niks zeggen en bij hem weggaan. Ik krijg sterk het gevoel dat je allang bij hem weg zou zijn als je het financieel wel kon rondbreien.



Je schuldgevoel zal er niet minder om worden als je over een jaar wel voor jezelf kunt zorgen met de gedachte dat je hem het afgelopen jaar nog even flink gebruikt hebt.



Je redt het wel. Desnoods ga je terug naar je ouders. Niet eerlijk dat je nog veel langer op zijn zak teert. Een slippertje is misschien nog te vergeven, maar drie keer en drie mannen geeft toch wel aan dat je met je kop heel ergens anders zit dan bij je relatie.
Alle reacties Link kopieren
Als je nog van je vriend houdt dan stop je de relatie met een andere reden en zwijg je over het vreemd gaan. Het is informatie die hem alleen maar zal kwetsen en zijn vertrouwen in mensen zal beschamen. Dat maakt het voor hem moeilijker om een nieuwe relatie aan te gaan. Als je hem het beste gunt dan laat je hem in mijn ogen los zonder onnodig op zijn ziel te staan aangezien je inschat dat de kans dat het ooit bij hem komt klein is. Het is na wat er is gebeurd als je het mij vraagt het meest liefdevolle wat je naar hem toe kunt doen. Sterkte met je beslissing.
DRIE keer?!
Alle reacties Link kopieren
quote:Anoniempjexoxo schreef op 25 september 2015 @ 01:07:

Ik ben nog nooit in al die bijna 4 jaar vreemdgegaan!! En dat vind ik zo erg!Ja dat blijkt.
En denk je dat hij hier nooit achter gaat komen? Waar heb je die kerels gevonden? Bedenk eens heel goed of je echt zo veel van je vriend houdt.. Of zie je hem als inkomen. Hij verdient in elk geval dat je respectvol met hem omgaat.
Loup.. Je hebt ook nog een keer met iemand anders gezoend?
quote:SherlotteHolmes schreef op 25 september 2015 @ 01:11:

Tsja, over een slippertje valt niet meer te spreken. Je kan 2 dingen doen.

1. Neem het schuldgevoel voor lief en zeg er niks over

2. Neem het risico en maak schoon schip.



Stiekem hoop ik dat jouw partner een lievere vrouw tegenkomt dan die hij nu heeft.

Perongeluk of 'ik liet me meeslepen door het moment' gaat niet meer op.



Schaam je.Ja want het ligt allemaal aan TO? Misschien is haar vriend ook geen heilige en tja ze is ook maar een mens en mensen maken fouten en leren hier van. Als mensen veel stress en problemen hebben kunnen dingen gebeuren. Maar jij bent perfect begrijp ik?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je graag weg wilt, maar de knoop niet door kunt of wilt hakken.

En dus ben je je eigen relatie op een zodanige manier aan het saboteren, dat je vriend de knoop voor jou zal doorhakken zodra hij erachter komt.



Dus kom op, rug recht, schouders recht, en eerlijk zijn naar jezelf én je vriend.
Alle reacties Link kopieren
Die topic van augustus valt hier niet onder.. Klopt ik wil mezelf zeker niet goedpraten. En nee ik heb wel een eigen inkomen, betaal mijn eigen rekeningen en teer niet op zijn zak maar het is dus meer dat het te weinig is in m'n eentje. Jullie hebben gelijk, erg dom. Thanks voor de reacties
To het is gebeurd leuk is het niet ik denk als je een job had en minder stress was dit niet gebeurd maar ik denk ook dat je eerder weg was gegaan. Ik denk dat je even heel goed moet nadenken waarom je dit deed en overweeg of eerlijk te zijn of niets zeggen en verbreek de relatie.
Alle reacties Link kopieren
Vier keer dus al, in plaats van drie keer. En je blijft alleen bij je vriend om financiële redenen. Dan ben je dus gewoon een ordinaire hoer golddigger.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de tijd die je in allerlei ongein steekt besteden aan het vinden van een baan.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Drie keer vreemdgaan met drie verschillende mannen is een ander verhaal dan één keer de fout ingaan. Volgens mij blijf je bij je vriend om het financiële gedeelte. In je tekst zeg je namelijk eerst dat je bang bent voor de financiële gevolgen en vervolgens pas dat je van hem houdt. Jullie hebben problemen en veel meegemaakt de laatste tijd, het buiten de deur zoeken is dan nooit de oplossing. Ik zou de relatie beëindigen, of je het hem vertelt moet je zelf weten.
quote:viva-amber schreef op 25 september 2015 @ 07:50:

Ik zou de tijd die je in allerlei ongein steekt besteden aan het vinden van een baan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven