Vriend heeft een lager libido

25-07-2016 03:02 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hé mensen,



Ik ga nu bijna 4 jaar met m'n vriend en we wonen nu 3,5 jaar samen. Aan het begin van onze relatie hadden we vaak sex. Op den duur (Ik denk na ongeveer een jaartje) werd dit minder.. En dit kwam meer vanuit zijn kant.. Ik vond het jammer en we hebben er veel over gepraat.. Het komt op het volgende neer: hij zegt dat ie voor onze relatie veel seks heeft gehad en dat hij eigenlijk nooit een serieuze relatie heeft gehad, maar meer lange leve de lol.. (Dit klopt ook) hij zegt dat hij nu eindelijk het meisje heeft gevonden (ik dus) waarbij hij rustig is geworden en niet meer alles om seks draait. Hij wist niet dat hij ooit zo verliefd en gek op iemand zou kunnen worden als op mij. En dat seks helemaal niet belangrijker is dan echte liefde zoals hij altijd dacht. Hij vind het dus heerlijk dat hij met mij kan knuffelen, lekker samen liggen en kusjes kan geven zonder verdere verplichtingen op seks gebied zoals hij dat gewend waa. Hij zegt dat ie het al extreem fijn vind om met mij in zijn armen in slaap te vallen zonder seks te hebben. Het is niet meer zijn prioriteit zoals dat vroeger.. Maar Hello HERE I AM! Ik heb ook gewoon mijn behoeftes en fijn dat hij het nu niet meer zo super interessant vind ( wel lekker, maar geen "basisbehoefte" meer) maar ik vind het wel een soort van basisbehoefte in de relatie. Ik ben totaal geen seksbeest, maar 2/3x in de week zou ik niet erg vinden. Hij is met een 1 keer in de week al tevreden en soms als ik een week niets probeer dan hoor ik hem ook niet klagen.. Er zijn heus wel momenten dat hij het iniatief neemt, maar dat is veel minder als mij. Anyway, hij is verder super erg van het kusjes geven en samen liggen en knuffelen en alles, maar de echte daad is niet meer zijn nummer 1 prio. Ik ga daardoor ook aan mezelf twijfelen terwijl hij echt heel vaak (uit zichzelf) zegt dat ie me mooi en sexy vind en dat ik zijn prijs uit de loterij ben etc. Dus ik weet dat ie zich zeker tot me aangetrokken voelt maar er gebeurd gewoon niet super veel.. En als we dan Seks hebben komt ie super snel klaar, omdat hij dan al een week geen seks heeft gehad.. En dan lig ik daar weer en denk ik: oke.. En ik? Heb er zo vaak over gepraat en dan zegt ie oke ik ga er op letten en ik snap je.. En dan gaat het 2 weken beter en dan valt ie weer in ze oude patroon.. Hij zegt dan ook sorry schat ik ben echt een opa geworden en dan moet ik stiekem wel lachen maar ik vind het toch niet leuk en ik zit er mee. Hebben meer mensen hier ervaring mee en hebben jullie tips om het beter te maken of moet ik het maar laten en accepteren dat ik 1x per week of soms minder.. Seks heb?

Veel mensen zullen zeggen: dan pist ie zeker buiten de pot.. Maar daar twijfel ik niet aan.. Je weet het natuurlijk nooit 100% zeker, maar ik heb in onze 4jaar nog nooit enige aanwijzing of twijfel daarover gehad.



Sorry voor het lange verhaal, maar wou niet te onduidelijk zijn!
Alle reacties Link kopieren
Dat komt best veel voor, verschil in libido. Tja, wat doe je eraan? Hij heeft die behoefte niet, jij wel. Je kunt er over praten, maar dat verandert de zaak niet. Of jij komt tekort, of hij voelt zich gepusht terwijl hij geen zin heeft. Kun je er mee leven dat dit verschil er is en waarschijnlijk altijd zal blijven?
Alle reacties Link kopieren
quote:LunaLoona schreef op 25 juli 2016 @ 03:26:

Dat komt best veel voor, verschil in libido. Tja, wat doe je eraan? Hij heeft die behoefte niet, jij wel. Je kunt er over praten, maar dat verandert de zaak niet. Of jij komt tekort, of hij voelt zich gepusht terwijl hij geen zin heeft. Kun je er mee leven dat dit verschil er is en waarschijnlijk altijd zal blijven?Dat is het idd.. Ik heb er een tijdje echt op gepusht en steeds een 'ding' van gemaakt als die niet wil.. Dat doe ik nu niet meer, omdat dat echt averechts werkt en ik chagrijnig er van wordt.. Ik neem nu ook gewoon minder het iniatief en denk als jij zin heb een x dan kijk ik wel of ik dan ook zin heb.. Maar dat is ook niet de juiste instelling want soms wil ik hem dan "terugpakken" om te laten voelen hoe het is als de ander geen zin heeft en jij wel.. Kinderachtig he? Wordt er ook moe van.. Tja ik zie hem echt als de vader van mijn toekomstige kids en heb ook geen behoefte aan iemand anders, alleen aan hem.. Maar soms denk ik wel is dat ik echt wat mis loop qua seks.. Ik ben pas 25 en het mag best iets spannender allemaal..
quote:Hij vind het dus heerlijk dat hij met mij kan knuffelen, lekker samen liggen en kusjes kan geven zonder verdere verplichtingen op seks gebied zoals hij dat gewend waa.Verplichtingen? Tsja, als hij zo denkt over seks met jou dan wordt het nooit meer wat.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof niet dat er heel veel aan te doen is. Hij kan geen seks hebben tegen zijn zin, jij kan niet zomaar je libido verlagen.

Wat is precies je vraag?
Alle reacties Link kopieren
Krijgt hij wel een stijve als jullie knuffelen?
Love is the meaning of life
Alle reacties Link kopieren
quote:elfjetwaalfje schreef op 25 juli 2016 @ 08:12:

Krijgt hij wel een stijve als jullie knuffelen?Hij wordt wel snel opgewonden van mij. Dat is geen probleem. Maar ook al heeft hij een stijve dan heeft hij alsnog niet altijd zin.
Alle reacties Link kopieren
quote:pien6 schreef op 25 juli 2016 @ 07:44:

Ik geloof niet dat er heel veel aan te doen is. Hij kan geen seks hebben tegen zijn zin, jij kan niet zomaar je libido verlagen.

Wat is precies je vraag?Misschien een onbewuste oorzaak? Of herkenning op dit forum? Dat jullie het ook hebben mee gemaakt en dat jullie de gouden sleutel hebben gevonden opeens?
Je mag blij zijn met die 1 keer per week! Hier 22 maart voor het laatst seks gehad... Sommige mensen hoeven nou eenmaal niet om de dag seks. Ik vind er weinig aan, het is altijd hetzelfde (gedoe).
quote:Liefje25 schreef op 25 juli 2016 @ 03:33:

[...]





Dat is het idd.. Ik heb er een tijdje echt op gepusht en steeds een 'ding' van gemaakt als die niet wil.. Dat doe ik nu niet meer, omdat dat echt averechts werkt en ik chagrijnig er van wordt.. Ik neem nu ook gewoon minder het iniatief en denk als jij zin heb een x dan kijk ik wel of ik dan ook zin heb.. Maar dat is ook niet de juiste instelling want soms wil ik hem dan "terugpakken" om te laten voelen hoe het is als de ander geen zin heeft en jij wel.. Kinderachtig he? Wordt er ook moe van.. Tja ik zie hem echt als de vader van mijn toekomstige kids en heb ook geen behoefte aan iemand anders, alleen aan hem.. Maar soms denk ik wel is dat ik echt wat mis loop qua seks.. Ik ben pas 25 en het mag best iets spannender allemaal..Nogal ja. Zo jaag je hem juist meer weg.........
Alle reacties Link kopieren
De huisarts de de seksuoloog? Misschien kan je daar eens heen gaan.
be free
Alle reacties Link kopieren
quote:PollyMolly schreef op 25 juli 2016 @ 09:34:

De huisarts de de seksuoloog? Misschien kan je daar eens heen gaan.Waarom? Niemand is ziek, ze willen gewoon beide andere dingen. Zij zal moeten beslissen of ze hiermee kan leven of niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Woldertje schreef op 25 juli 2016 @ 09:26:

Je mag blij zijn met die 1 keer per week! Hier 22 maart voor het laatst seks gehad... Sommige mensen hoeven nou eenmaal niet om de dag seks. Ik vind er weinig aan, het is altijd hetzelfde (gedoe).Ligt dat aan hem of aan jou?
Alle reacties Link kopieren
Ik moet er maar weer is over beginnen.. Maar omdat er al meerdere malen over gesproken is is het een beetje gevoelig onderwerp dus ik moet echt een geschikt moment zoeken en even goed nadenken wat ik moet zeggen zonder hem te kwetsen.
quote:Liefje25 schreef op 25 juli 2016 @ 09:37:

[...]





Ligt dat aan hem of aan jou?Aan mij, maar we hebben eigenlijk beide niet zo'n hoog libido. Bij mij komt het - denk ik - door de prikpil, maar ja zonder dat is er weer gedoe met condooms en daarmee niet stijf kunnen blijven. Dan hoeft het voor mij ook niet. Dat gehannes met een slappe er tóch in proberen te douwen.
Alle reacties Link kopieren
Bij vrouwen met een laag libido is het een groter probleem dan met mannen met een laag libido. Vrouwen moeten naar de seksuoloog, therapieën volgen, hun man maar op andere manieren bevredigden en als de man een laag libido heeft moet de vrouw dat maar accepteren . Voor sommige stellen is seks in een relatie belangrijk. Als TO seks belangrijk vind hoeft ze niet genoegen te nemen met het feit dat het maar moet accepteren want als zij een laag libido had hoefde haar vriend dat ook niet te doen. Ik zou zeker in gesprek gaan en eventueel naar een seksuoloog gaan.
life is worth waiting for
Alle reacties Link kopieren
quote:Aurorae2016 schreef op 25 juli 2016 @ 10:55:

Bij vrouwen met een laag libido is het een groter probleem dan met mannen met een laag libido. Vrouwen moeten naar de seksuoloog, therapieën volgen, hun man maar op andere manieren bevredigden en als de man een laag libido heeft moet de vrouw dat maar accepteren . Voor sommige stellen is seks in een relatie belangrijk. Als TO seks belangrijk vind hoeft ze niet genoegen te nemen met het feit dat het maar moet accepteren want als zij een laag libido had hoefde haar vriend dat ook niet te doen. Ik zou zeker in gesprek gaan en eventueel naar een seksuoloog gaan.Voor mij is iedereen gelijk voor de wet. Een laag libido kan je niet zomaar verhogen, en een hoger libido niet zomaar verlagen. Jammer maar helaas. En ik geloof gerust dat voor vele mensen seks in een relatie heel belangrijk is, maar ik weet ook dat je je libido niet zomaar even verhoogt/verlaagt voor je partner, en dat dat dus kan betekenen dat de relatie niet moge zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:nephthys schreef op 25 juli 2016 @ 11:01:

[...]





Voor mij is iedereen gelijk voor de wet. Een laag libido kan je niet zomaar verhogen, en een hoger libido niet zomaar verlagen. Jammer maar helaas. En ik geloof gerust dat voor vele mensen seks in een relatie heel belangrijk is, maar ik weet ook dat je je libido niet zomaar even verhoogt/verlaagt voor je partner, en dat dat dus kan betekenen dat de relatie niet moge zijn.Daar heb je helemaal gelijk in. Het stoort mij alleen heel erg dat een man wel een lager libido mag hebben en een vrouw niet want die moet meteen in therapie ed.
life is worth waiting for
Alle reacties Link kopieren
Daar hebben jullie wel een punt. Je kan iemands libido niet verhogen en als ik hem pijp of alleen aanraak dan geniet hij wel echt.. Het voelt alleen voor mij of hij zich er toe moet zetten.. Of dan wilt ie alleen maar via 1 standje en dat doen we nu al zolang en als ik dan hem op mij wil trekken dan zegt ie nee ben echt moe.. Dus hij wilt ook nog is alleen van de zijkant of onderop.. Heel soms van achteren, maar nooit meer boven op.. Alsof die dan te veel moeite moet doen.. Ik zou echt in z'n hoofd willen kijken wat er mis is, want ik ben dit echt zo niet gewend.. Me ex die besprong me al toen ie me alleen al zag.. (Bij wijze van spreke) en oke daar woonde ik niet mee samen dus die zag ik minder.. En "vroeger" hadden we nog wel is Seks op de bank of onder de douche, maar dan was het echt altijd mijn iniatief. Ik ben er gewoon beetje klaar mee, het liefst heb ik gewoon geen seks meer want als we seks hebben komt ie altijd zo snel klaar en dan zegt ie ja we hebben al een week geen seks gehad.. En dan zeg ik JOH! En dan ben ik chagerijnig.. Denk dat het ook ergens wel egoïsme is hoor en het alleen willen doen als hij er zin in heeft.. Kan er eigenlijk echt boos om worden
Alle reacties Link kopieren
ik heb trouwens voorgesteld vorig jaar om naar huisarts te gaan, en toen zei hij ja kan.. En daarna begon ik er weer over en toen zei die nee joh ga ik echt niet doen, ik vind het zo gewoon goed.. Over hoeft toch allemaal niet meer zo uitbundig.. En hij zei ook: voor jou, was ik veel heftiger qua seks en ruwer met de meisjes.. Bij jou ben ik zo soft omdat ik respect voor jou heb en ik met jou de liefde wil bedrijven.. Ik weet dan niet of ik het schattig moet vinden of bloedirritant.. daarnaast ben ik ook met de pil gestopt 3 maanden geleden ivm te veel hormonen en gebruiken wij nu een condoom, en dat vind ie ook niet fijn.. EN hij wilt graag een kind en ik nog niet.. Hij is 29 en ik 25.. Ik wil nog ff samen genieten.. Misschien speelt dat onbewust ook mee
Alle reacties Link kopieren
quote:Liefje25 schreef op 25 juli 2016 @ 11:32:

ik heb trouwens voorgesteld vorig jaar om naar huisarts te gaan, en toen zei hij ja kan.. En daarna begon ik er weer over en toen zei die nee joh ga ik echt niet doen, ik vind het zo gewoon goed.. Over hoeft toch allemaal niet meer zo uitbundig.. En hij zei ook: voor jou, was ik veel heftiger qua seks en ruwer met de meisjes.. Bij jou ben ik zo soft omdat ik respect voor jou heb en ik met jou de liefde wil bedrijven.. Ik weet dan niet of ik het schattig moet vinden of bloedirritant.. daarnaast ben ik ook met de pil gestopt 3 maanden geleden ivm te veel hormonen en gebruiken wij nu een condoom, en dat vind ie ook niet fijn.. EN hij wilt graag een kind en ik nog niet.. Hij is 29 en ik 25.. Ik wil nog ff samen genieten.. Misschien speelt dat onbewust ook mee



Maar jij vindt het zo niet goed.

Als ik je latere berichten lees is er wel meer aan de hand, niet alleen de frequentie die voor jou te laag is maar de seks is ook nog eens niet super. Hij lijkt er weinig moeite voor te willen doen. Daar valt denk ik wel veel aan te veranderen, als jullie beide willen. Door bijvoorbeeld naar een seksuoloog te gaan of in ieder geval te praten over wat jullie willen. Misschien dat zijn libido ook hoger wordt als de seks lekkerder is.
Alle reacties Link kopieren
quote:pien6 schreef op 25 juli 2016 @ 11:48:

[...]





Maar jij vindt het zo niet goed.

Als ik je latere berichten lees is er wel meer aan de hand, niet alleen de frequentie die voor jou te laag is maar de seks is ook nog eens niet super. Hij lijkt er weinig moeite voor te willen doen. Daar valt denk ik wel veel aan te veranderen, als jullie beide willen. Door bijvoorbeeld naar een seksuoloog te gaan of in ieder geval te praten over wat jullie willen. Misschien dat zijn libido ook hoger wordt als de seks lekkerder is.Nu ik het zo terug lees.. is dat inderdaad wel waar.. De seks is ook gewoon niet goed als er wel seks is.. Ik heb echt HEEL vaak aangegeven dat de seks beter kan en dat ik het zo geen reet meer aan vind.. We doen wel eerst voorspel, maar dat is vaak aftrekken en vingeren en dan huppa doet ie mijn been omhoog en stoot een paar keer en dan is die klaar.. Sorry voor het asociale uitleg, maar zo gaat het gewoon.. En dan als ik geen zin heb om mijn been om hoog te doen ga ik maar boven op, om nog maar een beetje af te wisselen.. Maar hij wilt gewoon echt niet meer boven op ik denk dat hij al een jaar niet meer bovenop is geweest.. Nou sorry hoor vroeger legde hij mijn benen in me nek, dus het is OOK gewoon laksheid.. Hij is al tevreden als die lekker is klaargekomen en de andere poespas die heeft die vroeger genoeg gehad.. Eigenlijk echt super eogistisch, ik word nu bijna gewoon boos op hem terwijl ik dit zo opschrijf.. Heb er nog nooit echt zo naar gekeken zoals ik dat nu doe, maar ik ga hier iets van zeggen NOG EEN KEER en nu met een ander soort toon.. "Als je niet een beetje extra moeite doet voortaan, dan trek je je zelf maar af tot je er bij neer valt maar bij kom je er niet meer in". Zo iets? Haha sorry ik ben denk ik beetje gefrustreerd.. want ik denk dat als ik 1 keer in de week GOEDE seks zou hebben, dat ik er totaal geen probleem van zou maken.. Dit forum is echt geniaal.. Thanks guys
Alle reacties Link kopieren
Wat kan helpen is afspreken 1 x in de week op een vast tijdstip goede seks te hebben, waarbij jij aangeeft wat jij goede seks vindt. Laat het hem duidelijk merken als je van hem geniet. Daarbij ga je (natuurlijk) niet over zijn grenzen heen. De eerste paar keren komt dit gekunsteld over, daarna niet meer. Niks mis met een vrouw die goede seks wil.
Love is the meaning of life
Alle reacties Link kopieren
hum.... lang geleden dat ik gereageerd heb.... heeeeeeel lang. Maar, Liefje25 wat zit je te zeiken.... Als ik één keer in de maand sex zou hebben, was ik al gloedblij! Een keer in de week is bijna het gemiddelde (dat zit op iets van 2....) Dus... bekijk t zo. Tis nog altijd 52!!! keer per jaar!....
wanneer kan ik weer een keer?
Alle reacties Link kopieren
quote:schorpioen41 schreef op 25 juli 2016 @ 16:27:

hum.... lang geleden dat ik gereageerd heb.... heeeeeeel lang. Maar, Liefje25 wat zit je te zeiken.... Als ik één keer in de maand sex zou hebben, was ik al gloedblij! Een keer in de week is bijna het gemiddelde (dat zit op iets van 2....) Dus... bekijk t zo. Tis nog altijd 52!!! keer per jaar!....Ja, maar het is dat de sex ook niet goed is.. Ik kom niet klaar, het voorspel duurt misschien 2minuten (als ik geluk heb) en de sex 30 seconden en dan is hij al weer klaar gekomen.. Dit is geen seks, dit is hem bevredigen en daar irriteer ik me aan.. Als ik al 2 x in de maand goede sex zou hebben zou je me ook niet horen klagen.. Het gaat vooral om het resultaat als het daadwerkelijk gebeurd.. Die is niet zo denderend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven