Vriendin heeft mij gebruikt?

26-04-2016 19:43 174 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met een vreemd probleempje waar ik niet uitkom, vandaar dat ik hier een account heb aangemaakt.



Ik (man, 23) heb inmiddels ruim een jaar een relatie met mijn vriendin (27).

Wij wonen niet samen en zien elkaar alleen in de weekenden, vandaar dat we het dus ook alleen in het weekend doen.



Probleempuntje in onze relatie is dat mijn vriendin van anale sex houdt en ik hier absoluut niet aan wil beginnen. Voor mij is dat exit-only, einde verhaal. Als gulden middenweg vind ik het geen probleem een vibrator (bij haar) te gebruiken maar ik wil zelf absoluut niet aan anale sex doen.

Probleem is dat ze zich hier moeilijk bij neer kan leggen. Ik ben wat fors geschapen en het gaat soms wat stroef om in eerste instantie ‘binnen te komen’ (vaginaal) waar ze mij dan wel eens bij helpt. Nu heeft ze al meerdere keren geprobeerd mijn penis dan anaal bij haar in te brengen.



Waar ik nu dus mee zit is dat we samen afgelopen zaterdag naar een feestje en daarna nog de stad in zijn geweest. Ik ben geen zware drinker maar ditkeer had ik echt een slok teveel op. Bij thuiskomst al snel de kleren van elkaars lijf getrokken, zij wilde graag doggy style en je raadt ’t al... ze ‘leidde’ mijn penis dus anaal bij haar binnen. Ik had 100% door wat er gebeurde maar ben volledig meegegaan en we hebben toen dus anale sex gehad.

De volgende ochtend had ik een kater, we hebben alleen even snel ontbeten en toen moest mijn vriendin naar een verjaardag dus heb ik ’t er niet meer over gehad.



Ik vind dit zowiezo iets om niet per app/telefoon te bespreken en ik zie haar pas op vrijdag weer maar loop nu wel met een vreemd gevoel rond.

Heb echt het gevoel dat ze gebruik van me heeft gemaakt, ze weet dat ik beslist niet aan anale sex wil beginnen maar op het moment dat ik dronken ben en blijkbaar geen grenzen heb of aangeef maakt ze er direct dankbaar gebruik van.



Omdat ik haar vrijdag pas weer zie heb ik dit eerst met een vriend besproken maar hij vond dat het meer aan mij lag... ‘had ik maar niet zoveel moeten drinken’.

Op zich wel een punt, ik heb op het moment zelf ook niet geprotesteerd en ben zelf verdergegegaan met de sex maar zij wist maar al te goed dat ik dit beslist niet wilde normaal gesproken.

Wat vinden jullie hiervan?
quote:Sinjoren schreef op 27 april 2016 @ 13:00:

[...]





How cute Zo te lezen ben je een belg. En in Belgie was iig tot voor kort verkrachting dóór een vrouw wettelijk gezien onmogelijk. Hoe het nu is durf ik niet per se te zeggen.
Het voelt denk ik dubbel voor je. Je wilde niet. En toen t zover was , was t geil. En je kwam klaar. En wat nu ervan te vinden?



Jezelf vergeven. En erover nadenken of je het in de toekomst wel of niet wilt.

Zo kan jij en zij ook de keuze maken of jullie bij elkaar passen.
quote:Rocinante schreef op 27 april 2016 @ 13:07:

Even de stekeligheden buiten beschouwing gelaten: het strafrecht kent aardig wat variaties van onvrijwillige seks, en allemaal met hun eigen strafmaat. Waar de wet veel nuance kent, kennen rechters weinig behoefte de wet op te rekken. "Leken" die de weg daarin niet weten kennen die nuance zelden en noemen onvrijwillige seks veel te snel "verkrachting", vergelijkbaar met dat vrijwel alles waarbij een dode valt "moord" wordt genoemd.



Begrijpelijk, maar echt niet de normale juridische praktijk



Begrijpelijk inderdaad, maar een forum als dit is dan ook geen juridische praktijk waar het exacte onderscheid gemaakt moet worden tussen wat volgens de letter van de wet verkrachting is, wat aanranding is, wat enkel aanranding van de eerbaarheid is en wat exact welke nuance is die daar tussenin ook mogelijk is. Discussietechnisch op een forum als dit even zinvol als de intellectuele zelfbevrediging van een grammar nazi.



Goed mogelijk dat een rechtbank een vrouw die een man gedwongen seks laat ondergaan, zal veroordelen onder een andere terminologie dan verkrachting, maar tenzij het de bedoeling is te gaan ontkennen dat vrouwen dat aan mannen kunnen aandoen, is het weinig relevant wat de exacte juridische term dan zal zijn.
Laat ik het van een andere kant zeggen. Ik ben een vrouw, heb een paar vaste relaties gehad en af en toe seks ik met een leuke man die ik soms wel en soms ook niet lang ken.



Zowel in relaties als seks met mannen die ik langer ken op dat gebied of niet bepaald lang ken gebeuren er wel eens dingen waarbij de man bepaalde handelingen wil verrichten en ik al dan niet iets stuur, aangeef of uiteindelijk duidelijk nee zeg.



Zo willen mannen wel eens anaal, willen mannen er zonder condoom in, willen ze dat ik hen na een lange stapnacht pijp, willen ze me op een bepaalde manier aaien of strelen, zoenen etc. etc.



En dan zijn er dingen die ik minder prettig vind maar niet zo erg vind, dingen die ik graag juist wel wil en ook zaken die ik absoluut met die man niet wil op die manier.



Daar zitten allerlei grenzen, variaties en uitzoekwerk tussen. Soms wil je iets wel maar niet precies op die manier, wil je iets nog niet maar later weer wel als het wat fijner aan gaat voelen, vertrouwder, meer diepgang, of geiler, soms wil je iets pertinent niet en geef je dat op dat moment steeds duidelijker weer, totdat er een nee volgt.



Soms moet je erg duidelijk zijn, niets zo fijn als zonder condoom willen seksen schijnbaar met een onbekende vrouw die geen SOA wil en ook geen anticonceptie gebruikt en dan zijn er toch af en toe mannen die hem er in the heat of the moment in willen duwen zonder voorzorgsmaatregelen.



Mijn risico, zolang ik niets zeg of aangeef op dat moment, het blijft per keer zoeken wat je wel of niet wil, mijn zorg om dat te voorkomen of toch toe te laten, in te schatten hoever ik wil gaan en hoe dronken die ander is of in staat is begrijpend Nederlands te kennen en afwerende gebarentaal te verstaan. Bij seks komt penetratie en zolang ik uiteindelijk heel duidelijk aangeef van nee is nee, vantevoren, tijdens de poging en uiteindelijk de man stopt op dat moment zijn we cool.



Soms geef ik het wel eens niet aan, vind ik bepaalde handelingen ook wel lekker die daarnaartoe kunnen leiden, allemaal zaken die meespelen.



Als de man waar ik mee omga, blijft aandringen, blijft pushen, en ik merk dat ik het echt niet leuk vind dat hij dat doet, niet leuk blijf vinden dat hij blijft aandringen, bij mijzelf te rade ben gegaan waarom ik het niet wil en bij het uitproberen (want ja soms probeer je ook dingen uit als je denkt dat die ander het wel goed met je voorheeft en iets geil lijkt voor die ander en het wellicht ook geil is), en dan nog blijft de ander aandringen, dan wordt het tijd voor een goed gesprek, ruzie en uiteindelijk de keuze van dat de wegen van elkaar scheiden.



Ik vind dat je zelf in grote mate zelf verantwoordelijk blijft voor wat je doet, in een vaste relatie probeer je dingen uit of probeer je de ander soms jouw gezichtspunt te laten zien, blijven aandringen en iets echt niets blijven vinden, worden uiteindelijk een no go.



Dus ofwel probeer je te kijken naar de motivaties van elkaar waarom je iets echt wel of iets echt niet wil. Blijft er onbegrip en dit terugkomen, dan houdt de relatie op.



Dus mijn vraag is vooral als je de relatie wilt behouden, de ander het graag wil, je het nu toch uitgeprobeerd hebt terwijl je dronken en geil was, of jij het denkt van het is misschien zo af en toe toch wel eens lekker, of dat je denkt ik wil liever via de vagina wat blijkbaar ook wat stroef gaat en zij alleen maar anaal, dat wordt het toch echt niet.
Verkrachtingen zou echt in Nederland nog veel meer aan gedaan moeten worden op allerlei gebied. Dit nu in dit topic te berde brengen terwijl topicopener verder wil met de partner en zich wat dronken over de grens getrokken voelt en het schijnbaar ook nog lekker was met zijn vaste vriendin vind ik het onderwerp verkrachting geen eer aan doen.



Soms gebeurt er iets waarbij je denkt van hé dat had ik eigenlijk niet moeten doen. Tja. Veelal had je het kunnen voorkomen, relaties bestaan uit elke keer elkaar vinden, grenzen verkennen en die liggen niet altijd even duidelijk in woord, gebaar, daad en moment voor altijd even vast. De één wil iets wel, de ander niet. Soms probeer je wat. Soms vervagen de grenzen. Soms weet je zelf niet goed wat je wel of niet wil en probeer je alsnog iets uit, dronken of niet.
quote:Sinjoren schreef op 27 april 2016 @ 13:54:

[...]





Begrijpelijk inderdaad, maar een forum als dit is dan ook geen juridische praktijk waar het exacte onderscheid gemaakt moet worden tussen wat volgens de letter van de wet verkrachting is, wat aanranding is, wat enkel aanranding van de eerbaarheid is en wat exact welke nuance is die daar tussenin ook mogelijk is. Discussietechnisch op een forum als dit even zinvol als de intellectuele zelfbevrediging van een grammar nazi.



Goed mogelijk dat een rechtbank een vrouw die een man gedwongen seks laat ondergaan, zal veroordelen onder een andere terminologie dan verkrachting, maar tenzij het de bedoeling is te gaan ontkennen dat vrouwen dat aan mannen kunnen aandoen, is het weinig relevant wat de exacte juridische term dan zal zijn.Lees maar even terug wie over de interpretatie door rechters begon. Hint: jij
Alle reacties Link kopieren
quote:Rocinante schreef op 27 april 2016 @ 13:07:

[...]



Even de stekeligheden buiten beschouwing gelaten: het strafrecht kent aardig wat variaties van onvrijwillige seks, en allemaal met hun eigen strafmaat. Waar de wet veel nuance kent, kennen rechters weinig behoefte de wet op te rekken. "Leken" die de weg daarin niet weten kennen die nuance zelden en noemen onvrijwillige seks veel te snel "verkrachting", vergelijkbaar met dat vrijwel alles waarbij een dode valt "moord" wordt genoemd.



Begrijpelijk, maar echt niet de normale juridische praktijk



De normale juridische praktijk is dat deze aangifte niet wordt opgenomen dan wel dat deze via de weg geseponeerd rechtstreeks het vierkanten archief in gaat. Het is zijn woord tegen het hare en heel veel onbetrouwbaarheid door de hoeveelheid alcohol. Geen rechter die zich hieraan waagt. Daarbij gaat het om een gevoel van misbruik in de relationele sfeer die zich niet laat vangen in het recht hebben op noch in slachtofferschap.



Ik zou TO niet eens een goed gesprek aanraden met zijn eigen vriendin want het is wel duidelijk wat zij wil. To dient met zichzelf in gesprek te gaan over waar zijn grenzen nu werkelijk liggen en hij dient na te denken over hoe hij zijn grenzen aan een ander communiceert want blijkbaar was er die nacht in ieder geval iets niet duidelijk.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Grenzen worden soms, al dan niet met de beste bedoelingen, overschreden. Soms veel, soms een beetje, soms wist je niet dat er een grens lag, soms dacht je dat er een grens lag maar liet je je overhalen en bleek het geen grens te zijn.



Veelal kan je vervolgens alsnog bepalen wat je er dan nu mee doet met die desbetreffende persoon als je samen nog steeds seks wilt en kijk je of je er samen uit komt, heb je het gevoel dat de ander jou veels te veel blijft pushen en vind je dat niet fijn en blijken het ook echt zaken te zijn die uiteindelijk niet fijn zijn waarbij je heel erg goede redenen hebt om het echt nooit meer mee te willen maken, dronken of niet, dan neem je stappen. Zoals ik ben heel makkelijk over te halen als ik dronken ben, om dingen te doen die ik echt heel vervelend vind of erg slecht zijn voor mijzelf of anderen, dan zeg je ik word nooit meer dronken.
Je hebt ook verschillende soorten mensen, je hebt de pushers, de volgzamen, de overhalers, die niets durvers die het uiteindelijk vaak iets wel leuk vinden. Je kiest zelf je eigen relaties met het soort mensen die hopelijk bij jou passen. Pushen en overhalen zijn niet per definitie slechte eigenschappen, net zo min als volgen of je laten overhalen slechte eigenschappen zijn. Soms gaat er een keer iets mis, teveel pushen, teveel laten overhalen, te vaak nee zeggen overal tegen, te veel vleien etc. etc. Dat gebeurt.



Je hebt mensen die overal nee tegen zeggen maar uiteindelijk als ze dat wat laten varen zonder al te rigide grenzen aan te willen houden uiteindelijk veel meer gewoon lekker leven. Je hebt ook mensen die té veel pushen en iets doordrammen ook al geeft de ander zelfs in bed nog aan van nee dit wil ik echt niet en uiteindelijk alle tactieken uit de kast halen (daar valt een partner die dronken wordt niet specifiek onder vind ik dan weer). Je hebt ook nog de vleiers, de standaardbijvoorbaatneezeggers etc. etc.



Je kunt het bij alle onderwerpen hebben altijd, te vaak, te weinig soms ook. Je bepaalt uiteindelijk zelf wat je wilt en kijkt per keer, uiteindelijk vooral ook belangrijk wat er in de toekomst gebeurt. Gebeurd is gebeurd, wat wil je nu? Waarom kwam het. Je evalueert het, bekijkt het nog eens. Probeert iets wel of niet meer. En kijkt vervolgens alsnog weer wat je wel of niet wilt. Dat blijft een proces. Per week, per maand, per jaar, per leven.
quote:Rocinante schreef op 27 april 2016 @ 14:30:

Lees maar even terug wie over de interpretatie door rechters begon. Hint: jij



How cute



En nu terug naar je cursus rechtspraak.
quote:Rhaegal schreef op 27 april 2016 @ 12:49:

Volgens de wet is verkrachting iemand dwingen tot het ondergaan van handelingen die (mede) bestaan uit het seksueel binnendringen van het lichaam door middel van (bedreiging met) geweld of door middel van (bedreiging met) een andere feitelijkheid. Kortom: er moet sprake zijn van dwang, door (bedreiging met) geweld of een andere feitelijkheid. Die dwang moet tot seksuele handelingen leiden waarbij het lichaam wordt binnengedrongen. Is dat het geval, dan is een veroordeling voor verkrachting mogelijk.Jullie interpreteren de wettekst naar eigen willekeur. Er staat: "het lichaam". "het lichaam = lichaam slachtoffer" is een foute interpretatie. In het geval van verkrachting van een man: niet noodzakelijk zijn lichaam wordt binnengedrongen, het kan ook haar lichaam zijn of zelfs nog een ander lichaam. In al deze gevallen is er mogelijks sprake van verkrachting.



Ik herinner me dit heel belangrijk detail omdat me een geval is bijgebleven waarbij een man werd verkracht door een groep vrouwen. Eén van die vrouwen had zijn penis in haar vagina genomen en hij is tot orgasme gekomen. Toch zijn de vrouwen veroordeeld voor verkrachting. Pikant detail: ze was zwanger van hem. Nog pikanter detail: hij moest wel alimentatie betalen. No kidding.
quote:HuLang schreef op 27 april 2016 @ 12:18:

[...]



Ha. Ha. Ha. Nog eentje die vindt dus dat een man niet kan verkracht worden door een vrouw of een groep vrouwen?

Lees je eens in in de materie van verkrachting van mannen...





Nog eentje?



Als je op mij doelt: mij graag geen woorden in de mond leggen.



Dank je.
Alle reacties Link kopieren
quote:Paekzwart schreef op 27 april 2016 @ 14:16:

Verkrachtingen zou echt in Nederland nog veel meer aan gedaan moeten worden op allerlei gebied. Dit nu in dit topic te berde brengen terwijl topicopener verder wil met de partner en zich wat dronken over de grens getrokken voelt en het schijnbaar ook nog lekker was met zijn vaste vriendin vind ik het onderwerp verkrachting geen eer aan doen.



Soms gebeurt er iets waarbij je denkt van hé dat had ik eigenlijk niet moeten doen. Tja. Veelal had je het kunnen voorkomen, relaties bestaan uit elke keer elkaar vinden, grenzen verkennen en die liggen niet altijd even duidelijk in woord, gebaar, daad en moment voor altijd even vast. De één wil iets wel, de ander niet. Soms probeer je wat. Soms vervagen de grenzen. Soms weet je zelf niet goed wat je wel of niet wil en probeer je alsnog iets uit, dronken of niet.Met je eens. Maar ik zou zelf niet gecharmeerd zijn van een partner die me in aangeschoten toestand tot bepaalde sexuele handelingen verleidt, terwijl ze donders goed weet dat ik daar niet voor in ben normaliter. En die dus misbruik maakt van de situatie. Dan hoeft het geen verkrachting te heten, maar het zou voor mij wel over en uit zijn met zo iemand.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:HuLang schreef op 27 april 2016 @ 14:55:

[...]



Jullie interpreteren de wettekst naar eigen willekeur. Er staat: "het lichaam". "het lichaam = lichaam slachtoffer" is een foute interpretatie. In het geval van verkrachting van een man: niet noodzakelijk zijn lichaam wordt binnengedrongen, het kan ook haar lichaam zijn of zelfs nog een ander lichaam. In al deze gevallen is er mogelijks sprake van verkrachting.



Ik herinner me dit heel belangrijk detail omdat me een geval is bijgebleven waarbij een man werd verkracht door een groep vrouwen. Eén van die vrouwen had zijn penis in haar vagina genomen en hij is tot orgasme gekomen. Toch zijn de vrouwen veroordeeld voor verkrachting. Pikant detail: ze was zwanger van hem. Nog pikanter detail: hij moest wel alimentatie betalen. No kidding.



Ws dit in nl?

Ik heb ooit namelijk een verhaal gehoord van een vrouw die een verstandelijk beperkte jongeman tot sex dwong. En die kon dus niet gestraft worden begreep ik.
quote:HuLang schreef op 27 april 2016 @ 14:55:

[...]



Jullie interpreteren de wettekst naar eigen willekeur. Er staat: "het lichaam". "het lichaam = lichaam slachtoffer" is een foute interpretatie. In het geval van verkrachting van een man: niet noodzakelijk zijn lichaam wordt binnengedrongen, het kan ook haar lichaam zijn of zelfs nog een ander lichaam. In al deze gevallen is er mogelijks sprake van verkrachting.



Ik herinner me dit heel belangrijk detail omdat me een geval is bijgebleven waarbij een man werd verkracht door een groep vrouwen. Eén van die vrouwen had zijn penis in haar vagina genomen en hij is tot orgasme gekomen. Toch zijn de vrouwen veroordeeld voor verkrachting. Pikant detail: ze was zwanger van hem. Nog pikanter detail: hij moest wel alimentatie betalen. No kidding. Interessant, geef het zaaknummer eens
quote:Het-groepje schreef op 27 april 2016 @ 17:54:

[...]





Ws dit in nl?

Ik heb ooit namelijk een verhaal gehoord van een vrouw die een verstandelijk beperkte jongeman tot sex dwong. En die kon dus niet gestraft worden begreep ik.Kan wel degelijk, maar niet voor verkrachting
quote:pejeka schreef op 27 april 2016 @ 17:53:

[...]

Met je eens. Maar ik zou zelf niet gecharmeerd zijn van een partner die me in aangeschoten toestand tot bepaalde sexuele handelingen verleidt, terwijl ze donders goed weet dat ik daar niet voor in ben normaliter. En die dus misbruik maakt van de situatie. Dan hoeft het geen verkrachting te heten, maar het zou voor mij wel over en uit zijn met zo iemand.



Ik vind jezelf laten verleiden toch nog wel groot eigen verantwoordelijkheid. Zelfs bij de meest slimme manipuleerders en verleiders aan toe. Je bent er zelf bij om het tóch te doen, om je te laten verleiden. Als de ander echter meermaals zoiets probeert en je merkt dat je er niet tegen bestand bent en jijzelf dan niet je eigen grenzen kan trekken als je uiteindelijk dronken bent, dan is de vraag normaal lukt het wel je grenzen aangeven, dronken vind ik persoonlijk vooral een iets makkelijker worden waarbij de vraag is of dat wel of niet slecht is.



Ik vind het erg situatie-afhankelijk. Stel vaginaal gaat al moeilijk maar anaal lukt uiteindelijk vaak wel, de vrouw vindt dat schijnbaar heel erg lekker, dan zou ik wel willen weten waarom iemand dat pertinent dan níet wil doen. En dan kun je als vrouw ook zeggen oh ik snap waarom je het niet wil of ik kan er niet mee leven.



Als het nou zo is dat iemand eigenlijk overal nee op zegt, of standaard erg preuts is, vaak zelf weinig initiatief vertoont of niet veel doet en de relatie al in elkaar zit dat de één de ander overhaalt en iemand dat uiteindelijk toch wel fijn vindt omdat de beren op de weg wat worden weggenomen en merkt dat het uiteindelijk toch wel leuk is... vind ik het al anders.



Ik ben op geen enkele manier een voorstander van een ander overhalen iets te doen tegen zijn of haar wil, op wat voor manier dan ook. Maar nooit je eigen wensen uitspreken kan ook niet, een relatie is dingen kenbaar maken wat je wilt, waarom je het wilt, of juist niet wilt, alsmede dat er soms best soms goede argumenten of gevoelsmanieren zijn om de ander iets in een ander licht te laten zien.



Zowel voor als tegen. Waarbij alcohol soms zaken relaxter maakt en daar hoeft dan ook niets mis mee te zijn. En was zij wel of niet dronken? Probeerde ze het eigenlijk al wel heel vaak wel en nu dus ook gewoon, waarom is het deze keer dan anders? Omdat hij deze keer dronken was? Lijkt me ook niet, want ze probeerde het vaker, toevallig was hij deze keer dronken en ging er uitgebreid zonder ook maar enige tegenwerping op in.



Alcohol maakt niet ineens handelingsonbekwaam voor dingen die je echt absoluut niet wilt. Naar mijn idee was er alsnog toch een bepaalde wil om het te proberen, bepaalde remmingen die wegvielen om het niet te doen die uiteindelijk genieten niet meer in de weg stonden.



Hij wil zelf overigens geen einde relatie. Dan vind ik dan moet je kijken waarom je het eerst nooit wilde. Mijns inziens één van de belangrijkste dingen in discussies, waarom iemand iets wel of niet wil, wel of niet doet.



Ik denk niet dat zijn vriendin bewust heel sneaky was om hem vooral maar te gebruiken op een manier die hij echt uiteindelijk niet fijn zou vinden. Als dat wel het geval is, dan wordt het anders natuurlijk maar dan zal dat ook uit eerdere voorvallen hebben moeten blijken.
quote:Rocinante schreef op 27 april 2016 @ 18:01:

[...]



Interessant, geef het zaaknummer eens



Ben ik ook benieuwd naar.

Ik zou het hele verhaal wel eens willen lezen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Het-groepje schreef op 27 april 2016 @ 17:54:

[...]





Ws dit in nl?

Ik heb ooit namelijk een verhaal gehoord van een vrouw die een verstandelijk beperkte jongeman tot sex dwong. En die kon dus niet gestraft worden begreep ik.Dan is er sprake van een groot macht dat is hier denk ik niet aan de orde.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Overigens ben ik vaak moe en zal helemaal niet snel voor een partner kiezen die geen rekening houdt met mijn grenzen omdat als ik moe ben ik daar veel moeilijker op kan reageren en ik niet elke keer op mijn hoede wil zijn of elke keer opnieuw mijn grenzen aan moet geven. Dus voor mij is het overigens ook juist erg belangrijk dat een partner goed blijft kijken wat ik wil en daar rekening mee houdt omdat fouten van mijn kant, mijn grenzen niet goed in de gaten houden, heel erg grote gevolgen voor mij heeft omdat ik maar heel erg beperkte energie heb en alles wat extra is, teveel over mijn grenzen gaat, grote invloed heeft op mijn gezondheid en welbevinden en ik weinig weerstand dan kan bieden.



Toch vind ik bepaalde zaken nog steeds geheel mijn eigen verantwoordelijkheid dat toch zelf te bepalen uiteindelijk waar mijn grenzen liggen en die toch zelf aan te blijven geven, zelf verantwoordelijk voor te blijven.
quote:Het-groepje schreef op 27 april 2016 @ 17:54:

Ws dit in nl?

Ik heb ooit namelijk een verhaal gehoord van een vrouw die een verstandelijk beperkte jongeman tot sex dwong. En die kon dus niet gestraft worden begreep ik.Ging inderdaad over een verstandelijk beperkte man. Die vrouwen allicht idem maar daar werd niets over gemeld. Deze zaak heeft het nieuws gehaald omdat het verkrachtings-slachtoffer alimentatie moest betalen, aan een dergelijk gevolg had de wetgever toen nog niet gedacht. Misschien is dat nu anders, misschien ook niet.
quote:Eleonora-1 schreef op 27 april 2016 @ 18:29:

[...]





Ben ik ook benieuwd naar.

Ik zou het hele verhaal wel eens willen lezen.Ik ook. Want ik lees alleen wat ik schreef over verkrachting, en verder kan ik er níets over vinden
quote:Paekzwart schreef op 27 april 2016 @ 18:27:

Stel vaginaal gaat al moeilijk maar anaal lukt uiteindelijk vaak wel, de vrouw vindt dat schijnbaar heel erg lekker, dan zou ik wel willen weten waarom iemand dat pertinent dan níet wil doen. En dan kun je als vrouw ook zeggen oh ik snap waarom je het niet wil of ik kan er niet mee leven.Als ik me niet vergis ben jij al de tweede (vrouw) in dit topic die vindt dat uitleg verschuldigd is bij een "nee". In het geval die "nee" afkomstig is van een man dan, want een vrouwelijke "nee" is "nee", toch? Ik denk even terug aan het laatste grote verkrachtings-topic dat we hier op de Sekspijler hebben gehad, waar de vrij algemene conclusie van de mannelijke deelnemers was "nee = nee is niet voldoende" en hoe giftig de aanwezige dames daarop reageerden. Beweegt er wat aan vrouwelijke kant of is deze manier van voorstellen van de feiten gewoon een accident de parcours omdat het jullie toevallig goed uitkomt?
Alle reacties Link kopieren
quote:Paekzwart schreef op 27 april 2016 @ 18:30:

Overigens ben ik vaak moe en zal helemaal niet snel voor een partner kiezen die geen rekening houdt met mijn grenzen omdat als ik moe ben ik daar veel moeilijker op kan reageren en ik niet elke keer op mijn hoede wil zijn of elke keer opnieuw mijn grenzen aan moet geven. Dus voor mij is het overigens ook juist erg belangrijk dat een partner goed blijft kijken wat ik wil en daar rekening mee houdt omdat fouten van mijn kant, mijn grenzen niet goed in de gaten houden, heel erg grote gevolgen voor mij heeft omdat ik maar heel erg beperkte energie heb en alles wat extra is, teveel over mijn grenzen gaat, grote invloed heeft op mijn gezondheid en welbevinden en ik weinig weerstand dan kan bieden.



Toch vind ik bepaalde zaken nog steeds geheel mijn eigen verantwoordelijkheid dat toch zelf te bepalen uiteindelijk waar mijn grenzen liggen en die toch zelf aan te blijven geven, zelf verantwoordelijk voor te blijven.TO had zijn grenzen ook al diverse malen duidelijk aangegeven. Maar zijn vriendin heeft op een moment dat hij even wat minder alert was, gewoon misbruik gemaakt van dat moment. Terwijl ze donders goed wist dat ze daarmee de grenzen van haar vriend overschreed. Ik vind dat niet kunnen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Joh, hou je latente vrouwenhaat lekker voor je Hulang, als je hier een 'wij/zij spelletje' van wilt maken doe ik iig niet mee.



Dat is een totaal andere situatie. Totaal dronken zijn na een feestje en met een wildvreemde in bed belanden terwijl je niet bij machte bent om nee te zeggen, of je nee wordt niet begrepen is iets heel anders dan met je vaste partner een keer iets doen waar je normaal afwijzend tegenover staat, onder invloed maar bij volle bewustzijn. Zonder dat hij nee gezegd heeft. Dat je die nuance niet ziet en met terugwerkende kracht je gelijk probeert te halen in een andere discussie siert je weinig.

Nog los van het strooien met zogenaamde rechtzaken zonder dat daar enig bewijs voor is.





Als ik geen spruitjes lust en mijn man vraagt regelmatig of ik spruitjes wil proeven en ik zeg nee, maar in een dolle bui met een borrel op eet ik wel een paar spruitjes, vind ik geen probleem en de volgende dag denk ik 'jemig, ik lust helemaal geen spruitjes'dan is er niets tegen mijn zin gebeurd. Hij heeft die spruitjes niet onder dwang door mijn strot geduwd. Je kunt ook tevéél rekening met elkaar houden als je elke 'nee wil ik liever niet' tot in den treure moet onthouden. Mensen veranderen van mening, een nee wordt weleens een ja en vice versa. Zolang er geen dwang of geweld gebruikt wordt en er is ruimte om nee te zeggen is er weinig aan de hand.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven