vriendin wil geen seks tijdens en na zwangerschap

18-08-2012 15:50 116 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees al een tijdje mee. En wat mij opvalt is dat als een man geen seks wil dat er geen begrip is maar andersom moet de man maar geduldig zijn en/of beter zijn best doen.



Dit is geen trol oid!



We zijn al jaren bezig met het krijgen van een baby en alle medische dingen gedaan waardoor ons seksleven mechanisch was. Alleen op het juiste moment of in een potje en elke keer een spanning of het gelukt was en dan toch weer een tegenvaller.



Seks was dus geen passie. Uiteindelijk opgegeven en we zouden weer passie in de relatie brengen. Vervolgens krijgt zij een schimmelinfectie en willen ze geen seks... Na 3 maanden weer gestart en werd ze zwanger. (positief natuurlijk) Maar direct heeft zij besloten geen seks meer te willen en nu geeft ze ook aan dat ze na de zwangerschap geen behoefte te hebben en zeker geen rare dingen (pijpen is voor haar nu al raar)



Ik ben nu redelijk gefrustreerd maar wat kan ik nog doen?
Gefeliciteerd, u bent zaaddonor. Tijd voor een openhartig, luchtig gesprek, al dan niet met een relatietherapeut erbij.
Alle reacties Link kopieren
Gezellig stel..
Alle reacties Link kopieren
Jee dat klinkt niet fijn.

Misschien is ze nu bang om het vruchtje te verliezen en wil ze daarom geen seks? Of is gewoon de taak domweg volbracht en is het nu klaar?



Als het om het eerste gaat, laat haar er dan over lezen. Seks tijdens de zwangerschap is helemaal niet slecht!
Klinkt gezellig zeg.



Praat eens met haar (oh en niet via SMS, WhatsApp, FacebookChat of msn please)!
Angst dat het mis gaat dus echt niks wil om het niet uit de hand te laten lopen nu ze zwanger is. na de zwangerschap bang dat het pijn doet of je was alleen maar goed als zaaddonor.



Een goed gesprek hierover lijkt me niet overbodig.
Alle reacties Link kopieren
quote:peacy schreef op 18 augustus 2012 @ 16:01:





Praat eens met haar (oh en niet via SMS, WhatsApp, FacebookChat of msn please)!Nee, dat is zooo 2011! Tegenwoordig doen stelltjes dat hier op het VF, kunnen we allemaal gezellig meepraten.
quote:Yvonne77 schreef op 18 augustus 2012 @ 16:02:

[...]





Nee, dat is zooo 2011! Tegenwoordig doen stelltjes dat hier op het VF, kunnen we allemaal gezellig meepraten.



Wacht in spanning op het topic:

Mijn vriend wilt sex en ik ben zwanger!
Alle reacties Link kopieren
Als seks jarenlang alleen in het teken stond van kinderen krijgen, plus die hele medische mikmak erbij, kan ik mij voorstellen dat ze er voorlopig even klaar mee is.
Niks. Ik vond seks in de zwangerschap ook niet je-van-het. Komt daarna wel weer.
quote:giuliettacapuletti schreef op 18 augustus 2012 @ 16:09:

Niks. Ik vond seks in de zwangerschap ook niet je-van-het. Komt daarna wel weer.

Ze heeft dus gezegd ook na de zwangerschap geen seks te willen!

Niet te geloven, je wordt dus gewoon gebruikt als zaaddonor. Ik (vrouw) vind dit eigenlijk onacceptabel, als ik jou was zou ik een goed gesprek aangaan of anders professionele hulp zoeken. Seks hoort in mijn optiek echt bij een relatie.
Alle reacties Link kopieren
Vreemde dingen, die hormonen.
Alle reacties Link kopieren
Wat raar dat ze aangeeft na de zwangerschap ook geen sex meer te willen. Hopen dat ze na een paar jaar nog een tweede wil, mag je nog een keer je kunstje tonen.
Hoe kan ze dat nu al zeggen? Dat weet ze toch nog helemaal niet?
Alle reacties Link kopieren
quote:giuliettacapuletti schreef op 18 augustus 2012 @ 16:09:

Niks. Ik vond seks in de zwangerschap ook niet je-van-het. Komt daarna wel weer.





Bij mijn eerste zwangerschap had mijn ex ook heel veel pech, ik ging gewoon nog net niet over mijn nek als hij wilde vrijen, ja dat lag toch echt aan de hormonen, ik liet hem er wel eens om het maar bot te zeggen, er over heen gaan omdat ik het lullig voor hem vond.

Bij de 2e zwangerschap werd alles wat hij tijdens de 1e had gemist dubbel en dwars ingehaald, zelfs meer dan dat dus , herkenbaar wat jij schrijft
Alle reacties Link kopieren
Ja hier ook geen behoefte aan sex vanaf het moment dat ik zwanger was helaas pindakaas.



Oh ja en ook geen zin om te pijpen of te trekken.



Dat ze na de bevalling geen sex wil ja ik weet het niet kunnen nu de hormonen zijn he dat moet na de bevalling blijken.



En als zaaddonor gebruikt denk ik niet als je lang bezig bent met zwanger worden dan wil je graag een kindje van elkaar, als je alleen een zaaddonor zoekt ga je echt niet een behoorlijke tijd in iemand investeren maar zoek je wel een ander waar bij het sneller gaat
Alle reacties Link kopieren
[..als je alleen een zaaddonor zoekt ga je echt niet een behoorlijke tijd in iemand investeren maar zoek je wel een ander waar bij het sneller gaat...]



De oorzaak lag bij mijn vriendin dat het zolang geduurd heeft (dit zeg ik niet voor mijn ego :-)).



Maar ik begrijp dat ik pech heb en dat ik er maar mee moet leven.



Maar mocht iemand nog tips hebben dan hou ik mij aanbevolen.



En ja ik heb al veel geïnvesteerd in de relatie (aandacht, huis, uitjes) dus ik kan het nog meer doen maar de investering tot heden heeft weinig opgeleverd op sexueel gebied. En hoewel het niet alles in een relatie bepaald vind ik het wel belangrijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:soonpapa schreef op 18 augustus 2012 @ 18:32:

[..als je alleen een zaaddonor zoekt ga je echt niet een behoorlijke tijd in iemand investeren maar zoek je wel een ander waar bij het sneller gaat...]



De oorzaak lag bij mijn vriendin dat het zolang geduurd heeft (dit zeg ik niet voor mijn ego :-)).



Maar ik begrijp dat ik pech heb en dat ik er maar mee moet leven.



Maar mocht iemand nog tips hebben dan hou ik mij aanbevolen.



En ja ik heb al veel geïnvesteerd in de relatie (aandacht, huis, uitjes) dus ik kan het nog meer doen maar de investering tot heden heeft weinig opgeleverd op sexueel gebied. En hoewel het niet alles in een relatie bepaald vind ik het wel belangrijk.



Neem er maar genoegen mee dat dit op het moment alles is wat je krijgt, die paar maanden zeg.

En nog wat ik neem aan dat jij niet de enige bent die "geinversteerd"heeft!
Alle reacties Link kopieren
quote:goldmember schreef op 18 augustus 2012 @ 16:00:

Jee dat klinkt niet fijn.

Misschien is ze nu bang om het vruchtje te verliezen en wil ze daarom geen seks? Of is gewoon de taak domweg volbracht en is het nu klaar?



Als het om het eerste gaat, laat haar er dan over lezen. Seks tijdens de zwangerschap is helemaal niet slecht!



Dit. Praat erover met haar en geef aan hoe graag je haar seksueel wilt 'aanbidden' en hoe mooi je haar vindt. Ze is jouw vrouw met jouw kind en jij wilt graag letterlijk je liefde delen. Heel begrijpelijk, en misschien kan zij uitleggen wat haar dwarszit.



Blijkt dat iets te zijn over angst het kindje te verliezen, praat dan met haar en ga samen naar een verloskundige voor een gesprek



Blijkt het te komen doordat ze lichamelijk (en misschien wel geestelijk) op is of het niet kan hebben, ook praten! Regel eventueel een consult bij een gepaste hulpverlener



Kan ze het niet uitleggen, wil ze niks, kan ze niks, moet ze niks en wordt ze langzaam een soort 2e moeder voor je, dan vrees ik het ergste voor je. Tegen een net geëvolueerde moederkloek kun je weinig beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Allereerst gefeliciteerd met de zwangerschap!

Lijkt me een vervelend probleem wat jullie hebben. Een grote wens is in vervulling gegaan, maar op een ander gebied gaat het hierdoor een stuk minder.



Hoe lang is je vriendin nu zwanger? Heeft ze last van misselijkheid of kwaaltjes waardoor ze geen zin heeft? Het schijnt dat vanaf de vierde maand het libido flink kan stijgen bij een zwangere, dus als ze nog niet zover is, er zijn nog kansen.



Wat ik je aan zou raden:



- Gebruik de handkar om de frustratie niet te hoog te laten oplopen.

- Probeer het niet meer over seks te hebben en haar ook niet op die manier te benaderen.



Ik ben me ervan bewust dat tip 2 afwijkt van wat de meesten hier zeggen, maar het is misschien wel de moeite waard om te proberen. Als ik (vrouw) absoluut geen behoefte zou hebben aan seks en mijn partner wilde er telkens over praten, dan zou ik me onder druk gezet voelen en ook het gevoel hebben dat ik faalde. Hierdoor zou mijn zin waarschijnlijk weer afnemen, of ik zou het niet meer durven doordat ik me onzeker voelde. Misschien, juist door het er niet over te hebben, voelt ze geen druk en komt er misschien vanzelf wat initiatief van haar kant. Laat haar dan aangeven hoever ze wil gaan en laat het initiatief vooral van haar komen.

Investeren in de relatie en knuffelen etcetera zou ik in ieder geval blijven doen.



En haar opmerking dat ze na de bevalling geen seks meer wil zou ik net als mijn voorgangers, met een flinke schep zout nemen. Als je een bepaald gevoel hebt, kun je ervan overtuigd zijn dat je dit gevoel voor altijd zult hebben, maar dit is vaak niet zo. De kans is groot dat ze, als de hormonen eenmaal weg zijn, er weer heel anders over denkt.



Edit: Laat haar vooral weten en merken dat je haar heel mooi vindt, ook met zwangere buik.
Quote Missfieldman

'Praat erover met haar en geef aan hoe graag je haar seksueel wilt 'aanbidden' en hoe mooi je haar vindt. Ze is jouw vrouw met jouw kind en jij wilt graag letterlijk je liefde delen.'



Ehhh, hier zou ik van in de lach schieten denk ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:giuliettacapuletti schreef op 18 augustus 2012 @ 19:06:

Quote Missfieldman

'Praat erover met haar en geef aan hoe graag je haar seksueel wilt 'aanbidden' en hoe mooi je haar vindt. Ze is jouw vrouw met jouw kind en jij wilt graag letterlijk je liefde delen.'



Ehhh, hier zou ik van in de lach schieten denk ik.Ik ook en me dan helemaal onder druk gezet voellen.
Alle reacties Link kopieren
Dus ik moet nog meer investeren om misschien wat te krijgen.



Rationeel is het dan niet meer.



Dank voor de tips. I am checking out.
Alle reacties Link kopieren
Wat gemeen van dr. Ik zou haar het voordeel van de twijfel gunnen tot een paar maanden na de bevalling. Als dit niet na zwangerschap beter wordt, wordt het met de jaren alleen maar erger. Een moederkloek, misschien zelfs met bijbehorend uiterlijk. Zei ze dat ze bang was dr vruchtje te verliezen? Dan kun je ook nog anaal voorstellen (maar daar zal ze ook wel een smoes voor hebben).
Alle reacties Link kopieren
Hai Soonpapa,

Ik herken je verhaal wel, maar dan van de andere kant. Sex met mijn huidige partner (we zijn inmiddels 15 jaar samen), is nooit van een leien dakje gegaan. Eerst deed het pijn en bleek ik een vergroeiing te hebben. Na drie jaar hieraan geopereerd. Toen ging het even beter. Toen wilde we graag een kindje en ging het twee jaar lang heel goed. Maar zwanger raakte ik niet. Nog twee jaar het medisch traject in. Sex werd voor mij een 'moetje' en later een 'ver van mijn bed show'. Pijpen kan ik niet ivm een kaakafwijking. Toen ik eindelijk zwanger raakte was ik vooral ontzettend moe, ik viel in slaap als ik mijn bed zag. Na de bevalling schimmelinfectie op schimmelinfectie. En een niet doorslapende huilbaby (15 mnd lang).

Mijn man heeft een hoog libido, heeft veel behoefte aan sex. Liefst dagelijks. We hebben het al die tijd minimaal eens per week gedaan, niet altijd van harte van mijn kant, maar hij heeft ook behoeften... Wij praten er veel over, maar dat lost het probleem niet op.

Inmiddels ben ik spontaan (!) zwangervsn de tweede en de zin in sex is (weer) mijlenver te zoeken. Ik vind het ontzettend sneu voor mijn man, het is niet dat ik niet van hem houd of hem niet aantrekkelijk vind. Mijn lichaam heeft gewoon even geen behoeftes. Maar toch doe ik mijn best, voor hem.

Als je vriendin ook niet 'haar best' voor je wil doen, dan zou ik eens kijken of er iets anders aan de hand is. En dat ze nu al zegt ook geen sex te willen na de zwangerschap vind ik wel bijzonder.

Ga een goed gesprek aan, misschien wil ze wel, maar weet ze niet (meer) hoe te beginnen??

En jij? Als dit het is, hoe zou jij dan reageren?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven