vriendin wilt bijna niet/ geen initiatief

25-04-2016 21:23 107 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goeieavond !

ik zit met iets waar ik graag mening van andere bij wil..

ik ben 20 en mijn vriendin 19 (bijna 20)

wij hebben nu 2,5 jaar een relatie en het gaat erg goed tussen ons.

Het enigste is dat we bijna nooit meer seks hebben.



Het is al een tijdje aan de gang, en wil nu graag kijken wat andere mensen er van vinden.

Ik moet altijd het initiatief nemen dit doet zij niet.

stel, we liggen op bed en ik leg mijn hand op haar buik, schrikt ze gelijk een soort van. (bang dat ik wat ga doen ofso?)

als ik dan een keer probeer wat te doen dus met mijn hand verder naar beneden, is het gelijk of dat ze hoofdpijn of buikpijn en dergelijke heeft, of ze zegt gelijk niet doen ik heb geen zin.



Laatst hadden we toevallig weer is een keer seks. (wat je seks noemt) het was zo van ga je gang maar hup er in en er uit.

ze lag er nu ook echt bij (voorheen ook) als een dood bloempje. geen beweging geen geluid niks.

Omdat zij nooit begint, en ik het initiatief moet nemen en dus ook regelmatig word afgewezen, word ik hier best onzeker door.



Wat ik ook erg raar vond, dat is een maand ongeveer geleden. zitten we beneden op de bank en zit ze me uit te dagen enz. ik krijg zin, en vervolgens liggen we op bed en zegt ze, ik heb opeens geen zin meer??



Wat zou ik hier aan kunnen doen? ik heb er al over gepraat toevallig een paar dagen terug. en dan krijg ik te horen dat ik er te veel mee bezig ben? nu weet ik van mezelf dat dat niet zo is, maar wat ik wel weet is dat zij er helemaal NIET mee bezig is.



Wie kan me helpen? wie heeft tips?



Dankjewel alvast!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat juist het feit dat ze zo jong is ook mee kan spelen. Ik ben 25 en wist op mijn 19e nog niet wat ik fijn vond. Ik heb dat echt moeten leren. Pas de laatste twee/drie jaar bloei ik op qua seks. Daarvoor wist ik gewoon niet wat ik fijn vond. Ik zeg niet dat het voor haar ook zo is, maar het zou kunnen. Ik hoor dat ook wel van vriendinnen, dat ze als tiener gewoon maar wat deden en dat ze hoe ouder ze worden, steeds beter weten wat ze willen in bed. (of daarbuiten)



Zijn jullie elkaars eerste bedpartners? En hoe ging het eerst? Wat deden jullie toen anders? Wat vond ze toen fijn? Waarom doen jullie dat niet meer? Etc.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rhaegal schreef op 25 april 2016 @ 21:37:

[...]



Niet als je zoals to 20 bent en de hormonen uit je oren vliegen. Dan is het een beetje te vroeg om te settelen voor een seksloze burgertruttenrelatie.

Dat grijze gebied komt wel als ie 45 is.



Ik zeg ook helemaal niet dat er iemand met settelen, juist niet. Wat ik zeg is dat een relatie zonder seks met een partner niet per definitie dezelfde relatie als die tussen beste vrienden.



Ik was 20 en had geen interesse in seks. Maar wel interesse in flirten, kussen, verleiden, etc. Allemaal dingen die ik niet met 'best friends' zou doen, wel met iemand waar ik verliefd op was.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rhaegal schreef op 25 april 2016 @ 21:36:

[...]



Joh, het grietje is 19. Hij heeft ook nog geen ervaring, zij denkt waarschijnlijk dat seks iets voor mannen is en geeft eens in de zoveel tijd toe met zo weinig mogelijk toestanden, een vluggertje dus, zodat ze er weer ff vanaf is.

Waar ze zo geil als boter van wordt weet ze waarschijnlijk nog niet. Laat staan hij. Daar komt ze over een paar vriendjes wel achter.Ja kijk, ik ben blijven hangen aan het eerste serieuze vriendje. Met 19 wist ik echt wel waar ik trek in had en waar niet in. In ieder geval trek in vriend. Dat de goede man op seksueel gebied zich ook nog flink heeft weten te ontwikkelen wist ik toen ook niet. Wel dat ik zin in hem had. Lijkt mij toch wel een vereiste.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Rosaaa, duidelijk dankje!



Ik ben haar eerste bedpartner, en ze is voor mij de 2e! het eerste jaar ong hadden we eigenlijk elk weekend seks met elkaar. voorspel en alles er op en er aan. na dat jaar of iets langer is dat voor haar veranderd. (wilt alleen nog vluggertjes als we seks hebben)



eigenlijk doen we niks anders zoals in het begin (alleen het voorspel niet meer). nieuwe standjes uit proberen is ze allemaal niet voor in.



waarom we het niet meer doen? ik weet het niet.... ik wil wel! maar zij niet..
Alle reacties Link kopieren
Oh en ook bedpartner kan meespelen. Ik heb als tiener jaren een vriend gehad en daar vond ik de seks maar mwah. Ik dacht dat dat normaal was. Dat ik gewoon niet zo'n seksueel persoon was. Later had ik seks met anderen en kwam ik er achter dat het ook met de chemie tussen twee mensen te maken heeft en dat je van elkaar kunt leren. Bij mijn huidige vriend is de chemie er wel. En die was er met mijn eerste vriend niet. Of toch niet in die mate.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rhaegal schreef op 25 april 2016 @ 21:36:

[...]



Joh, het grietje is 19. Hij heeft ook nog geen ervaring, zij denkt waarschijnlijk dat seks iets voor mannen is en geeft eens in de zoveel tijd toe met zo weinig mogelijk toestanden, een vluggertje dus, zodat ze er weer ff vanaf is.

Waar ze zo geil als boter van wordt weet ze waarschijnlijk nog niet. Laat staan hij. Daar komt ze over een paar vriendjes wel achter.Als je 19 bent heb je toch vaak al wel iets van seksuele ervaring? Ik was zelf ook een laatbloeier, maar de gedachtes over seks die jij benoemt had ik misschien toen ik 14 was, maar op mijn 19e echt niet hoor. Toen zat ik al 2 jaar op het hbo, dus volwassen zat en genoeg vriendinnen met een seksleven waar ook echt wel over gepraat werd. Plus in deze tijd is het genot van de vrouw toch niet meer ondergeschikt??
Alle reacties Link kopieren
quote:Toontjeb schreef op 25 april 2016 @ 21:41:

Rosaaa, duidelijk dankje!



Ik ben haar eerste bedpartner, en ze is voor mij de 2e! het eerste jaar ong hadden we eigenlijk elk weekend seks met elkaar. voorspel en alles er op en er aan. na dat jaar of iets langer is dat voor haar veranderd. (wilt alleen nog vluggertjes als we seks hebben)



eigenlijk doen we niks anders zoals in het begin (alleen het voorspel niet meer). nieuwe standjes uit proberen is ze allemaal niet voor in.



waarom we het niet meer doen? ik weet het niet.... ik wil wel! maar zij niet..Nog een keer : is ze aan de pil gegaan ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
De eerste tijd, die van hevig verliefd zijn, zijn mensen soms erger dan Bonobo's. Na verloop van tijd wordt het bij sommige mensen een gewoonte, het gaat van drie keer per dag naar één keer, dan naar eens in de drie dagen, daarna soms uitsluitend op zondagochtend. Niet iedereen zit zo in elkaar maar je weet van tevoren niet hoe die ander zich binnen een relatie ontwikkelt. Als je van elkaar houdt zet je volgens mij geen punt achter je relatie als de seks minder is dan je verwachtte.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Sorry bianca, berichtje ben ik voorbij gescrollt.



ze is al 3 jaar aan de pil.. (dezelfde)

dus ik weet niet of het daar aan ligt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Toontjeb schreef op 25 april 2016 @ 21:34:

dormouse, dat is dus ook een punt.. er over praten wilt ze bijna niet.

en als ik over fantasieen ga beginnen is het sowieso gelijk afgelopen het gesprek..



Dat maakt het lastiger... Hmm. Misschien zou je het over een andere boeg kunnen gooien en zeggen wat je hier al eerder noemde, dat je echt dol op haar bent (en dat blijven bevestigen) maar dat je het moeilijk vind hoe jullie seksleven nu is. Wederom niet direct het op de frequentie gooien (als ze er niks aan vind zal ze eerst het plezier terug moeten zien te vinden voordat dat aan de orde is) maar om hoe het gaat. Vertel dat je graag met haar wil vrijen omdat je haar zo leuk vind (wederom bevestiging naar haar en je geeft aan dat het niet alleen om het neuken an sich gaat) en dat je haar ook graag een plezier wil doen. Vervolgens kan je vragen hoe je dat kan doen, haar plezieren.

Zo duik je niet meteen op fantasieen (waarvan je vreest dat ze dan dichtklapt), laat je het hele "wiens-schuld-het-wel-niet-kan-zijn" dusdanig buiten beschouwing dat ze zich ook niet aangevallen kan voelen en sluit je af met een vraag waarop "je bent er teveel mee bezig" geen valide antwoord is.

Mocht ze nog niks willen zeggen kan je best op je strepen staan en te kennen geven dat het voor jou een belangrijk deel van een relatie is en dat je het wil begrijpen/er samen aan wil werken.

Als er echt helemaal niet over te praten valt vrees ik dat er meer speelt dan alleen een minder seksleven- namelijk ook moeilijke communicatie.

Nogmaals succes!
Alle reacties Link kopieren
Is er iets veranderd in jullie of haar omgeving waarom ze ineens zo omsloeg? Zoals iemand al vroeg - is ze aan de pil gegaan of veranderd van pil/anticonceptie? Iets met haar opleiding/baantje/familie/vriendinnen, wat dan ook? Vind het heel vreemd dat dat ineens zo omslaat en ze gewoon geen uitleg geeft.
Alle reacties Link kopieren
Ik zal er ook zeker geen punt achter zetten MarianneDavids.

Maar ik wil gewoon weten wat de mensen hier er van vinden!
Alle reacties Link kopieren
Dormouse, dankje! hier heb ik wat aan en zal dat toepassen!



Fayan, Er is helemaal niets veranderd. dat is het rare er aan... daarom snap ik er werkelijk helemaal niets van!
Alle reacties Link kopieren
quote:rosaaaa schreef op 25 april 2016 @ 21:38:

Ik denk dat juist het feit dat ze zo jong is ook mee kan spelen. Ik ben 25 en wist op mijn 19e nog niet wat ik fijn vond. Ik heb dat echt moeten leren. Pas de laatste twee/drie jaar bloei ik op qua seks. Daarvoor wist ik gewoon niet wat ik fijn vond. Ik zeg niet dat het voor haar ook zo is, maar het zou kunnen. Ik hoor dat ook wel van vriendinnen, dat ze als tiener gewoon maar wat deden en dat ze hoe ouder ze worden, steeds beter weten wat ze willen in bed. (of daarbuiten)



Zijn jullie elkaars eerste bedpartners? En hoe ging het eerst? Wat deden jullie toen anders? Wat vond ze toen fijn? Waarom doen jullie dat niet meer? Etc.Ja, natuurlijk pruts je de eerste jaren maar wat aan. Maar dan ben je toch wel gewoon nieuwsgierig? En wil je juist experimenteren? En moet het toch ook wel gewoon een bespreekbaar onderwerp zijn? Ik vind het nogal kleutergedrag van haar dat hij dit niet eens kan bespreken met haar. Dat heeft niks meer met onervarenheid te maken, wel met volwassenheid.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 25 april 2016 @ 21:45:

De eerste tijd, die van hevig verliefd zijn, zijn mensen soms erger dan Bonobo's. Na verloop van tijd wordt het bij sommige mensen een gewoonte, het gaat van drie keer per dag naar één keer, dan naar eens in de drie dagen, daarna soms uitsluitend op zondagochtend. Niet iedereen zit zo in elkaar maar je weet van tevoren niet hoe die ander zich binnen een relatie ontwikkelt. Als je van elkaar houdt zet je volgens mij geen punt achter je relatie als de seks minder is dan je verwachtte.Als je zo jong bent en de frequentie is nu al dramatisch dan lijkt het me gewoon heel slim om er wel een punt achter te zetten als er niet snel iets verandert ( na een goed gespek en zo, natuurlijk ) . Tuurlijk heb je dan hartenpijn en zielenleed en dat soort erge dingen, maar je hele leven denken " wat ben ik toch met een opgebaard lijk getrouwd " lijkt me erger.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Heb je helemaal gelijk in kwejeebo.

ik wil wel nieuwe dingen proberen, standjes, plaatsen enzovoort.

ik heb zoiets van dan kan je opnieuw je spanningen zoeken enz..



maar in tegendeel tot me vriendin.. die wilt niets proberen
Alle reacties Link kopieren
Bianca, Tuurlijk ga ik nog een keer goed praten.

Wat dormouse als voorbeeld gaf ga ik toepassen.. dat lijkt me wel iets !
Alle reacties Link kopieren
Het is inderdaad niet goed dat ze niet over het onderwerp wil praten. Maar zelfs al zou ze willen praten, dat wil niet zeggen dat ze ook een antwoord heeft.



Ik herken het namelijk van bij mezelf, ik was op die leeftijd vergelijkbaar met TO's vriendin. Mijn partners wilden ook altijd een uitleg, een reden. Maar die had ik niet, ik had gewoon geen zin. Waarom ik geen zin had, geen idee, zo was ik gewoon. Maar voor velen is dat geen antwoord, en moet er dus nog meer over gepraat worden. Na een tijd heeft dat enkel het effect dat ik er niet meer over wou praten, want ik kon toch niets zeggen wat zou helpen.
Seks moet je niet afdwingen en zeker niet bij een vrouw To.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 25 april 2016 @ 21:45:

De eerste tijd, die van hevig verliefd zijn, zijn mensen soms erger dan Bonobo's. Na verloop van tijd wordt het bij sommige mensen een gewoonte, het gaat van drie keer per dag naar één keer, dan naar eens in de drie dagen, daarna soms uitsluitend op zondagochtend. Niet iedereen zit zo in elkaar maar je weet van tevoren niet hoe die ander zich binnen een relatie ontwikkelt. Als je van elkaar houdt zet je volgens mij geen punt achter je relatie als de seks minder is dan je verwachtte.



Dan heb je vast een goed seksleven als je dat zegt.

Een slecht seksleven kan een enorme kwelling zijn voor degene met het hoge/normale libido. Ik vind dat een prima reden om een punt achter de relatie te zetten. Lees het "laag libido partner" topic maar eens en zie hoeveel invloed gebrek aan seks kan hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:Toontjeb schreef op 25 april 2016 @ 21:48:

Dormouse, dankje! hier heb ik wat aan en zal dat toepassen!



Fayan, Er is helemaal niets veranderd. dat is het rare er aan... daarom snap ik er werkelijk helemaal niets van!Tsja, dat vind ik het ook maar raar, hoor. Ikzelf zou er dan gewoon nog eens met haar over praten en geen genoegen nemen met dat ze er niet over wil praten. Da's dan heel vervelend voor haar, maar je hebt hier wel last van. Seks kan heel belangrijk zijn in een relatie en dat moet ook gewoon besproken kunnen worden. Of dit nou de beste manier is weet ik dan weer niet ; - )
Alle reacties Link kopieren
afdwingen doe ik sowieso niet.

maar als ik niks 'probeer' weet ik zeker dat ik erg lang kan wachten..

niet dat ik verslaafd ben helemaal niet, maar heb toch me behoeftes..
Alle reacties Link kopieren
en wat vinden jullie mischien van het idee dat ik niks probeer, en wacht totdat mijn vriendin begint?

mischien dat er dan wat verandering in kan komen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Toontjeb schreef op 25 april 2016 @ 21:54:

en wat vinden jullie mischien van het idee dat ik niks probeer, en wacht totdat mijn vriendin begint?

mischien dat er dan wat verandering in kan komen?Kan zijn, kan ook zijn dat er niets gebeurd dan.
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoelde trouwens niet dat je een antwoord moet afdwingen (als dat op mij gericht was). Maar zoals je het nu brengt lijkt het alsof je erover wilt beginnen, zij het afkapt en het daarna klaar is. Alsof je niet het gesprek voortzet en alsof niet echt weet wat dit met jou doet? Afdwingen zal niemand iets goeds brengen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven