vriendin wilt bijna niet/ geen initiatief

25-04-2016 21:23 107 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goeieavond !

ik zit met iets waar ik graag mening van andere bij wil..

ik ben 20 en mijn vriendin 19 (bijna 20)

wij hebben nu 2,5 jaar een relatie en het gaat erg goed tussen ons.

Het enigste is dat we bijna nooit meer seks hebben.



Het is al een tijdje aan de gang, en wil nu graag kijken wat andere mensen er van vinden.

Ik moet altijd het initiatief nemen dit doet zij niet.

stel, we liggen op bed en ik leg mijn hand op haar buik, schrikt ze gelijk een soort van. (bang dat ik wat ga doen ofso?)

als ik dan een keer probeer wat te doen dus met mijn hand verder naar beneden, is het gelijk of dat ze hoofdpijn of buikpijn en dergelijke heeft, of ze zegt gelijk niet doen ik heb geen zin.



Laatst hadden we toevallig weer is een keer seks. (wat je seks noemt) het was zo van ga je gang maar hup er in en er uit.

ze lag er nu ook echt bij (voorheen ook) als een dood bloempje. geen beweging geen geluid niks.

Omdat zij nooit begint, en ik het initiatief moet nemen en dus ook regelmatig word afgewezen, word ik hier best onzeker door.



Wat ik ook erg raar vond, dat is een maand ongeveer geleden. zitten we beneden op de bank en zit ze me uit te dagen enz. ik krijg zin, en vervolgens liggen we op bed en zegt ze, ik heb opeens geen zin meer??



Wat zou ik hier aan kunnen doen? ik heb er al over gepraat toevallig een paar dagen terug. en dan krijg ik te horen dat ik er te veel mee bezig ben? nu weet ik van mezelf dat dat niet zo is, maar wat ik wel weet is dat zij er helemaal NIET mee bezig is.



Wie kan me helpen? wie heeft tips?



Dankjewel alvast!
Alle reacties Link kopieren
quote:Toontjeb schreef op 25 april 2016 @ 21:54:

en wat vinden jullie mischien van het idee dat ik niks probeer, en wacht totdat mijn vriendin begint?

mischien dat er dan wat verandering in kan komen?Dan weet je wat je gaat krijgen: niets. Lijkt mij zo.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
quote:nephthys schreef op 25 april 2016 @ 21:51:

Het is inderdaad niet goed dat ze niet over het onderwerp wil praten. Maar zelfs al zou ze willen praten, dat wil niet zeggen dat ze ook een antwoord heeft.



Ik herken het namelijk van bij mezelf, ik was op die leeftijd vergelijkbaar met TO's vriendin. Mijn partners wilden ook altijd een uitleg, een reden. Maar die had ik niet, ik had gewoon geen zin. Waarom ik geen zin had, geen idee, zo was ik gewoon. Maar voor velen is dat geen antwoord, en moet er dus nog meer over gepraat worden. Na een tijd heeft dat enkel het effect dat ik er niet meer over wou praten, want ik kon toch niets zeggen wat zou helpen.Ja, geen zin is geen zin. Daar valt niet verder op te praten. Op dat moment is er ook niemand fout. Het probleem is dat de behoeftes te ver uit elkaar liggen. En wie er wel/niet een normaal libido heeft en waarom en hoe, dat doet er niet toe.
Alle reacties Link kopieren
ja klopt Fayan.. ik wil er over beginnen, zodra ik het woord seks in me mond neem zie je haar hoofd al vertrekken, en vind ze weer dat ik er te veel mee bezig ben.. en dan knapt ze het inderdaad af..
Alle reacties Link kopieren
,quote:Toontjeb schreef op 25 april 2016 @ 21:50:

Bianca, Tuurlijk ga ik nog een keer goed praten.

Wat dormouse als voorbeeld gaf ga ik toepassen.. dat lijkt me wel iets !Ik hoop dat het helpt! Voor sommige mensen blijft het een lastig onderwerp, zelfs als je al langer samen werkt maar als je je open opstelt, laat zien dat je luistert en haar gevoel serieus neemt (waar ik vanuit ga als ik je zo hoor) zal ze stukje bij beetje meer informatie geven gok ik. Waarschijnlijk is het niet met een gesprek opgelost maar het kan wel een beginnetje maken en zorgt ervoor dat het onderwerp bespreek baar blijft. Je hoeft echt niet na elke vrijpartij te gaan evalueren maar peil zo nu en dan hoe zij het vond, dat blijft de beste manier om te weten of jullie op de goede weg zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Toontjeb schreef op 25 april 2016 @ 21:54:

en wat vinden jullie mischien van het idee dat ik niks probeer, en wacht totdat mijn vriendin begint?

mischien dat er dan wat verandering in kan komen?





Dan weet ik er ook nog 1:

Als ze je afwijst sta je op en zeg je dat je wat leuks met je vrienden gaat doen. Moet jij eens kijken hoe snel haar zin weer terug is.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kwejeebo schreef op 25 april 2016 @ 21:56:

[...]





Ja, geen zin is geen zin. Daar valt niet verder op te praten. Op dat moment is er ook niemand fout. Het probleem is dat de behoeftes te ver uit elkaar liggen. En wie er wel/niet een normaal libido heeft en waarom en hoe, dat doet er niet toe.Inderdaad. Een te groot verschil in libido in een relatie werkt maar zelden. En het heeft mij toch echt wel een paar jaar gekost eer ik ook gewoon kon zeggen (ook tegen mezelf) dat ik een laag libido had, en geen intenties had om daar iets aan te doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Toontjeb schreef op 25 april 2016 @ 21:54:

en wat vinden jullie mischien van het idee dat ik niks probeer, en wacht totdat mijn vriendin begint?

mischien dat er dan wat verandering in kan komen?



Lees dat topic wat ik zei maar eens door.

Het gaat je niet helpen.

Je vriendin gaat het wel heel goed helpen.

Haar buikpijn en hoofdpijn zal plots als sneeuw voor de zon verdwenen zijn.



En na een aantal weken/maanden zonder seks baal jij als een stekker, uit je je frustraties naar vriendin, die daar helemaal niks mee kan, want: "als je zo graag seks wilde waarom zei je dan niks?"



En zo is het cirkeltje weer rond.
Alle reacties Link kopieren
Vindt ze je nog wel echt leuk? Ik bedoel, anders dan broer/goede vriend/favoriete kat/etc? Wil ze je nog echt, en hoe merk je dat dan?



Misschien is ze niet meer dol op je, vindt ze het vooral makkelijk dat je er bent en weet ze niet beter dan dat relaties zo gaan.
Snel internet vraagt niet per se om een snelle mening
Alle reacties Link kopieren
Ik neem haar zeker sirieus Dormouse, ik ben een luisterend oor, snap mensen ook bijna altijd.

maar dit snap ik gewoon niet, en vind het lastig dat als ik er over wil beginnen omdat ik er mee zit, dat het afgekapt word..



af en toe vroeg ik het ook wel eens wat ze er van vond, en dan heeft ze niks te klagen (niet om stoer te zijn)
Alle reacties Link kopieren
Bugs, ze zegt dat ze nog hartstikke dol en verliefd op me is enzo.. dus weet het niet. kan het een keer aangeven!
Alle reacties Link kopieren
quote:nephthys schreef op 25 april 2016 @ 21:58:

[...]





Inderdaad. Een te groot verschil in libido in een relatie werkt maar zelden. En het heeft mij toch echt wel een paar jaar gekost eer ik ook gewoon kon zeggen (ook tegen mezelf) dat ik een laag libido had, en geen intenties had om daar iets aan te doen.Dat vind ik al heel knap van je. Zat mannen en vrouwen met een laag libido die dat niet durven toegeven en daarom in de ene naar de andere relatie duiken die steeds weer om dezelfde reden stranden. Scheelt een hoop leed om er gewoon voor uit te komen en iemand te vinden met eenzelfde libido.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kwejeebo schreef op 25 april 2016 @ 21:48:

[...]





Ja, natuurlijk pruts je de eerste jaren maar wat aan. Maar dan ben je toch wel gewoon nieuwsgierig? En wil je juist experimenteren? En moet het toch ook wel gewoon een bespreekbaar onderwerp zijn? Ik vind het nogal kleutergedrag van haar dat hij dit niet eens kan bespreken met haar. Dat heeft niks meer met onervarenheid te maken, wel met volwassenheid.

Dat ben ik met je eens.



En nee, ik was niet nieuwsgierig. Ik vond het niet zo boeiend en het beetje experimenteren dat ik deed viel vaak tegen. Pas nu, een aantal jaar later, weet ik wat ik wil. De juiste partner doet veel, maar ook je eigen seksbeleving. Achteraf was ik er misschien toen nog niet aan toe. Ik zeg niet dat dit voor de vriendin van TO zo geldt, maar ik denk wel dat het op die leeftijd en als je pas bij je eerste partner bent, het voor sommigen lastig kan zijn om te ontdekken wat ze lekker en fijn vinden.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 25 april 2016 @ 21:58:

[...]





Dan weet ik er ook nog 1:

Als ze je afwijst sta je op en zeg je dat je wat leuks met je vrienden gaat doen. Moet jij eens kijken hoe snel haar zin weer terug is.Ook heel verstandig.
Alle reacties Link kopieren
Kwejeebo, ik ga het lezen dankje
Alle reacties Link kopieren
quote:Kwejeebo schreef op 25 april 2016 @ 21:52:

[...]





Dan heb je vast een goed seksleven als je dat zegt.

Een slecht seksleven kan een enorme kwelling zijn voor degene met het hoge/normale libido. Ik vind dat een prima reden om een punt achter de relatie te zetten. Lees het "laag libido partner" topic maar eens en zie hoeveel invloed gebrek aan seks kan hebben.



Heel gewoon eigenlijk. Je hoeft echt niet iedere avond aan de lamp te gaan hangen, er is nog meer in het leven en dat moet je er ook uithalen. Na de overgang krijgen veel vrouwen ook minder zin maar dat zal niet van toepassing zijn op de vriendin van TO.



MIsschien doet TO iets niet goed of hebben ze te weinig fantasie.
verba volant, scripta manent.
Ik zou verder kijken. Ik vond het geen normaal gedrag wat erbij hoort ofzoiets. Daarnaast vind ik dat ze ook niet erg haar best voor je doet. ZE denkt ws dat de buit binnen is en laat het lekker gaan.

Zou ik geen zin in hebben.
Alle reacties Link kopieren
Marianne, ik heb genoeg fantasieen, ik wil ze ook toepassen, maar vriendin niet..

die is er gewoon niet voor in om nieuwe dingen te proberen.



Ik heb al aan der gevraagd wat ik mischien niet goed doe of iets zodat ik dat kan veranderen!

Maar ik krijg alleen te horen niks schat je doet het gewoon goed enzo...
Alle reacties Link kopieren
quote:Toontjeb schreef op 25 april 2016 @ 22:00:

Ik neem haar zeker sirieus Dormouse, ik ben een luisterend oor, snap mensen ook bijna altijd.

maar dit snap ik gewoon niet, en vind het lastig dat als ik er over wil beginnen omdat ik er mee zit, dat het afgekapt word..



af en toe vroeg ik het ook wel eens wat ze er van vond, en dan heeft ze niks te klagen (niet om stoer te zijn)



Die indruk kreeg ik ook al niet leuk om te vragen misschien maar wanneer je weer zo'n vraag stelt geef er dan bij aan dat ze best kritiek mag hebben. Soms durven mensen niet alles uit te spreken uit angst de ander te kwetsen. Niet dat er wat mis moet zijn, maar indien het zo is kan het maar beter uitgesproken worden al is dat op het moment zelf niet zo prettig om te moeten horen.

En nogmaals, dat ze het een lastig onderwerp vind en dat het voor haar misschien een minder belangrijk onderdeel van de relatie is mag best. Maar voor jou is het wel belangrijk en dat mag je ook best op die manier aankaarten. Want wat voor jou belangrijk is verdient het om over gesproken te worden net zo goed als dat je respecteert wat voor haar belangrijk is.

Seks "hoort" iets leuks te zijn waar je allebei plezier aan beleeft. Als zij niet vaak wil dan kan en mag dat, maar dan moeten die enkele malen per maand natuurlijk wel leuke momenten zijn en niet dat je allebei onbevredigd naast elkaar ligt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Toontjeb schreef op 25 april 2016 @ 22:01:

Bugs, ze zegt dat ze nog hartstikke dol en verliefd op me is enzo.. dus weet het niet. kan het een keer aangeven!Je zou eens kunnen zeggen dat je er zo af en toe weleens over na denkt of je dit vol gaat houden. Is ze echt dol op je, zal ze dit vreselijk vinden en willen weten waarom.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Toontjeb schreef op 25 april 2016 @ 22:01:

Bugs, ze zegt dat ze nog hartstikke dol en verliefd op me is enzo.. dus weet het niet. kan het een keer aangeven!



Dat ze geen zin heeft in seks hoeft niets te zeggen over haar liefde voor jou. Knoop dat alsjeblieft in je oren!



Ik was ook 19 toen ik verkering kreeg met mijn vriend. Hij was mijn eerste relatie. We waren heel verliefd, maar helaas was hij degene met het lage libido. Ik heb me daar heel onzeker over gevoeld. We hebben er veel over gepraat en werd ook niet echt duidelijk wat nou de reden was dat hij geen zin heeft. Uiteindelijk zat hij om andere redenen gewoon niet lekker in zijn vel en daarom geen zin in seks. Maar ik zie nu wel in dat, dat niks met mij te maken had.



Het verschil tussen mijn vriend en jouw vriendin is dat mijn vriend heel goed inzag dat hij mij ongelukkig maakte en zélf de intrinsieke motivatie had om aan zichzelf te werken. Daar heb ik absoluut niks voor hoeven doen. En als dat er niet is dan kan je de relatie beter stoppen. Je bent te jong om seksloos door het leven te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Vriendin is behoorlijk ontwijkend, lees ik zo. Daar wordt het echt niet beter van. Ik hoop dat ze er toch eens voor openstaat om eens goed te praten. Dat hoeft dan helemaal niet over fantasietjes te gaan. Het is toch al anders als ze zegt 'Schat, ik weet niet waardoor het komt maar ik merk dat ik gewoon bijna nooit zin heb. Ik heb een heel laag libido en dat ligt niet aan jou, blablabla' dan 'Ik heb nu even geen zin.' Daar kun je niet zoveel mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:Toontjeb schreef op 25 april 2016 @ 22:06:

Marianne, ik heb genoeg fantasieen, ik wil ze ook toepassen, maar vriendin niet..

die is er gewoon niet voor in om nieuwe dingen te proberen.



Ik heb al aan der gevraagd wat ik mischien niet goed doe of iets zodat ik dat kan veranderen!

Maar ik krijg alleen te horen niks schat je doet het gewoon goed enzo...Dan zeg je " dat zei Miep ook al, dus dan zal het wel waar zijn " .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Toontjeb schreef op 25 april 2016 @ 22:06:

Marianne, ik heb genoeg fantasieen, ik wil ze ook toepassen, maar vriendin niet..

die is er gewoon niet voor in om nieuwe dingen te proberen.



Ik heb al aan der gevraagd wat ik mischien niet goed doe of iets zodat ik dat kan veranderen!

Maar ik krijg alleen te horen niks schat je doet het gewoon goed enzo...Maar misschien doe je het ook wel goed, en kan je niets verbeteren. Als zij gewoon seks niet zo spectaculair vindt, is de kans heel klein dat jij daar iets aan gaat veranderen, ook al verbeter je je technieken nog verder.
Alle reacties Link kopieren
echt dankjewel allemaal voor de reacties, het doet me best wel goed.

en er zijn voor mij nu ook paar dingen meer duidelijk geworden..



Ik ga binnekort gewoon een goed gesprek met haar aan. en alles open kaart spelen. en verwacht dan ook van haar dat ze dat zal doen!



Als 1 ding hier maar wel duidelijk is haha, ik hoef niet elke keer seks als we elkaar zien, maar wat dormouse zei, de keren dat je seks heb moeten het wel leuke momenten zijn! En alleen dat zou ik al heel fijn vinden!
Klinkt als ons verhaal. Ons oude verhaal.



Dit heeft zo'n 2 jaar bij ons geduurd. Wat er voor nodig was om mijn libido omhoog te krikken was een verliefde vrouw op mijn man en stoppen met anticonceptie. Doordat ik was gestopt met de anticonceptie nam mijn libido erg toe (ik gebruikte de prikpil). De verliefde vrouw was een leuke bijkomstigheid waardoor we nu 1/2x per dag gemeenschap hebben. Niet tegen mijn zin in, genoeg om hem te pleasen en we hebben veel variatie (niet met speeltjes oid, die hebben we niet). Ik ben heel erg tevreden nu. Mijn partner voelde hetzelfde als wat jij nu beschrijft. Ik vind het ook echt sneu voor je. Ik vind het ook sneu voor mijn man dat ik hem een poos zo heb laten zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven