vroegtijdig klaarkomen

08-05-2016 22:08 182 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe zwaar weegt het voor jullie nu eigenlijk als een man vroegtijdig klaarkomt?



Als je nu uitgaat van de volgende situatie: erg leuke kerel ontmoet, knap, intelligent, goede baan, grappig, lief en attent, trouw, enz, de hele mikmak, maar de sex wordt wel gehinderd door het feit dat hij erg snel klaarkomt. Hoe een groot probleem zou dit voor jullie zijn als je met iemand een relatie aan gaat?
quote:Amand schreef op 14 mei 2016 @ 19:53:

[...]



Huh? Iemand heeft verzonnen dat het een stoornis is, me dunkt. De man laten klaarkomen is het doel van gemeenschap. Zo lang dat lukt, is er dus niets aan de hand.



Dat het korter duurt dan gewenst is een ander verhaal. Maar stoornis? Lijkt me niet. En al helemaal geen erectiestoornis, want die erectie was geen probleem.Ja, evolutionair gezien is snel klaarkomen van de man zelfs een groot voordeel in tijden dat je zomaar opgegeten kan worden door een beer. Je bent toch best kwetsbaar als je er een half uur over doet.
quote:Chocopinda schreef op 14 mei 2016 @ 20:13:

[...]



Misschien heeft de evolutie ook wel door dat er dan geen vrouw meer te porren is voor seks. Welnee, 70% van de vrouwen komt niet klaar va seks (penetratie) en dat is het enige middel om voor te kunnen planten. Toch doen hele volksstammen vrouwen aan seks en denk je nu echt dat al hun mannen met het clitoris van hun partner bezig zijn? In vele delen van de wereld speelt dat geen enkele rol.
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 14 mei 2016 @ 20:19:

[...]



Welnee, 70% van de vrouwen komt niet klaar va seks (penetratie) en dat is het enige middel om voor te kunnen planten. Toch doen hele volksstammen vrouwen aan seks en denk je nu echt dat al hun mannen met het clitoris van hun partner bezig zijn? In vele delen van de wereld speelt dat geen enkele rol.Hmm, daar heb je wel een punt. Maar ik vond hem wel leuk bedacht van mezelf.
quote:Rooss4.0 schreef op 14 mei 2016 @ 20:13:

[...]



Prachtig toch, de klitoris is het enige orgaan dat enkel en alleen genot als doel heeft. Ik vind het geweldig! En natuurlijk is die voor ons.

Goed geregeld, god!

We beginnen allemaal als meisje in de baarmoeder en de clitoris wordt de eikel van het jongetje als het een jongetje wordt. Daarom hebben wij dat dingetje nog. Is net zo nutteloos als een mannelijke tepel voor de evolutie.



Wel fijn natuurlijk dat we veel lol van dat dingetje kunnen hebben, daar niet van.
quote:Antoon69 schreef op 14 mei 2016 @ 20:17:

[...]





Ja, evolutionair gezien is snel klaarkomen van de man zelfs een groot voordeel in tijden dat je zomaar opgegeten kan worden door een beer. Je bent toch best kwetsbaar als je er een half uur over doet.Zo had ik het nog nooit bekeken
quote:iris1969 schreef op 14 mei 2016 @ 20:19:

[...]



Welnee, 70% van de vrouwen komt niet klaar va seks (penetratie) en dat is het enige middel om voor te kunnen planten. Toch doen hele volksstammen vrouwen aan seks en denk je nu echt dat al hun mannen met het clitoris van hun partner bezig zijn? In vele delen van de wereld speelt dat geen enkele rol.Ach. De meeste vrouwen vinden neuken op z'n minst niet onaangenaam dus evolutionair gezien is dat orgasme nog steeds niet nodig, iedereen toch blij en we sterven niet uit. Win-win noemen we dat.
quote:Antoon69 schreef op 14 mei 2016 @ 20:17:

[...]





Ja, evolutionair gezien is snel klaarkomen van de man zelfs een groot voordeel in tijden dat je zomaar opgegeten kan worden door een beer. Je bent toch best kwetsbaar als je er een half uur over doet.

Stelt een man zijn orgasme ook niet gewoon uit tijdens de seks? Gewoon om zo lang mogelijk te kunnen genieten?



Ik stel me zo voor dat het met zelfbevrediging een stuk sneller gaat.
quote:Amand schreef op 14 mei 2016 @ 20:23:

[...]



Zo had ik het nog nooit bekeken



Het zal allemaal ook wel te maken hebben of de man in kwestie het dominante mannetje van de stam is of niet

Anders is het hoe sneller hoe beter
quote:Amand schreef op 14 mei 2016 @ 20:24:

[...]





Ach. De meeste vrouwen vinden neuken op z'n minst niet onaangenaam dus evolutionair gezien is dat orgasme nog steeds niet nodig, iedereen toch blij en we sterven niet uit. Win-win noemen we dat.Ja dat onderscheid mensen van de meeste dieren. Hun lol in de voortplanting.
quote:Antoon69 schreef op 14 mei 2016 @ 20:17:

[...]





Ja, evolutionair gezien is snel klaarkomen van de man zelfs een groot voordeel in tijden dat je zomaar opgegeten kan worden door een beer. Je bent toch best kwetsbaar als je er een half uur over doet.Hahaha ja is wel beter als je dan snel kan komen.
quote:iris1969 schreef op 14 mei 2016 @ 20:25:

[...]



Stelt een man zijn orgasme ook niet gewoon uit tijdens de seks? Gewoon om zo lang mogelijk te kunnen genieten?



Ik stel me zo voor dat het met zelfbevrediging een stuk sneller gaat.Volgens mij wel?!? Ik ben geen man maar volgens mij kunnen mannen heel snel komen.
quote:Amand schreef op 14 mei 2016 @ 20:24:

[...]





Ach. De meeste vrouwen vinden neuken op z'n minst niet onaangenaam dus evolutionair gezien is dat orgasme nog steeds niet nodig, iedereen toch blij en we sterven niet uit. Win-win noemen we dat.Veel vrouwen neuken zonder orgasmes. Ook ik hoef niet altijd klaar te komen. Al heb ik er ook geen moeite mee om wel te komen. Het Is niet echt mijn doel, wel een hele leuke bijkomstigheid.
quote:Crazyinlovee schreef op 14 mei 2016 @ 20:34:

[...]



Volgens mij wel?!? Ik ben geen man maar volgens mij kunnen mannen heel snel komen.

Precies. Volgens mij heeft TO eerder een probleem met het uitstellen of het onder controle houden van zijn zaadlozing dan dat het technisch gezien te vroeg is. Eigenlijk bestaat te vroeg niet.



Ik kan me wel voorstellen dat hij baalt omdat hij langer wil genieten of dat zijn partner baalt. Zeker als er geen tweede ronde in zit en zijn zin totaal weg is.
Naar de huisarts, de boel bespreken en wellicht vragen om lidocaïne gel.
Alle reacties Link kopieren
stuur hem naar een Tantra cursus waarin hij leert zijn orgasme uit te stellen. Schijnt erg goed te helpen heb ik gehoord.
Carpe Diem
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 14 mei 2016 @ 20:10:

[...]





Maar biologisch gezien is dat wel het doel van seks, de vrouw ligt er gewoon voor de sier bij. Evolutionair gezien had haar vermogen om klaar te komen allang af moeten sterven, wat het dient geen voortplantingsdoel.



Ik meen toch ooit eens ergens gelezen te hebben dat er wetenschappers zijn die denken dat door het samentrekken van de baarmoedermond tijdens een orgasme het zaad naar binnen gezogen wordt.

En dat dát dus de reden is van het vrouwelijk orgasme.



Verklaart dus ook het vroegtijdig klaarkomen van mannen, eerst hij en dan zij, anders klopt het niet
quote:Miniatuurgedoe schreef op 15 mei 2016 @ 14:56:

[...]





Ik meen toch ooit eens ergens gelezen te hebben dat er wetenschappers zijn die denken dat door het samentrekken van de baarmoedermond tijdens een orgasme het zaad naar binnen gezogen wordt.

En dat dát dus de reden is van het vrouwelijk orgasme.



Verklaart dus ook het vroegtijdig klaarkomen van mannen, eerst hij en dan zij, anders klopt het niet

Nee, nee, nee. 'Upsuck' is een fabeltje.



Mary Roach legt het hier uit: TED Talk '10 things you didn't know about orgasm'.



https://youtu.be/7jx0dTYUO5E (vanaf 7:20)
Alle reacties Link kopieren
Vroegtijdig klaarkomen gebeurt altijd bij het eerste en tweede orgasme bij mij; daarna kan houd ik het minimaal 5-10 minuten vol om (zonder mij zorgen te maken over het tempo) te neuken. De oorzaak van te snel klaarkomen heeft bij mij voornamelijk met het fysieke te maken dan met het mentale aspect. Het klopt dat als ik in mijn hoofd de gedachte heb dan ik niet te snel moet klaarkomen, dat het dan (nog) sneller gebeurt.

Het feit dat ik in mijn pubertijd/tienerjaren snel masturbeerde om niet betrapt te worden zal geloof ik wel een bijdrage hebben geleverd.

Ik heb een erg gevoelig frenulum dat bij aanraking mijn pc spieren uit reflex aanspannen. Wel vaker gelezen dat het juist belangrijk is om deze spieren te ontspannen, iets wat mij niet lukt. Pas na de 2e orgasme, is mijn frenulum niet meer (zo) gevoelig dat mijn pc spieren kunnen ontspannen en ik het dus langer uithoudt. Het gevoel van klaarkomen komt weer terug als mijn frenulum weer gevoelig begint te worden wat weer leidt dat mijn pc spieren zich gaan aanspannen.

Dieper ademhalen helpt ook om het orgasme uit te stellen alleen lukt veel gemakkelijker de pc spieren ontspannen zijn. Dat het te snel klaarkomen bij mij ligt aan de gevoeligheid van de frenulum of juist geen controle hebben over mijn pc spieren is wel duidelijk.



Ik was over dit probleem erg onzeker. Mijn ervaring was dat als dames het over dit onderwerp hebben, 9 van de 10 het een afknapper vind als de man te snel klaarkomt. Dat snap ik wel van de kant van de vrouw gezien. Nooit kwam toen bij de meningen van diezelfde dames naar voren dat het niet erg is al de man dan daarna nog een keer kan. (In dit topic gelukkig wel).



Het is een onzekerheid die een hele grote bijdrage heeft geleverd dat ik pas op mijn 25e ontmaagd was. Er hebben zich voor die tijd wel een aantal gelegenheden voorgedaan wat (hoogstwaarschijnlijk) tot seks zou hebben geleid, maar ik ben daar door deze onzekerheid nooit op ingegaan.



Mijn ex die mij heeft ontmaagd heeft het niet als een probleem ervaren. Omdat ik haar eerste was had ze geen referentie. Gelukkig heeft zij dit nooit als een probleem ervaren omdat ik dus na het klaarkomen snel en vaak weer kan (zie het topic "hoe komt hij klaar?" vandaag geopend door forummer "TopicOpener").



Nu dat mijn ervaring (van alle verhalen die ik het gehoord/gelezen) is dat 8/10 dames het niet erg vinden als de man daarna weer verder kan, heeft die onzekerheid voor het grootste gedeelte weggenomen. Het zal waarschijnlijk altijd iets zijn waar ik een beetje over onzeker zal zijn als ik met dame het bed induik.
Alle reacties Link kopieren
Heb je nu een bedpartner, Savage? Zo ja, wat vindt zij ervan?

Wat zijn PC spieren?



En als je masturbeert, doe je het dan ook zeg maar een keer of 4-5 achter elkaar?
...
Ik kan dat niet na 1x is het wel genoeg geweest. Ik vind het altijd knap dat mensen vaker kunnen klaarkomen.
En wat is je frenulum? Ik leer hier iedere dag iets bij
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Frenulu ... utii_penis
Nooit geweten dat dat spiertje een naam had.
Het is geen spier.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, die wist ik dan weer wel.

Het is geen spiertje, Iris, het is de aanhechting van eikel naar voorhuid. Inderdaad lekker gevoelig meestal
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven