Vrouwelijk perspectief nodig: problemen i.v.m ons seksleven

29-03-2016 19:49 152 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kom erachter dat dit best wel een lap tekst is. Als je geen zin hebt om mijn opstel te lezen doe dit dan ook s.v.p. niet.



Als eerste zou ik willen verduidelijken dat ik een man ben en zojuist dit account heb aangemaakt. VIVA is natuurlijk hét vrouwenforum van het kleine aanbod dat Nederland heeft, dus vandaar dat ik de keuze maakte om hier om advies te vragen vanuit een vrouwelijk perspectief.



Mijn vriendin en ik zijn al ruim 5 maanden bij elkaar waarvan wij 2 maanden seksueel actief zijn. We kennen elkaar van onze HBO-opleiding en we hadden meteen een klik vanaf het moment dat we elkaar zagen. Al snel leerden we elkaar goed kennen en zo ontstond onze relatie. Ik ben heel gelukkig met onze relatie, helaas behalve op seksueel vlak. Ik twijfel over hoe ik dit zo kan zeggen dat het niet verkeerd overkomt, dus neem als je iets niet aan staat alsjeblieft met een korreltje zout.



Het voornaamste wat ik mis is initiatief vanuit haar kant. Ik merk dat ze wat meer verlegen is als het op seksueel gebied aankomt, dus ik verwacht ook niet meteen de gekste dingen, echter vormt het wel een probleem voor mij. Een relatie moet altijd vanuit twee kanten komen, maar ik heb nu het gevoel dat het, althans op seksueel gebied, alleen maar vanuit mij komt.

Daarnaast merk ik dat ze vaak gespannen is tijdens seks. Ik verwachtte eerlijk gezegd dat dit na de eerste paar keren, met wat geruststellende woorden, vanzelf zou overgaan, maar dat deed het helaas niet. Er lijkt totaal geen gewenning te zijn en ik voel me dan ook schuldig hiervoor naar haar toe.



Natuurlijk weet ik hoe een relatie werkt en heb ik dit dus ook al uitgebreid met haar gecommuniceerd. Meerdere gesprekken -zowel in seksuele als relaxte setting - gehad, waaruit ik niet veel wijzer ben geworden. Ze geeft aan dat ze niet gewend is aan initiatief tonen in de slaapkamer, volgens haar omdat ik haar eerste vriend ben. Toen ik vroeg wat er voor zorgde dat ze zich daar niet comfortabel mee voelde, zei ze dat ze dit niet wist en verwees ze eigenlijk weer terug naar dat ik haar eerste vriend ben. Ik vind het lastig om hier een oplossing voor te vinden. Ik kan haar niet dwingen tot initiatief. Initiatief gaat erom dat ze zelf die stap zet. Ik wil graag het gevoel hebben dat er ook seksuele aantrekkingskracht vanuit haar is en op dit moment is dat er helaas niet, althans zo voelt dat voor mij. Ze weerlegt dit niet en kijkt schuldig naar beneden, waarop ik beslis dat ik het gesprek beëindig.



Terug naar het 2e obstakel. Ik begrijp dat lieve woordjes het op dit moment echt niet meer gaan oplossen, dat dat even duidelijk mag zijn. Ik heb geprobeerd ervoor te zorgen dat ze haar aandacht dan ook niet afwendt. Elektronische apparaten uit, geen afspraken gepland voor haar nadat we elkaar zien, ect. Comfortabel, schone setting (zover als ik dat kan beoordelen) en bovenal een hoop geruststelling vooraf vanuit mij. Dat ze zich geen zorgen hoeft te maken over of een van ons klaarkomt, dat alles veilig zal gebeuren, dat zodra ze zich niet comfortabel voelt ze dit tegen mij moet zeggen - en als ik even in het seksuele mag treden - een ontspannen befbeurt van te voren na natuurlijk het opwindend voorspel.

Eerlijk waar, ik krijg het idee alsof ik een of ander monster ben in bed, terwijl ik er vrij zeker van ben dat ik dat wel had gemerkt aan een van mijn ex'en als dat zo was. Als ik hierover met haar praat dan wordt ik dus helemaal niet wijzer. Ze kan me niet vertellen waarom ze zich ongemakkelijk voelt en het gesprek is meteen zo dood als een pier. En dat terwijl we normaal heel spontaan met elkaar praten over de meeste variërende en soms rare onderwerpen.



Misschien heeft een van jullie persoonlijke soortgelijke ervaringen, en zou die met mij willen delen. Misschien iemand die me ergens op kan wijzen waar ik nog niet aan gedacht heb. Overigens ook i.v.m. de slechte communicatie omtrent seksueel gebied. Het is vrij moeilijk voor mij om dit vanuit haar kant te bekijken, aangezien ik een worst daar beneden heb hangen en ik dingen waarschijnlijk toch wel wat anders zie als vrouwen.



Ik weet niet hoe het hier zit met de community-spirit dus het spijt me dat ik dit moet vragen maar, graag alleen serieuze reacties.



Alvast bedankt.
anoniem_282337 wijzigde dit bericht op 29-03-2016 19:53
Reden: Interpunctie
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Uit maken omdat het niet klikt op dat vlak is geen optie?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Wil je vriendin wel seks?



Ik krijg namelijk de indruk dat zij niet wil en dat zij toch moet.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Hoe ervaren ben jij met seks? Kan het zijn dat zij zich geïntimeerd voelt doordat zij 0 ervaring had en jij veel meer?



Het klinkt in ieder geval alsof jullie ver uit elkaar liggen: waarbij zij preuts is en jij misschien soms iets too much. Vergeet niet dat ze pas 2 maanden seks heeft, dat is nog maar heel kort. Ik kan me voorstellen dat ze nog wat meer tijd nodig heeft om zich te ontspannen en te laten gaan.
Je bent haar eerste vriend en je bent pas 2 maanden sexueel actief. Verwacht je niet te veel?
Uitmaken lijkt mij ook de beste optie. Dit wordt een gebed zonder eind waarbij jij steeds meer van jezelf inlevert omdat "zij niets durft".
Alle reacties Link kopieren
Jij bent haar eerste vriend. Ze is dus nog weinig gewend op seksgebied, en jij gaat haar na een paar keer seksen al aan haar hoofd zeuren dat ze meer initiatief moet nemen? Ehm, sorry, maar volgens mij gaat dit niet werken.



Ik krijg uit je post de indruk dat die seks voor jou heel belangrijk is. Dat gaat met dit meisje dus niet lukken.
Alle reacties Link kopieren
Als zij zich een beetje geneert (niet terecht natuurlijk, maar zo gaat dat soms), zijn twee maanden erg kort om uit de schulp te kruipen. Geef het wat langer en maak de seks gewoon fijn. Voorlopig vanuit jouw initiatief. Ze doet toch mee, als jij begint? Of wijst ze je af?
Alle reacties Link kopieren
Geniet zij er wel van?
Alle reacties Link kopieren
quote:Lostit schreef op 29 maart 2016 @ 19:55:

Hoe ervaren ben jij met seks? Kan het zijn dat zij zich geïntimeerd voelt doordat zij 0 ervaring had en jij veel meer?



Het klinkt in ieder geval alsof jullie ver uit elkaar liggen: waarbij zij preuts is en jij misschien soms iets too much. Vergeet niet dat ze pas 2 maanden seks heeft, dat is nog maar heel kort. Ik kan me voorstellen dat ze nog wat meer tijd nodig heeft om zich te ontspannen en te laten gaan.
Alle reacties Link kopieren
tja, wat er niet in zit komt er ook niet uit.



ik ben bang dat dit niet snel gaat veranderen omdat jij nou eenmaal op een heel ander level zit dan zij.

als zij zegt dat het komt omdat je haar eerste vriend bent, dan kan ze eigenlijk alleen maar veranderen als ze meer ervaring op doet met andere mannen maar dat gaat niet want ze heeft jou.



lastig dilemma.



daar komt nog bij dat geruststellen, speciaal sfeertje maken enz... ook verlammend kan werken.

want als jij een kaarsje aansteekt om geen reden denkt zij... uh oh... daar gaan we weer.

werkt averechts als je het mij vraagt.



en de hele tijd gesprekken voeren over seks in wat voor setting dan ook, werkt ook niet echt motiverend.

dan leg je teveel de focus daar op en er zijn nog zoveel andere dingen.



persoonlijk denk ik dat je je in je rol moet schikken en het tempo aan haar moet overlaten maar ik denk niet dat je op de lange termijn veel bereikt daarmee omdat je zelf ook verlangens hebt die bevredigd moeten worden en zij daar gewoon niet aan kan voldoen.

denk na wat je zelf wilt en of dit voor jou en voor jullie op de lange baan gaat werken.

ik denk het niet.
Alle reacties Link kopieren
Brrrr ik zou me in dit geval aks vriendin vreselijk onder druk gezet voelen. Alles maar om haar "in de mood" te krijgen en te prikkelen tot initiatief.



Meiske is nog onervaren, weet misschien niet eens zelf wat ze wel of niet fijn vindt.



Je kan 2 dingen doen. Of de relatie beëindigen omdat jullie interesses te veel uit elkaar liggen. Of gewoon even een time-out nemen op seks gebied. Geef haar even de ruimte. Ga wel knuffelen, zoenen, handen vasthouden, dansen, etc. Zonder dat zij de druk gaat voelen om seks te moeten hebben.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
quote:-MN-99-MN- schreef op 29 maart 2016 @ 19:55:

Je bent haar eerste vriend en je bent pas 2 maanden sexueel actief. Verwacht je niet te veel?Dat valt moeilijk te beoordelen aangezien ze me geen inzicht geeft in haar verwachtingen. Ze heeft wel eerder seks gehad (zonder relatie), maar ik begrijp dat te snel gaan in zoiets intimiderend kan zijn. Ik heb het gevoel dat ik het heel rustig en opbouwend heb aangepakt, maar wederom valt dat moeilijk te beoordelen zonder dat ze hier openlijk over durft te praten met mij.
Alle reacties Link kopieren
quote:rsbwlne schreef op 29 maart 2016 @ 20:02:

[...]





Dat valt moeilijk te beoordelen aangezien ze me geen inzicht geeft in haar verwachtingen. Ze heeft wel eerder seks gehad (zonder relatie), maar ik begrijp dat te snel gaan in zoiets intimiderend kan zijn. Ik heb het gevoel dat ik het heel rustig en opbouwend heb aangepakt, maar wederom valt dat moeilijk te beoordelen zonder dat ze hier openlijk over durft te praten met mij.



daar zeg je wat.

als ze dat al niet kan met je, hoe kun je dan verwachten dat ze zich lichamelijk ook openstelt?
Alle reacties Link kopieren
Je merkt toch ook hoe zij over komt tijdens seks dan merk je toch ook of zij het wel of niet leuk vindt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:Chocopinda schreef op 29 maart 2016 @ 19:57:

Geniet zij er wel van?



Zover als ze mij heeft vertelt wel.

Misschien is het omdat ik anders gewend ben. Ik was ook de eerste vriend van een van mijn vorige ex'en, waarbij ze al vrij snel een zeer actieve rol aannam als het om seks ging. Natuurlijk is niet iedereen hetzelfde, maar het gaf me al vrij snel het gevoel dat ik iets vreselijk fout deed in deze relatie.
Alle reacties Link kopieren
Indien dat je gevoel is dan klopt er iets niet.



Heeft je vriendin wellicht iets naars mee gemaakt op dit gebied in het verleden waarover zij niet durft te praten.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 29 maart 2016 @ 20:06:

Je merkt toch ook hoe zij over komt tijdens seks dan merk je toch ook of zij het wel of niet leuk vindt.Ik heb nooit gezegd dat ik dit niet weet. Het is niet zo zwart en wit als het voor sommigen hier volgensmij lijkt. Misschien komt het door de manier waarop ik het verwoord.
Alle reacties Link kopieren
quote:CaptainJaneway schreef op 29 maart 2016 @ 20:04:

[...]





daar zeg je wat.

als ze dat al niet kan met je, hoe kun je dan verwachten dat ze zich lichamelijk ook openstelt?



Ik ben er niet zeker van wat met lichamelijk openstellen bedoelt, maar als je hier duid op het niet initiatief nemen en dat ze gespannen is tijdens seks, dan betekent dat nog niet dat ze zich niet openstelt voor seks. Nogmaals, als ze dit niet zelf zou willen dan hadden we nu ook echt geen seksuele relatie.

Maar ik weet niet of dat nou was waar je op duidden.
Alle reacties Link kopieren
Jij betrekt het feit dat zij zich ongemakkelijk voelt op jezelf maar het is de vraag of dat terecht is. Wanneer zij zich ongemakkelijk voelt door iets uit haar verleden mogen haar gevoelens er dan gewoon zijn?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik krijg iig de indruk dat je er erg veel druk op legt. Juist door een sfeertje te creëren, het er steeds over willen hebben en haar in the mood te willen krijgen.

Zoveel initiatief had ik ook niet tijdens mijn eerste relatie

Dat heeft tijd en geduld nodig, zonder dat zij steeds het idee heeft dat jij iets van haar wil wat ze je nu niet kan geven



Dan moet je of op zoek naar iemand die meer ervaren is, of even ophouden er zo'n druk op te leggen en een wat meer afwachtende houding aannemen.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 29 maart 2016 @ 20:12:

Jij betrekt het feit dat zij zich ongemakkelijk voelt op jezelf maar het is de vraag of dat terecht is. Wanneer zij zich ongemakkelijk voelt door iets uit haar verleden mogen haar gevoelens er dan gewoon zijn?



Ik kan moeilijk gaan raden wat er in het verleden misschien is gebeurt dat ervoor zorgt dat ze zich nu zo voelt. Ik zou er al het begrip voor hebben als er iets was en dán zou ik er ook beter mee kunnen omgaan en op inspelen. Helaas gaat dat niet omdat ik simpelweg niet weet wat de reden is aangezien ze hier niet over communiceert.



Oké, ik heb me net duidelijk gemaakt dat de slechte communicatie hier het probleem vormt.
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel exen heb je gehad en weet ze daar iets van? Mijn eerste vriend had al redelijk wat meisjes gehad voordat hij met mij kreeg. Daarom vond ik de seks heel moeilijk. De vergelijking hij is beter gewend dan dat ik kan bieden. Dat soort onzekerheden. Is ze op andere vlakken onzeker dan kan dat schelen?
Love the life you live. Otherwise make it the life you love
...toch denk ik dat het (voorlopig) niet gaat werken tussen jullie. Jij bent op seksueel vlak tien stappen verder, en je vergelijkt haar ook met je exen, die waren niet preuts....en namen wel initiatief....heus het ligt vast niet aan jou, dit meisje is niet klaar voor wilde seks, ze zal nog een flinke hobbel over gaan, voordat ze daar is, als ze al daar komt. Aan jou of je daar het geduld voor hebt.



pfft ik zou ook niet weten hoe ik met de gesprekken om zou moeten gaan, als ik eigenlijk niet durf en er van alles van me verwacht wordt.



Zou het kunnen zijn dat ze iets meegemaakt heeft in het verleden? Hoeft niet hoor, ze kan ook gewoon verlegen zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Penelope_ schreef op 29 maart 2016 @ 20:18:

Ik krijg iig de indruk dat je er erg veel druk op legt. Juist door een sfeertje te creëren, het er steeds over willen hebben en haar in the mood te willen krijgen.

Zoveel initiatief had ik ook niet tijdens mijn eerste relatie

Dat heeft tijd en geduld nodig, zonder dat zij steeds het idee heeft dat jij iets van haar wil wat ze je nu niet kan geven



Dan moet je of op zoek naar iemand die meer ervaren is, of even ophouden er zo'n druk op te leggen en een wat meer afwachtende houding aannemen.Ik begrijp wat je zegt. Mijn goede bedoelingen zijn veranderd in iets nadeligs. Ik zal niet iemand zijn die simpelweg een relatie stopzet omdat het niet werkt op seksueel gebied op dit moment. Zo ben ik niet. We hebben een geweldige relatie op seksueel gebied na en ik wil graag investeren om dit deel van onze relatie beter te maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven