Vrouwelijk perspectief nodig: problemen i.v.m ons seksleven

29-03-2016 19:49 152 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kom erachter dat dit best wel een lap tekst is. Als je geen zin hebt om mijn opstel te lezen doe dit dan ook s.v.p. niet.



Als eerste zou ik willen verduidelijken dat ik een man ben en zojuist dit account heb aangemaakt. VIVA is natuurlijk hét vrouwenforum van het kleine aanbod dat Nederland heeft, dus vandaar dat ik de keuze maakte om hier om advies te vragen vanuit een vrouwelijk perspectief.



Mijn vriendin en ik zijn al ruim 5 maanden bij elkaar waarvan wij 2 maanden seksueel actief zijn. We kennen elkaar van onze HBO-opleiding en we hadden meteen een klik vanaf het moment dat we elkaar zagen. Al snel leerden we elkaar goed kennen en zo ontstond onze relatie. Ik ben heel gelukkig met onze relatie, helaas behalve op seksueel vlak. Ik twijfel over hoe ik dit zo kan zeggen dat het niet verkeerd overkomt, dus neem als je iets niet aan staat alsjeblieft met een korreltje zout.



Het voornaamste wat ik mis is initiatief vanuit haar kant. Ik merk dat ze wat meer verlegen is als het op seksueel gebied aankomt, dus ik verwacht ook niet meteen de gekste dingen, echter vormt het wel een probleem voor mij. Een relatie moet altijd vanuit twee kanten komen, maar ik heb nu het gevoel dat het, althans op seksueel gebied, alleen maar vanuit mij komt.

Daarnaast merk ik dat ze vaak gespannen is tijdens seks. Ik verwachtte eerlijk gezegd dat dit na de eerste paar keren, met wat geruststellende woorden, vanzelf zou overgaan, maar dat deed het helaas niet. Er lijkt totaal geen gewenning te zijn en ik voel me dan ook schuldig hiervoor naar haar toe.



Natuurlijk weet ik hoe een relatie werkt en heb ik dit dus ook al uitgebreid met haar gecommuniceerd. Meerdere gesprekken -zowel in seksuele als relaxte setting - gehad, waaruit ik niet veel wijzer ben geworden. Ze geeft aan dat ze niet gewend is aan initiatief tonen in de slaapkamer, volgens haar omdat ik haar eerste vriend ben. Toen ik vroeg wat er voor zorgde dat ze zich daar niet comfortabel mee voelde, zei ze dat ze dit niet wist en verwees ze eigenlijk weer terug naar dat ik haar eerste vriend ben. Ik vind het lastig om hier een oplossing voor te vinden. Ik kan haar niet dwingen tot initiatief. Initiatief gaat erom dat ze zelf die stap zet. Ik wil graag het gevoel hebben dat er ook seksuele aantrekkingskracht vanuit haar is en op dit moment is dat er helaas niet, althans zo voelt dat voor mij. Ze weerlegt dit niet en kijkt schuldig naar beneden, waarop ik beslis dat ik het gesprek beëindig.



Terug naar het 2e obstakel. Ik begrijp dat lieve woordjes het op dit moment echt niet meer gaan oplossen, dat dat even duidelijk mag zijn. Ik heb geprobeerd ervoor te zorgen dat ze haar aandacht dan ook niet afwendt. Elektronische apparaten uit, geen afspraken gepland voor haar nadat we elkaar zien, ect. Comfortabel, schone setting (zover als ik dat kan beoordelen) en bovenal een hoop geruststelling vooraf vanuit mij. Dat ze zich geen zorgen hoeft te maken over of een van ons klaarkomt, dat alles veilig zal gebeuren, dat zodra ze zich niet comfortabel voelt ze dit tegen mij moet zeggen - en als ik even in het seksuele mag treden - een ontspannen befbeurt van te voren na natuurlijk het opwindend voorspel.

Eerlijk waar, ik krijg het idee alsof ik een of ander monster ben in bed, terwijl ik er vrij zeker van ben dat ik dat wel had gemerkt aan een van mijn ex'en als dat zo was. Als ik hierover met haar praat dan wordt ik dus helemaal niet wijzer. Ze kan me niet vertellen waarom ze zich ongemakkelijk voelt en het gesprek is meteen zo dood als een pier. En dat terwijl we normaal heel spontaan met elkaar praten over de meeste variërende en soms rare onderwerpen.



Misschien heeft een van jullie persoonlijke soortgelijke ervaringen, en zou die met mij willen delen. Misschien iemand die me ergens op kan wijzen waar ik nog niet aan gedacht heb. Overigens ook i.v.m. de slechte communicatie omtrent seksueel gebied. Het is vrij moeilijk voor mij om dit vanuit haar kant te bekijken, aangezien ik een worst daar beneden heb hangen en ik dingen waarschijnlijk toch wel wat anders zie als vrouwen.



Ik weet niet hoe het hier zit met de community-spirit dus het spijt me dat ik dit moet vragen maar, graag alleen serieuze reacties.



Alvast bedankt.
anoniem_282337 wijzigde dit bericht op 29-03-2016 19:53
Reden: Interpunctie
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:Annapicobella schreef op 29 maart 2016 @ 20:45:

Don't talk; just kiss....Precies; ga eens twee uur zitten tongen en als ze DAN nog geen initiatief heeft genomen, na die twee uur, dan weet je dat het er ook nooit meer van gaat komen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:rsbwlne schreef op 29 maart 2016 @ 20:47:

[...]





Het is voor mij nogal vreemd om te horen dat ik er juist geen probleem van moet maken dat ze gespannen is. Verwachtend dat het daardoor beter word? Ik begrijp even niet waarom ik die gespannenheid wel moet toestaan en de tweede vorm van gespannenheid die je benoemd niet.Zij is gespannen, jij wilt haar het liefste dwingen om niet gespannen te zijn. Daarnaast verwacht jij dat zij ook seksueel initatief neemt. Ik denk dat de gemiddelde vrouw daar alleen nog maar meer gespannen van wordt.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 29 maart 2016 @ 20:48:

[...]





Precies; ga eens twee uur zitten tongen en als ze DAN nog geen initiatief heeft genomen, na die twee uur, dan weet je dat het er ook nooit meer van gaat komen.Twee uur lang tongen is iets wat ik nog niet heb gedaan, maar ik hoop niet dat jullie de tijd die we spenderen aan voorspel onderschatten. Ik vind het zelf ook veel prettiger om eerst elkaar weer eens goed te verkennen. Misschien zijn sommige mannen er altijd klaar om er meteen voor te gaan, maar ik in ieder geval niet.
  Ik heb geprobeerd ervoor te zorgen dat ze haar aandacht dan ook niet afwendt. Elektronische apparaten uit, geen afspraken gepland voor haar nadat we elkaar zien, ect. Comfortabel, schone setting (zover als ik dat kan beoordelen) en bovenal een hoop geruststelling vooraf vanuit mij. Dat ze zich geen zorgen hoeft te maken over of een van ons klaarkomt, dat alles veilig zal gebeuren, dat zodra ze zich niet comfortabel voelt ze dit tegen mij moet zeggen - en als ik even in het seksuele mag treden - een ontspannen befbeurt van te voren na natuurlijk het opwindend voorspel.



Lees dit nou eens, je hebt er al een hele toestand toestand van gemaakt man.
Alle reacties Link kopieren
quote:rsbwlne schreef op 29 maart 2016 @ 20:53:

[...]





Twee uur lang tongen is iets wat ik nog niet heb gedaan, maar ik hoop niet dat jullie de tijd die we spenderen aan voorspel onderschatten. Ik vind het zelf ook veel prettiger om eerst elkaar weer eens goed te verkennen. Misschien zijn sommige mannen er altijd klaar om er meteen voor te gaan, maar ik in ieder geval niet.



Volgens mij vallen remmingen weg als je zo ^&%#% geil bent dat je van gekkigheid niet weet wat je waarin moet stoppen.

Maar ja, als jij zeker weet dat jij het goed doet, qua voorspel dan zijn we wel klaar met praten, toch?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel lief dat je er alles aan probeert te doen. Ik zie het ook niet als drammen, maar ik ben het wel met de anderen eens dat je het moet laten.

Leg er juist niet teveel de focus op. Masseer ook eens zonder dat daar seks van moet komen, dat soort dingen.
Alle reacties Link kopieren
quote:gwen_ schreef op 29 maart 2016 @ 20:52:

[...]





Zij is gespannen, jij wilt haar het liefste dwingen om niet gespannen te zijn. Daarnaast verwacht jij dat zij ook seksueel initatief neemt. Ik denk dat de gemiddelde vrouw daar alleen nog maar meer gespannen van wordt.



Zoals ik al zei in een paar vorige reacties van mij, zie ik in dat ik de initiatief-questie moet laten voor wat het is voorlopig.

Dus als ik het goed begrijp is ze er zelf bewust van {dat de gespannenheid zal afnemen} (vermoedelijke zaak), en dat ze niet wilt dat ik er aandacht aan besteed? Wat ik echt moeilijk vind is dat ik achter zoiets moet komen door een vraag te stellen op een online platform i.p.v. dat ze mij dit zelf zegt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Knuffelheks schreef op 29 maart 2016 @ 20:54:

  Ik heb geprobeerd ervoor te zorgen dat ze haar aandacht dan ook niet afwendt. Elektronische apparaten uit, geen afspraken gepland voor haar nadat we elkaar zien, ect. Comfortabel, schone setting (zover als ik dat kan beoordelen) en bovenal een hoop geruststelling vooraf vanuit mij. Dat ze zich geen zorgen hoeft te maken over of een van ons klaarkomt, dat alles veilig zal gebeuren, dat zodra ze zich niet comfortabel voelt ze dit tegen mij moet zeggen - en als ik even in het seksuele mag treden - een ontspannen befbeurt van te voren na natuurlijk het opwindend voorspel.



Lees dit nou eens, je hebt er al een hele toestand toestand van gemaakt man.Tja. Het komt op mij over als het intake-gesprek voor een flinke ziekenhuisoperatie ...
Heb je het haar rechtstreeks gevraagd of ze misschien vindt dat je er teveel mee bezig bent?

Heb je haar gevraagd wat zij nodig heeft om het leuk te krijgen?

Voor hetzelfde geld heeft ze een bloedhekel aan beffen.
Alle reacties Link kopieren
quote:rsbwlne schreef op 29 maart 2016 @ 20:47:

[...]





Het is voor mij nogal vreemd om te horen dat ik er juist geen probleem van moet maken dat ze gespannen is. Verwachtend dat het daardoor beter word? Ik begrijp even niet waarom ik die gespannenheid wel moet toestaan en de tweede vorm van gespannenheid die je benoemd niet.



Toestaan?!

Serieus?



Je hebt niks toe te staan man!



Zij is gespannen.

Dat is háár gevoel!



En jij maakt het door je onsympathieke pusherige gedrag alleen maar erger.



Lieve vriendin van TO: Run!
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 29 maart 2016 @ 20:57:

[...]





Volgens mij vallen remmingen weg als je zo ^&%#% geil bent dat je van gekkigheid niet weet wat je waarin moet stoppen.

Maar ja, als jij zeker weet dat jij het goed doet, qua voorspel dan zijn we wel klaar met praten, toch?Oh, ons voorspel kan altijd verbetering hebben en ik denk echt niet dat wat ik nu doe precies werkt. Ten slotte zou ik anders dit bericht niet hebben gemaakt. Het was meer omdat ik het gevoel kreeg dat jullie dachten dat voorspel vrijwel niet bestond in onze relatie.
quote:evaq schreef op 29 maart 2016 @ 20:58:

[...]





Tja. Het komt op mij over als het intake-gesprek voor een flinke ziekenhuisoperatie ...
Alle reacties Link kopieren
quote:rsbwlne schreef op 29 maart 2016 @ 20:58:

[...]





Zoals ik al zei in een paar vorige reacties van mij, zie ik in dat ik de initiatief-questie moet laten voor wat het is voorlopig.

Dus als ik het goed begrijp is ze er zelf bewust van {dat de gespannenheid zal afnemen} (vermoedelijke zaak), en dat ze niet wilt dat ik er aandacht aan besteed? Wat ik echt moeilijk vind is dat ik achter zoiets moet komen door een vraag te stellen op een online platform i.p.v. dat ze mij dit zelf zegt.Omdat ze dàt waarschijnlijk al niet meer durft.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
quote:rsbwlne schreef op 29 maart 2016 @ 21:01:

[...]





Oh, ons voorspel kan altijd verbetering hebben en ik denk echt niet dat wat ik nu doe precies werkt. Ten slotte zou ik anders dit bericht niet hebben gemaakt. Het was meer omdat ik het gevoel kreeg dat jullie dachten dat voorspel vrijwel niet bestond in onze relatie.

Jawel; jij beft toch? Dat stond al in je openingspost, hoor. En daarna is zij kennelijk aan de beurt om initiatief te nemen.

Maar wat je nu doet werkt kennelijk niet, dus ga eens terug naar af; naar alleen zoenen tot zij denkt " ik houd het niet meer " en denkt dat ze dat niet, dan denk ik dat je een lieverd hebt opgedoken die niet zo goed bij je past tussen de lakens. ook dat kan gebeuren; zoveel mensen zoveel wensen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
een ontspannen befbeurt van te voren na natuurlijk het opwindend voorspel.



Nou vind ik dat een befbeurt alles behalve ontspannend zou moeten zijn en JIJ kan het wel een opwindend voorspel vinden, maar windt het HAAR ook echt op?

Zoals je het hier stelt klinkt er al weinig ruimte voor verbetering/ verandering.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:BellatrixVanDetta schreef op 29 maart 2016 @ 21:00:

[...]





Lieve vriendin van TO: Run!Hoe grappig of hoe serieus dit nou ook bedoeld is, ik denk niet dat ik hier nog op wil reageren. Ik gooi heus mijn gevoelens en gedachtes over onze relatie niet voor de lol op het internet. Ik probeer hier te doen wat voor mij het beste lijkt en het doel van deze post was om te kijken wat ik miste en verkeerd begreep.
Maar dat zitten we je nu met een aantal doorgewinterde sexers te vertellen.

Het luisteren wil alleen niet zo goed lukken geloof ik.
Ze is dus sinds 2 maanden geen maagd meer? Jeetje, dan moet je echt nog minstens een half jaar geduld hebben hoor, misschien wel langer, en het er niet steeds over hebben. Het is wel een beetje man-eigen volgens mij. Ik heb ook wel eens letterlijk moeten zeggen dat de onuitgesproken resultaatgerichte aanpak (richting orgasme) alleen maar averechts werkte.
Alle reacties Link kopieren
quote:BellatrixVanDetta schreef op 29 maart 2016 @ 21:00:

[...]





Toestaan?!

Serieus?



Je hebt niks toe te staan man!



Zij is gespannen.

Dat is háár gevoel!



En jij maakt het door je onsympathieke pusherige gedrag alleen maar erger.



Lieve vriendin van TO: Run!Ik denk dat je het woordje 'toestaan' iets te letterlijk neemt. Wellicht bedoelt TO met toestaan dat hij het niet moet negeren.
Alle reacties Link kopieren
quote:rsbwlne schreef op 29 maart 2016 @ 21:08:

[...]





Hoe grappig of hoe serieus dit nou ook bedoeld is, ik denk niet dat ik hier nog op wil reageren. Ik gooi heus mijn gevoelens en gedachtes over onze relatie niet voor de lol op het internet. Ik probeer hier te doen wat voor mij het beste lijkt en het doel van deze post was om te kijken wat ik miste en verkeerd begreep.



Dan reageer je niet op mij.

Moet je zelf weten.



Ik laat je alleen zien hoe je op mij overkomt en hoe de effecten op je vriendin kunnen zijn.



Jouw feestje verder hoor.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Ik heb ook ooit een man in mijn bed gehad die niet keek of luisterde naar mij, maar deed wat hij dacht dat ik lekker moest vinden.

Dat werd m dus niet.
Oh, en over dat beffen. Ik vind dat dus hoogst ongemakkelijk en een beetje onplezierig, maar durf ik in het prille begin niet zo letterlijk te zeggen. Dan denk ik 'och, laat hem maar even begaan, hij vindt het leuk'.
Alle reacties Link kopieren
quote:Knuffelheks schreef op 29 maart 2016 @ 21:09:

Het luisteren wil alleen niet zo goed lukken geloof ik.Ik heb ook de indruk dat echt luisteren naar zijn vriendin moeilijk is voor TO. Hij oordeelt, zendt, beheerst, overheerst en bepaalt. Ik vraag me echt af waar de ruimte is voor haar inbreng. Ik heb ook de indruk dat haar inbreng constant door hem wordt beoordeeld en dat zij zich daar inmiddels erg van bewust is.
quote:MinkeDeWit schreef op 29 maart 2016 @ 21:12:

Oh, en over dat beffen. Ik vind dat dus hoogst ongemakkelijk en een beetje onplezierig, maar durf ik in het prille begin niet zo letterlijk te zeggen. Dan denk ik 'och, laat hem maar even begaan, hij vindt het leuk'.Laat staan als je net twee maanden aan sex doet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Chocopinda schreef op 29 maart 2016 @ 21:12:

[...]



Ik denk dat je het woordje 'toestaan' iets te letterlijk neemt. Wellicht bedoelt TO met toestaan dat hij het niet moet negeren.



Ik denk het niet.



Gezien zijn uitspraak dat hij "een issue heeft met de blokkade van zijn partner".



In plaats van haar te hélpen maakt hij er Een Issue van.



Nee, dat gaat goed komen zo. Pun intended.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven