Vrouwelijk perspectief nodig: problemen i.v.m ons seksleven

29-03-2016 19:49 152 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kom erachter dat dit best wel een lap tekst is. Als je geen zin hebt om mijn opstel te lezen doe dit dan ook s.v.p. niet.



Als eerste zou ik willen verduidelijken dat ik een man ben en zojuist dit account heb aangemaakt. VIVA is natuurlijk hét vrouwenforum van het kleine aanbod dat Nederland heeft, dus vandaar dat ik de keuze maakte om hier om advies te vragen vanuit een vrouwelijk perspectief.



Mijn vriendin en ik zijn al ruim 5 maanden bij elkaar waarvan wij 2 maanden seksueel actief zijn. We kennen elkaar van onze HBO-opleiding en we hadden meteen een klik vanaf het moment dat we elkaar zagen. Al snel leerden we elkaar goed kennen en zo ontstond onze relatie. Ik ben heel gelukkig met onze relatie, helaas behalve op seksueel vlak. Ik twijfel over hoe ik dit zo kan zeggen dat het niet verkeerd overkomt, dus neem als je iets niet aan staat alsjeblieft met een korreltje zout.



Het voornaamste wat ik mis is initiatief vanuit haar kant. Ik merk dat ze wat meer verlegen is als het op seksueel gebied aankomt, dus ik verwacht ook niet meteen de gekste dingen, echter vormt het wel een probleem voor mij. Een relatie moet altijd vanuit twee kanten komen, maar ik heb nu het gevoel dat het, althans op seksueel gebied, alleen maar vanuit mij komt.

Daarnaast merk ik dat ze vaak gespannen is tijdens seks. Ik verwachtte eerlijk gezegd dat dit na de eerste paar keren, met wat geruststellende woorden, vanzelf zou overgaan, maar dat deed het helaas niet. Er lijkt totaal geen gewenning te zijn en ik voel me dan ook schuldig hiervoor naar haar toe.



Natuurlijk weet ik hoe een relatie werkt en heb ik dit dus ook al uitgebreid met haar gecommuniceerd. Meerdere gesprekken -zowel in seksuele als relaxte setting - gehad, waaruit ik niet veel wijzer ben geworden. Ze geeft aan dat ze niet gewend is aan initiatief tonen in de slaapkamer, volgens haar omdat ik haar eerste vriend ben. Toen ik vroeg wat er voor zorgde dat ze zich daar niet comfortabel mee voelde, zei ze dat ze dit niet wist en verwees ze eigenlijk weer terug naar dat ik haar eerste vriend ben. Ik vind het lastig om hier een oplossing voor te vinden. Ik kan haar niet dwingen tot initiatief. Initiatief gaat erom dat ze zelf die stap zet. Ik wil graag het gevoel hebben dat er ook seksuele aantrekkingskracht vanuit haar is en op dit moment is dat er helaas niet, althans zo voelt dat voor mij. Ze weerlegt dit niet en kijkt schuldig naar beneden, waarop ik beslis dat ik het gesprek beëindig.



Terug naar het 2e obstakel. Ik begrijp dat lieve woordjes het op dit moment echt niet meer gaan oplossen, dat dat even duidelijk mag zijn. Ik heb geprobeerd ervoor te zorgen dat ze haar aandacht dan ook niet afwendt. Elektronische apparaten uit, geen afspraken gepland voor haar nadat we elkaar zien, ect. Comfortabel, schone setting (zover als ik dat kan beoordelen) en bovenal een hoop geruststelling vooraf vanuit mij. Dat ze zich geen zorgen hoeft te maken over of een van ons klaarkomt, dat alles veilig zal gebeuren, dat zodra ze zich niet comfortabel voelt ze dit tegen mij moet zeggen - en als ik even in het seksuele mag treden - een ontspannen befbeurt van te voren na natuurlijk het opwindend voorspel.

Eerlijk waar, ik krijg het idee alsof ik een of ander monster ben in bed, terwijl ik er vrij zeker van ben dat ik dat wel had gemerkt aan een van mijn ex'en als dat zo was. Als ik hierover met haar praat dan wordt ik dus helemaal niet wijzer. Ze kan me niet vertellen waarom ze zich ongemakkelijk voelt en het gesprek is meteen zo dood als een pier. En dat terwijl we normaal heel spontaan met elkaar praten over de meeste variërende en soms rare onderwerpen.



Misschien heeft een van jullie persoonlijke soortgelijke ervaringen, en zou die met mij willen delen. Misschien iemand die me ergens op kan wijzen waar ik nog niet aan gedacht heb. Overigens ook i.v.m. de slechte communicatie omtrent seksueel gebied. Het is vrij moeilijk voor mij om dit vanuit haar kant te bekijken, aangezien ik een worst daar beneden heb hangen en ik dingen waarschijnlijk toch wel wat anders zie als vrouwen.



Ik weet niet hoe het hier zit met de community-spirit dus het spijt me dat ik dit moet vragen maar, graag alleen serieuze reacties.



Alvast bedankt.
anoniem_282337 wijzigde dit bericht op 29-03-2016 19:53
Reden: Interpunctie
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:MinkeDeWit schreef op 29 maart 2016 @ 21:10:

Ze is dus sinds 2 maanden geen maagd meer? Jeetje, dan moet je echt nog minstens een half jaar geduld hebben hoor, misschien wel langer, en het er niet steeds over hebben. Het is wel een beetje man-eigen volgens mij. Ik heb ook wel eens letterlijk moeten zeggen dat de onuitgesproken resultaatgerichte aanpak (richting orgasme) alleen maar averechts werkte.Zoals ik al eerder zei, ze heeft seks gehad voor onze relatie, maar dit zonder relatie daarbij. Daarnaast nogmaals de veruidelijking dat die ''befbeurt'' die ik zo blijkt onhandig heb beschreven niet de start is van alles, het voorspel is dat. Bovendien zie ik niet wat er verkeerd is aan dat je letterlijk hebt moeten zeggen dat de onuitgesproken resultaatgerichte aanpak alleen maar averechts werkt, een relatie draait om communicatie. Wat zou er niet fijn zijn aan een partner die je daadwerkelijk vertelt wat hij/zij graag zou willen en niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Chocopinda schreef op 29 maart 2016 @ 21:12:

[...]



Ik denk dat je het woordje 'toestaan' iets te letterlijk neemt. Wellicht bedoelt TO met toestaan dat hij het niet moet negeren.Dat klopt.
quote:rsbwlne schreef op 29 maart 2016 @ 21:16:

[...]



Wat zou er niet fijn zijn aan een partner die je daadwerkelijk vertelt wat hij/zij graag zou willen en niet.



Omdat dat in een prille relatie wellicht overkill is.

Maar goed joh, fijn je eigen plan trekken, ze loopt vanzelf weg.
Alle reacties Link kopieren
quote:rsbwlne schreef op 29 maart 2016 @ 21:16:

[...]





Wat zou er niet fijn zijn aan een partner die je daadwerkelijk vertelt wat hij/zij graag zou willen en niet.

\

Dat is heerlijk als je zelf ook ongeremd bent. Als één van de twee het genant vindt werkt dat open gedoe al niet meer. Integendeel, denk ik.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:rsbwlne schreef op 29 maart 2016 @ 21:16:

[...]





Daarnaast nogmaals de veruidelijking dat die ''befbeurt'' die ik zo blijkt onhandig heb beschreven niet de start is van alles, het voorspel is dat. .



Voor veel mensen valt orale seks onder voorspel.

Misschien droogt ze ook wel totaal op van dat gebef, ondanks jouw gelebber. Ook dat kan, he.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Knuffelheks schreef op 29 maart 2016 @ 20:54:

  Ik heb geprobeerd ervoor te zorgen dat ze haar aandacht dan ook niet afwendt. Elektronische apparaten uit, geen afspraken gepland voor haar nadat we elkaar zien, ect. Comfortabel, schone setting (zover als ik dat kan beoordelen) en bovenal een hoop geruststelling vooraf vanuit mij. Dat ze zich geen zorgen hoeft te maken over of een van ons klaarkomt, dat alles veilig zal gebeuren, dat zodra ze zich niet comfortabel voelt ze dit tegen mij moet zeggen - en als ik even in het seksuele mag treden - een ontspannen befbeurt van te voren na natuurlijk het opwindend voorspel.



Lees dit nou eens, je hebt er al een hele toestand toestand van gemaakt man.Precies hier viel mijn mond ook open toen ik de OP las.
Alle reacties Link kopieren
quote:Knuffelheks schreef op 29 maart 2016 @ 21:20:

[...]





Omdat dat in een prille relatie wellicht overkill is.

Maar goed joh, fijn je eigen plan trekken, ze loopt vanzelf weg.



Ik besef me nu in ieder geval dat, ik persoonlijk, geen relatie kan hebben met iemand die niet instaat is tot op zijn minst de lichtste vorm van communicatie met zijn of haar partner te hebben. Of dat nou op seksueel gebied is of over de boodschappen. Of dat nou in het begin van een relatie is of al 10 jaar erin. Ik denk dat ik dit eerst aan haar moet vragen of dit inderdaad het geval is bij haar en dat we vanuit daar een beslissing kunnen maken over onze relatie.

Voel vrij om nog te reageren, maar ik denk dat dit is waarbij ik het houd.
quote:kerol schreef op 29 maart 2016 @ 21:26:

[...]





Precies hier viel mijn mond ook open toen ik de OP las.



Nou, wellicht neemt ie het van een kerel wel aan

Het lijkt wel alsof ze naar de tandarts moet man, zoals hij het brengt.
Alle reacties Link kopieren
quote:rsbwlne schreef op 29 maart 2016 @ 21:29:

[...]





Voel vrij om nog te reageren, maar ik denk dat dit is waarbij ik het houd.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:rsbwlne schreef op 29 maart 2016 @ 21:29:

[...]





Ik besef me nu in ieder geval dat, ik persoonlijk, geen relatie kan hebben met iemand die niet instaat is tot op zijn minst de lichtste vorm van communicatie met zijn of haar partner te hebben. Of dat nou op seksueel gebied is of over de boodschappen. Of dat nou in het begin van een relatie is of al 10 jaar erin. Ik denk dat ik dit eerst aan haar moet vragen of dit inderdaad het geval is bij haar en dat we vanuit daar een beslissing kunnen maken over onze relatie.

Voel vrij om nog te reageren, maar ik denk dat dit is waarbij ik het houd.Heb je nu zelf niet door hoe gruwelijk dominant dit is?
Alle reacties Link kopieren
quote:rsbwlne schreef op 29 maart 2016 @ 21:29:

[...]





Ik besef me nu in ieder geval dat, ik persoonlijk, geen relatie kan hebben met iemand die niet instaat is tot op zijn minst de lichtste vorm van communicatie met zijn of haar partner te hebben. Of dat nou op seksueel gebied is of over de boodschappen. Of dat nou in het begin van een relatie is of al 10 jaar erin. Ik denk dat ik dit eerst aan haar moet vragen of dit inderdaad het geval is bij haar en dat we vanuit daar een beslissing kunnen maken over onze relatie.

Voel vrij om nog te reageren, maar ik denk dat dit is waarbij ik het houd.Jij gaat aan iemand die niet kan communiceren vragen of ze niet kan communiceren? geinig wel.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Beetje suffe vraag, maar heb jij autisme? Ben je in eerdere relaties ook tegen dit soort communicatie-issues aangelopen, waar jij superieur was aan de dame?
Alle reacties Link kopieren
quote:MinkeDeWit schreef op 29 maart 2016 @ 21:34:

Beetje suffe vraag, maar heb jij autisme? Ben je in eerdere relaties ook tegen dit soort communicatie-issues aangelopen, waar jij superieur was aan de dame?Op beide vragen: nee.
Wow... Communicatief zeg je zelf heel vaardig te zijn maar het begrijpend lezen en waarschijnlijk ook het begrijpen van non-verbale communicatie zijn denk ik nog wel verbeterpuntjes.
Dus al, jouw vorige relaties liepen prima en daarom zijn ze nu uit?
aaah TO lees nog even terug, je eigen teksten, misschien snap je dan waarover er gevallen wordt.

Ik weet niet of het nog zin heeft om te reageren....doe het dan toch, misschien lees je nog mee.



Ik denk dat je het heel erg graag heel erg goed wilt doen, je doet je uiterste best, je opent zelfs een topic op een vrouwen forum!



Als ik het eng vind om je te vertellen wat ik lekker vind, dan gaat dat gedwongen echt niet lukken. Jij wilt iets van haar, wat er (nu) niet in zit. Wat ik lekker en niet lekker op seksueel vlak vind leerde ik ook gaande weg ontdekken, dat wist ik echt niet 1,2,3, ze heeft nog nooit een relatie gehad, hoe oud is ze eigenlijk? ze heeft pas twee maanden regelmatig seksueel contact met jou, een persoon die al erg veel ervaring heeft, in ieder geval veel ervaring als je het met haar vergelijkt. Ik zou ook gespannen zijn. Mijn advies is echt laat het los, en probeer de druk wat de verlagen en ga haar eens verwennen zonder dat die piemel of tong erin moet....laat haar gaan smachten naar je, dat bedoelde Blijfgewoonbianca. 2 uur zoenen op de bank klinkt dan veel, probeer even te snappen wat ze bedoeld.....en werkt het echt niet, dan zul je conclusies moeten gaan trekken....
Alle reacties Link kopieren
quote:Knuffelheks schreef op 29 maart 2016 @ 21:38:

Dus al, jouw vorige relaties liepen prima en daarom zijn ze nu uit?Nee. Waar baseer je die verwachting überhaupt op?
Alle reacties Link kopieren
quote:rsbwlne schreef op 29 maart 2016 @ 21:29:

[...]





Ik besef me nu in ieder geval dat, ik persoonlijk, geen relatie kan hebben met iemand die niet instaat is tot op zijn minst de lichtste vorm van communicatie met zijn of haar partner te hebben. Of dat nou op seksueel gebied is of over de boodschappen. Of dat nou in het begin van een relatie is of al 10 jaar erin. Ik denk dat ik dit eerst aan haar moet vragen of dit inderdaad het geval is bij haar en dat we vanuit daar een beslissing kunnen maken over onze relatie.

Voel vrij om nog te reageren, maar ik denk dat dit is waarbij ik het houd.Wat vreselijk dominant. Je gunt haar dus geeneens de tijd om haar eigen mening te vormen.
Er vraagt iemand of je eerder tegen communicatie issues aanliep in vorige relaties, en daarop zeg jij nee.

Ik vroeg me dus af waar het dan wél op stuk liep.
Alle reacties Link kopieren
Wat misschien helpt is het volgende:



Geef haar het gevoel dat het niet moet.

Knuffel gewoon en probeer het sexuele los te laten.

Vrouwen hebben nu eenmaal een motor nodig..duurt allemaal wat langer....



Ik zelf kan veel meer van de sex genieten als ik weet dat het niet moet.

Lekker knuffelen..in bad liggen ...............laat het daarbij......(vast dat zij dan langzaam komt)



En anders....tja soms heb je geen sexuele klik maar wel een liefdesband.......
Alle reacties Link kopieren
quote:tessa44- schreef op 29 maart 2016 @ 21:42:

aaah TO lees nog even terug, je eigen teksten, misschien snap je dan waarover er gevallen wordt.

Ik weet niet of het nog zin heeft om te reageren....doe het dan toch, misschien lees je nog mee.



Ik denk dat je het heel erg graag heel erg goed wilt doen, je doet je uiterste best, je opent zelfs een topic op een vrouwen forum!



Als ik het eng vind om je te vertellen wat ik lekker vind, dan gaat dat gedwongen echt niet lukken. Jij wilt iets van haar, wat er (nu) niet in zit. Wat ik lekker en niet lekker op seksueel vlak vind leerde ik ook gaande weg ontdekken, dat wist ik echt niet 1,2,3, ze heeft nog nooit een relatie gehad, hoe oud is ze eigenlijk? ze heeft pas twee maanden regelmatig seksueel contact met jou, een persoon die al erg veel ervaring heeft, in ieder geval veel ervaring als je het met haar vergelijkt. Ik zou ook gespannen zijn. Mijn advies is echt laat het los, en probeer de druk wat de verlagen en ga haar eens verwennen zonder dat die piemel of tong erin moet....laat haar gaan smachten naar je, dat bedoelde Blijfgewoonbianca. 2 uur zoenen op de bank klinkt dan veel, probeer even te snappen wat ze bedoeld.....en werkt het echt niet, dan zul je conclusies moeten gaan trekken....



Ze is boven de 20 net zoals ik. Ik ben zelf ouder als haar. Ik geef liever geen specifieke informatie aangezien er dan nog meer discrete informatie online komt over onze relatie.

Ik zal alles later op de avond nog een keer doorlezen en zal de komende tijd hierover na denken zonder iets te beslissen. Bedankt voor je doordachte reacties.



quote:Knuffelheks schreef op 29 maart 2016 @ 21:46:

Er vraagt iemand of je eerder tegen communicatie issues aanliep in vorige relaties, en daarop zeg jij nee.

Ik vroeg me dus af waar het dan wél op stuk liep.Beiden vanwege familieredenen.
Ik denk dat je met al je goede bedoelingen waarbij je het haar zo gemakkelijk mogelijk wilt maken het tegenovergestelde hebt bereikt.



Dus inderdaad zoals veel van mijn voorgangsters al zeiden: geef haar de ruimte en de tijd. Biedt haar de veiligheid, het vertrouwen die zij nodig heeft zonder er over te praten of door bepaalde acties aan te dikken. Laat haar het tempo bepalen.
quote:rsbwlne schreef op 29 maart 2016 @ 21:51:

[...]





Ze is boven de 20 net zoals ik. Ik ben zelf ouders als haar. Ik geef liever geen specifieke informatie aangezien er dan nog meer discrete informatie online komt over onze relatie.

Ik zal alles later op de avond nog een keer doorlezen en zal de komende tijd hierover na denken zonder iets te beslissen. Bedankt voor je doordachte reacties.

Je bent ouder, en je komt erg zelfverzekerd over, ik weet niet wat voor type zij is, ik denk dat je best veel indruk op haar maakt. Als iemand met het hoofd naar beneden gebogen zit, zoals je ergens omschreef, getuigd dat niet van heel veel zelfvertrouwen....pas op dat je niet over haar heen walst oké.... Ik denk dat je een fragiel meisje te pakken hebt, aan jou en natuurlijk aan haar of jullie echt bij elkaar passen, maar als ik zo het topic meelees, denk ik dat jullie nu niet bij elkaar passen, zij heeft wat tijd nog nodig om te groeien. Niet dat ik vind dat je het nu morgen 'uit' moet maken, je kunt ook geduld hebben, als zij echt een heel leuk meisje is, (want dat ben je nog als je begin twintig bent) dan kun je ook geduld hebben en haar laten laten groeien.
Alle reacties Link kopieren
quote:evaq schreef op 29 maart 2016 @ 20:58:

[...]

Tja. Het komt op mij over als het intake-gesprek voor een flinke ziekenhuisoperatie ...







TO, ik denk dat je met al je goede bedoelingen haar net onzekerder maakt: vergelijken met exen, 'weten hoe een relatie werkt', allerlei sfeertjes scheppen....
...oooh en nog een laatste ding, to en dan stop ik ook



Weet je hoe moeilijk het is om te vertellen wat je lekker vind op seksueel vlak, zeker als je nog weinig ervaring hebt. Ik ben nu halverwege de 40 en nog steeds is het lastig om precies te zeggen wat ik lekker vind......de ene keer dit en de andere keer dat, zus en zo. en voordat ik mijn man, durfde te zeggen dat ik beffen helemaal niet zo lekker vind....waren we al echt een tijdje bij elkaar. Ik wilde hem niet teleurstellen dus zei ik maar niets omdat hij zo zijn best deed.... Maar ik snap je wel, als ieder initiatief bij jou vandaan moet komen, is dat niet leuk, en het zou je ook nog eens onzeker kunnen maken, misschien voel je je wel afgewezen door haar...en maak je je zorgen omdat je denkt dat ze niet geniet. Ik snap dat je het bespreekbaar wilt maken, maar zij zal dat als erg lastig ervaren....misschien weet ze ook wel dat de seks niet zo goed is....misschien heeft ze geen idee hoe ze het anders moet doen.....lastig is het wel voor jullie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven