Vrouwelijk perspectief nodig: problemen i.v.m ons seksleven

29-03-2016 19:49 152 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kom erachter dat dit best wel een lap tekst is. Als je geen zin hebt om mijn opstel te lezen doe dit dan ook s.v.p. niet.



Als eerste zou ik willen verduidelijken dat ik een man ben en zojuist dit account heb aangemaakt. VIVA is natuurlijk hét vrouwenforum van het kleine aanbod dat Nederland heeft, dus vandaar dat ik de keuze maakte om hier om advies te vragen vanuit een vrouwelijk perspectief.



Mijn vriendin en ik zijn al ruim 5 maanden bij elkaar waarvan wij 2 maanden seksueel actief zijn. We kennen elkaar van onze HBO-opleiding en we hadden meteen een klik vanaf het moment dat we elkaar zagen. Al snel leerden we elkaar goed kennen en zo ontstond onze relatie. Ik ben heel gelukkig met onze relatie, helaas behalve op seksueel vlak. Ik twijfel over hoe ik dit zo kan zeggen dat het niet verkeerd overkomt, dus neem als je iets niet aan staat alsjeblieft met een korreltje zout.



Het voornaamste wat ik mis is initiatief vanuit haar kant. Ik merk dat ze wat meer verlegen is als het op seksueel gebied aankomt, dus ik verwacht ook niet meteen de gekste dingen, echter vormt het wel een probleem voor mij. Een relatie moet altijd vanuit twee kanten komen, maar ik heb nu het gevoel dat het, althans op seksueel gebied, alleen maar vanuit mij komt.

Daarnaast merk ik dat ze vaak gespannen is tijdens seks. Ik verwachtte eerlijk gezegd dat dit na de eerste paar keren, met wat geruststellende woorden, vanzelf zou overgaan, maar dat deed het helaas niet. Er lijkt totaal geen gewenning te zijn en ik voel me dan ook schuldig hiervoor naar haar toe.



Natuurlijk weet ik hoe een relatie werkt en heb ik dit dus ook al uitgebreid met haar gecommuniceerd. Meerdere gesprekken -zowel in seksuele als relaxte setting - gehad, waaruit ik niet veel wijzer ben geworden. Ze geeft aan dat ze niet gewend is aan initiatief tonen in de slaapkamer, volgens haar omdat ik haar eerste vriend ben. Toen ik vroeg wat er voor zorgde dat ze zich daar niet comfortabel mee voelde, zei ze dat ze dit niet wist en verwees ze eigenlijk weer terug naar dat ik haar eerste vriend ben. Ik vind het lastig om hier een oplossing voor te vinden. Ik kan haar niet dwingen tot initiatief. Initiatief gaat erom dat ze zelf die stap zet. Ik wil graag het gevoel hebben dat er ook seksuele aantrekkingskracht vanuit haar is en op dit moment is dat er helaas niet, althans zo voelt dat voor mij. Ze weerlegt dit niet en kijkt schuldig naar beneden, waarop ik beslis dat ik het gesprek beëindig.



Terug naar het 2e obstakel. Ik begrijp dat lieve woordjes het op dit moment echt niet meer gaan oplossen, dat dat even duidelijk mag zijn. Ik heb geprobeerd ervoor te zorgen dat ze haar aandacht dan ook niet afwendt. Elektronische apparaten uit, geen afspraken gepland voor haar nadat we elkaar zien, ect. Comfortabel, schone setting (zover als ik dat kan beoordelen) en bovenal een hoop geruststelling vooraf vanuit mij. Dat ze zich geen zorgen hoeft te maken over of een van ons klaarkomt, dat alles veilig zal gebeuren, dat zodra ze zich niet comfortabel voelt ze dit tegen mij moet zeggen - en als ik even in het seksuele mag treden - een ontspannen befbeurt van te voren na natuurlijk het opwindend voorspel.

Eerlijk waar, ik krijg het idee alsof ik een of ander monster ben in bed, terwijl ik er vrij zeker van ben dat ik dat wel had gemerkt aan een van mijn ex'en als dat zo was. Als ik hierover met haar praat dan wordt ik dus helemaal niet wijzer. Ze kan me niet vertellen waarom ze zich ongemakkelijk voelt en het gesprek is meteen zo dood als een pier. En dat terwijl we normaal heel spontaan met elkaar praten over de meeste variërende en soms rare onderwerpen.



Misschien heeft een van jullie persoonlijke soortgelijke ervaringen, en zou die met mij willen delen. Misschien iemand die me ergens op kan wijzen waar ik nog niet aan gedacht heb. Overigens ook i.v.m. de slechte communicatie omtrent seksueel gebied. Het is vrij moeilijk voor mij om dit vanuit haar kant te bekijken, aangezien ik een worst daar beneden heb hangen en ik dingen waarschijnlijk toch wel wat anders zie als vrouwen.



Ik weet niet hoe het hier zit met de community-spirit dus het spijt me dat ik dit moet vragen maar, graag alleen serieuze reacties.



Alvast bedankt.
anoniem_282337 wijzigde dit bericht op 29-03-2016 19:53
Reden: Interpunctie
% gewijzigd
hai TO, ik weet niet of je nog op mijn verhaal zit te wachten nu je aangeeft het hier bij te willen laten. maar ik hoop dat je de moeite neemt om de reacties te blijven lezen. mensen reageren hier niet om je af te zeiken, maar om je verder te helpen. dus voel je niet te snel aangevallen.



geef je vriendin de ruimte. het is lastig om iniatief te tonen als je weet dat iemand in gedachten al tien stappen verder is. iedere vinger die je dan uitsteekt wordt dan geinterpreteerd als iets waar je misschien nog helemaal niet naartoe wilt. als je begrijpt was ik bedoel..
Alle reacties Link kopieren
quote:pitaaya schreef op 29 maart 2016 @ 22:33:

hai TO, ik weet niet of je nog op mijn verhaal zit te wachten nu je aangeeft het hier bij te willen laten. maar ik hoop dat je de moeite neemt om de reacties te blijven lezen. mensen reageren hier niet om je af te zeiken, maar om je verder te helpen. dus voel je niet te snel aangevallen.



ik begrijp je vriendin wel, toen ik haar leeftijd was heb denk ik dat hetzelfde was. het is ontzettend lastig om aan te geven wat je lekker vind in bed, zelfs nu vind ik dat nog lastig. maar als je nog niet zo veel ervaring hebt is dat helemaal moeilijk. dat zij eerder sex heeft gehad zegt daar niet zo veel in, pas binnen een relatie leer je langzaam dat je over dit soort dingen moet praten. kortstondige of zelfs eenmalige dingen leren je dat niet. aan de andere kant vond ik het ook juist lastiger om dit binnen een relatie aan te geven, juist als ik iemand heel leuk vond. want dan staat er veel meer op het spel en ik was bang om dat te verliezen.



ook ik durfde niet veel te zeggen van wat ik prettig vond of niet. en zoals anderen hier al zeiden, ook ik heb in mijn verleden iets naars meegemaakt op dit gebied. ik weet niet of dit de oorzaak hiervan is, maar ik wil het toch maar even aangeven. mijn verleden is niet iets wat ik makkelijk deelde, omdat niet iedereen dit altijd goed begreep. en het is makkelijker soms om te doen alsof het niet gebeurd is dan om avondenlang dit door te moeten spreken met een super begripvolle partner.



geef je vriendin de ruimte. het is lastig om iniatief te tonen als je weet dat iemand in gedachten al tien stappen verder is. iedere vinger die je dan uitsteekt wordt dan geinterpreteerd als iets waar je misschien nog helemaal niet naartoe wilt. als je begrijpt was ik bedoel..



mocht je vragen hebben, PB mag altijd.



Ik kan mezelf moeilijk in jouw omschreven perspectief zetten aangezien ik totaal niet dat gevoel heb. Dat is waarschijnlijk ook waarom ik veel van de reacties die waren gegeven niet volledig begreep of dat ik deze verkeerd opvat. Misschien komt mijn slechte bewoording gedeeltelijk omdat ik van origine niet Nederlands ben. Hoe dan ook, zo'n uitgebreide beschrijving van jouw eigen ervaring helpt zeker bij het geven van meer inzicht daarin.

Ik heb voorheen ook nooit deze ervaring gehad, omdat beide ex'en heel open waren hierin. Dat zeg ik niet om een waardeoordeel te vellen a.d.h.v. een of andere vergelijking tussen partners, maar meer om aan te geven dat dit de eerste keer is voor mij dat ik met zo iemand een relatie heb. Dat geeft denk ik ook wat meer inzicht voor mij dat het voor haar ook heel moeilijk moet zijn, maar dan omgekeerd bekeken, zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
karloff
Vervelend werk en gekke kleren en likdoorns en inkomensbelasting
Alle reacties Link kopieren
Seks is niet al teveel praten en wel doen. Genieten van het moment hoe het moment ook loopt. Lukt dat niet dan moet jij je afvragen waarom het jou niet lukt om van haar te genieten. Je legt zoals ik je lees nu alles bij haar neer en praat met een hoog taalniveau de momenten stuk. Je hebt of andere verwachtingen of een duidelijk beeld van wat jij wilt als je seks hebt en jij kan je blijkbaar niet aanpassen aan wat jouw sekspartner wel wil/kan. Wat mij betreft dus een kwestie van intomen van jezelf en langzaam aan naar elkaar toegroeien of (zoals je al hebt gedaan) het oordeel vellen: Het bevalt me niet.



Lastige weg terug naar: leuk, genieten van momenten en het nemen zoals het komt.

Want daaruit kan seks hebben ook bestaan ook al past het niet bij beelden die je had.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
ok
Vervelend werk en gekke kleren en likdoorns en inkomensbelasting
Alle reacties Link kopieren
quote:ikbensnuffelbeertje schreef op 30 maart 2016 @ 00:13:

[...]





Nou is dominant weer verkeerd??? En praten ook??



Ik vraag me af hoe de reactie hier zouden zijn geweest als TO een vrouw was.Ik denk niet dat het perse te maken heeft met een man/vrouw verschil. Wellicht wel met een niet gelijkwaardige relatie en die zijn er nou eenmaal ongeacht de sekse die de overheersende rol in die relatie heeft. Ik vermoed dus dat dit in het geval van TO en zijn vriendin ook zo is.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:ikbensnuffelbeertje schreef op 30 maart 2016 @ 00:13:

[...]





Nou is dominant weer verkeerd??? En praten ook??



Ik vraag me af hoe de reactie hier zouden zijn geweest als TO een vrouw was.



Volgens mij snap jij het ook niet helemaal.

Geeft niet hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:Knuffelheks schreef op 30 maart 2016 @ 00:23:

[...]





Volgens mij snap jij het ook niet helemaal.

Geeft niet hoor.Ik vind jou ook lief.
Vervelend werk en gekke kleren en likdoorns en inkomensbelasting
Alle reacties Link kopieren
Man man man... Wat loop jij te drammen. Na twee hele maanden neemt ze nog geen initiatief. En dat terwijl jij zorgvuldig alle spontaniteit en ruimte voor haar gevoel hebt onmogelijk gemaakt met je gesprekken en dominante (niet op de goede manier) gedrag.

Hoe groot is jouw invoelend vermogen?

Verwacht je serieus initiatief van haar terwijl ze weet dat het evaluatie formulier al klaar ligt op je nachtkastje? Als je je relatie wil redden moet je dit echt loslaten. Gun haar de tijd en de ruimte om zichzelf en haar sexualiteit met jou te ontwikkelen. Oh en kijken eens wat meer naar je eigen gedrag en de invloed daarvan op anderen want je hebt volgens mij geen idee van hoe je overkomt.
Trahit sua quemque voluptas
Ik vind het wel grappig dat zowel het vrouwelijk als het mannelijk perspectief in dit topic hetzelfde is.

Iedereen behalve TO ziet het probleem wel
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook dat het goed is om ermee te stoppen.



Ik heb namelijk sterk de indruk dat je vooral je zin wilt hebben en dat gaat niet werken in deze (seksuele) relatie. Dat meisje zal vooral meer geremd raken van het gedram.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Dan zal ik wel de uitzondering op de regel zijn. TO, ik lees dat je er alles aan doet en er heel druk mee bezig bent. Het is alleen jammer dat je moeite voor niks is/lijkt. Ze durft niet en ze durft er ook niet over te praten.

Jammer. Voor jou en voor haar. Ik vind het juist wel tof dat je alle mogelijkheden geschapen hebt en bezig bent met haar blokkades, ik zie daar niks negatiefs en dominants in.



Stop maar met praten, dat gaat niet helpen. Heb je al eens geprobeerd om haar gewoon een poosje niet aan te raken? Laat elk initiatief liggen, begin niet met aanraken, zoenen, seksen.

Misschien komt ze uit zichzelf. Misschien vraagt ze wat er is. Misschien doet ze helemaal niks en dan weet je eigenlijk ook genoeg.

Succes.
...
Alle reacties Link kopieren
ik ben serieus oprecht verbaasd door jouw kijk op de zaak Rooss.

niet vervelend bedoeld hoor, ik had alleen niet gedacht dat je het zo zou bekijken. Geinig.
Trahit sua quemque voluptas
Alle reacties Link kopieren
Wat verbaast je dan vooral, Vince?



Ik heb geprobeerd oordeelloos naar de postings van TO te kijken zonder de meegenomen meningen van de schrijfsters daarvoor. Ik zie vooral onhandigheid en goede bedoelingen.

Geen dominant drukopvoerend mannetje dat alles in het werk stelt om zijn vriendin zo ver te krijgen.
...
Alle reacties Link kopieren
Sommige mensen doen met de juiste bedoelingen de verkeerde dingen of halen met goede bedoelingen toch niet het resultaat wat zij voor ogen hebben. Ook wanneer hij het meisje meer ruimte geeft ipv kaarsjes, befpartijen en gesprekken dan is er nog geen garantie dat zij bij draait. Zij kan niet aan zijn wensen op het gebied van seks voldoen op dit moment en blijkbaar kan zij ook niet open communiceren. Indien je een vriendin wilt die over veel durft te praten en die veel durft te doen dan moet je deze niet hebben. Je kunt de ander niet veranderen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Aan zijn goede bedoelingen twijfel ik niet.

Ik krijg alleen het gevoel dat hij te graag en te snel wil en te weinig aanvoelt hoe het voor vriendin is.

Misschien zie ik het verkeerd, maar ik heb het idee dat zijn vriendin nu verplicht gepland spontaan initiatief moet tonen.

Met de wetenschap dat er daarna een gesprek gaat volgen om eea te evalueren en haar blokkades weer eens door te nemen.

Ik kan me voorstellen dat het voor TO vriendin voelt als enorme druk om opgelegd spontaan te doen omdat het anders wel eens einde van haar relatie kan zijn.

Het dominante wat mij opviel was vooral in zijn taalgebruik en woordkeus.

Misschien ongelukkige keus of verkeerde interpretatie van mij, maar als het wel zijn houding weer geeft zie ik dat weer als extra druk die zijn vriendin kan ervaren.
Trahit sua quemque voluptas
Alle reacties Link kopieren
En dat is nu juist wat ik hier wel lees, dat aan zijn goede bedoelingen wordt getwijfeld. Dat wilde ik even nuanceren.



Misschien pakt hij het onhandig aan, geen idee.

Ik zou ook een beetje hopeloos worden van iemand die niet kan of wil praten over cruciale zaken maar wel aan alle kanten laat merken dat iets niet lekker loopt.

Vandaar ook het advies om even een totaal passieve houding aan te nemen. Misschien kruipt madame een beetje uit haar schulp. Het zal tijd worden.
...
Alle reacties Link kopieren
quote:Rooss4.0 schreef op 30 maart 2016 @ 10:22:

En dat is nu juist wat ik hier wel lees, dat aan zijn goede bedoelingen wordt getwijfeld. Dat wilde ik even nuanceren.



Misschien pakt hij het onhandig aan, geen idee.

Ik zou ook een beetje hopeloos worden van iemand die niet kan of wil praten over cruciale zaken maar wel aan alle kanten laat merken dat iets niet lekker loopt.

Vandaar ook het advies om even een totaal passieve houding aan te nemen. Misschien kruipt madame een beetje uit haar schulp. Het zal tijd worden.Ik twijfel ook niet aan zijn goede bedoelingen, maar het is duidelijk dat hij met al zijn goede bedoelingen volledig over haar heen walst, en het omgekeerde effect krijgt van wat hij beoogt. Ik vrees zelfs dat hij door al zijn gepush zijn vriendin al volledig het idee heeft gegeven dat er iets mis is met haar, en haar dwingt een standpunt in te nemen over haar eigen wensen, zonder dat zij eigenlijk de tijd heeft gekregen om daar eerst rustig zelf achter te komen.
Alle reacties Link kopieren
ben het ook volledig eens met je advies.

back off. geef haar lucht en ruimte.

zoiets.
Trahit sua quemque voluptas
Alle reacties Link kopieren
Vind jij dat duidelijk? Ik niet. Ik heb namelijk niet bij die gesprekken gezeten. Wie weet wat er in haar hoofd omgaat. Misschien wel "man hou je kop en neuk me".



Daarom kan praten ook zo verhelderend zijn. Van haar kant dan hè.
...
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat iemand die moeilijk kan praten over seks en ook timide is in bed, met ruimte denkt: hèhè, eindelijk, hij snapt het. Ik hoef niet. En dat er dan vervolgens helemaal niks gebeurt. Maar da's misschien mijn eigen projectie.



Hoe dan ook, dit is volgens mij geen match.
Alle reacties Link kopieren
*hej Mok, zwaai*
Trahit sua quemque voluptas
Alle reacties Link kopieren
Kan heel goed Mok. En als dat gebeurt, als zij alleen maar opgelucht is met die man van haar nek dan zijn ze idd geen match.

Het kan ook prima zo zijn dat zij er geen moer van snapt en om zijn aandacht gaat jengelen. Of zelf eens het gesprek aangaat. Lijkt me verhelderend.
...
Alle reacties Link kopieren
*zwaait terug naar Vince*



Kan hoor Roos, dat ze ineens denkt 'goh, laat ik die oester eens open gooien'. Maar ik acht die kans klein.



TO, lees je nog mee?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ten eerste heel goed dat je op deze manier probeert advies te krijgen. Dit zouden niet zoveel mannen doen (de mijne in ieder geval zeker niet).

Als ik uit ervaring spreek kan ik zeggen dat het bij mij ook wel een tijdje slechter ging met mijn sexuele relatie. Maar dit kwam doordat de relatie op zich ook minder ging. Hij was afstandelijk, praatte niet veel e.d. Dus kortom vond ik de relatie toen ook niet zo denderend. Ik had toen moeite om in bed alles te geven, zeg maar.

Het gaat dan ook om bepaalde dingen zoals interesse in elkaar tonen en niet alleen op sexueel gebied.



Ik weet niet of dit bij jullie het geval is. Maar je zou je kunnen afvragen of het zo is en eventueel een gesprek hebben met haar over jullie relatie. Begin dan niet over sex. Geef haar aandacht, toon interesse. Voor mijn gevoel komt de goede sex dan ook wel.

En wat betreft initiatief tonen daar zou ik met niet zo druk om maken. Laat dat gewoon even los. Jullie zijn nog maar zo kort samen. Zorg voor een goede sfeer, dan komt het allemaal wel, geef het de tijd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven