Waarom valt slimme vrouw op foute mannen?

13-02-2012 14:00 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Carrie uit ‘Sex and the City’ had jarenlang een relatie met Mr. Big die weigerde zich te binden en haar voortdurend kwetste. Hilary Clinton bleef bij haar man nadat ze publiekelijk werd vernedered toen zijn affaire bekend raakte. Het zijn beide intelligente vrouwen, maar waarom kozen en bleven ze bij duidelijk de verkeerde man?







Mannen willen controleren

Psycholoog Steve Stewart Williams onderzocht ‘Waarom beledigen mannen hun intieme partners?’. Hij concludeerde dat het wat intelligente vrouwen betreft, mannelijk gedrag geprogrammeerd is om gemeen te zijn. “Mannen willen vrouwen met een lagere status omdat ze dan het gevoel hebben dat ze deze vrouw kunnen controleren. Mannen voelen zich bedreigd door dit soort partners, omdat ze aantrekkelijker en succesvoller dan zijzelf zijn. Via verbale of lichamelijke agressie of ontrouw wil deze man zijn vrouw controleren.”



Liever secretaresse

Een Amerikaanse studie wijst uit dat succesvolle mannen liever met hun secretaresses trouwden dan met hun collega’s. Psychologe Stephanie Brown: “Dit onderzoek levert het bewijs dat ambitieuze vrouwen in het nadeel zijn op de vrijgezellenmarkt omdat mannen minder succesvolle partners verkiezen.” Nog een andere studie toonde aan dat 40% van de hogeropgeleide vrouwen geboren in 1970 op hun 40e een grote kans zullen hebben nog steeds single te zijn.



Vicieuze cirkel

Waarom blijft een vrouw dit pikken? Als een succesvolle vrouw vernederd wordt, krijgt ze een laag zelfbeeld. Hierdoor gaat ze geloven dat ze niet beter kan krijgen en blijft ze bij die man. Het is een klassieke, maar subtiele vicieuze cirkel. Maar het is verrassend dat het juist zo vaak gebeurt bij slimme vrouwen. Die denken dat ze pas bemind kunnen worden als ze perfect zijn. Als een man haar verlaat, denkt ze dat dit aan haar ligt. Omdat ze in haar carrière gewoon is te slagen, zal ze dat ook in haar relatie willen doen. Daarom blijft ze bij die man, om koste wat het kost een succesvolle relatie te hebben. Als het dan tegen valt, zullen ze gewoon harder hun best doen.



Er wordt echter niet veel gepraat over dit onderwerp. Succesvolle vrouwen die maar niet de ware kunnen vinden, schamen zich.



Verslaafd

Dit maakt dat vrouwen een makkelijk prooi voor zijn voor de verkeerde mannen, zegt psycholoog Andy Clark. “Dit soort mannen zijn charmant en verdoezelen hun slechte eigenschappen door flirtgedrag. Vrouwen trappen daar in. Tegen de tijd dat ze zijn ware aard ontdekt, is ze al ‘verslaafd’. Slimme vrouwen zijn dus ontzettend naïef als het op emoties aankomt, ze kunnen te snel misleid worden door mannen die charmant zijn aan de oppervlakte, maar die hen eigenlijk niet goed behandelen.”



Hoe raak je als vrouw uit deze ellende?

Zelfbewust zijn is een belangrijke sleutel tot gelukkig zijn voor deze vrouwen. Besef dat je droomman die je steeds duidelijk maakt dat je te dik bent, niet echt de ware voor jou is. Is de relatie voorbij, blijf dan steeds denken aan zijn slechte kwaliteiten. Dit zal het je makkelijker maken om uit de put te komen.



=========================



Voor alle vrouwen die hiermee overhoop liggen.

Meisjes, dit is speciaal voor happy valentijn.
Alle reacties Link kopieren
Meisjes....
Alle reacties Link kopieren
Moet je hier nu echt 2 topics voor openen? Je had toch verder kunnen gaan op je andere topic?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook zeker dat er mannen zijn die liever boven hun partner staan. Het cliche dat een man zich bedreigd voelt als zijn vrouw meer verdient komt gelijk bij me op.



Ik denk dat een zelfverzekerde evenwichtige vent dat gevoel helemaal niet nodig heeft (boven zijn partner staan).
Willem is wel erg gefascineerd door foute mannen zeg.
Alle reacties Link kopieren
Willem ben je zelf soms een foute man?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk eerder dat hij er één zou willen zijn...
Alle reacties Link kopieren
Willem probeert te bewijzen voor zichzelf dat het niet aan hem ligt dat hij niet veel animo heeft, maar aan de dysfunctionele voorkeur van vrouwn???
Alle reacties Link kopieren
Willem zou het willen zijn denk ik eerder
Alle reacties Link kopieren
*liked de post van KookwekkerT*
Alle reacties Link kopieren
quote:Tia.Dalma schreef op 13 februari 2012 @ 14:13:

*liked de post van KookwekkerT**Liked de post van Tia Dalma*
Alle reacties Link kopieren
Meisjes, meisjes, toch. Wat doen jullie weer scherp.
Alle reacties Link kopieren
Vertel nou eens wat je zelf van dat artikel vindt dan Willem.
Alle reacties Link kopieren
quote:willem22 schreef op 13 februari 2012 @ 14:14:

Meisjes, meisjes, toch. Wat doen jullie weer scherp.Jongetje jongetje, wij zijn scherp en you stand corrected.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tia.Dalma schreef op 13 februari 2012 @ 14:12:

Willem zou het willen zijn denk ik eerder *liked you post , thumbs up*
Alle reacties Link kopieren
quote:willem22 schreef op 13 februari 2012 @ 14:14:

Meisjes, meisjes, toch. Wat doen jullie weer scherp.nice trousers and great bum primated!
quote:kookwekkert schreef op 13 februari 2012 @ 14:12:

Willem probeert te bewijzen voor zichzelf dat het niet aan hem ligt dat hij niet veel animo heeft, maar aan de dysfunctionele voorkeur van vrouwn???
Alle reacties Link kopieren
Wat een negatieve reacties.



Ik vind het een mooi stukje Willem, en ik denk ook dat het precies zo in elkaar zit.

Ik heb dat mensen vaak proberen uit te leggen... die dan niet begrijpen waarom mensen toch bij elkaar blijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik voel me nooit aangesproken door (quasi-)onderzoeken.

Zijn er vrouwen die zich wel ooit tot de onderzoeksdoelgroep rekenen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven