Geld & Recht alle pijlers

Raisin ervaringen

18-05-2024 14:06 48 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben voornemens een rekening bij Raisin te openen. Blijkbaar vind ik het erg spannend want iets houdt me tegen. Alles digitaal, geen beschikking over je geld. Ik vind het nogal wat dus daarom op zoek naar ervaringen. Het is toch heel anders dan een bank waar je naar binnen kunt lopen en alles op kantoor kunt regelen.

Wie heeft er ervaring met Raisin en kan mij geruststellen ;)
Alle reacties Link kopieren Quote
Waarom zou je je spaargeld verplaatsen? Hogere rente?
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren Quote
https://nl.trustpilot.com/review/raisin.nl?sort=recency
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb moeite met de platformmaatschappij. Daarom heb ik ervoor gekozen om het niet te doen.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel goede ervaringen mee.

Ik spaar hier nu bijna een jaar denk ik. Heb 2 verschillende spaarrekeningen en een deposito.

Er was ook al eens twee topics met veel info over oa Raisin:
geld-recht/sparen-welke-bank/list_messages/499923
en
geld-recht/waar-sparen-jullie-cq-waar-h ... #p35106600
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren Quote
ninanoname schreef:
18-05-2024 14:13
Waarom zou je je spaargeld verplaatsen? Hogere rente?
Hogere rente inderdaad.
Alle reacties Link kopieren Quote
ninanoname schreef:
18-05-2024 14:15
Ik heb moeite met de platformmaatschappij. Daarom heb ik ervoor gekozen om het niet te doen.
Snap ik. Ik ben er ook geen voorstander van, maar gezien de hoeveelheid vind ik het zonde om niks mee te doen. Zeker omdat ik het geld nu niet nodig heb.
Alle reacties Link kopieren Quote
[...]
poesmetlaarzen wijzigde dit bericht op 18-05-2024 14:25
98.23% gewijzigd
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gevonden. Dank je.
Alle reacties Link kopieren Quote
PoesmetLaarzen schreef:
18-05-2024 14:20
Heel goede ervaringen mee.

Ik spaar hier nu bijna een jaar denk ik. Heb 2 verschillende spaarrekeningen en een deposito.

Er was ook al eens twee topics met veel info over oa Raisin:
geld-recht/sparen-welke-bank/list_messages/499923
en
geld-recht/waar-sparen-jullie-cq-waar-h ... #p35106600
Is het overzichtelijk?
Gaat het overschrijven net zo makkelijker als bijvoorbeeld bij de Rabobank?

Dank je wel voor de links. Hier deed de zoekoptie het niet.
butterfly_fly wijzigde dit bericht op 18-05-2024 14:27
Reden: Aanvulling.
5.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
PoesmetLaarzen schreef:
18-05-2024 14:23
Mocht je besluiten naar Raisin te gaan zou ik je iig aanraden om dat via een bekende te doen (en als je die niet hebt bied ik me ook aan :biggrin: )

Dan krijg je beide tot €100 bonus (is afhankelijk van hoeveel je spaart. Bij €1000 is het een tientje, bij €10.000 of meer €100. MOet er dan wel eerst een half jaar op staan)
Die ga ik even onthouden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Butterfly_fly schreef:
18-05-2024 14:26
Is het overzichtelijk?
Gaat het overschrijven net zo makkelijker als bijvoorbeeld bij de Rabobank?

Dank je wel voor de links. Hier deed de zoekoptie het niet.

Ja ik vind de app heel overzichtelijk (en op de laptop nog makkelijker)
Heen en weer boeken gaat eenvoudig. Zit wel een dag verwerking in.
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pas maar op, dat aanbod van die €100 deed ik in een vorig topic en daar kreeg ik een waarschuwing voor. Kennelijk mag je hier wel zegeltjes doorgeven maar elkaar niet aan €100 helpen? 🤷‍♀️

Gebruik al een paar jaar raisin. Makkelijk om deposito’s te openen en makkelijk om te sparen.
Enige nadeel: wanneer je geld wil opnemen moet je eerst van je spaarrekening naar je raisin rekening boeken en daarna pas naar je betaalrekening. Dus kan een paar dagen duren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh ja openen vond ik ook een beetje gedoe met videobellen met je paspoort. Maar als je eenmaal je raisin rekening hebt is alles makkelijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Superblij mee. 1x per 3 maanden krijg je de rente gestort. Ik heb 2 rekeningen bij Zweedse banken en 1 deposito.

Ik heb nog maar een klein bedrag bij de ING staan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb je een privébericht gestuurd butterfly :)
Alle reacties Link kopieren Quote
ninanoname schreef:
18-05-2024 14:15
Ik heb moeite met de platformmaatschappij. Daarom heb ik ervoor gekozen om het niet te doen.
Verklaar je nader?
Alle reacties Link kopieren Quote
Lady_Day schreef:
18-05-2024 17:04
Superblij mee. 1x per 3 maanden krijg je de rente gestort. Ik heb 2 rekeningen bij Zweedse banken en 1 deposito.

Ik heb nog maar een klein bedrag bij de ING staan.
Dat is ook afhankelijk van welke bank je kiest, wij zitten bij een spaanse bank via Raisin en krijgen de rente jaarlijks.
Alle reacties Link kopieren Quote
Miura schreef:
18-05-2024 16:45
Oh ja openen vond ik ook een beetje gedoe met videobellen met je paspoort. Maar als je eenmaal je raisin rekening hebt is alles makkelijk.
Hoe bedoel je gedoe? Is het lastig om te doen? Als ik het goed begrepen hebben dan gaat dat gesprek in het Engels. Klopt dat?
Alle reacties Link kopieren Quote
Gesprek is in het Engels ja. Het duurt maar 5 min maar ik vond het inderdaad ook ongemakkelijk en gedoe, haha.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ook ik heb moeite met sparen via Raisin.

Ik vind het super eng, want ben bang dat er nep website van zijn, en dat ik al mijn zuur verdiende centen overmaak aan criminelen.
Ik bloei op van een kop koffie!
Alle reacties Link kopieren Quote
Honingbij_ schreef:
18-05-2024 19:12
Dat is ook afhankelijk van welke bank je kiest, wij zitten bij een spaanse bank via Raisin en krijgen de rente jaarlijks.
Aaah, okay. Wist ik niet. Dank.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee het is niet echt ingewikkeld. Je moet gewoon videobellen met een onbekende en dan laten zien dat je op je paspoort lijkt.
Maar goed ik ben zo iemand die iedere keer bij de douane denkt ‘ben ik per ongeluk drugs aan het smokkelen?’ En bij agenten op straat ‘word ik momenteel gezocht voor diefstal?’ Dus ik denk dan ook: is dit wel echt mijn paspoort of komen ze er nu achter dat ik een oplichter ben?

Ik ben overigens een zeer keurige mevrouw.
Alle reacties Link kopieren Quote
RodeTulip schreef:
18-05-2024 19:29
Ook ik heb moeite met sparen via Raisin.

Ik vind het super eng, want ben bang dat er nep website van zijn, en dat ik al mijn zuur verdiende centen overmaak aan criminelen.
Dat is ook eng. Heb je inmiddels wel een rekening geopend?
Alle reacties Link kopieren Quote
Miura schreef:
19-05-2024 13:51
Nee het is niet echt ingewikkeld. Je moet gewoon videobellen met een onbekende en dan laten zien dat je op je paspoort lijkt.
Maar goed ik ben zo iemand die iedere keer bij de douane denkt ‘ben ik per ongeluk drugs aan het smokkelen?’ En bij agenten op straat ‘word ik momenteel gezocht voor diefstal?’ Dus ik denk dan ook: is dit wel echt mijn paspoort of komen ze er nu achter dat ik een oplichter ben?

Ik ben overigens een zeer keurige mevrouw.
Dat klinkt inderdaad niet moeilijk. Gelukkig.

Wat je beschrijft qua onzekerheid/angst, daar kan ik ook wat van. :-D

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven