wanhopig..

30-01-2016 22:58 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo



ik ben een man van 57 en al vele jaren getrouwd. Ik denk dat ik voor mn leeftijd er nog redelijk uitzie (goed op gewicht en zo). Mijn vrouw is totaal niet geïnteresseerd in welke vorm van lichamelijk contact dan ook. Gevraagd naar seksuele fantasieën en/ of voorkeuren: maar nee geen enkel respons... Wat doe ik fout ?
geniet !. Morgen kan het anders zijn !
Alle reacties Link kopieren
Hoe moeten wij nou weten of en wat jij fout doet.





http://www.sexuologen.com ... is-er-mis-met-je-relatie/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Dat jullie al vele jaren getrouwd zijn?
Alle reacties Link kopieren
http://www.sexuologen.com/seksuologenadvies/vrouw/



En dan laat je dit aan je vrouw zien.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
.....en dit komt nu ineens uit de lucht vallen,na al die jaren huwelijk?
Heb je al eens geprobeerd om er een goed en open gesprek met haar over te hebben? Wat geeft ze dan aan? Is dit geleidelijk aan zo gekomen of was het plotseling gewoon klaar met de seks? Is er verder wel intimiteit tussen jullie? Dus knuffelen, kussen, zoenen enzo..
Alle reacties Link kopieren
Heb je buitenom het vragen naar seksuele voorkeuren, een gesprek met haar hierover aangeknoopt? zo ja wat geeft ze dan als reden?
Alle reacties Link kopieren
Waarom post je dit hier en niet op en psychologisch georiënteerd forum?
Alle reacties Link kopieren
Is ze al een poos in de overgang? Misschien is dat de oorzaak..
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof niet dat ik heel erg gecharmeerd zou zijn van mijn wederhelft als jij boven een prak boerenkool ineens naar mijn seksuele fantasieen zou vragen

Zeker niet als de intimiteit toch al nihil is
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Misschien eens aan je vrouw vragen wat er mankeert (aan jou)?
Wat je omschrijft is nogal beknopt..

Wat jij zoekt is wel duidelijk, maar weet zij dat ook?

Hebben jullie al serieuze gesprekken gehad over dit onderwerp? en hoe was haar reactie?

Of ben je voorzichtig bij haar aan t peilen?

Zij kan niet ruiken wat jij wil, dus misschien zul je duidelijker naar haar moeten zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Summerdance schreef op 30 januari 2016 @ 23:12:

Ik geloof niet dat ik heel erg gecharmeerd zou zijn van mijn wederhelft als jij boven een prak boerenkool ineens naar mijn seksuele fantasieen zou vragen

Zeker niet als de intimiteit toch al nihil is



Inderdaad.

Je zou eens kunnen beginnen met haar vertellen dat je haar mist; hoe ze voelt, hoe ze ruikt, hoe ze proeft, hoe ze vrijt met je. Dat je het mist om te kunnen tonen dat je van haar houdt en haar aantrekkelijk vindt.

Dat lijkt me een veel betere start voor een open gesprek dan te vragen waarom ze geen zin heeft en of ze dan misschien liever een heel basketball team in de slaapkamer wil.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:lucianne schreef op 30 januari 2016 @ 23:15:



Zij kan niet ruiken wat jij wil, dus misschien zul je duidelijker naar haar moeten zijn.



Na een aantal jaar huwelijk weet je echt wel wanneer je vent zin heeft, hoor.

Sterker,.... dat weet je best snel.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Is dit altijd al zo geweest of iets van de laatste tijd?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 30 januari 2016 @ 23:18:

[...]





Na een aantal jaar huwelijk weet je echt wel wanneer je vent zin heeft, hoor.

Sterker,.... dat weet je best snel.



Misschien heeft zij een seintje nodig om uit de sleur te komen...

Na een paar jaar kan er ook berusting komen, en zijn sommige zo ingekakt, dat zelfs dat niet meer vanzelfsprekend is.

Sommige hebben een por nodig, om te weten wat de bedoeling is.
Alle reacties Link kopieren
En die voorkeuren enz., dat is toch iets om aan het begin van je relatie te vragen?
Alle reacties Link kopieren
Of ben je hier aan het vissen?
Alle reacties Link kopieren
Wat mis is met jou, is dat je slecht communiceert.
Waarom ga je er vanuit dat je iets fout doet, TO?
Alle reacties Link kopieren
Al bijna twee uur reageer je niet, en grote kans dat dit thuis ook het geval is. Dus ik zou het in de communicatie gaan zoeken en niet in ontbrekende geiligheid. Eerst de intimiteit herstellen en daarna komt - misschien - de seks. Omgekeerde volgorde werkt niet bij de meeste vrouwen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:lila01 schreef op 30 januari 2016 @ 23:24:

Of ben je hier aan het vissen? Wat een flauwekul.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Het is geen kwestie van wie wat fout doet.

Ze kan zelf gewoon 0 behoefte hebben en dat hangt niet van jouw looks en gewicht af.



Goed idee om je tot een vrouwenforum te wenden, omdat het misschien wel meer inzicht in vrouwen iha geeft, en ook om je te verdiepen in de vrouwelijke seksualiteit zodat je misschien samen erachter kunt komen wat er nou werkelijk aan de hand is (denk ook aan invloeden als overgang enzo).



Ik heb jaren terug een topic geopend over dit onderwerp en vorige week al voor iemand naar boven gehaald, het heet "Slapende lust, liefde enz", daar lees je dat je iig niet de enige bent hiermee en kun je misschien tips uit halen om dat gesprek aan te gaan.



Zoals hierboven al opgemerkt wordt kan de insteek veranderen een verschil maken.

Nu ga je uit van je eigenbelang (wat jij graag wil en tekort komt bij haar, dat zij niet voldoet en hoe dat te veranderen voor jou) en dat gaat meestal niet helpen.

Zij hoort niet te gaan seksen uit verplicht voelen naar jou, dat is geen motivatie om er plezier in te hebben en te houden.

Enige wat misschien wellicht wel helpt is een beginnetje als hierboven gezegd wordt en erachter zien te komen wat zij nodig heeft om hier weer zin in te krijgen.



Soms is het alleen een drempel (en die wordt steeds groter naarmate de duur dat jullie geen intimiteit meer gehad hebben), soms zijn er andere dingen aan de hand, die wel en niet met jou te maken kunnen hebben.

Soms is het bijv een kwestie van dat zij zich ergens alleen in voelt staan, huishouden bijv, is ze alleen maar aan het zorgen en voelt ze zich niet meer gewaardeerd oid.

Of voelt zich niet meer begeerd, en dat kan ook in haarzelf liggen, maar ook omdat jullie elkaar helemaal vanzelfsprekend zijn gaan nemen en elkaar niet echt meer zien staan, laat staan hardop waarderen en de focus is gaan liggen op wat jullie missen (bij elkaar of in jezelf aan voldoening en aandacht/ verbondenheid).



Misschien voelt zij zich nu ze ouder is of misschien dikker geworden of wat dan ook niet meer aantrekkelijk, maar uit jouw beknopte OP kunnen wij niks halen.



Bekijk dat topic eens als je wilt, daar schreven veel mannen mee die in zo'nzelfde situatie zaten en hoe zij dat aangepakt hebben (en met welk resultaat).

Het ligt vaak niet dat ze jou niet meer aantrekkelijk vindt, maar wel in de manier van elkaar "veroveren" (of dat helemaal niet meer doen en verwachten dat dat spontaan vanzelf moet gaan) en soms in heel andere dingen die dwarszitten.

En degene die geen behoefte heeft vindt het vaak wel best zo. Of het probleem van jou en niet van haar.

Dat is niet helemaal eerlijk en zeker niet in een monogame relatie.



Is diezelfde seks die jij fijn vindt ook voor haar opwindend en bevredigend (geweest)?

Want als dat niet zo is, is er ook weinig reden voor haar om daarnaar te verlangen.

Het is belangrijk dat als jullie echt een open en eerlijk gesprek hierover gaan voeren, dat jij ook bereid bent om te horen wat zíj misschien mist bij jou in dat opzicht, wat zíj nodig heeft, opwindend vindt.

Dat kan alleen als jij niet gekwetst reageert als zij ook eerlijk en open antwoordt, dus dat moet je dan wel garanderen, dat je het echt wilt weten, omdat je graag wil dat zij ook (weer) geniet.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad...komt toch niet uit de lucht vallen...
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Oké, dus jij denkt dat je er nog goed uitziet, hoe denkt jouw vrouw daar over❕❓



Wat verwacht je er zelfs nog van eigenlijk, ik neem aan dat je vrouw der voortplantingsdrang wat is afgeblust inmiddels en dat ze wel een beetje klaar is met oefenen.



Neem haar eens lekker mee uit eten, een avondje dansen en trakteer haar op pure gezelligheid waarbij het weer eens lekker uitgebreid om haar draait, wellicht komt de seksuele spanning dan vanzelf wel weer bij haar terug. Yust saying❗❕❗

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven