Wappen ?

07-03-2007 02:13 199 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien dat het in de afdeling parenclubs/swingen thuis hoort ik heb geen idee eigenlijk.Tegenwoordig zijn er best veel mensen die swingen ,daten naar parenclubs gaan ect. ect.De laaste tijd zijn er ook steeds meer mensen die dan ook het wappen ontdekken. Wappen is dus het gebruiken van een pilletje,jointje,ghb, ballonnetje,snuifje enz enz tijdens het daten, hierdoor kunnen ze vaak wat makkelijker grenzen en hebben een intenser gevoel tijdens de sex.Er worden wat matrassen op de grond gegooit ,trancemuziek op de achtergrond en de avond/nacht/weekend verloopt vaak heel relaxt.Vaak met wat speed "bommetje" is het zo dat ze van vrijdag tot zaterdag door kunnen gaan....Ik was benieuwd of er hier ook mensen zijn die daar ervaring mee hebben ?? Noot van Viva:Het topic kan blijven bestaan, met als duidelijke waarschuwing dat het uitwisselen/vragen/hengelen/aanprijzen van en naar tips mbt harddrugs/verboden middelen niet is toegestaan. Daarvoor kan er verwezen worden naar een GGD oid. bewerkt door moderator,
Alle reacties Link kopieren
ik heb er wel ervaring mee, maar ervaar niet dat er makkelijker grenzen over gegaan worden. Wel dat het intenser kan aanvoelen. dus ook intenser dat je iets niet wil. Nadruk ligt meer op het contact met elkaar en is vaak minder sex gericht maar zeker niet wat veel denken dat het niet meer voorkomt of mogelijk is  (het spreekwoord dat wappen wippen met een slappe is) het versterkt vaak een sfeer dus geil wordt geiler, en intiem wordt intiemer.



Ik heb ook goede ervaringen als gebruikers en niet gebruikers met elkaar mengen mits de 1 daarin niet doorslaat en de ander niet te veel anti is. 

Ik vind de sfeer op zulke avonden helemaal super of je nu niet of wel gebruikt ik vind het met elkaar zo zijn helemaal te gek en heel ongedwongen en relaxt.



Zelf heb ik geen moeite met beperkt gebruikt ik zie dat niet veel ander als dat een ander een borrel neemt wat ook sfeer verhogend kan werken (of een jointje) Kan me wel de anti gevoelens voorstellen omdat drugs vaak een negatief imago hebben. Maar zelf zie ik als niet roker en drinker daar drank en tabak net zo goed onder vallen en we zijn toch ook niet allemaal probleemdrinkers.



je gooit wel alle middelen bij elkaar en bij sommige middelen zou bij mij wel een grens liggen. Niet iedereen gooit er van alles in en ik ken ook veel bewust gebruikers die zich er echt wel in verdiepen en niet zomaar iets doen.



Ik denk wel dat je heel wat op je hals haalt met dit topic want er zijn veel vooroordelen over.



Ik weet in ieder geval waar je het over hebt en ik kan erg genieten van de sfeer zoals ik al zei.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
Overigens vind ik het wel noodzakelijk om aan te geven dat wappen niet betekend dat mensen al die middelen gebruiken die je noemt. Er zijn mensen die zich ver houden van bv speed of coke omdat ze dat echt te ver vinden gaan.



mensen die bewust ghb gebruiken ipv xtc omdat dat bv minder lichamelijke nadelen heeft voor het lichaam (mits je er heel verstandig mee omgaat want gevaar zit er wel degelijk in maar ligt op ander gebied) maar ook die het combineren om het gevoel vast te houden en het beter vinden dan een pil erbij slikken, of daar minder een kater gevoel aan over houden.



die eerst inlezen wat een middel doet en alleen iets gebruiken als het juist beter is voor je lijf ipv dat het is om nog meer te gebruiken of meer te ervaren.



Zoals je het nu brengt komt het over alsof elk weekeind wappers de hele mikmak naar binnen gooien.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
Misschien is het ook prettig om zelf te vertellen of je er ervaring mee hebt en of je wel eens iets geprobeerd hebt.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
hoi hoi...



Ja had het iets anders op moeten schrijven misschien en idd ik lees dat ik er idd zelf niks bij heb gezet.



Maar ik heb er zelf dus ook ervaring mee en het is idd ook zeker niet zo dat iedereen zich het hele weekend "volgooit",had het allemaal iets anders moeten formuleren denk ik.. :$



Maar je hebt ook zeker gelijk,een pilletje heeft voor mij ( ook niet voor iedereen denk ik) door de week altijd een roteffect (sjago, niks is goed ennergens geen zin in hebben) en is dat bij 1tje gebleven dat valt het wel mee ,maar bij meedere merk ik het zeker wel.Dus voor mij geldt dus ook wel 1 pilletje en liever daarna de "G"...



In mijn geval vind ik het wel grensverleggend,er zijn ook wel dingen die gebeurt zijn ( heb NOOIT ergens spijt van gehad ) die ik nooit gedaan zou hebben als ik nuchter was geweest.Ik ben er sowieso wel opener over geworden dan dat ik voorheen ben geweest.Maar dat zal ook voor iedereen verschillen.



Wat ik wel vind van wappers en niet wappers is dat je totaal op een ander level ligt qua sex.Vaak zijn de daters die niet gebruiken ook veel meer sexgericht en degene die wel gebruiken zijn vaak ook meer kletsers...



Ok dat is mijn ervaring dus...

Onbewust er dus niet bij geschreven,was eigenlijk benieuwd hoe anderen hier tegenaan kijken.

Wat je zegt dat het allemaal nogal drugs dit en dat is ,is wel waar.Ik was ook totaal TEGEN drugs voor dat ik ging daten en kijk er nu heel anders tegenaan en weet ook heel goed maat te houden....
Alle reacties Link kopieren
De enige ervaring die ik heb met partydrugs is die keren dat ik mensen na het innemen van het een of ander erg heb zien veranderen ; de één viel in slaap , de ander begon te stuiteren......  Dat zullen nou net de   uitwassen " zijn , maar het maakt mij niet erg nieuwsgierig om het ook eens uit te proberen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren


Ik denk wel dat je heel wat op je hals haalt met dit topic want er zijn veel vooroordelen over.









Haha... Ja dat zal ongetwijfelt wel hoor, maar ik denk dat dat BIJNA wel met elke topic is,maar vind het toch altijd wel interessant om te weten hoe andere mensen er over denken of hoe anderen het ervaren.



Ieder zijn mening en ieder zijn ding
Alle reacties Link kopieren
De enige ervaring die ik heb met partydrugs is die keren dat ik mensen na het innemen van het een of ander erg heb zien veranderen ; de één viel in slaap , de ander begon te stuiteren......  Dat zullen nou net de   uitwassen " zijn , maar het maakt mij niet erg nieuwsgierig om het ook eens uit te proberen.




Ik ben ook nooit echt nieuwsgierig geweest hoor ,een jointje had ik vroeger wel eens genomen maar vond het nou niet echt iets wat helemaal super was.

En de rest van drug, pillen , coke ect ect... pffff moest er niks van weten, van pillen al sowieso niet omdat je zoveel hoorde over "de verkeerde" met een hele slechte afloop.



Het is dus ook meer tijdens het daten gekomen dat ik er mee in aanraking kwam en ik wilde het toch wel eens proberen... Ik weet ook heel goed dat ik nooit over de schreef er mee zou gaan en kan ook heel makkelijk nee zeggen.

Ik neem dus ook alleen maar wat als ik ga daten en nooit als ik gewoon lekker thuis hang of door de weeks.



Maar je hebt gelijk er zijn er vaak die "out" gaan of stuiteren... er bestaat dus ook nog wel dat het net iets minder kan ...
Alle reacties Link kopieren
Heb heel wat afgewapt... Welliswaar niet op swingersfeestjes, maar lekker alleen met mn vriend thuis. Idee wel overgenomen van onze swingersvrienden, idd een matrasje op de grond, lekkere muziek, dvd's...en natuurlijk xtc en ghb. Super tijd mee gehad, maar na 2 jaar toch besloten er mee te stoppen. Het was te leuk, en we deden het daardoor te vaak... Een alles behalve gezonde levensstijl, en dat kon ik goed merken helaas.

Toch kan ik terug kijken op een geweldige tijd, nachtenlange super sex, en de meest leuke diepzinnige (ja echt) gesprekken. Van die xtc wordt je zo lekker los, je durft alles te zeggen, dingen te bespreken die je nuchter misschien niet durft te zeggen. Heeft ons nog dichter bij elkaar gebracht!
Alle reacties Link kopieren
Goh, is daten tegenwoordig zo leuk dat je er drugs bij nodig hebt om het nog leuker te maken? Ik ben een fervent tegenstander van drugs, omdat ze je karakter veranderen, roofbouw plegen en je de controle over jezelf en je lichaam doen verliezen. Niemand wil oud zijn maar we willen het wel allemaal worden in goede gezondheid.

En de argumenten die je hoort van mensen die alleen maar in het weekend gebruiken, ja daar zit de Zeedijk vol mee, met mensen die zo begonnen zijn. Ik heb genoeg mensen er langzaam kapot aan zien gaan, ook aan rekreatief drugsgebruik. Je staat nu eenmaal niet boven de natuurwetten. Sorry dat ik zo cynisch ben, maar ik ben ervan overtuigd dat alle vormen van drugs, inclusief roken, buitengewoon slecht zijn voor lichaam en geest. En als je drugs nodig hebt om je grenzen te verleggen of het nog leuker te hebben, wordt het dan niet eens tijd om na te denken of wat je doet wel zo leuk is?

Ik weet nooit wat ik aan iemand heb die drugs heeft gebruikt omdat hij/zij zichzelf helemaal niet meer is en dat vind ik een enorme afknapper.



Nee, drugs en gebruikers ervan passen niet bij mij.
Alle reacties Link kopieren
Neem je ook geen koffie om "s morgens op gang te komen , Bronny, of een drankje in de kroeg omdat je daarna wel op de dansvloer durft ?





Wat ik altijd hoor van mensen die op een date wat gebruiken is dat het een aanvulling is voor iets dat zonder dat ook heel leuk is.......soort van kersje op de taart.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Q Doddie :

Ik denk wel dat je heel wat op je hals haalt met dit topic want er zijn veel vooroordelen over.



Het grootste vooroordeel wat er bestaat over drugs is dat jgebruikers denken denk dat ze er controle over hebben...
Alle reacties Link kopieren


Neem je ook geen koffie om "s morgens op gang te komen , Bronny, of een drankje in de kroeg omdat je daarna wel op de dansvloer durft ?





Wat ik altijd hoor van mensen die op een date wat gebruiken is dat het een aanvulling is voor iets dat zonder dat ook heel leuk is.......soort van kersje op de taart.





Jawel zeker wel, maar ik ga ook de dansvloer op met een spaatje blauw en dan kan ik de hele avond net zo veel plezier hebben. Ik heb geen drugs of alcohol nodig om me goed of beter te voelen.
Alle reacties Link kopieren


Neem je ook geen koffie om "s morgens op gang te komen , Bronny, of een drankje in de kroeg omdat je daarna wel op de dansvloer durft ?





Wat ik altijd hoor van mensen die op een date wat gebruiken is dat het een aanvulling is voor iets dat zonder dat ook heel leuk is.......soort van kersje op de taart.





Ik vind het zó gevaarlijk...straks wil je nooit meer de taart zonder het kersje en dan ben je de klos. En ik geloof mensen nooit die zeggen dat ze het in de hand hebben. Ik was een zware roker en daar had ik al geen controle over. Laat staan als je het hebt over XTC of GHB of speed. Ben met moeite 18 jaar geleden gestopt en pas toen realiseerde ik me hoezeer mijn lichaam mij de baas was.

En wat ik ook niet begrijp is, waarom zou je kunstmatig je grenzen willen verleggen? Je hebt ze toch niet voor niets? Als je ze verlegt zou dan na rijp beraad moeten zijn en niet vanwege een pilletje.
Alle reacties Link kopieren


is dat het een aanvulling is voor iets dat zonder dat ook heel leuk is.......soort van kersje op de taart.



Dat klopt helemaal, maar het is wel zo dat je wel ooit gebruikt moet hebben om dat te begrijpen.



Ik kan me Bronny's reactie ook wel goed voorstellen, moet ook eerlijk toegeven dat ik zelf ook tijden zo heb gedacht toen ik nog nooit iets gebruikt had. Wat je niet kent dat mis je niet, en wat drugs betreft kun je dat maar beter ook zo houden. Beetje dubbel, maar het was wel een ervaring die ik niet had willen missen...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen idee of je met partydrugs je grenzen echt verlegt , of dat je doet wat je eigenlijk altijd al hebt willen doen maar niet durft zonder en met pilletje op wél.





Kijk, de een eet eens per week een gebakje, een ander zal geen bakker voorbij kunnen lopen zonder minimaal één gebakje te halen.





Ik voel de behoefte ook niet , ben wel ontzettend benieuwd naar wat de eventuele toegevoegde waarde zou - kunnen - zijn , maar heb tegelijkertijd zoiets van ; ga er niet eens aan beginnen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren




quote: blijfgewoonbianca reageerde



Wat ik altijd hoor van mensen die op een date wat gebruiken is dat het een aanvulling is voor iets dat zonder dat ook heel leuk is.......soort van kersje op de taart.





Ik vind het zó gevaarlijk...straks wil je nooit meer de taart zonder het kersje en dan ben je de klos.

als je taart vergelijkt met een date......... er zullen maar weinig mensen elke dag daten. Dus stel dat ze af en toe daten en dus ook met alles-erop-en-eraan..... dan kun je dat zien , denk ik , met een extra lekker gebakje wanneer er iemand jarig is.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren




quote: blijfgewoonbianca reageerde



is dat het een aanvulling is voor iets dat zonder dat ook heel leuk is.......soort van kersje op de taart.



Dat klopt helemaal, maar het is wel zo dat je wel ooit gebruikt moet hebben om dat te begrijpen.



Ik kan me Bronny's reactie ook wel goed voorstellen, moet ook eerlijk toegeven dat ik zelf ook tijden zo heb gedacht toen ik nog nooit iets gebruikt had. Wat je niet kent dat mis je niet, en wat drugs betreft kun je dat maar beter ook zo houden. Beetje dubbel, maar het was wel een ervaring die ik niet had willen missen...









In mijn puberjaren heb ik genoeg geexperimenteerd om te weten dat het niets voor mij is...ik viel van bijna alles in slaap. Maar de roofbouw die drugs plegen en het verlies van controle vind ik het gevaarlijkste.

Ik zou ook geen dingen willen doen die ik anders niet zou durven...als ik ze echt wil, doe ik ze ook wel zonder drugs uiteindelijk.
Alle reacties Link kopieren




quote: Bronny reageerde





quote: blijfgewoonbianca reageerde



Wat ik altijd hoor van mensen die op een date wat gebruiken is dat het een aanvulling is voor iets dat zonder dat ook heel leuk is.......soort van kersje op de taart.





Ik vind het zó gevaarlijk...straks wil je nooit meer de taart zonder het kersje en dan ben je de klos.

als je taart vergelijkt met een date......... er zullen maar weinig mensen elke dag daten. Dus stel dat ze af en toe daten en dus ook met alles-erop-en-eraan..... dan kun je dat zien , denk ik , met een extra lekker gebakje wanneer er iemand jarig is.
Ja maar wat nou als je dat gebakje zo lekker vindt dat je het elke dag wil? En je hebt de kracht niet om het jezelf te ontzeggen? Zo worden mensen dik, raken aan de drank, drugs, of gokverslaafd.

Ik ben ook maar een mens, ik weet van mezelf dat als ik die drugs lekker zou vinden, ik ze t liefst iedere dag zou willen. Dat heb ik al met mango's :)

Maar goed, die zijn niet gevaarlijk. En veranderen je karakter niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het zó gevaarlijk...straks wil je nooit meer de taart zonder het kersje en dan ben je de klos. En ik geloof mensen nooit die zeggen dat ze het in de hand hebben. Ik was een zware roker en daar had ik al geen controle over. Laat staan als je het hebt over XTC of GHB of speed. Ben met moeite 18 jaar geleden gestopt en pas toen realiseerde ik me hoezeer mijn lichaam mij de baas was.

Ik heb dus tijden xtc en ghb gebruikt, én ik ben gestopt met roken...Alleen het roken was een verslaving, dus het ook alleen het stoppen daarmee was moeilijk. Tuurlijk, xtc en ghb zijn harddrugs, maar niet (lichamelijk) verslavend. Integendeel, na een weekendje op die zooi ben je zo vreselijk brak dat je echt er echt niet naar taalt! Je hebt dan ook geen ontwenningsverschijnselen als je het niet meer gebruikt.

Maar je hebt wel gelijk wat betreft dat je nu altijd die kers op je taart wilt, tenminste, daar heb ik mezelf op betrapt. We gaan ook regelmatig naar grote houseparty's en die vond ik toen ik nog gebruikte toch wel stukken leuker... Omdat je weet hoe het anders kan. Maar daar moet ik gewoon even doorheen, vroeger was het ook leuk zonder, dus ik ben ervan overtuigd dat dat ook wel goed gaat komen.



Juist vanwege de versalvingskans hebben we ons nooit gewaagd aan coke en speed, dat heb ik nooit gedurfd.
Alle reacties Link kopieren
ja jemig, kunnen we suiker inderdaad ook wel op de lijst met verboden middelen plaatsen :D
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het zorgelijker dat jongeren in het uitgaanscircuit gebruiken dan de ouderen in het datingcircuit die er naar MIJN idee toch veel zorgvuldiger mee om gaan.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren


ja jemig, kunnen we suiker inderdaad ook wel op de lijst met verboden middelen plaatsen :D





Hahaha ik schiet hier in de lach!! Precies in de roos, vanaf mei 2006 suikerloos!! (En 15 kilo kwijt en tonnen meer energie!)
Alle reacties Link kopieren




quote: blijfgewoonbianca reageerde



ja jemig, kunnen we suiker inderdaad ook wel op de lijst met verboden middelen plaatsen :D





Hahaha ik schiet hier in de lach!! Precies in de roos, vanaf mei 2006 suikerloos!! (En 15 kilo kwijt en tonnen meer energie!)







sorry hoor , maar je klinkt als een echte bekeerling   :D.......... vroeger gerookt , nu gestopt en fel-anti-roken ......... ( dat zijn de ergsten )  kijk, hardstikke goed dat jij van jezelf weet dat je kennelijk verslavingsgevoelig bent, of beter functioneert zonder een aantal middelen , maar  er zijn mensen die wel goed maat weten te houden.

Ik ken  bijvoorbeeld ook mensen die roken alleen tijdens uitgaan , en zijn niet van eens in de week nu ineens elke avond op stap, hoor .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren




quote: Bronny reageerde





quote: blijfgewoonbianca reageerde



ja jemig, kunnen we suiker inderdaad ook wel op de lijst met verboden middelen plaatsen :D





Hahaha ik schiet hier in de lach!! Precies in de roos, vanaf mei 2006 suikerloos!! (En 15 kilo kwijt en tonnen meer energie!)





sorry hoor , maar je klinkt als een echte bekeerling   :D.......... vroeger gerookt , nu gestopt en fel-anti-roken ......... ( dat zijn de ergsten )  kijk, hardstikke goed dat jij van jezelf weet dat je kennelijk verslavingsgevoelig bent, of beter functioneert zonder een aantal middelen , maar  er zijn mensen die wel goed maat weten te houden.

Ik ken  bijvoorbeeld ook mensen die roken alleen tijdens uitgaan , en zijn niet van eens in de week nu ineens elke avond op stap, hoor .



Beetje negatieve term, bekeerling. Alsof er wat mis is om gezond met je lichaam om te gaan. Ik predik niks, drink ook een wijntje op zijn tijd maar ik vind (en sluit me daar bij aan bij de deskundigen) dat harddrugs een te groot risico zijn om daar maar wat mee te experimenteren.

En iedereen die denkt dat hij drugs als XTC of speed of GHB onder controle kan houden vind ik net zo naïef als een bumperklever die denkt dat hij nog wel op tijd kan remmen.

Ik praat niet uit ervaring maar word doodgegooid met voorbeelden uit de praktijk die er niet om liegen.

En ik wil best zlelf fouten maken in het leven ,maar als het er zo dik bovenop ligt, neem ik graag een advies van een deskundige over.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven