wappen, toch verslaafd........

26-03-2009 19:15 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weer een topic over wappen.

Omdat ik al een tijdje meelees en soms met kromme tenen over lees over hoe leuk het is en lekker en helemaal niet slecht als het met mate gebruikt gaat worden. Jaja, geloof je het zelf???



nou hier een verhaal van mij. Mijn man en ik zijn beiden 44 jaar. Zijn al paar jaar aan het swingen, eerst in parenclubs en later met feestjes. Allemaal leuk en aardig. Altijd anti-drugs eigenlijk. Hooguit een borreltje om wat los te komen. Maar ja, wel nieuwsgierig naar die leuke wappende mensen omdat ze zo vol overgave genieten en zo lief zijn.

En altijd zo heerlijk zonder vooroordeel alles met je delen, je begrijpen en van je houden en ook nog eens niet heftige sex hoeven te hebben voor een super leuke avond.

Dus na lang beraad hebben we een tijd geleden (2 jaar) de stap genomen om ook met een half pilletje met een feestje te beginnen.

Echt super was het, heel fijn etc. Later kwam er wat ghb tijdens feestje bij. Meer dan één pil op een avond hebben we nooit genomen. Eigenlijk heel braaf en lief in vergelijk met al die mensen die hele weekenden doorhalen. Maar het werd te lekker.

Ondanks dat we het echt heel erg met mate deden.

In het begin was het allemaal heel lekker, leuk, geil, gezellig. Toch ging ik na een half jaar merken dat ik het zonder xtc en wat ghb het veel minder leuk vond. En zelfs de seks met mijn man was toch minder heftig zonder al die zooi. Met andere woorden, de sex is zonder spullen in mijn beleving moeilijker, minder ontspannend, minder geil, tja...alles is zo gewoon, minder heftig.

Op vakantie nemen we uiteraard nooit iets mee, vanwege het gevaar bij douane betrapt te worden. Op de laatste vakantie had ik echt zo iets van, sex hoeft van mij niet omdat het zonder drugs veel minder lekker is.



Eigenlijk te erg voor woorden, dat je midden 40 min of meer verslaafd bent aan het gevoel wat die klote drugs je kan geven. Dus kom bij mij niet aan dat het niets met je lichaam of geest doet. Het is rotzooi en het maakt je geestelijk wél afhankelijk.

Maar goed, om weer terug naar ons gevoel te gaan, het echte gevoel!! zijn we helemaal gestopt met feesten, wappen en drugs.

we kunnen goed zonder drugs en hebben sinds kort weer helemaal clean sex. het is heel erg wennen. Gelukkig is onze band zo goed en zijn we nog steeds heel gek op elkaar, dus we gaan ervoor.
Alle reacties Link kopieren
Ja, is je eigen schuld geweest. Dat JIJ er niet mee kunt omgaan wil niet zeggen dat anderen dat ook niet kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Is ook weleens goed , zo'n tegengeluid zonder dat diegene anti-drugs is .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Idd, sommige zijn er gevoeliger voor dan anderen. Die raken sneller verslaafd aan iets.

En ja er zijn mensen die het gebruiken maar niet verslaafd eraan zijn/raken.



Toch goed dat jullie gestopt zijn, houden zo!
Ik vind het erg goed eens de andere kant te lezen.
Alle reacties Link kopieren
Mij verbaast het niet.
Alle reacties Link kopieren
Ja dit vind ik nou ook eens fijn om te lezen eerlijk gezegd.

Iedereen die wapt is helemaal in de gloria. En je zou het eens moeten proberen... echt iets voor jou/jullie. Super fantastisch!



En dat is het ook, als ik het zo lees

Maar nee dank je, ik ben verslavingsgevoelig volgens mij. Dus hou ik het maar bij wat alcohol of lekker niks.
Alle reacties Link kopieren
Men waarschuwt op site's wel degelijk voor geestelijke verslaving, maar je kan ook verslaafd raken aan bv stappen en het in kroegen zonder een borrel niet meer leuk vinden Dus in die zin niets vreemds aan.



Ik denk dat er ook zat mensen zijn die het in de kroeg geen bal aan vinden zonder drank.



Het gevaar zit er dus zeker in maar zoals jullie al laten zien kan je wel degelijk er mee stoppen als je dat niet wil en het zover niet wil laten komen.



Overigens vind ik sex zonder wappen zo anders dat ik juist enorm geniet van dat andere gevoel ook dus zonder wat op.

Het is niet zo dat sex alleen maar leuk is met iets op. Soms zelfs juist lekkerder. Geiler naar mijn beleving.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
quote:doddie schreef op 26 maart 2009 @ 20:33:





Ik denk dat er ook zat mensen zijn die het in de kroeg geen bal aan vinden zonder drank.



.Het wordt pas echt vervelend als je het thuis ook niet meer leuk vindt zonder drank .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Zazaz , waarom zijn jullie helemaal gestopt met feesten ? Bang dat jullie weer voor de bijl gaan ? Omdat die feesten niet leuk zijn zonder ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
en die zullen er zeker ook zijn. Zoals die er ook bij wappers kunnen zijn.



Ik denk dus ook dat zaza heel verstandig is geweest dat bij haar zelf te signaleren.



De 1 is ook verslavingsgevoeliger dan de ander.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
Ik kom inderdaad niet meer in de kroeg sinds ik niet meer drink.
Alle reacties Link kopieren
IK zou ook het wereldje los laten als ik niet meer zou willen wappen. Ik heb er voor de tv of verjaardagsfeest geen behoefte aan bv, maar op een matrasje mis je het toch meer. Dus denk ik dat je het je makkelijker maakt om dat matras dan niet op te zoeken, althans voorlopig even niet.



De keren dat ik nu nuchter een avond op een matras meemaak is dat een bewuste keus en iets waar ik zelf helemaal achter sta, het is anders denk ik als je eigenlijk heel graag wil maar niet meer mag van jezelf.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een tijdje allerhande drugs gebruikt en veel gefeest. Om ermee te stoppen ben ik idd ook radicaal niet meer naar grote feesten gegaan. Mn exvriendje en ik hadden ook alleen maar sex als we iets op hadden. Het heeft bij mij lang geduurd,maar nu vind ik sex weer net zo lekker zonder al die crap. Maar naar feesten ga ik niet meer, ik vind nu ook ineens heel andere dingen leuk. Gewoon lekker uit eten, wat drinken..Klinkt misschien saai, maar ik heb me tussen mn 15e en 25e flink uitgeleefd en nu ben ik er wel klaar mee. En zo heftig en fijn als het eerste pilletje/lijntje wordt t toch nooit meer!
Alle reacties Link kopieren
Het is ook iets waar ik me van te voren zorgen over maakte, straks vind ik het zonder niet meer leuk. We hebben toen ook wel bewust met elkaar afgesproken in welke situaties het iets toevoegde en wanneer niet.



Een soort van rem. Het wordt niet leuker met een pil als er niets aan is dus niet altijd maar automatisch die pil erin maar bewust overwegen.



Met uitgaan bv voegt het voor mij niet veel meer toe dus daar zal ik zelf nog maar amper iets nemen.



en door juist minder te gebruiken voel je er de keren dat je wel iets neemt meer van.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
Klopt mimi ik merk dat veel het een periode gebruiken maar er ook wel weer mee stoppen.



Het is minder als drank en tabac waar je vrijwel nooit meer vanaf komt.



Het is vaak veel meer een periode waarin je inderdaad behoorlijk flink uit je dak ermee kunt gaan maar waar je ook weer uit kunt stappen.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig ben ik ook nooit meer "aan de lijn."
Alle reacties Link kopieren
coke bedoel je zamira? Daar hoor ik dan weer wel problematische verslaving mee. Goed dat je dat los hebt kunnen laten dan.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
Verstandig met drugs omgaan bestaat niet.

Je zult je altijd moeten afvragen waar je mee bezig bent.

Niet nemen als het niet iets toevoegd, zoals Doddie al aanhaalde bv.

Blijf je inlezen over de gevaren van drugs.
Alle reacties Link kopieren
Bestaat IMO wel, Sandra. Af en toe gebruiken, bijvoorbeeld. Ik eet ook niet elke dag een kilo chocolade, maar af en toe ga ik me er flink aan te buiten.



Ken genoeg mensen met verantwoordelijke banen, normale levens die af en toe een lijntje nemen, of een pilletje.
Alle reacties Link kopieren
Ach, uiteindelijk stop je er allemaal eens mee. Goedschiks of kwaadschiks.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook dat je je moet realiseren dat iets toevoegen ook betekend dat het dus minder is als je niet gebruikt, Iets lekkers bij de koffie voegt iets toe en zonder zal dat kopje koffie toch anders zijn en minder feestelijk. Maar zou ik elke keer wat lekker bij de koffie nemen groei ik dicht. Ik zal dus ook genoegen moeten nemen met een kop koffie zonder toevoeging en me moeten verheugen op die andere keer dat ik er weer wat lekker bij mag hebben.



Ik denk dat dat ook met sex zonder middelen en met middelen is.



Het is een toevoeging en heel bijzonder als je daar wat bij gebruikt, maar het extra valt weg als je nooit meer zonder iets op wat doet.



En dat kan dan wat anders voelen en misschien zelfs wel minder. Maar kom op zeg, ervoor genoot je toch ook van sex zonder iets op? Was sex toch ook iets waar je van genoot? Ben je nu ineens afhankelijk van iets om er nog van te genieten?



Dan is het inderdaad tijd je zelf eens streng toe te spreken en zoals TO gedaan heeft drastisch daarin te veranderen.



Want het moet wel de kers op de taart blijven, die taart moet net zo goed smaken en je net zo voldaan gevoel geven zonder kers.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 26 maart 2009 @ 20:36:

Zazaz , waarom zijn jullie helemaal gestopt met feesten ? Bang dat jullie weer voor de bijl gaan ? Omdat die feesten niet leuk zijn zonder ?



Tja, omdat we om ons heen ook steeds meer van die 40plussers zagen die alleen met wat op heel geil kunnen worden, los kunnen komen, lekker zijn voor zichzelf en zichzelf kunnen laten gaan. Hele nachten doorhalen en de rest de zondag voor pampus liggen. Ons sociale leven ging er onder lijden terwijl wij niet eens extreme gebruikers waren.

Zonder drugs gaat het nu weer lekker hoewel we heel erg moesten wennen. Weer terug naar je gevoel gaan was voor ons moeilijk. Het was leuk zo lang het duurde, maar moeilijk om uit dit te lekkere wereldje te stappen. En dat had ik dus echt niet gedacht. We gaan niet meer naar feesten om idd niet meer in de verleiding te komen. Mijn man is daar radicaler in dan ik, ik mis het meer. Hij heeft zo iets van ik wil geen 50 er zijn met een verlopen smoel die zo in het leven staat.
Alle reacties Link kopieren
Wat een drankje betreft, zonder dat kon en kan ik zeker heel gezellig de kroeg in.

De (sex) feestjes waar wij kwamen werd toch wel veel en regelmatig xtc en ghb gebruikt en dat is wat anders dan drank, dat had/heb ik nooit nodig gehad om me lekker te voelen omdat ik dat nooit associeerde met sex.



Net als mimi gaan we nu weer andere dingen doen, sociaal met onze "oude" vrienden uit eten, kroeg, theater etc. Maar ook gewoon met z'n 2tjes. Het rare is dat ik het wel heerlijk vind om mijn oude leven op te pakken. Die vrienden hebben nooit ergens van geweten, dachten dat we heel erg into de dans feesten waren. Ze hebben ons 2 jaar nauwlijks gezien en we zijn weer helemaal opgenomen.

Eigenlijk ben ik blij dat het zo is gelopen, hoewel het wennen is.
quote:doddie schreef op 27 maart 2009 @ 06:32:

Ik denk ook dat je je moet realiseren dat iets toevoegen ook betekend dat het dus minder is als je niet gebruikt, Iets lekkers bij de koffie voegt iets toe en zonder zal dat kopje koffie toch anders zijn en minder feestelijk.

Maar het maakt de smaak van de koffie zelf niet minder.



En hieruit begrijp ik dat het toch minder is zonder een pilletje doddie? En niet alleen anders?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven