wappen, toch verslaafd........

26-03-2009 19:15 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weer een topic over wappen.

Omdat ik al een tijdje meelees en soms met kromme tenen over lees over hoe leuk het is en lekker en helemaal niet slecht als het met mate gebruikt gaat worden. Jaja, geloof je het zelf???



nou hier een verhaal van mij. Mijn man en ik zijn beiden 44 jaar. Zijn al paar jaar aan het swingen, eerst in parenclubs en later met feestjes. Allemaal leuk en aardig. Altijd anti-drugs eigenlijk. Hooguit een borreltje om wat los te komen. Maar ja, wel nieuwsgierig naar die leuke wappende mensen omdat ze zo vol overgave genieten en zo lief zijn.

En altijd zo heerlijk zonder vooroordeel alles met je delen, je begrijpen en van je houden en ook nog eens niet heftige sex hoeven te hebben voor een super leuke avond.

Dus na lang beraad hebben we een tijd geleden (2 jaar) de stap genomen om ook met een half pilletje met een feestje te beginnen.

Echt super was het, heel fijn etc. Later kwam er wat ghb tijdens feestje bij. Meer dan één pil op een avond hebben we nooit genomen. Eigenlijk heel braaf en lief in vergelijk met al die mensen die hele weekenden doorhalen. Maar het werd te lekker.

Ondanks dat we het echt heel erg met mate deden.

In het begin was het allemaal heel lekker, leuk, geil, gezellig. Toch ging ik na een half jaar merken dat ik het zonder xtc en wat ghb het veel minder leuk vond. En zelfs de seks met mijn man was toch minder heftig zonder al die zooi. Met andere woorden, de sex is zonder spullen in mijn beleving moeilijker, minder ontspannend, minder geil, tja...alles is zo gewoon, minder heftig.

Op vakantie nemen we uiteraard nooit iets mee, vanwege het gevaar bij douane betrapt te worden. Op de laatste vakantie had ik echt zo iets van, sex hoeft van mij niet omdat het zonder drugs veel minder lekker is.



Eigenlijk te erg voor woorden, dat je midden 40 min of meer verslaafd bent aan het gevoel wat die klote drugs je kan geven. Dus kom bij mij niet aan dat het niets met je lichaam of geest doet. Het is rotzooi en het maakt je geestelijk wél afhankelijk.

Maar goed, om weer terug naar ons gevoel te gaan, het echte gevoel!! zijn we helemaal gestopt met feesten, wappen en drugs.

we kunnen goed zonder drugs en hebben sinds kort weer helemaal clean sex. het is heel erg wennen. Gelukkig is onze band zo goed en zijn we nog steeds heel gek op elkaar, dus we gaan ervoor.
Alle reacties Link kopieren
Ben ik nu heel gek als ik zeg dat ik wappen ook best eens een keer wil proberen?

Gewoon om eens mee te maken?
Alle reacties Link kopieren
Zazaz, je heb idd een hoop ranzigeheid gezien zeg.

Maar het is ook net wat je zegt; als je er midden inzit dan kun je alleen door de wap al niet meer in je auto springen en vind je het voor op het moment ok omdat het niet anders kan.

Heb zelf 1x een vreselijk feestje meegemaakt, de feestgangers pasten niet zo bij elkaar op dat moment.



En weet jij wat de mogelijke uitwerking is op de hormoonhuishouding? Hier had ik nog niets over gelezen oid. Wel over hersenschade natuurlijk en dat je suikerspiegel enorm daalt. Waardoor je eigen beretrek zou moeten krijgen, wat absoluut niet gebeurt.

Over gek gesproken, ik ken een stel die wapt en bezig is met kinderen te krijgen die daarvoor onder behandeling zijn in t ziekenhuis.
Alle reacties Link kopieren
Oh Zazaz, ik praat drugsgebruik absoluut niet goed hoor, ik zeg telkens dat verstandig omgaan met drugs niet bestaat.

En daarmee bedoel ik alle drugs.
Alle reacties Link kopieren
Wat een afschuwelijke ervaringen Zaza!



Wij daten eigenlijk alleen met mensen die we al hebben leren kennen. Heel soms gaan we wel eens spontaan naar een feestje maar ik ben nog nooit over mijn grenzen heen gegaan. Ik doe er in ieder geval niet aan mee. Het ergste wat ik heb meegemaakt is hooguit dat we zeiden dat het ons sfeertje niet was. Te veel sexgericht of geen warme hartelijke mensen. Vaak was men andersom wel enthousiast maar was het voor ons 1 malig.



Als ik terug moet denken aan minder fijne momenten waren die er voor mij juist in mijn nuchtere tijd, in bv clubs, dat ik wat gedaan had met iemand op een donkere orgie zolder die ik beneden zo'n kwal vond, maar in het donker had ik hem niet zo snel herkend,



DAt men als een soort rodeo rijder me van achteren nam (met drank op ) weinig respecvol. Dat iemand onder invloed van drank dus heel dominant werd en grof, elke vrouw pakte ook als ze nee zei en het liefst met zijn tweeen.



Dat was allemaal voor ik ooit een pilletje gebruikt had en mijn avonden op sinas doorbracht.



Toen we zijn gaan wappen draaide het op feestje veel meer om het contact onderling, het kletsen, knuffelen, geen druk leggen, Mijn man heeft toen ook ontdenkt dat hij erg bedreven is in tantra. Dat is alleen maar meer geworden.



Ik ervaar zelf op feestjes tegenwoordig veel minder druk druk om ergens aan te moeten voldoen. Ervaar ik dat wel dan zie ik dat als een minder prettig feest, het zal dan voor mij niet uitmaken of er wel of niet wat gebruikt wordt, maar ik wil niet het gevoel van druk leggen ervaren maar ook niet dat men het bij ons ervaart, en die feesten daar voelen wij ons thuis in, daarin kan van alles gebeuren (juist omdat het goed voelt) maar gebeurd het niet is het ook goed.



Ik voel dat meer bij wappers, weet ook niet of ik dan net de juiste heb gevonden of in het goede kringetje zit, maar gebruik liever niets bij mensen die snappen wat ik bedoel. Maar op 1 of andere manier erger je je minder als je wap bent, is het al snel oke.



Maar dat moet je dan wel de dag erop ook nog zo voelen. En ik kan me voorstellen dat wat jij hebt meegemaakt je nuchter een rot gevoel geeft, dat je dan wel over grenzen bent gegaan.



Heb ik dan zo'n geluk gehad met de juist mensen, want ik spreek echt de waarheid als ik het niet herken en juist veel meer gevoel had dat er over mijn grenzen gegaan werd (of ik dat liet doen) toen ik nuchter feestje bezocht. Misschien weer omdat ik dan dat gevoel heb ergens aan te moeten voldoen. weer dat moeten. Weer dat sigaleren, zien wat er om me heen gebeurd.



Voorbeelden hievan kan ik je ook geven. Op een feestje was een vriendin van me in slaap gevallen en ik zag dat een man met zijn lul bij haar gezicht wreef, zo wap als ik was zie ik dat en zeg er ook wat van, dat ik vind dat dat niet kan, ik zorg dan dat er geen dingen gebeuren waarvan ik vind dat het niet kan niet klopt. Vind dat je dat niet kan maken.



Maar ook die keer dat ik op een dansfeesten een atipati had tegen een man die met me flirtte, ik kwam hem later tegen op een privefeestje en no way dat ik dan wat doe met zo'n man.



Ik weet ondanks dat ik wap nog wel wat ik doe. Heb erbij ook nog wel vrij nuchtere periodes. Ik blijf controel freak maar kan wel meer loslaten en gaan voor wat ik zelf leuk vind ipv alleen maar andere het naar de zin maken.



Ik irriteer me minder maar het is niet zo dat ik onregelmatigheden en misstanden niet meer zie.

Andersom dus nuchter mannen meegemaakt die het leuk vonden om een vrouw tussen zich in te nemen en even te laten spuiten. Als je dan vroeg of die vrouw dat wel fijn vond dan zeiden ze " moet ze maar niet naar een club gaan" en die hadden dan alleen maar drank op.



Ik denk dat je dus overal verkeerde personen hebt en dat je heel goed moet inschatten of je wel met personen bent met wie je WIL wappen. Maar ik zelf heb gelukkig niet gevoel dat als dat een keer niet het geval is dat ik dan over mijn eigen grenzen ga en dat ik dan alles maar goed vind.



Ik zeg er (zoals die man met die lul in het gezicht van mijn vriendin) nog steeds wat van, en iemand die bij ons in slaap valt krijgt een dekentje en wordt met rust gelaten, daar wordt niet even handig gebruik van gemaakt omdat ze er toch geen erg in heeft.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
pearle ik denk dat je iemand die nieuwsgierig is niet tegenhoud, Maar waak je voor verhalen op straat en probeer zelf te checken of wat je hoort ook klopt, alles kun je op internet terug vinden.



Heb je vragen stel die dan op een drusginfosite, twijfel je aan bepaalde dingen die je hoort zoek het antwoord dan op. Zo doe ikhet ook en dan volg je waar jij je in kan vinden.



Het is ook goed dat zaza je die kant laat zien van " te lekker gaan vinden"



wees gediciplineert en (wat wij gedaan hebben bv) schakel vrienden in om je gedrag ook te volgen, vrienden van ons boden aan ons te vertellen dat als we verder gingen dan we altijd beweerde dat ze ons daar op zouden wijzen. Even je geweten willen zijn.



besef goed waar je aan begint en dathet niet verstandig is, maar als je het doet doe het dan met de minste risico's en volg de tips op die men geeft op info site's .
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
maar je let toch ook op wat er in een profiel staat en of een stel bij je past?



wij kregen vorige week nog een uitnodiging voor een feest en uit de tekst van het profiel haalde ik toch wel dat er dingen van me werden verwacht die ik niet met zekerheid kan waarmaken, Niet dat het niet kan, maar voor mij moet de sfeer goed zijn dan kan veel, maar in juiste sfeer is ook niets meer belangrijk, (OOK sex niet, maar natuurlijk wel veilig vrijen als er sex plaatsvind)



Ik heb het stel afgezegt en bedankt, dat ik niet zeker wist of we wel het stel waren wat ze hoopte te treffen op hun feestje, dat we aktief kunnen zijn maar dat dan de sfeer er moet zijn, Ik kan geen garanties geven op sex als ik een stel of de mensen op een feestje niet ken.



En eigenlijk voelde ik al aan dat het niet ons ding was. Zo iets beslis ik nuchter en zo voorkom je dat je wappent op verkeerde plekken komt.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Op mijn werk heb ik dagelijks met fysieke en verbale agressie te maken. Hierdoor verleg ik mijn grenzen, maar ook mijn perceptie veranderd. Ik "hoor" het woord kankerhoer niet eens meer, terwijl iemand die dit niet dagelijks hoort wrs flink op stuiter zal gaan als dergelijke taal tegen diegene gebezigd wordt.

En af en toe schrik ik behoorlijk als ineens ervaar wat wel normaal is en hoe ik mijn grenzen heb verlegd.



Ik kan me voorstellen dat het zo ook verloopt als je het swingerswereldje in stapt. Het is een scene waarin (hard)drugsgebuik als vrij normaal wordt beschouwd. Daardoor verleg je je perceptie. Mensen die eerst fel tegen drugs waren, gaan het als normaler beschouwen, zien veel mensen gebruiken en gaan uiteindelijk ook zelf gebruiken. Terwijl ik zeker weet dat als zij nooit dat wereldje ingestapt waren, ze nooit op het idee waren gekomen om harddugs te gaan gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
dat denk ik ook ivy maar aan andere kant merk je dan ook dat je idee erover en je beeld niet klopt.



Ik was natuurlijk ook zo anti als wat en had ook het beeld voor me hoe drugsgebruikers moesten leven.



En dan kom je ze tegen en zijn het normale mensen, die gewoon op maandag naar werk gaan, die niet labiel zijn of gestoord, die al jaren wappen zonder dat ze er iets van merken, die gebruikt hebben maar weer zijn gestopt.



Dan zie je ook dat het nog een andere kant is dan de eerste hulp, zelfmoordgevallen, de gevolgen van die worden beweerd.



Als die gevogen dus niet per definitie plaats vinden dan kan je daar een ander beeld van krijgen,



En ik besef dat die nog kunnen komen. Zeker maar er zijn er ook die gestopt zijn voor die tijd en die die gevolgen niet hebben gekregen.



En je hebt natuurlijk ook gevolgen van tabac en alcohol gebruik, ik ben er toen anders tegen aan gaan kijken omdat ook niet elke drinker alcohol verslaafd wordt of levercerrose krijgt. Je kan dan niet elke drinker aankijken op die gevallen die er minder goed van af komen.



Ik ben na jaren niets gebruiken dit uit nieuwsgierigheid als mijn onverstandige keus gaan uitproberen.



Mar niet omdat ik wende aan het idee, omdat ik het vergeleek met drank en tabak, en omdat ik zag dat je dus net als met drank niet altijd wat aan over houd. Maar dat KAN dus wel ook bij het eerste glaasje weet je niet of je hoort bij de mensen die verslaafd raken, die de controle over gebruik verliezen, en weet je niet of jij bij die gene hoort die geen schade eraan over houden.



Ik vergeleek het dus waardoor mijn beeld erover veranderde, zag dat er eigenlik niet zo gek veel verschil was. En dat was meer mijn overweging.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
is dat nou echt waar wat jij daar zegt mevrouw Rosa?

dat in het swingerswereldje het gebruik van drugs als vrij normaal wordt beschouwd?



jezus zeg, ik vind dat al zo gek wereldje, maar dit maakt het voor mij nog een stuk vreemder.



en waarom is dat denk je.

is dat omdat er een bepaald soort mensen zich bezig houden met swingen.



of hebben zij die middelen nodig om de dingen te kunnen doen die ze doen in die swingerswereld.

met andere woorden, als zij niet onder invloed zouden zijn, zouden ze nooit doen wat ze daar doen.





jezus, heb er waar een totaal niet begrijpende zin van gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
nee hoor datmeenjeniet, ik ben op een sinasje het swingerswereldje ingestapt en alle ervaringen in begin nuchter beleefd, ik heb dus geen drugs nodig om dit met andere te kunnen doen.



Het drugsgebruik komt meer uit de party scene. Toen deze mensen die trancefeesten bezochten gingen afteren en naar parenclub gingen is het ook onder swingers bekend geworden.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Ik heb geen idee wáárom het zo is dmjn, wel weet ik dat het zeer gebruikelijk is om xtc en ghb te gebruiken op (kinky)feesten, parenclubs, en swingersfeesten.

Dat is ook het stuk wat ik nooit begrepen heb en eigenlijk ook niet wil begrijpen.

Ik vind mijn seksbeleving zo al geweldig, mezelf al genoeg grenzeloos en ik kan me volledig overgeven zonder drank of drugs in mijn lijf.

Voor mij voelt de beleving echter als ik het nuchter beleef, gewoon, geheel als mijn ik en vanuit mijn kern. Drugs leggen daar imo een sluier omheen.
Alle reacties Link kopieren
nb de meeste mensen die belangstelling hebben voor swingen stappen daar zonder drugs in.



Het zijn eerder de mensen die uitgaan en vandaar uit het swingen ontdekken die al onder invloed gaan swingen. Het kan zijn dat het daarvoor inderdaag geld zoals je denkt, dat ze het nuchter misschien niet hadden gedaan.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
Ook een nadeel van xtc (en andere dope): je voelt je ontzettend aantrekkelijk en sexy, maar je ziet er in werkelijkheid niet uit, haha. Ik ben trouwens niet van de sexfeesten, ik ging altijd naar grote housefeesten..Maar deed t op een gegeven moment ook thuis als ik niks te doen had. Ik hou eigenlijk niet van mensen die eerst vanalles doen en er daarna fel op tegen zijn, maar ik zou t niemand aanraden. Ja misschien voor 1 of 2x, maar daar blijft t toch nooit bij. Maar ik ben ook wel over mn grenzen heen gegaan, hoor. En dat is gewoon niet tof!

Ik heb er wel van geleerd, maar ik was ook nog jong toen ik gebruikte. Ik zou ook niet graag op mn 50e met een drugskop op een of ander ranzig feest rondlopen..Toch?
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg gelukkig te horen dat het juist aan mij niet te zien is dat ik een nach heb doorgehaald, maar ik snap wel dat je bedoeld mimi ik ken die koppen ook.



Ik hoor juist dat ik een zachtere uitdrukking krijg.



ik ken er genoeg die juist op hun 50e dansfeesten af lopen, heerlijk toch dat je nog geniet ook na je 20e?



Moet je dan al achter de geraniums zitten of zo?



Ik was zo braaf op jonge leeftijd dat ik juist nu voor ik het bejaartehuis in ga nog wel weten hoe het is om uit de band te springen. Wil nog dingen ervaren die ik heb laten liggen.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
quote:doddie schreef op 28 maart 2009 @ 12:15:

Ik krijg gelukkig te horen dat het juist aan mij niet te zien is dat ik een nach heb doorgehaald, maar ik snap wel dat je bedoeld mimi ik ken die koppen ook.



Ik hoor juist dat ik een zachtere uitdrukking krijg.



ik ken er genoeg die juist op hun 50e dansfeesten af lopen, heerlijk toch dat je nog geniet ook na je 20e?



Moet je dan al achter de geraniums zitten of zo?



Ik was zo braaf op jonge leeftijd dat ik juist nu voor ik het bejaartehuis in ga nog wel weten hoe het is om uit de band te springen. Wil nog dingen ervaren die ik heb laten liggen.



Alsof er geen tussenweg is. Alsof je alleen maar leeft als je wapt. Alsof de niet-wappers saaie peren zijn die niks meemaken.



Ik leid een vol leven. Met fijne seks, met lieve gezellige vrienden, met leuke uitstapjes en reizen, ik ga graag naar leuke feesten en concerten en ik ben ook al ruim 40. Ik heb geen drugs nodig om van het leven te genieten of om erbij te horen. Ik haal eruit wat erin zit zonder mijn blik te vertroebelen met middelen waarvan je morgen spijt kunt hebben.

Ik ken genoeg mensen van 60+ die ook zo leven, alleen het tempo ligt misschien iets lager. En als je leeft op de wap manier krijg je misschien niet eens de kans om straks te genieten.

Omdat je van te voren nooit weet wanneer het teveel was. En dan kom je er wél achter hoe het is om in een rolstoel depressief achter de geraniums te zitten.



De boodschap dat alles met een pilletje op fijner is, dieper en meer intensief komt bij mij niet aan. Ik denk ook dat dat niet voor iedereen geldt. En als je niet genoeg kan genieten zonder pilletje dan denk ik dat het tijd wordt om je af te vragen of je nog wel wílt doen wat je doet.
Alle reacties Link kopieren
beweer ik dat dan bronny? Ik heb dat rijke leven toch gehad en nog zelfs, Ik heb toch ook jaren zo in het leven gestaan. Dat jij beslist om bepaalde dingen niet te doen die ik wel wil proberen zegt niets over jouw leven en zegt ook niet dat ik het nodig heb. Ik heb dat al eerder proberen uit te leggen, sommige mensen nemen risico voor een ervaring, dat een ander meer die gevaren ziet en die ervaring niet zo nodig hoeft te hebben betekend niet dat die iets missen of geen rijk leven hebben.



dat ik die overweging wel maakt betekend ook niet dat ik dat nodig heb.



Zoals het al vaker gemaakte voorbeeld van bungie jumpen, de 1 neemt het risico voor een ervaring, de ander ziet er geen lol in en zal alleen de gevaren zien. Maar je kunt dan van beide niet zeggen dat het nodig is of dat de 1 wat te kort komt op de ander.



Ik laat ook genoeg en voel ook niet dat ik daarmee nu iets mis.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bronny schreef op 28 maart 2009 @ 13:01:

[...]





De boodschap dat alles met een pilletje op fijner is, dieper en meer intensief komt bij mij niet aan. Ik denk ook dat dat niet voor iedereen geldt. En als je niet genoeg kan genieten zonder pilletje dan denk ik dat het tijd wordt om je af te vragen of je nog wel wílt doen wat je doet.Helemaal waar en je zou wat meer vertrouwen moeten hebben dat men daar ook toe in staat is. Zaza is nota bene het voorbeeld daarvan in dit topic. Maar ook ik kan je verzekeren dat ik intens van het leven kan genieten zonder een pilletje. Ik loop nl niet dagelijks wap rond en ben veel vaker nuchter dan wap.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg zeker ook niet dat je na je 50e achter de geraniums moet gaan zitten, maar ikzelf zou nooit zo rondlopen. Ik vind dat iedereen moet doen en laten waar hij of zij zin in heeft (mits je daar niemand mee kwetst natuurlijk), maar ik vind het eerlijk gezegd wel iets triests hebben. Ik snap dat je misschien nog dingen wil ervaren en meegemaakt hebben, maar als je op je 45e nog een xtcprobleem hebt, ben je niet helemaal goed bezig denk ik. Ik voelde me op mijn 25e al echt te oud om iedere weekend als een stramme idioot rond te lopen. Maar goed, ieder zn ding..
Alle reacties Link kopieren
Dat komt omdat jij die leeftijd nog niet hebt mimi, ik vond het toen ook stokoud maar ik hoop dat je je tegen die tijd nog net zo voelt als veel van die mensenen je net zo min laat weerhouden te genieten ondanks dat de jongere garde dat raar vind.



Ik zou het triester vinden als er iemand was van die leeftijd die zich daardoor zou laten weerhouden omdat een ander het niet kan begrijpen.



Precies ieder zijn ding, maar je moest het toch even zeggen he? lol



En ik voelde me dus ook op mijn 25 te oud voor hoor, maar je kunt onmogelijk nu al voorspellen hoe je dat voelt als je zelf 45 bent, en dan kun je na jaren thuisblijven omdat je niet uit kon ivm met kleine kinderen en oppas juist weer erg genieten van het feit dat je die vrijheid weer hebt. Geen oppas gedoe meer hebt en geen kleine kinderen meer die je zorg en aandacht vragen



Triest, mag jij het vinden, ik, lig er geen nacht wakker van en geniet heerlijk van het feesten zoals een grote groep met mij die de grote dansfeesten afgaan. Daar zit echt geen exlusiviteit meer aan voor jongeren.



Overigens heeft dat niets met wel of niet xtc te maken. Uitgaan doen mensen van die leeftijd ook zonder drugs,



Ik denk wel dat je als je ouder bent wat verstandiger en bewuster met drugs om gaat dan als je jong bent en dat je jezelf ook beter kent.



Dus in die zin pleit ik er eerder voor om juist na je veertigte (als je het al wil proberen) te gaan experimenteren. Jongeren zoeken veel meer de grenzen op weten vaak nog niet of ze gevoelig zijn voor depressies en verslaving. Moeten alles nog opbouwen en lopen dus meer risico als het mis gaat.



Ik merk wel dat oudere er toch wel anders mee omgaan dan jongeren daarvoor hoef ik forums als party floc er maar op na te slaan.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk eerder dat Mimi op haar 25e het verstand al had wat Doddie op haar 45e nog ontbreekt om het voor gezien te houden.

Er zijn nou eenmaal ook mensen die op jonge leeftijd verstandige keuzes maken.

En dan steeds dat onzinverhaal dat je op je 45e verstandiger met drugs kan experimenteren, mijns inziens zou je juist op die leeftijd beter moeten weten.
Alle reacties Link kopieren
oh ja zo verstandig was ik ook tot ver over mijn veertigste.



Fijn dat jij die keus ook kunt maken zo te blijven bronny maar laat een ander de vrijheid zijn overstandige keuze's te maken, de 1 rookt de ander drinkt, eet te vet snoept te veel beweegt te weinig enz.



Niemand haalt jou over dat te volgen en ik heb er geen spijt van dat ik dingen heb beleefd zo. En als ik dat ooit wel krijg weet ik wat jij nu ook weet, dat ik het had kunnen voorkomen maar niet gewilt heb.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
Ik veroordeel je niet doddie, maar ik vind eigenlijk dat de enige manier om verstandig met drugs om te gaan is ze niet te gebruiken. En volgens mij voel jij dat ook wel anders zou je niet zo ontzettend in de verdediging gaan denk ik.

Ik weet voor mezelf ook dat ik drugs ben gaan gebruiken als uitvlucht, een ontsnapping aan mijn niet zo fijne leven. Nu mijn leven wel fijn is, heb ik er ook totaal geen behoefte meer aan.

En van die seksfeesten met drugs vind ik echt niet horny of sexy. Niet als je 25 bent en ook niet als je 45 bent. Het is allemaal fake geilheid, fake love.. Ik vind t iets ranzigs hebben.

Sorry
Alle reacties Link kopieren
quote:doddie schreef op 29 maart 2009 @ 19:39:

oh ja zo verstandig was ik ook tot ver over mijn veertigste.



Fijn dat jij die keus ook kunt maken zo te blijven bronny maar laat een ander de vrijheid zijn overstandige keuze's te maken, de 1 rookt de ander drinkt, eet te vet snoept te veel beweegt te weinig enz.



Niemand haalt jou over dat te volgen en ik heb er geen spijt van dat ik dingen heb beleefd zo. En als ik dat ooit wel krijg weet ik wat jij nu ook weet, dat ik het had kunnen voorkomen maar niet gewilt heb.Laat dan een ander ook de keuze om op jonge leeftijd al een stuk wijzer te zijn in plaats van kleinerend te reageren. Het verstand komt kennelijk niet altijd met de jaren, soms komt het niet en soms was het er altijd al.
Alle reacties Link kopieren
integenstelling tot jou bronny behandel ik niemand kleinerend en beledig ik ook niemand, dat doe jij wel constant naar mij toe.



Mimi als jij je er zo bij voelde dan is drugs zeker niets voor jou, maar in tegenstelling tot jou heb ik ook op jongere leeftijd nooit drugs gebruikt, ik kan me ook voorstellen als je nog zoekende bent naar je identiteit dat drugs ook veel fouter kunnen vallen.



Ik verdedig me ook niet, ik hoef me nl helemaal niet te verdedigen. maar als mensen zich afvragen waarom ik iets gebruikt dan geef ik daar antwoord op, als dat bij andere verdegingend overkomt dan begrijpen die niet dat ik simpel een vraag beantwoord en mijn verklaring misschien zo over kan komen.



Daarbij is men heel sterk bezig neer te zetten hoe die drugsgebruiker wel is, hoe die moet leven, wat die wel tekort moet komen enz.



Als ik me daar niet in herken dan weerleg ik dat, je mag dat verdedigen vinden, ik vind het correctie aanbrengen in hoe ik het niet voel en hoe ik me niet herken in wat andere over mij denken te kunnen vertellen.



Met verdedigen heeft dat niets te maken.



Ik beweer nl nooit dat het verstandig is, dat ik het doe maar ik herken niet het geen andere er over denken te kunnen vertellen, ik deel sommige ervaringen niet. Ik vind het belachelijk dat als ik daar dan over vertel men dat ziet als verdedigen.



Maar sorry als er wat wordt beweerd wat niet klopt ga ik daar toch echt niet in mee.



Mimi dat jij drugs als uitvlucht gebruikte hoeft niet te betekenen dat een ander dat ook doet natuurlijk.



Ik hoef niets te ontvluchten, ik heb een goed leven OOK zonder drugs.



Zie het als een drankje of sigaretje dat kan je prima nuttigen zonder te vluchten. Niet gezond maar op zijn tijd lekker.



Dat jouw ervaring zo negatief was wil ik aannemen, maar ik hoop dat je van mij dan wil aannemen dat ik er ook heel fijne momenten door meemaak. Mijn ervaring is compleet het tegenovergestelde maar dan kan natuurlijk komen omdat jij er in vluchtte en het op jongere leefijd gebruikte.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
Ho, wacht ff! Op t moment dat ik drugs gebruikte, was t superfijn! Zeker de eerste paar jaren, ik heb ontzettend toffe tijden gehad en ik had t voor geen goud willen missen! Maar ik heb misschien wel te lang gebruikt. En ik gebruikte ook best veel (coke, speed, xtc), maar toen ik daarmee stopte, merkte ik dat ik eigenlijk weinig vrienden had. Terwijl ik dacht dat ik er wel 50 had.. Ik werd letterlijk wakker en met de meeste mensen waar ik mee om ging had ik op slag niks meer gemeen. En dan merk je dat de liefde die je voelt voor mensen (niet alle) voelt als je dope op hebt, gewoon fake is. En ik wilde weer ECHT voelen, ECHTE relaties aangaan. En ik besef dat dit heel anders is als 1x in het halfjaar een pilletje pakken. Maar naar sexfeesten gaan met dope op is nooit een goed idee volgens mij, want je vind iedereen lief en lekker, terwijl je ze in nuchtere toestand waarschijnlijk helemaal niet interessant zou vinden. Maar hoe oud ben jij dan doddie en hoevaak doe jij t?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven