Wat moet ik met de homeseksuele gevoelens van mijn vriend?

12-11-2014 23:29 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve forummers,



Ik zit met een gecompliceerd probleem. Ik heb al veel Viva topics over dit onderwerp gelezen, maar uiteraard is elke situatie weer anders, en kwam ik tot de conclusie toch heel graag zelf de vraag te stellen.



Mijn vriend heeft homoseksuele gevoelens. Denk ik.

Vorig jaar kwam ik hierachter doordat ik zag dat foto's van hem op een online profiel stonden voor homoseksuele. Ook stonden er in zijn mailbox chatberichten van en naar andere mannen, die zeer seksueel waren en waaruit bleek dat hij naast chatten ook life beeldmateriaal uitwisselde met mannen. Ik schrok hier erg van, en besloot het met hem te bespreken. Hij reageerde zeer verontwaardigd, gaf aan niet te weten waar ik het over had, en toen ik hem ermee confronteerde zei hij dat hij al voor langere tijd last had van 'vreemde dingen' op zijn e-mail en rare mailtjes, en stelde te denken dat zijn computer door iemand gehackt werd. De foto's die erop stonden zou hij niet hebben gemaakt, maar kwamen mogelijk van een ex-vriendinnetje (hoewel ze duidelijk door hemzelf gemaakt leken te zijn door de invalshoek), en de gesprekken op zijn e-mail zouden niet van hem afkomstig zijn, maar van iemand die zijn e-mailadres had gebruikt en gehackt. Hij begon daarop onmiddellijk met het herprogrammeren van zijn computers om van alle 'virussen en hackers' af te zijn, en leek oprecht van streek dat iemand zo iets met hem zou doen.



Ik ben een zeer ruimdenkende vrouw, en vind het geen probleem een biseksuele vriend te hebben. Ik houd van hem zoals hij is, inclusief zijn vervelende trekjes. Op seksueel vlak zijn we heel erg vrij en los, en dat maakt alles leuk en spannend en ook zeer actief. Ik heb hem op het hart gedrukt, en hij weet dat ook heel goed, dat hij zich van mij niet hoeft te schamen voor wie hij is, maar dat ik eerlijkheid tegenover elkaar op dit punt wel belangrijk vind, omdat we niet kunnen doen alsof het geen invloed zou hebben op onze relatie. Desondanks bleef hij ontkennen. Ik heb toen zijn verhaal gelaten voor wat het is, en daarbij in mijn hoofd in het midden gelaten het klopte of niet. Er waren namelijk veel dingen die wezen op dat hij de waarheid sprak (zo was een van de chatgesprekken geregistreerd op een tijdstip waarvan ik zeker wist dat hij met mij was, en dus toen niet online kan zijn geweest), maar ook veel dingen die wezen op een leugen. Ik heb er toen genoegen mee genomen nooit de precieze waarheid over het onderwerp te weten, want wat moest ik anders.



Nu wil het feit dat er tegenwoordig weer dingen spelen. Zo vind ik regelmatig lingerie van mij op plekken waarvan ik zeker ben dat ik het er zelf niet heb neergelegd (in één van de chatgesprekken ging het over het dragen van lingerie van je vriendin) en ook mijn seksspeeltjes liggen soms niet op hun goede plek. In de geschiedenis van zijn computer vind ik weer homo-chatrooms en zie ik dat hij heeft ingelogd (en netjes uitgelogd) op een e-mailadres dat ik niet van hem ken. Eigenlijk spreken de feiten voor zich. Ook merk ik dat ik in de slaapkamer zijn sekslust een stuk minder goed kan verwekken dan vroeger. Het lukt me nog steeds, maar niet meer zo makkelijk als voorheen.



Het is nog steeds zo dat ik me niet bedreigd voel door deze seksuele gevoelens van hem. Dat we van elkaar houden staat buiten kijf, en dat hij nog steeds verliefd op me is en seksueel tot me is aangetrokken betwijfel ik voor geen moment. Ik vind het ook oprecht geen probleem dat hij opgewonden wordt van mannen. Ik zelf kan zelfs homoseksuelen mannen soms opwindend vinden, met name die waar je het verder niet van verwacht, dus het zou zelfs iets kunnen zijn dat we delen. Wél vind ik het lastig dat er geen eerlijkheid over bestaat, en dat hij zich hier kennelijk zo voor schaamt dat hij het nodig vind gigantische leugens te verzinnen om zijn eigenwaarde te beschermen. Kennelijk is hij niet zo ruimdenkend als ik. Ik zou het graag bespreekbaar maken, maar ik wil hem op geen enkele manier het gevoel geven dat hij beschaamd zou moeten zijn. Daarbij ben ik bang dat hij er opnieuw over liegt, en nog een leugen zou veel meer kapot maken dan me lief is. Ik heb geen harde bewijzen om hem mee te confronteren, want verplaatste spullen kun je niet bewijzen en computergeschiedenis verwijderd hij heel regelmatig.



Wat moet ik nou doen? Is er een uiterst subtiele manier om dit bespreekbaar te stellen? Of doe ik er goed aan om te wachten tot hij hier zelf over begint? Ik neem aan dat als je als man hier zo mee bezig bent, dat er wel een moment komt waarop je niet meer anders kan dan het vertellen. Hem kennende zou dat overigens nog jaren kunnen duren, hij is heel goed in het bewaren van geheimen. Soms denk ik ook dat ik het maar gewoon helemaal moet laten zitten; immers hebben de meeste van ons seksuele fantasieën die we te beschamend vinden om te delen met onze partner. Misschien is het alleen dat; een fantasie die ik verder met rust kan laten.



Sorry voor het lange verhaal! Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Chatten met anderen gaat verder dan alleen fantaseren natuurlijk.



Tja, ik zou er toch weer over beginnen denk ik. Liegen houd ik niet van, dus dit zijn dingen die uitgesproken moeten worden. Vind ik dan.
Alle reacties Link kopieren
Waarom subtiel? En hij mag zich wel zeker schamen ... voor zijn leugens, als jij al aangegeven hebt dat het geen probleem is, als hij biseksueel zou zijn.

Ik zou de onderste steen boven halen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Jouw vriend is zo te lezen nog een "closed case". Hij is er nog niet aan toe om openheid van zaken te geven. Wat vindt hij zelf van homofilie?
Alle reacties Link kopieren
Het is niet alleen een fantasie want hij gaat het contact met anderen aan. Ik zou volledige openheid willen en eisen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Heb je ook met hem besproken dat hij goede voorzorgsmaatregelen moet nemen als hij besluit met een man seks te hebben? Een bekende van mij is er een paar jaar geleden achtergekomen dat haar man vreemd was gegaan met een andere man. Heel drama met SOA-testen e.d. Dat huwelijk heeft het uiteindelijk niet gered (ook omdat man erachter kwam dat hij eigenlijk niet op vrouwen viel).
Alle reacties Link kopieren
quote:GateKeeper schreef op 12 november 2014 @ 23:39:

Jouw vriend is zo te lezen nog een "closed case". Hij is er nog niet aan toe om openheid van zaken te geven. Wat vindt hij zelf van homofilie?Dat weet ik eigenlijk niet zo goed. Hij heeft er in elk geval niets op tegen, en hij kan zich ook gecharmeerd voelen om het feit dat homoseksuele mannen hem eigenlijk bijna zonder uitzondering heel erg aantrekkelijk vinden.
Alle reacties Link kopieren
Zou het kunnen dat hij eigenlijk al weet dat hij liever met een man zijn leven zou willen doorbrengen?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees dat jij heel open en ruimdenkend bent maar is hij dat ook?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Je kan beter een eerlijk gesprek hierover beginnen!

Hij schaamt zich en durft dit vast niet zelf aan jou te vertellen.



Sterkte meid.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 12 november 2014 @ 23:41:

Het is niet alleen een fantasie want hij gaat het contact met anderen aan. Ik zou volledige openheid willen en eisen.

+1



Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de ondersteunende reacties! Ik had eigenlijk ook wat 'gatver, wat vies' reacties verwacht, dus ik waardeer het heel erg. Ik denk niet dat hij eraan denkt om een relatie te hebben met een man, hij lijkt me niet een man die uiteindelijk gelukkig kan worden zonder vrouw om hem heen, maar ach, ik kan ook niet in zijn hoofd kijken. Van ons twee ben ik veruit de meest ruimdenkende en vooral meest open, maar we kunnen er allebei wat van. We zijn ook al sinds vrij vroege leeftijd bij elkaar, dus heel veel hebben we samen ontdekt en heel veel grenzen hebben we samen verlegd.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat hier niet om sexuele voorkeur maar of hij eerlijk is. Ik kan me voorstellen dat hij zelf eerst gaat ontdekken maar hij trekt het wel erg ver door. Het is meer dan alleen een fantasie. Hij gaat liegen en in zekere mate bedriegen en dat gaat gewoon erg ver. Hij heeft een relatie met jouw en dus een verantwoordelijkheid. Ik zou eisen dat hij openheid van zaken geeft i.p.v. een dubbelleven leiden.
It's never too late start living!
Alle reacties Link kopieren
Jij bent zeer ruimdenkend, dat zal hij vast en zeker weten. Maar liegen is gewoon not done. Ik zou gewoon de confrontatie aangaan. Zonder omwegen, want je weet dat hij niet eerlijk tegen je is.
Alle reacties Link kopieren
quote:leen65 schreef op 13 november 2014 @ 00:05:

Het gaat hier niet om sexuele voorkeur maar of hij eerlijk is. Ik kan me voorstellen dat hij zelf eerst gaat ontdekken maar hij trekt het wel erg ver door. Het is meer dan alleen een fantasie. Hij gaat liegen en in zekere mate bedriegen en dat gaat gewoon erg ver. Hij heeft een relatie met jouw en dus een verantwoordelijkheid. Ik zou eisen dat hij openheid van zaken geeft i.p.v. een dubbelleven leiden.Ja, je hebt echt helemaal gelijk.
Alle reacties Link kopieren
Hoe ruimdenkend ook, maar als ik erachter kwam dat mijn vriend mijn lingerie stiekem zou dragen...was ik wel redelijk klaar met hem.
Alle reacties Link kopieren
quote:Appeltjezoet schreef op 13 november 2014 @ 00:01:

Bedankt voor de ondersteunende reacties! Ik had eigenlijk ook wat 'gatver, wat vies' reacties verwacht, dus ik waardeer het heel erg. Ik denk niet dat hij eraan denkt om een relatie te hebben met een man, hij lijkt me niet een man die uiteindelijk gelukkig kan worden zonder vrouw om hem heen, maar ach, ik kan ook niet in zijn hoofd kijken. Van ons twee ben ik veruit de meest ruimdenkende en vooral meest open, maar we kunnen er allebei wat van. We zijn ook al sinds vrij vroege leeftijd bij elkaar, dus heel veel hebben we samen ontdekt en heel veel grenzen hebben we samen verlegd.Ik vind het knap hoe je er mee omgaat. In wezen bedriegt je vriend je door contacten te leggen met andere mannen en jij bent nog zo lief om daar begrip voor op te brengen. Vergeet je eigen gevoel niet en je mag best je grens aangeven. Ook al zou hij biseksueel zijn dat betekent niet dat dat een vrijbrief is om contacten buiten zijn relatie te gaan zoeken.
Alle reacties Link kopieren
quote:blackberry1980 schreef op 13 november 2014 @ 00:08:

Hoe ruimdenkend ook, maar als ik erachter kwam dat mijn vriend mijn lingerie stiekem zou dragen...was ik wel redelijk klaar met hem.





Ik ook.

Een beetje een pik past niet in een damesslip.

Gelukkig is er speciaal damesondergoed voor mannen.

http://mode.excite.nl/sexy-lingerie-voo ... 14885.html
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
http://www.hommemystere.com/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Dat wat betreft de lingerie zou me nog het minst boeien. Ook zou mijn partner echt niet alle fantasieën aan mij hoeven te vertellen maar het wordt anders wanneer er stiekem derden bij betrokken worden hoe oppervlakkig ook. En dan vooral het stiekem.
It's never too late start living!
Alle reacties Link kopieren
quote:Appeltjezoet schreef op 13 november 2014 @ 00:01:

maar we kunnen er allebei wat van. We zijn ook al sinds vrij vroege leeftijd bij elkaar, dus heel veel hebben we samen ontdekt en heel veel grenzen hebben we samen verlegd.

Juist daarom.



Hij is nu al weer langere tijd alleen in een gebied dat hij dus weigert te delen. Waarom? Bedenk alsjeblieft dat het verleggen van grenzen als gevolg kan hebben dat de grenzen ook bepaald worden. Iemand kan zijn/haar grenzen toch alleen maar bepalen doordat ze erover heen gegaan zijn? Anders herken je de grenzen toch niet? Ik weet dus niet of dat ook geldt voor jouw vriend maar aangezien hij het gesprek niet aan wil gaan weet jij dat dus ook niet.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Sja. Uit ervaring sprekend kan ik je vertellen dat mijn meneer het ontkende en zelfs toen ik hem vertelde dat ik het stiekem best geil vind dat hij het met mannen doet, niet anders kon reageren dan door boos te worden. Ik geloofde hem. Vertrouwde erop dat het puur virtueel was, ook al zag ik soms foto's op onze gezamenlijke pc waarvan ik me afvroeg hoe die dan toch gemaakt konden zijn. Iets met mijn hoofd en héél diep zand.

Op een bepaald moment ging ik bloed geven (als donor dus, wat ik al ééuwen deed) en werd ik in een kamertje geroepen; ik had syfilis. De bodem zakte onder mijn voeten weg en ik heb hem gebeld om me te komen halen. Hij bleek onbeschermde seks te hebben gehad op parkeerplaatsen en andere cruise-sites.



Tis nu mijn exmeneer, trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Misspoez, wat erg!! Is dat te genezen of blijf je de rest van je leven drager zoals bij herpes?
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of jij het onder subtiel vindt vallen als je voor zou stellen om een keertje een bi man mee te laten doen als jullie vrijen, of om een setje van dat lingeriemerk onder de kerstboom te leggen, maar wat denk jij van de dingen die jij nu tegen komt? Is dat zijn subtiele manier van jou iets duidelijk maken of is het zijn dommigheid om het niet beter te verstoppen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven