Wat vinden jullie van wappen?

24-07-2007 23:23 2742 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben hier erg nieuwsgierig naar.

Doe je dit met zijn tweeen of altijd met andere mannen/vrouwen/stellen erbij.

Wat zijn jullie ervaringen? Positief? Negatief?

Wil dit waarschijnlijk binnenkort wel gaan doen :)
Alle reacties Link kopieren
Het is wat anders als je nooit zonder middelen van sex kunt genieten, maar voor een swingparty kun je toch verkiezen het extra feestelijk te maken zoals er op een "gewoon" feestje toch ook echt geen alcohol zal ontbreken? Ik kom echt geen feestje tegen waar men nuchter aan een frisdrankje zit met zijn allen. Dus zie niet in waarom een wapper moet bewijzen het ook zonder leuk te kunnen hebben. Nuchter? Of gaat er dan gewoon alcohol in? Is dat dan zo nodig en kun je daar dan niet zonder?



Die vraag wordt vaak gesteld door mensen die zelf wel drinken en roken, kun je het niet zonder leuk hebben? Ik koppel als niet drinker en roker die vraag dan terug. Als zij er ook echt nuchter bij gaan zitten hebben we een deal. Vrees alleen dat er dan maar bar weinig zin zullen hebben in zo'n feestje.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Ik geloof echt in de onderzoeken dat het op den duur hersenschade veroorzaakt. Ik zal mezelf even als voorbeeld geven.



Een paar jaar geleden gebruikte ik meer xtc dan tegenwoordig en meer dan goed voor me was. Gewoon omdat we in een bepaalde scene zaten waar het makkelijk te verkrijgen was en omdat we naar veel feestjes gingen.

In die tijd kreeg ik wat geheugenproblemen, sleutels, pasjes, agenda, namen van" bekenden" zomaar kwijt. Zelfs mijn auto kwijt, wist niet meer dat ik op de fiets was gegaan. Zo idioot.

Maar ook op mijn werk een aantal ( gelukkig niet heel erge) incidenten waar ik vreselijk van baalde.

En tuurlijk heb ik dat gebagatelliseerd ,zo van, het is de leeftijd, drukte, stress, etc.



ik moet elke 1,5 jaar een erg pittige herhalingscursus voor mijn werk doen. Is verplicht. En kost me behoorlijk veel tijd en studie-uren. Paar jaar geleden glansrijk voor gezakt in een, laten we zeggen, druk swingjaar. Ik baalde enorm, dingen die ik voorheen feilloos kon benoemen waren gewoon "weg" uit mijn brein. Ik ben toen acuut gestopt voor een langere tijd met wappen....

Ik heb een beroep waar ik met .. heb te maken.

En dat maakt het gelijk wat ingewikkelder, dan zeg maar hemaworsten verkopen of achter de bar staan.

Nu weet ik toch dat ik met veel en veel minder gebruik en soms een kwartaal helemaal niets, een heel stuk beter presteer. (Helemaal zijn we nog niet gestopt)





SVP niet quoten, omdat niet iedereen hoeft te weten in welke beroepsgroep ik zit.....
Alle reacties Link kopieren
Maar Muzze, zou het dan toch niet kunnen dat je ook geheugenproblemen hebt door slaapgebrek?

Ik kan ook niet ieder weekend helemaal los gaan met swingen, laat staan wappen.

Dat breekt me gewoon op.
We waren niet elk weekend aan het wappen, meestal om, of om de 2 weekenden. En ja slaapgebrek kan. Maar we namen wel voldoende rust, vitaminen, en spul om serotonine weer aan te vullen.
Alle reacties Link kopieren
Was het moeilijk om te minderen?
Eerlijk gezegd, ja. Omdat die nachten zo leuk waren, het sfeertje, de mensen.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat heb ik ook, vooral dat ik het sfeertje en de ge(il)zelligheid mis.

Maar ik heb dan niet het idee dat ik snak naar XTC.



Het meest vervelende van even rustig aan doen met swingen/wappen is dat mijn stal hulpverloofdes op hol slaat, en ik weer helemaal opnieuw kan beginnen
Alle reacties Link kopieren
Muzze het zou me na alles wat ik er over gelezen heb niet verbaasd hebben. Maar krijg juist om me heen altijd te horen dat ik zo'n goed geheugen heb, alles nog zo goed weet te herinneren.



Ik verwacht het dus wel maar merk het nog niet. Om me heen hoor ik wel vaak over korte termijn geheugen maar dat ervaart men meer op de wapavonden zelf.



Het is ook onduidelijk hoe je die hersenschade moet zien, in welke grote en wordt bij iedereen het zelfde deel aangetast, merk je dan iets van die schade? Ik neem zonder meer aan dat die schade er inmiddels zal zijn maar mogelijk niet in die zin dat ik dat merk of er last van heb.



Onderzoek zal meer duidelijk moeten maken.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
quote:stout1975 schreef op 07 december 2012 @ 12:20:



Het meest vervelende van even rustig aan doen met swingen/wappen is dat mijn stal hulpverloofdes op hol slaat, en ik weer helemaal opnieuw kan beginnen Groepsdruk van je dames om vooral door te blijven gaan Stout?
Ja, Doddie,

Mijn man heeft ook nergens last van.

Maar is dat niet ook bij bijv rokers. De één heeft last van hoesten, rochelen, kanker. De ander heeft (nog!) nergens last van. maar wat we met zn allen doen is bagatelliseren..het loopt zo'n vaart niet... (ik doe nog net zo hard mee, da's het stomste)



Mensen die roken, want opa is 99 jaar en nog geen dag ziek geweest.

En zolang het brein onderzoek van xtc niet sluitend is....is er niets aan de hand??
Alle reacties Link kopieren
quote:Rooss4 schreef op 07 december 2012 @ 13:00:

[...]



Groepsdruk van je dames om vooral door te blijven gaan Stout?Ik ben zo egocentrisch dat groepsdruk van mij af glijd als een ijsklontje van een hete tiet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie dat anders muzze, net als in bijsluiters vermelden ze alle mogelijke risico's en bijwerkingen. Dat betekend niet dat iedereen last krijgt van die bijwerkingen en gevolgen, maar ze moeten ze wel vertellen als mogelijk risico dat je loopt.



al is er maar 1 die er last van krijgt dan moet dat als mogelijk gevaar worden vermeld.



Om die reden check ik ook altijd de info site's als een mogelijk risico daar niet staat vermeld is het niet waarschijnlijk dat het een gevolg is van xtc gebruik (of andere drugs die men nam) Het betekend echter niet dat iedereen er ook mee te maken krijgt en iedereen die bijwerkingen en schade ondervind.



Ik vertelde al dat het mij anders er tegen aan deed kijken, omdat je bij alcohol ook alle mogelijke risico's ziet staan en we van alcohol ook weten dat niet iedereen verslaafd raakt en lever problemen krijgt. Je kan echter wel de gene zijn die er mee te maken krijgt. En dat kun je niet voorspellen als je een eerste keer neemt.



Ik had het er, net als andere, ook om kunnen laten. Ik heb het er zelfs jaren daarvoor altijd voor gelaten.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
Net als stout mis ik vaak ook meer de avonden dan zo nodig de middelen, Het is ook de reden dat ik dan besluit te gaan maar niet mee te doen.



Uiteraard zit je dan op andere level en is het ook anders. Meedoen daarom heeft weinig zin, omdat je als je het te vaak doet niets meer voelt van xtc en het middel zelf aangeeft dat het te snel op elkaar is. Je voelt dan alleen het opwekkender ervan. Veel grijpen dan naar als die andere middelen, erbij of ipv die in het onderzoek ook worden benoemd.



Ik geef de voorkeur dan toch aan een weekeindje andere leuke dingen doen met elkaar, bioscoopje pakken of avondje uit. Sauna pakken enz. Of ik besluit zelf om een keer over te slaan, maar zo'n besluit komt vanuit mezelf en laat ik me niet als eis stellen om op een feestje te worden toegelaten. Omdat ik weet dat daar dan wel gedronken wordt en vaak gerookt, ik vind dat dan altijd wat hypocriet. Daarmee mis ik ook op drankfeestje een bepaalde initieme/open sfeer die ik zelf erg ben gaan waarderen op wapfeestjes. Dat is overigens ook de reden die vanuit de kant van de wappers vaak wordt gegeven dat ze niet meer naar niet wap feestjes willen. Niet wap of wel wap geeft een verschillende sfeer en je ontwikkelt een voorkeur. Zoals die er andersom ook is. Gemend probeer je daar tussen in te balanceren en je eigen sfeer toch te bereiken, dat kan met mensen die dezelfde sfeer ook verkiezen.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
Dat schoot me even in verkeerde keelgat bij gayamun, want die middelen of die drank maken wel dat je in bepaalde stemming komt. Mensen zijn losser, vrijer, onbezorger door drank of drugs. Nuchter zal je nooit de sfeer op een feestje benaderen die je bij drank en ook drugs tot beperkte mate wel hebt omdat mensen door die middelen hun zorgen wat opzij zetten en vrijer zijn.



En dan moet die wapper het ook maar zonder (op een feestje!) leuk hebben waar je dat bij drinkers toch ook zelden tot nooit ziet dat ze eens zonder drank een feestje vieren? Nu zit ik er in zo'n geval wel nuchter bij en zou men ons vragen geen drugs te gebruiken dan nemen mijn man en vrienden wel een borrel en zit ik er die avond nuchter bij, en kom net zo goed in een sfeer die op gegeven moment minder leuk is als er te veel drank in gaat. zit ik ook op een ander level, ga ik me ook irrriteren aan de drinkers, en merk ik ook dat drank me wordt opgedrongen, "wil je echt niets drinken? Ah doe niet zo ongezellig? wil je een advocaatje dan? Nee? Ik heb ook baileys? roseetje dan? Ik heb ook een heel zoet wijntje?" Dat je niet wil drinken wordt door alcoholgebruikers net zo min makkelijk gerespecteerd en begrepen .
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
Als een opmerking je raakt zit er vaak een kern van waarheid in.

Je geeft zelf al aan dat mensen nuchterder, losser, vrijer, onbezorgder zijn met drank of drugs - ook tijdens swingfeestjes.

Als je het écht onzin zou vinden zou een opmerking als 'ik heb het niet nodig om het naar mijn zin te hebben op een swing feestje' je niet raken. Dan zou je zeggen 'ik heb het ook niet nodig, alleen vanavond heb ik er wel zin in - en een volgende keer misschien niet.'



Je trekt steeds vergelijkingen met de kroeg - ik ga oprecht weleens naar feestjes zonder alcohol te drinken en soms ga ik op stap met 2 wijntjes. En soms drink ik flink. Als iemand op zo'n laatste avond tegen me zou zeggen "ík heb het niet nodig te drinken als ik op stap ben" doet dat me niets. Dan zou ik hooguit zeggen: "Ik ook niet, maar vanavond heb ik er wel lol mee."
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf altijd de gene geweest die beweerde dat ik niets nodig heb om los te gaan, ik WEET namelijk hoe het is om echt nuchter op een feestje te zijn en ik zei alles wat men hier ook zegt. Ik heb niets nodig om los te gaan, ik, kan het ook zo wel gezellig hebben enz. Ik kon echter wel meeliften op mensen die wel wat innamen en die met wat op loser en vrijer werden. Ik vraag me nl af hoe een feestje wordt als we echt allemaal aan een frisdrankje zitten,. ik heb een dergelijk feestje nog nooit meegemaakt,. zelfs niet op een kinderverjaardag want dan gooien de ouders er evengoed wel een wijntje of biertje in. Ik stond echter zo nuchter als ik was wel als eerste op de dansvloer waar ik als ik andere wilde meetrekken hoorde dat ze eerst zich even moed moesten in drinken.



Nu ik zelf wat neem merk ik ook het verschil, ik kan losser en vrijer zijn met iets op, ik die altijd zei het niet nodig te hebben merk ook dat mijn los gaan in nuchtere staat een gecontroleerd los gaan was, ik wist precies hoe ik wilde overkomen hoe ongeremd ik het wilde tonen aan anderen, was me constant bewust van hoe ik op andere over kwam.



ik merk nu met iets op dat ik dat los kan laten, dat ik minder met de omgeving bezig ben maar meer met wat ik nu wil. en wat zie ik dan? Dat ik nuchter op die swingfeestjes meer over mijn grens ging dan dat ik nu met iets op doe. Nuchter wilde ik laten zien dat ik niets nodig had om los te gaan en speelde ik meer de vrije ongeremde meid dan dat ik dat echt was. Als ik los ging op de dansvloer zag het er altijd wel perfect uitgevoerd uit.



nu met iets op gaat het me niet om hoe ik over kom op anderen maar ga ik voor wat IK wil die avond en heb ik ergens geen zin in doe ik het niet,. Ik ben dus door wappen kritischer geworden en heb veel over mezelf geleerd, iets dat doorwerkt in dagelijks leven. Ik heb zeker mezelf beter leren kennen door het wappen.



Ik ben niet zo geraakt dat ik me aangesproken voel, ik ben geraakt door de hypocratie. Mensen die drinken en roken zijn dat zo gewoon gaan vinden dat ze niet zien dat ze eigenlijk een zelfde gedrag vertonen als die wapper. Ik zie dat wel omdat ik niet drink en ik kan het aanzien en denken 'jullie doen zelf precies hetzelde?! en daarom zal ik het ook altijd vergelijken met elkaar.



Ik ben het dus met je eens als je zegt

Dan zou je zeggen 'ik heb het ook niet nodig, alleen vanavond heb ik er wel zin in - en een volgende keer misschien niet.'



en ik zal dat antwoord ook gaan gebruiken, thanks!
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
quote:doddie schreef op 08 december 2012 @ 11:25:

Dat schoot me even in verkeerde keelgat bij gayamun, want die middelen of die drank maken wel dat je in bepaalde stemming komt. Mensen zijn losser, vrijer, onbezorger door drank of drugs. Nuchter zal je nooit de sfeer op een feestje benaderen die je bij drank en ook drugs tot beperkte mate wel hebt omdat mensen door die middelen hun zorgen wat opzij zetten en vrijer zijn.



En dan moet die wapper het ook maar zonder (op een feestje!) leuk hebben waar je dat bij drinkers toch ook zelden tot nooit ziet dat ze eens zonder drank een feestje vieren? Nu zit ik er in zo'n geval wel nuchter bij en zou men ons vragen geen drugs te gebruiken dan nemen mijn man en vrienden wel een borrel en zit ik er die avond nuchter bij, en kom net zo goed in een sfeer die op gegeven moment minder leuk is als er te veel drank in gaat. zit ik ook op een ander level, ga ik me ook irrriteren aan de drinkers, en merk ik ook dat drank me wordt opgedrongen, "wil je echt niets drinken? Ah doe niet zo ongezellig? wil je een advocaatje dan? Nee? Ik heb ook baileys? roseetje dan? Ik heb ook een heel zoet wijntje?" Dat je niet wil drinken wordt door alcoholgebruikers net zo min makkelijk gerespecteerd en begrepen .





Deze hele vergelijking van jou, Doddie, gaat wat mij betreft helemaal mank.

Jij vergelijkt een gewoon "borrelfeest" met een wapfeest.



Sorry hoor, maar in de kroeg of met vrienden aan de borrel ga ik niet uit de kleren en ben ik niet in een geile stemming en er zijn meestal geen swingers waar ik die avond anders dan verticaal mee op de bank hangen.

Een wapfeestje is voor mij van een heel andere orde. Het is een swingersfeest.



Als je wil vergelijken doe het dan waar dit topic over gaat.

Dus vergelijking tussen swingers die wappen en een swingers die niet wappen.

En niet kroegtijgers/borrelliefhebbers en wappers.
En dan nog iets

op de feesten waar ik vroeger als swinger kwam, waar dus niet gewapt werd, werd een beetje alcohol geschonken. Maar meestal na 1 of 2 borrels kwam men in de stemming. Of bij sommigen helemaal niet, als je van jezelf al genoeg in de mood was.

Dus écht geen drankfestijn!!
Alle reacties Link kopieren
Waar haal jij uit dat ik het met een gewoon borrelfeest vergelijk? Ik kwam dit net zo goed tegen bij alcohol swingfeestjes.



Muzze waar het om gaat is dat beide iets nemen om zorgelozer, vrijer en zich "feestelijker" te voelen.



Op een alcohol swingfeestje gaat men tenslotte ook uit de kleren en dan is het weer wel vergelijkbaar.



Wat je doet maakt niet uit, wat je neemt is te vergelijken. Op een feestje wil men iets anders doen dan wat men gewend is, iets extra;s om het feestelijk te laten zijn, dat kan gebak zijn, slingers ophangen of een borrel nemen en in dit geval andere drugs nemen.



Dat doe je juist omdat je het anders niet doet en omdat het een bijzondere gebeurtenis is,. Bij normale (swing) feestjes is men dan gewend alcohol te nemen, in dit geval neemt men iets anders om het speciaal en feestelijk te laten zijn, iets dat ontspant, zogelozer vrijer en losser maakt.



Nogmaal benadruk ik dat het juist wel vergelijkbaar is
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
en ook wat je 2e reactie betreft weten we dat er zuipers bij zijn en matige drinkers en dat je gematigde wappers hebt en wappers die behoorlijk doorzakken (zoals je van drinkers ook hebt maar dan meer op ander soort feesten)



Onder soortgenoten met elkaar zul je wel eens hebben dat men eerder geneigd is om door te zakken. En je hebt gelijk dat je bij swingers zelden een zuip festijn meemaakt, ik ben het ook met je eens dat dat met wappers onder elkaar wel wat vaker ziet gebeuren.



De ergernis erover zal eerder ontstaan als je zelf niet mee doorzakt, de zuipers met elkaar zullen zich niet aan elkaar ergeren, de doorwappers onder elkaar ook niet, het wordt pas irritant en ergerlijk als je er zelf nuchter of gematigd bij zit.



edit: voor mij ligt de grens als ik er last van begin te krijgen, zowel bij drinkers als wappers heb ik gemerkt dat het niet altijd wat uitmaakt hoeveel je erin gooit. ik zag er waar je het al aan merkte als er 1 glaasje wijn of een halve pil in ging (die er dus minder tegen kunnen) en die behoorlijke innemers waren en waar je niets aan merkte en nog een normaal gesprek mee kon voeren.



Ik kan meer hebben dan mijn man en dan merk je amper wat aan me, hij is van een half pilletje al in tralala land. (zelfs nuchter wordt hij er van verdacht wat ingenomen te hebben als hij erg in de muziek op gaat :-) ) Hij zoekt graag het grensje op, ik hou graag de controle.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
2 wijntjes is natuurlijk absoluut niet vergelijkbaar met xtc.



2 flessen wijn is ook absoluut niet vergelijkbaar met xtc is zoverre dat je alcohol als downer kan bestempelen en xtc als upper.



Met 2 wijntjes ben je veel meer 'nuchter' dan met 'n pil achter je kiezen, na 2 flessen wijn waag ik dat toch te betwijfelen.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Alle reacties Link kopieren
Ik heb één keer in mijn leven MDMA gebruikt. Ik vond het een absoluut geweldige ervaring. Maar vele malen heftiger dan een keertje dronken worden, dat wel.

Was ik 'mezelf'? Ja, dat wel. Heb ik er iets van geleerd? Hoe raar het ook klinkt, ja, dat heb ik zeker gedaan. Maar ik vond het vele malen indrukwekkender dan een keer dronken worden.

Ik zou het niet eens wíllen combineren met zo'n wapfeest. (Sowieso is dat niet mijn ding, maar stel nou ) Ik zou het persoonlijk niet eens willen combineren met een kroeg of disco.



Maar then again, hoe vaker je xtc slikt des te minder je iets merkt van het empathogene effect.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Alle reacties Link kopieren
quote:Gamayun schreef op 09 december 2012 @ 00:22:

2 wijntjes is natuurlijk absoluut niet vergelijkbaar met xtc.



2 flessen wijn is ook absoluut niet vergelijkbaar met xtc is zoverre dat je alcohol als downer kan bestempelen en xtc als upper.



Met 2 wijntjes ben je veel meer 'nuchter' dan met 'n pil achter je kiezen, na 2 flessen wijn waag ik dat toch te betwijfelen.Ligt er aan wat je gewend bent, ik heb van de zomer een keer 1 wijtje gedronken op een terras (tegen heug en meug) en die voelde ik gelijk zitten. waar ik soms 1 xtc pil niet voel.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Rijden al die mensen na een wapfeest zelf nog naar huis trouwens?



Het effect van een pil/drugs en een glas wijn kun je niet met elkaar vergelijken. De werking is compleet anders.



Of een glas wijn bij iemand hard binnenkomt (waarom moet dat 'tegen heug en meug erbij'? Je werd toch niet gedwongen?), zegt niets over de werking van een xtc pil op dezelfde persoon.

Hooguit dat iemand niet gegeten had voor dat glas wijn of dat iemand te weinig tijd tussen twee xtcpillen heeft gelaten, waardoor er geen effect optreedt.
Alle reacties Link kopieren
Als je 1 xtc pil soms al niet voelt is er zeker sprake van gewenning. Niet gezond. Maar hey, jouw lichaam, jouw hersenen.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven