Wat vinden jullie van wappen?

24-07-2007 23:23 2742 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben hier erg nieuwsgierig naar.

Doe je dit met zijn tweeen of altijd met andere mannen/vrouwen/stellen erbij.

Wat zijn jullie ervaringen? Positief? Negatief?

Wil dit waarschijnlijk binnenkort wel gaan doen :)
Alle reacties Link kopieren
quote:SweetKiss schreef op 23 december 2015 @ 11:11:

[...]





Ik vraag mij oprecht af welk persoon achter deze tekst zit...



Wondermiddel? Als... anders heb ik geen zin... anders word ik niet geil... anders durf ik niet... anders als...???



En dan roepen; Wappen? Doen! Pardon?



Echt ik sla achterover over wat er hier door sommigen geschreven wordt



Ik ben blij dat ik er toch heel anders naar kijk! En ja ik ben er ook mee bekend maar distantieer mij van deze prietpraat!





+1



Ik lees hier precies de redenen waarom je juist niet moet wappen met onbekenden en op feesten. Grenzen vervagen/verdwijnen, je weet niet meer met wie je bezig bent en iedereen is even leuk, ook de mensen/mannen die je in nuchtere staat van je af zou trappen.



Dat het met je eigen vriend, in privé setting, een verrijking kan zijn, daar ben ik het wel me eens.
.
quote:SweetKiss schreef op 23 december 2015 @ 11:11:[/

Ik ben blij dat ik er toch heel anders naar kijk! En ja ik ben er ook mee bekend maar distantieer mij van deze prietpraat!

Ik vind het tamelijk kortzichtig om een mening af te doen als prietpraat alleen omdat deze niet strookt met je eigen mening.

Mijn Oma was een wijze vrouw en zij leerde mij: Zoveel mensen, zoveel smaken.

Zelf gebruik ik niet en zal dat ook niet gaan doen, maar zo veroordelend zijn over mensen die hier wel voor kiezen, vind ik echt ongepast op een forum.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het ook nooit in een club doen, maar er zijn wel meer dingen die ik nooit in een club zou doen .



Gewoon een keertje thuis proberen, samen de ervaring opdoen en daarna waarschijnlijk nooit meer.
If no one comes from the future to stop you from doing it, then how bad of a decision can it really be?
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel Salve,

ook ik zal mijn toon iets matigen in de hoop op iets genuanceerdere reacties.



Want ik had best nog wel wat vragen aan SweetKiss, juist omdat ze zegt dat ze bekend is met wappen ben ik nieuwsgierig of zij het 'ons Viva Forum leden' zou afraden en waarom?



En op haar eerste vraag terug te komen, wie er achter CrazyX zit. Stuur me een PB en je zult zien dat het ook uitstekend koffie drinken is met mij.



Kan ik je ook gelijk uitleggen waarom ik het woord wondermiddel gekozen heb. Dat is niet omdat ik anders niet geil ben/word, niets durf, of wat jij maar voor mij wil invullen. Maar om het feit dat wanneer je gebruikt binnen de veilige marges zoals ik die aangaf, het een middel is waarop je niet 'bad' gaat. In tegenstelling tot drank, blowen, uppers, downers, verdovende middelen, en hallucinerende middelen. Waarbij mensen veel positieve gebruikservaringen hebben, maar ook een keerzijde van de medaille bestaat.

Kan ik je zelfs tot op bijna atomair niveau uitleggen wat er in je hersenen, lever en rest van je lichaam gebeurt.

[bitchmodus AAN] Ben ik toch nieuwsgierig waarom je jezelf veroorlooft om mij van 'prietpraat' te beschuldigen [bitchmodus UIT]





@Marana Het in het bezit hebben (van gebruikershoeveelheid) en het gebruik van verboden middelen zoals vermeld in de Opiumlijst is in Nederland niet verboden.

En er zijn zelfs ruimschoots voldoende legale middelen verkrijgbaar waar het goed op Wappen is. Voorbeelden

Dat ik iedereen oproep om in de sloot te springen, zegt niet dat iedereen het ook moet doen

PS. de mazzel van het wonen in het grootste dorp van Nederland, is dat wij vrijwel alles op het fietsje afkunnen.





Grenzen kunnen onder invloed behoorlijk verschuiven (denk alleen al maar wat mensen doen met alcohol). Maar het blijft wel degelijk een eigen keus in hoeverre je die laat verschuiven mijnsinziens.
quote:Salve schreef op 23 december 2015 @ 11:51:

[...]



Ik vind het tamelijk kortzichtig om een mening af te doen als prietpraat alleen omdat deze niet strookt met je eigen mening.

Mijn Oma was een wijze vrouw en zij leerde mij: Zoveel mensen, zoveel smaken.

Zelf gebruik ik niet en zal dat ook niet gaan doen, maar zo veroordelend zijn over mensen die hier wel voor kiezen, vind ik echt ongepast op een forum.



Ik veroordeel niet Salve maar ik vind de toon en de 'halleluja' gil gewoon niet gepast.

Het is een drugs waarvan men nog niet eens weet wat het echt met bijv. je hersenen doet over -tig jaren, daar moet je voorzichtig mee zijn (jaaaa...ook met alcohol maar daar zijn meer zaken over bekend).



Dat je hier schrijft dat je het leuk vind om te gebruiken en wat het met je doet, prima.

Maar om nu te gillen; Wappen? Doen!! Gaat mij echt te ver.



Ik noem het prietpraat omdat er veel onwaarheden in staan...er zijn geen testjes die aangeven hoe zwaar een pilletje is bijv. Daarvoor zul je het echt eerst moeten laten testen op de daarvoor bekende plekken.

En er gaat wel degelijk iets helemaal mis bij inname, ook in NL!



Verder kan ik iedereen aanraden om de site van SIRE te lezen, hierin vind je alle info die je gelezen moet hebben om een juiste beslissing te nemen.

Nogmaals het is absoluut niet zonder risico! SIRE
2x beetje veel
CrazyX stel gerust je vragen hoor, ik beantwoord ze met liefde.



Of ik het anderen (niet alleen viva leden) zou aanraden?

Ik ben van mening dat het idd een leuke toevoeging kan zijn, let wel toevoeging!

Maar... ik vind dat iedereen dan wel eerst zijn pil getest moet hebben, bekend is met de risico's en een eerste keer raad ik aan in een rustige veilige omgeving met een nuchter persoon erbij.

Pas als het goed loopt de ander iets laten nemen.

Maar dat is dus mijn mening...



CrazyX geeft voor haar vielige marges af... maar dat geldt never nooit voor ieder persoon!

En al helemaal niet als je niet weet hoe zwaar je pil is. Elk persoon reageert anders.



Helaas kan een pilletje je WEL een bad trip geven...heel vervelend kan ik melden!



Ook de nasleep van een pilletje kan heel erg heftig zijn, voor mij ook de reden dat ik het niet meer gebruik.



Enjoy!!
Alle reacties Link kopieren
quote:SweetKiss schreef op 23 december 2015 @ 11:11:

[...]





Ik vraag mij oprecht af welk persoon achter deze tekst zit...



Wondermiddel? Als... anders heb ik geen zin... anders word ik niet geil... anders durf ik niet... anders als...???



En dan roepen; Wappen? Doen! Pardon?



Echt ik sla achterover over wat er hier door sommigen geschreven wordt



Ik ben blij dat ik er toch heel anders naar kijk! En ja ik ben er ook mee bekend maar distantieer mij van deze prietpraat!+1
Delen doe je samen
Nu geef je tenminste argumenten waarom dat voor jou zo is, dat vind ik een veel betere onderbouwing dan alleen roepen prietpraat en ik distantieer me hiervan.

Je geeft nu op een normale manier jouw mening weer, daar bereik je een stuk meer mee en kan ik meer respect voor opbrengen, want het is altijd prettig om iets van 2 kanten belicht te krijgen, zeker als je er, zoals ik, zelf niet veel van afweet.
Alle reacties Link kopieren
quote:CrazyX schreef op 22 december 2015 @ 06:37:

Tot zo ver het didactische vingertje.



Verder kan verklappen dat vrijwel alle recent boven genoemde drugs, in de juiste hoeveelheden, een enorm lustopwekkende effect hebben, zorgen voor een intensere beleving van sex, uitstel van orgasme en het veel langer door kunnen gaan.



Let op! dit alles in mate en ter variatie op een leuk sex leven.



Maar wat nog veel belangrijker is, en dat komen de swingers in een ander topic helaas nooit meer te weten, is dat het samen gebruik van drugs er voor ons heeft gezorgd voor een enorme verbondenheid. Niet alleen het feit dat we samen erg ondeugend zijn, maar juist ook ons hart, wensen en verlangens steeds meer en beter naar elkaar durven te verwoorden.



Wappen? Doen! :-)



Ik heb hier even over nagedacht en wilde eigenlijk niet reageren. Ik doe het toch! Het stoort me nogal hoe er gereageerd wordt op swingers die tegen gebruik zijn.

Jullie ervaringen zijn heel anders dan de mijne. Hoewel mijn slechte ervaringen met drugs niet zo zeer met swingers te maken heeft, heeft het wel invloed hoe ik naar gebruik kijk binnen het swingersleventje. En slechte ervaringen zijn het verlies van een goede vriend (overleden tgv GHBgebruik) en mensen naar de klote zien gaan door gebruik (coke, speed, etc.). Niet zo zeer alleen door gebruik en dus niet alleen de fysieke gevolgen van een verslaving maar ook verlies van baan, verbreken relatie, financiële problemen, in enkele geval in aanraking komen met justitie.

Gelukkig heeft mijn zus wel haar verslaving (XTC, speed, en als ze het kon betalen coke) overleeft waar ik veel respect voor heb. Zij is op latere leeftijd (rond 30) gaan gebruiken en heeft nog best lang goed gefunctioneerd. Zij vond ook dat het goed kon want ze wist wat ze deed. Het liep echter uit de hand wat ze gelukkig net op tijd in zag. Ze is geruime tijd in een kliniek opgenomen geweest. Op enige fysieke klachten na is ze er goed bovenop gekomen en heeft de draad van het leven goed opgepakt (opleiding, baan etc.). Ze heeft wel nog lang een schuld moeten af betalen.

Ik wil best geloven dat er mensen zijn die weten wat ze doen, gedisciplineerd genoeg zijn volgens de richtlijnen te gebruiken. Eerlijkheidshalve moet ik ook toe geven dat ik een enkeling ken die dit ook lukt. Echter wanneer het mis gaat is de ellende vaak niet te overzien. Vooral omdat mensen lang kunnen volhouden dat het wel goed gaat of gewoon niet in de gaten hebben dat het mis gaat.

Beroepsmatig heb ik te maken met verslavingen en krijg regelmatig bijscholing. Dat verhaaltje over die receptoren ken ik maar hier bestaan verschillende theorieën over. Er is nog zeker niet alles duidelijk en ik heb door de jaren heen veel aannames gehoord. Ervaringen verder in werkveld betrek ik er liever niet bij omdat dit gaat over gebruik door kwetsbare doelgroep (dubbele diagnose). Dat vind ik verder geen vergelijk!

Door bovenstaand ervaringen mn privé-omgeving kijk ik met gemengde gevoelens tegen gebruik aan. Ook binnen het swingerswereldje. En ja, als je dan ook nog eens tegen plafondstaarders aanloopt die zelf vinden dat ze met mate gebruiken, daar wordt je niet vrolijker van.

Dan mag er gerust laatdunkend gedaan worden over wat wij als niet gebruikende swinger allemaal missen. Het is mij gewoon het risico niet waard. De euforie herken ik trouwens want veel beginnende gebruikers reageren op dezelfde manier. Verder is voor mij het swingen zonder al intens, geil genoeg en kan ik echt tot de vroege morgen door hoor.
It's never too late start living!
@ Crazy:



Ja... Wat maakt het uit hè? Op je fietsje onder de drugs...dan ben je ten slotte geen verkeersdeelnemer??

Alsof er niet ieder weken hele volksstammen dronken mensen zich op de fiets verplaatsen... Zelfs de politie treedt daar nauwelijks tegen op.
quote:Salve schreef op 24 december 2015 @ 00:24:

Alsof er niet ieder weken hele volksstammen dronken mensen zich op de fiets verplaatsen... Zelfs de politie treedt daar nauwelijks tegen op.



En daarom is het oké??

Tjongejonge...laat maar...

Ik kan zoveel intelligentie op dit topic niet aan...
@Leen

Dat lijkt me heel heftig om iemand die je zo dierbaar is, zo in de problemen te zien komen. Wat knap dat ze het heeft overwonnen!

Geen wonder dat je dan heel sceptisch staat over het gebruik van dergelijke middelen.

Misschien is het met XTC net als met alcohol?

- Er zijn mensen die het gedoseerd kunnen gebruiken en er dan veel plezier aan beleven. Crazy had het geloof ik over een half pilletje en dan weer 3 maanden niks.

- En er zijn ook mensen die de dosis toch minder goed in de hand hebben en verslaafd raken met alle gevolgen van dien.

Grote valkuil lijkt me alleen dat je van tevoren nooit weet tot welke groep mensen je zelf behoort. En als dat toch groep 2 blijkt te zijn, dan kom je dar pas achter als het te laat is.
quote:Salve schreef op 24 december 2015 @ 00:31:

@Leen

Dat lijkt me heel heftig om iemand die je zo dierbaar is, zo in de problemen te zien komen. Wat knap dat ze het heeft overwonnen!

Geen wonder dat je dan heel sceptisch staat over het gebruik van dergelijke middelen.

Misschien is het met XTC net als met alcohol?

- Er zijn mensen die het gedoseerd kunnen gebruiken en er dan veel plezier aan beleven. Crazy had het geloof ik over een half pilletje en dan weer 3 maanden niks.

- En er zijn ook mensen die de dosis toch minder goed in de hand hebben en verslaafd raken met alle gevolgen van dien.

Grote valkuil lijkt me alleen dat je van tevoren nooit weet tot welke groep mensen je zelf behoort. En als dat toch groep 2 blijkt te zijn, dan kom je dar pas achter als het te laat is.



Een half pilletje van hoeveel mg? 80-100-120......200-210-210.... zeg het maar want 9 vd 10 weet niet wat hij neemt! Het zegt dus niks zo'n half pilletje!



En ja er zijn er enorm veel die dit elk weekend nemen en denken dat hun potje na een week weer is gevuld...beetje dom!

En dan hoor ik ook dikwijls dat regelmatige gebruikers zo down/depressief zijn... gek hé als je je serotonine aanmaak zo naar de kloten helpt!
Als het enige wat je graag wil, is gelijk krijgen, dan vind ik het best hoor Sweetkiss. Je beschuldigt anderen dat ze hier gillen en zet zelf achter iedere zin een uitroepteken. Deze manier van je mening verkondigen, komt op mij heel belerend en daardoor irritant over. Alsof jij de enige denkt te zijn die er verstand van en ervaring mee heeft.

Jammer, want een inhoudelijke discussie hierover lijkt mij heel leerzaam, maar dat gaat het zo niet worden ben ik bang.
quote:Feetje69 schreef op 24 december 2015 @ 00:27:

[...]

En daarom is het oké??

Tjongejonge...laat maar...

Ik kan zoveel intelligentie op dit topic niet aan...

Je bent wel blij met die smiley hè.... Neem me niet kwalijk dat wij niet allemaal direct jouw alwetende mening als onze heilige waarheid overnemen. Neem ons vooral niet kwalijk dat we het soms wagen om ook zelf een mening te hebben en die nog durven te posten ook hier, zelfs als deze afwijkt van jouw verkondigde wijsheden.

Ben je soms jarig morgen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Salve schreef op 24 december 2015 @ 00:31:

@Leen

Dat lijkt me heel heftig om iemand die je zo dierbaar is, zo in de problemen te zien komen. Wat knap dat ze het heeft overwonnen!

Geen wonder dat je dan heel sceptisch staat over het gebruik van dergelijke middelen.

Misschien is het met XTC net als met alcohol?

- Er zijn mensen die het gedoseerd kunnen gebruiken en er dan veel plezier aan beleven. Crazy had het geloof ik over een half pilletje en dan weer 3 maanden niks.

- En er zijn ook mensen die de dosis toch minder goed in de hand hebben en verslaafd raken met alle gevolgen van dien.

Grote valkuil lijkt me alleen dat je van tevoren nooit weet tot welke groep mensen je zelf behoort. En als dat toch groep 2 blijkt te zijn, dan kom je dar pas achter als het te laat is.



Ja, er zijn mensen die het gedosseerd kunnen gebruiken doch dat vergt nogal wat discipline. Kun je de kick zolang uitstellen. Misschien wel het pilletje maar veel mensen zoeken dan stiekum toch vervangende middelen al is het maar een energiedrankje. Dat je hersencellen (receptoren) na 3 mnd de kick vergeten is niet helemaal waar. Ze herkennen het meteen wanneer je weer gebruikt. Of ze herkennen het van andere middelen die je gebruikt. Zo kan het zijn dat wanneer je veelvuldig andere middelen bijv. alcohol gebruikt hebt of zelfs het eerder genoemde energiedrankje (wat veel minder onschuldig is dan gedacht) je hersencellen al veel gretiger reageren op de zg kick en de zucht eigenlijk al echt aanwezig is.

Ik wil mij echt niet op de borst kloppen als niet gebruiker want het is niet waar dat ik helemaal niets gebruik. Ik drink regelmatig alcohol en ik heb mijzelf ook streng moeten toespreken bij wijze van om dat gebruik terug te brengen. Want herkenbaar van een dreigende verslaving is dat je vaak heel goed excuses weet te vinden en jezelf vaak de laatste bent die inziet dat er een probleem aan het ontstaan is.

Verder moet je als XTC gebruiker of speed of ghb gebruiker verdomd goed weten waar je het haalt en je strikt houden aan richtlijnen. Dan moet je je zucht goed in de hand hebben en je geen enkel excuus permitteren. En ja, eerlijk is eerlijk het kan! Er zijn mensen die dat echt kunnen maar er zijn ook heel veel mensen die zichzelf voor de gek houden.



En ja, als ik dan lees...wappen!! Doen!!! Daar wordt ik akelig van! Die euforie...daar moet je voorzichtig mee zijn.



En tot zo ver mijn betoog. Ik weet dat zeker niet iedereen op mijn belerend vingertje zit te wachten. Ik laat dit topic weer aan jullie.
It's never too late start living!
Ik ervaar je bijdrage juist als heel waardevol Leen! Dank je wel voor je uitleg.

Omdat ik zelf geen gebruiker ben, weet ik er nog maar weinig van.
quote:Salve schreef op 24 december 2015 @ 11:19:

[...]



Je bent wel blij met die smiley hè.... Neem me niet kwalijk dat wij niet allemaal direct jouw alwetende mening als onze heilige waarheid overnemen. Neem ons vooral niet kwalijk dat we het soms wagen om ook zelf een mening te hebben en die nog durven te posten ook hier, zelfs als deze afwijkt van jouw verkondigde wijsheden.

Ben je soms jarig morgen? +1
Alle reacties Link kopieren
quote:leen65 schreef op 24 december 2015 @ 11:38:

[...]





Ja, er zijn mensen die het gedosseerd kunnen gebruiken doch dat vergt nogal wat discipline. Kun je de kick zolang uitstellen. Misschien wel het pilletje maar veel mensen zoeken dan stiekum toch vervangende middelen al is het maar een energiedrankje. Dat je hersencellen (receptoren) na 3 mnd de kick vergeten is niet helemaal waar. Ze herkennen het meteen wanneer je weer gebruikt. Of ze herkennen het van andere middelen die je gebruikt. Zo kan het zijn dat wanneer je veelvuldig andere middelen bijv. alcohol gebruikt hebt of zelfs het eerder genoemde energiedrankje (wat veel minder onschuldig is dan gedacht) je hersencellen al veel gretiger reageren op de zg kick en de zucht eigenlijk al echt aanwezig is.

Ik wil mij echt niet op de borst kloppen als niet gebruiker want het is niet waar dat ik helemaal niets gebruik. Ik drink regelmatig alcohol en ik heb mijzelf ook streng moeten toespreken bij wijze van om dat gebruik terug te brengen. Want herkenbaar van een dreigende verslaving is dat je vaak heel goed excuses weet te vinden en jezelf vaak de laatste bent die inziet dat er een probleem aan het ontstaan is.

Verder moet je als XTC gebruiker of speed of ghb gebruiker verdomd goed weten waar je het haalt en je strikt houden aan richtlijnen. Dan moet je je zucht goed in de hand hebben en je geen enkel excuus permitteren. En ja, eerlijk is eerlijk het kan! Er zijn mensen die dat echt kunnen maar er zijn ook heel veel mensen die zichzelf voor de gek houden.



En ja, als ik dan lees...wappen!! Doen!!! Daar wordt ik akelig van! Die euforie...daar moet je voorzichtig mee zijn.



En tot zo ver mijn betoog. Ik weet dat zeker niet iedereen op mijn belerend vingertje zit te wachten. Ik laat dit topic weer aan jullie.helemaal mee eens! wij zijn toevallig van die mensen die zeer gedisciplineerd zijn en eens in de 3 ( of 4 of 5) maanden wat X nemen, en dan weten we precies wat en hoeveel en hebben het laten testen. dat doen we al meer dan 10 jaar en we vinden het op die manier een toevoeging. We kennen veel mensen die wel eens wat nemen of genomen hebben en de meeste mensen die wij hebben leren kennen zijn niet sterk genoeg. en dan gaat de drug het overnemen. die oproep van "wappen, doen!" vinden wij dan ook heel erg gevaarlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:grenada schreef op 24 december 2015 @ 13:20:

[...] ................ We kennen veel mensen die wel eens wat nemen of genomen hebben en de meeste mensen die wij hebben leren kennen zijn niet sterk genoeg. en dan gaat de drug het overnemen. die oproep van "wappen, doen!" vinden wij dan ook heel erg gevaarlijk.Dit, precies daar draait het toch om?
Delen doe je samen
[quote]Salve schreef op 24 december 2015 @ 11:19:

[...]



Je bent wel blij met die smiley hè.... Neem me niet kwalijk dat wij niet allemaal direct jouw alwetende mening als onze heilige waarheid overnemen. Neem ons vooral niet kwalijk dat we het soms wagen om ook zelf een mening te hebben en die nog durven te posten ook hier, zelfs als deze afwijkt van jouw verkondigde wijsheden.

Ben je soms jarig morgen? :A:[/quote





Huh??? Heb jij soms iets genomen vanochtend??

Lijkt er wel op.. Vergeet niet een taxi te nemen en je fiets of auto te laten staan??



Jij ook fijne kerstdagen en veel wijsheid voor 2016 toegewenst.
Lezen is blijkbaar moeilijk voor uwe heiligheid? Schrijf al meerdere keren dat ik niet gebruik en dat ik dat ook niet ga doen, maar goed...

Misschien beter op de andere topics van de seks-pijler blijven in plaats van hier de boel lopen verzieken?
foutje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven