Wat vinden jullie van wappen?

24-07-2007 23:23 2742 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben hier erg nieuwsgierig naar.

Doe je dit met zijn tweeen of altijd met andere mannen/vrouwen/stellen erbij.

Wat zijn jullie ervaringen? Positief? Negatief?

Wil dit waarschijnlijk binnenkort wel gaan doen :)
Alle reacties Link kopieren


Alcohol is ook een harddrug, alleen omdat het maatschappelijk gezien toegestaan is, wil dat niet zeggen dat het niet net zo'n troep is als eerder genoemde drugs.

Er zijn nog altijd meer alcoholverslaafden dan drugsverslaafden.





(GHB valt zelfs onder softdrugs net als weed en hash)




Men valt met name over het gebruik en niet over de hoeveelheid en hoe vaakweinig dat je het gebruikt.



Ik schrik ook en ben meteen anti als ik hoor dat men zich het hele weekend laat vollopen met drank, zelfde heb ik met XTC etc als ik hoor

dat mensen vanaf vrijdag tm maandagmorgen menen te moeten wappen. 

Dan vraag je om problemen. Dan is de lol er toch zo af en is het geen extraatje meer.
Alle reacties Link kopieren


Ik heb geen verstand van wappen maar ik trigger op een frase in een van de comments. nl: ik gebruik 1x in de 2 weken 1 soms 2 pillen. Daarmee probeert diegene aan te geven dat het onder controle is, dat zij er de baas over is. En dat ze het niet nodig heeft.. Mijn vraag; Wat gebeurt er in je hoofd als je je voorstelt dat je NOOIT meer 1 pilletje mag gebruiken. Dat je de rest van je leven sex zonder pil hebt.



Ik geloof dat je je daar toch niet prettig bij zou voelen. Dat je onrustig zou worden, bij het idee. Vervolgens vraag ik me af.. in hoeverre is het nu alleen maar een extraatje?? Volgens mij heb je het gewoon nodig.. Oke niet dagelijks of wekelijks.. maar toch zeker een paar keer per...???



(tabak en alcohol zijn ook drugs in mijn ogen dus daarvoor geld hetzelfde)




Ik denk dat dit soort middelen veel meer bij gelegenheid worden gebruikt. Ik ken veel mensen die in de housetijd veel pillen hebben geslikt en nu brave gezinnetjes vormen met een carriere. De pillen zijn verleden tijd en hoorde bij die house tijd.



Ik zelf heb geen behoefte aan een pilletje als ik naar bed ga of naar de bruiloft van tante truus en ome wim. Maar leg je een matras neer en zet je een lounge muziek op dan denk ik wel van "hmmm nou zal ie wel lekker zijn"

Toch zie ik me niet tot mijn 80e op zo'n matras liggen, Ik zou niet eens meer overeind kunnen komen, en ik zal dan ook niet meer een groot trance feest bezoeken. Ik zal dan uitkijken naar de komst van mijn kleinkinderen.



Ik ben daar dus niet zo bang voor en zie het als een fase. Een fase waar ik nu wel van geniet en waar ik nu ook kan verlangen naar dergelijke avonden. maar niet in afhankelijkheid, meer in genieten.



Dus om je vraag te beantwoorden ik verwacht juist dat het een keer voorbij gaat en dat je er niet meer naar taalt. En die gedachten maakt me zeker niet onrustig. Het hoort bij bepaalde situaties en die blijven niet. Die zijn juist die extra momenten die je beleefd maar die een keer ophouden.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
sunny 98 waarom reageer je zelf niet meer?
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen verstand van wappen maar ik trigger op een frase in een van de comments. nl: ik gebruik 1x in de 2 weken 1 soms 2 pillen. Daarmee probeert diegene aan te geven dat het onder controle is, dat zij er de baas over is. Dat maak ji j er gemakshalve vanEn dat ze het niet nodig heeft.. Nouw ik ga tot eind september toch zonder ivm vakantie en andere zaken maar ik zie niet in waarom dat niet mogelijk zou zijn. De situatie is er naar, dan is het ff niet anders.Mijn vraag; Wat gebeurt er in je hoofd als je je voorstelt dat je NOOIT meer 1 pilletje mag gebruiken. Dat je de rest van je leven sex zonder pil hebt. Tja, nooit is heel lang, maar ik denk dat het een fase is (zoals Doddie later aangeeft want ik had je schrijven totaal gemist) waar ik nu in zit.



Ik geloof dat je je daar toch niet prettig bij zou voelen. Dat je onrustig zou worden, bij het idee. Nou nee niet onrustig want dat is een teken van verslaving en daarvoor geruik ik te weinig. Ik zie wappen niet als iets om doordeweeks te gaan doen of zelfs maar vaker dan 1 x per week a 2 weken. Daarmee is het echt wel welletjes,  Vervolgens vraag ik me af.. in hoeverre is het nu alleen maar een extraatje?? Het is voor mij een extraatje op een wapavond, in het weekend dusVolgens mij heb je het gewoon nodig.. Oke niet dagelijks of wekelijks.. maar toch zeker een paar keer per...??? maand. Wat een ander doet daar bemoei ik me niet mee maar voor mij is 2 a 3x  per maand wel het maximale



(tabak en alcohol zijn ook drugs in mijn ogen dus daarvoor geld hetzelfde)
Alle reacties Link kopieren
"wat vinden jullie van wappen?"

Nou ik vind het raar en ik hou meer van dingen (dus ook seks) waar alle betrokkenen met hun volle verstand bij zijn!
Alle reacties Link kopieren


"wat vinden jullie van wappen?"

Nou ik vind het raar en ik hou meer van dingen (dus ook seks) waar alle betrokkenen met hun volle verstand bij zijn!






Natuurlijk mag jij wappen raar vinden, nix mis mee, integendeel zelfs.



Ik hou zelf ook van dingen waar alle betrokkenen met hun volle verstand bij zijn, want dat ben je nl met een snoepje.Met teveel snoepjes op daar heb ik geen ervaring mee maar dat valt volgens mij ook niet onder het wappen.



Dacht jij dat als je wapt, de volgende morgen de helft van de film zoek is?
Alle reacties Link kopieren
het is inderdaad een misverstand dat je dingen kwijt bent. Dat kan wel komen van bv ghb of van drank maar met xtc maak je alles heel intens en bewust mee en ben je niets kwijt.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
ik vergeet nog een middel waar je stukken van de avond kwijt door kan raken , met een joint kan dat ook gebeuren.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
ik vergeet nog een middel waar je stukken van de avond kwijt door kan raken , met een joint kan dat ook gebeuren.






Zowel met een paar trekjes van een joint, weet, waterpijp en om de anderhalf uur een beetje GHB ben ik nog nooit iets van de film kwijt geweest.

Je beleeft het allemaal juist helderder, door het snoepje uiteraard.



Maar kan wel natuurlijk, als je maar genoeg (teveel) neemt en dat wil ik niet.

Ik vind het juist super om alles mee te maken en te beleven op zo'n avond, nacht,morgen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties.

Jeetje wat een verhalen zijn er los gekomen op mijn vraag.

Schaam me bijna dat ik die vraag heb gesteld :$



Waarom ik niet reageerde? Was een paar dagen niet thuis en heb nu net alles zitten lezen, wat ook niet een twee drie gedaan was want er stonden zoveel berichten.



Wat ik er van vind?

Ik begrijp dat er tegenstanders zijn, het blijven drugs.

Aan de andere kant denk ik dat ik bij de gelegenheidsgebruiker ga horen. Net als een borrel driken, is het m.i. ook leuk om af en toe zo'n pil te slikken. Wij hebben wel het internet afgezocht naar de mogelijke effecten hier aan en wat je kunt doen om het zo goed mogelijk te gebruiken. Goed eten, goed afkoelen, genoeg drinken.



Het lijkt me spannend om het gevoel wat het kan geven.

Hoe voel ik me dan? Waarschijnlijk brengt het mij en mijn vriendje ook dichter bij elkaar als je ongeremd kunt laten zien wat je voor elkaar voelt. Natuurlijk realiseer ik me ook dat het andersom kan zijn.



Ik denk dat ik het wel ga proberen. Samen met mjin vriend. En wie weet ooit later met iemand of andere mensen erbij. Pas daarna kan ik zeggen wat ik ervan vind.



Ik denk ook dat het een fase is, zoals al eerder genoemd. Die vanzelf een keer over gaat. Nu is het wel dat ik probeer mijn jeugd nog eens over te doen, haahahahah, dus wie weet hoe lang het duurt. Even geen geintjes, als ik het ga doen wil ik het zo veilig mogelijk doen. Daarna beslis ik wel of het wel of niet nog een keer gaat gebeuren.



Dan kom ik nog wel langs om het te vertellen.....
Alle reacties Link kopieren
Dacht jij dat als je wapt, de volgende morgen de helft van de film zoek is?




Nee, dat wilde ik niet eens suggereren!

Ik zeg alleen dat ik niet het bed wil delen met iemand die onder invloed is van drugs/alcohol!

(waarmee ik ook niet zeg dat het nooit zal gebeuren, maar mijn voorkeur is nuchter!)
Alle reacties Link kopieren
rraponsje, dat begrijp ik. Zelf heb ik niet gevoel onder invloed te zijn maar dat ben je natuurlijk wel. Ik voel het meer als dat er een andere kant van me wordt aangesproken. De gevoelskant die ieder mens ook heeft. Wat overigens niet betekend dat ik in normale leven moeite heb om die kant te laten zien. Het wordt er meer door versterkt.



In het boek "uit je bol" staat een passage over de werking van xtc waar ik me wel in kan vinden.



Het verhoogt je vermogen andere mensen aan te voelen en gevoelsmatig te begrijpen. Het geeft je emoties meer ruimte, maakt je warm en ontvankelijk voor anderen. New age-adepten zegen dat het je 'hartchakra' opent. In het directe contact met je partner vloei je over van gevoelens en begrip, liefde en geluk.



Sunny goed dat je je van te voren zo laat informeren en beducht bent van de risico.



Zorg dat je ook weet hoe de pil die je probeerd gedoceerd is. Je hebt daar heel veel verschillen in. Het beste is als zo'n pil dus getest is of dat je die zelf even laat testen. Op de info site kun je lezen wat dan een beginnend gebruiker kan proberen.



Je hebt dan wel kans dat je te laat zit maar gelukkig nooit gevaarlijk te hoog voor een eerste ervaring. Je kunt beter een keer niets gevoelt hebben dan een nare ervaring hebben.



Ik raad je aan om ook het ander topic dat ik heb opgehaald voor je even door te lezen want daarin staan ook veel tips hoe je risico's kunt beperken. en je kunt ook altijd de infosite's bekijken en bv de info lijn bellen. Alleen zul je daar minder de persoonlijke ervaringen lezen en dat is weer prettig van je vraag hier stellen. Op de site van drugsinfoteam kun je ook vragen stellen aan een verslavingsarts. Je kunt dat via mail of via de site doen. Dan weet je zeker dat je een deskundig antwoord krijgt en kun je bepaalde informatie nog eens goed navragen of het ook klopt.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
je hebt dan wel kans dat je te laat zit, moet natuurlijk zijn "te laag"
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren


Bronny, Wat ik met mn lijf wil doen is mijn zaak.



Ik gaf een antwoord op de vraag van TO



En nergens heb ik geschreven dat ik er verstand van heb ik weet alleen

wat MIJN lijf hebben kan. Ik heb destijds voor mezelf heel internet afgeschuimd voordat ik uberhaubt wat ging gebruiken.

Ik attenteer TO er op niet zomaar in het wilde weg te gaan gebruiken.

Over de hoeveelheid kan ik TO niets aanraden omdat dat per persoon nogal behoorlijk kan verschillen tot in het nare aan toe. Ik ga er dus nooit van uit om aan te raden dat je uit kunt gaan van 1 mg per persoon per kg gewicht.

Omdat ik anders heb meegemaakt.
Je etaleert je hier duidleijk als een ervaringsdeskundige. En TO ziet jou als een ervaren gebruiker die weet wat ze doet en vraagt je om advies.

Ik vind het van de gekke dat jij (en anderen) hier vertelt dat het geen kwaad kan MITS je er verstandig mee omgaat.



Die combi bestaat helemaal niet. Verstand en drugs gaan niet samen. En iemand die een paar keer per maand gaat wappen is in mijn ogen al verslaafd.

Als je dat 2 jaar volhoudt heb je aantoonbare hersenschade.

En het feit dat het tot nu toe altijd goed is gegaan is geen kwestie van verstandig gebruik maar pure mazzel.



Als TO een advies wil over drugsgebruik kan ze beter eens gaan praten op de EHBO van een groot ziekenhuis. Daar krijg je een reeël advies.
Alle reacties Link kopieren




quote: sandra1960 reageerde



Bronny, Wat ik met mn lijf wil doen is mijn zaak.



Ik gaf een antwoord op de vraag van TO



En nergens heb ik geschreven dat ik er verstand van heb ik weet alleen

wat MIJN lijf hebben kan. Ik heb destijds voor mezelf heel internet afgeschuimd voordat ik uberhaubt wat ging gebruiken.

Ik attenteer TO er op niet zomaar in het wilde weg te gaan gebruiken.

Over de hoeveelheid kan ik TO niets aanraden omdat dat per persoon nogal behoorlijk kan verschillen tot in het nare aan toe. Ik ga er dus nooit van uit om aan te raden dat je uit kunt gaan van 1 mg per persoon per kg gewicht.

Omdat ik anders heb meegemaakt. Je etaleert je hier duidleijk als een ervaringsdeskundige. En TO ziet jou als een ervaren gebruiker die weet wat ze doet en vraagt je om advies.

Ik vind het van de gekke dat jij (en anderen) hier vertelt dat het geen kwaad kan MITS je er verstandig mee omgaat.



Die combi bestaat helemaal niet. Verstand en drugs gaan niet samen. En iemand die een paar keer per maand gaat wappen is in mijn ogen al verslaafd.

Als je dat 2 jaar volhoudt heb je aantoonbare hersenschade.

En het feit dat het tot nu toe altijd goed is gegaan is geen kwestie van verstandig gebruik maar pure mazzel.



Als TO een advies wil over drugsgebruik kan ze beter eens gaan praten op de EHBO van een groot ziekenhuis. Daar krijg je een reeël advies. En alle rokers sterven aan longkanker en wie weleens een borrel drinkt krijgt zeker weten een delerium.

Bronny, nogmaals ik spreek uit eigen ervaring hoe ik het ervaar.

Ik ben dan gelukkig laat hier mee in aanraking gekomen, dus

deze fase van af en toe een snoepje gaat ook weer over.

Nu kies ik op zo'n avond hier voor en ben de volgende dag lekker

fris. Van gisteren heb ik bijvoorbeeld nog koppijn van de wijn.

Ik vraag me af wat beter is.Met wijn let ik niet zo op hoeveel ik krijg.

Gaan we wappen dan wordt alles genoteerd zelfs.
Alle reacties Link kopieren
de eerste hulp ziet alleen de gevallen die fout gaan, niet de mensen die er probleem loos mee om gaan. Een kennis van mij werkt op de ambulance en zijn vrouw mocht van hem niet thuis bevallen, reden, hij bracht ze alleen maar met gillende sirenes naar het ziekenhuis. Toch weten we dat de meeste thuisbevallingen goed gaan.



De eerste hulp geeft dus een eenzijdig beeld. En wat krijgt de eerste hulp binnen? Mensen die niet voorgelicht zijn en maar wat doen. Die niet wisten hoe zwaar een pil was, gecombineerd hebben met andere drugs, bij dansfeesten drugs gebruiken en niet zorgde voor afkoeling en uitrusten.



Al die gevaren waar we hier op wijzen maar ook hoe je die kunt voorkomen. Zodat er als je wil gebruiken weet waar je wel op moet letten. Dat gebruiken hou je nl niet tegen, je kunt wel zorgen dat er minder mensen op de eerste hulp belanden. En daarom zullen wij hier de tips geven en zal dat voor sommige belachelijk overkomen want je kunt beter wijzen op de risico's. Natuurlijk maar er is ook niets mis mee om aan te geven voor die gene die dat niet tegenhoud hoe je die zo klein mogelijk kunt maken.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.


de eerste hulp ziet alleen de gevallen die fout gaan, niet de mensen die er probleem loos mee om gaan. Een kennis van mij werkt op de ambulance en zijn vrouw mocht van hem niet thuis bevallen, reden, hij bracht ze alleen maar met gillende sirenes naar het ziekenhuis. Toch weten we dat de meeste thuisbevallingen goed gaan.



De eerste hulp geeft dus een eenzijdig beeld. En wat krijgt de eerste hulp binnen? Mensen die niet voorgelicht zijn en maar wat doen. Die niet wisten hoe zwaar een pil was, gecombineerd hebben met andere drugs, bij dansfeesten drugs gebruiken en niet zorgde voor afkoeling en uitrusten.



Al die gevaren waar we hier op wijzen maar ook hoe je die kunt voorkomen. Zodat er als je wil gebruiken weet waar je wel op moet letten. Dat gebruiken hou je nl niet tegen, je kunt wel zorgen dat er minder mensen op de eerste hulp belanden. En daarom zullen wij hier de tips geven en zal dat voor sommige belachelijk overkomen want je kunt beter wijzen op de risico's. Natuurlijk maar er is ook niets mis mee om aan te geven voor die gene die dat niet tegenhoud hoe je die zo klein mogelijk kunt maken.




Helemaal mee eens! Ik was altijd erg anti drugs enzo... maar 3 weken geleden heb ik toch ook geprobeerd. De vrienden waarmee ik naar het buitenfeest was, doen het al veel langer. Ik vond het altijd maar eng, door al die enge verhalen die ik hoorde.

Ik ben gewoon begonnen met een halfje en mn vrienden bleven constant bij me. Voordat ik ging gebruiken had ik het hele internet al afgezocht naar informatie, dus ik was wel op de hoogte. Het was voor mij een ervaring om nooit te vergeten.  Afgelopen weekend was mn tweede keer en weer heerlijk. Als je zorgt voor voldoende afkoeling en genoeg vocht binnenkrijgt, is er niets aan de hand..behalve dan dat je je heeeeeeeeerlijk voelt :D.

Ik zie het als een extraatje op een groot feest. Tijdens mijn gewone stapavondjes raak ik het niet aan en kan ik ook gewoon helemaal uit mn dak.
upperdepup vanwege nieuw topic over gewapper.

:)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een beetje huiverig voor wappen, ik ken mezelf goed en weet dat ik soms met moeite heb met mate.Om het zo maar eens uit te drukken.



Overigens was er gisteren een stel bij mij op bezoek (alleen witte wijn..) en die vertelden dat er ergens in Brabant iemand was overleden tijdens een wapfeestje enkele weken geleden.

Had er nog niets over gehoord, broodje aap verhaal?
Alle reacties Link kopieren
Niets van gehoord, lijkt me wel dat zo iets als een lopend vuurtje door swingersland zou gaan, want je hoort vaak snel nieuwtjes en bijzonderheden.



Het kan natuurlijk altijd wel eens fout gaan bij iemand. Cominatie factoren. Maar ik heb in die 6 jaar dat ik swing en mindere mate dat ik wap in jaren toch nooit een ziekenwagen gezien en ook geen ellende gehoord. Ja dat iemand te veel kan gebruiken en niet meer echt sociaal is maar geen ehbo toestanden.



Echter dat kan natuurlijk altijd gebeuren zeker bij mensen die met hun gezondheid meer moeten uitkijken of die niet weten hoe men op dergelijke middelen reageerd. Vaak gaat het ook mis in combinatie met alcohol en andere middelen.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel ellende gehoord .

Ook jubelverhalen .

Ook " ach , niks bijzonders " verhalen.



Maar dat overlijdensverhaal ken ik ook niet . Afschuwelijk , zal je gebeuren ; als lijk , als gastheer, als echtgenoot/ echtgenote , als sekspartner van dat moment , als kind ( ja, muh ouwe had gesnoept ) ...
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is het een kulverhaal..

maar er zou idd ineens iemand dood op de badkamer hebben gelegen, politie erbij, iedereen mee naar bureau.

Zou de krant toch wel gehaald hebben?



O ja, reden 2 waarom ik nogal huiverig ben, een aantal jaren geleden is de 15-jarige dochter van een zakenrelatie overleden na xtc-gebruik.

Waarschijnlijk had ze te veel pillen geslikt omdat ze niet meteen effect voelde.

Maar sinds die tijd denk ik dus: wie weet wat er in zo'n pilletje zit..
Alle reacties Link kopieren
Nog even hier ter aanvulling dan:



Lees het boek 'Uit je bol" eens. Te bestellen op bol.com (hoezo bizar haha) maar het geeft een hoop duidelijkheid over het gebruiken of niet gebruiken van de meest bedenkbare soorten hard/softdrugs, alcohol en tabak......



Echt een goed boek, met alle do's en don'ts.........
Alle reacties Link kopieren
oh, en als wij wappen, hebben we of een halve van een medium dosis, of een hele van een lichte. Daarnaast gebruiken we er niks bij...meer als voldoende om in een heerlijke knuffelsfeer te zitten!



En voor ons is het echt een uitstapje, met zeker geen meerdere keren per week gebruik.........
Alle reacties Link kopieren
Je kan beste weten wat er in een pilletje zit, door ze te laten testen, Ik weet altijd hoe zwaar onze pillen zijn en naar gelang de dosering nemen we een halve, hele of wat erbij.



Bij alleen xtc gaat het vaak vooral mis in combinatie met dansen. De ongelukken vinden voornamelijk plaatst op grote dansfeesten bij jongeren. Te weinig afkoeling en te druk of te veel geld om een drankje te gaan halen (voldoende drinken) waardoor uitdroging ontstaat



Verder het combineren met drank en ghb. Ghb kan bij onderdosing zorgen dat je in slaap valt of out gaat. Ben je stomdronken of sterk onder invloed dan moet je bepaalde dingen niet gaan doen (zoals bv in een bubbelbad gaan zitten. Je overlijd dan niet aan het bubbelbad en ook niet aan bv ghb maar gaat dood omdat je met veel ghb of stomdronken in een bubbelbad ging zitten)



ER kan dus inderdaad veel mis gaan maar je kunt ook veel doen om het zover niet te laten komen. Het heeft vaak toch met onverstandig gebruik of overmatig/ combi gebruik te maken.



De swingers die wij kennen en die gebruiken zijn meestal wat ouder, het is dan niet meer de grens zoeken het is niet meer nog meer om erbij te horen, ze gaan er vaak toch iets bewuster mee om dan jongeren.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven