Webcamgirl worden..

19-03-2015 18:12 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een studente van 20 jaar oud en laatst kwam ik een website tegen waarin je je kon inschrijven als webcammodel.. Na een aantal recensie's hierover te hebben gelezen, leek het me best interessant om dit uit te proberen. Ik vroeg me alleen of of hier meer meiden (of misschien zelfs mannen?) ervaring mee hebben en wat ze mij het beste kunnen adviseren! Hoeveel verdien je hier bijv. ongeveer mee en hoe werkt het allemaal?
Alle reacties Link kopieren
what happens on the internet, stays on the internet. Als je nog enigszins carriere wil maken in de toekomst dan zou ik het niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Wil je dan herkenbaar in beeld?
Alle reacties Link kopieren
Uitproberen om te kijken hoe dat nou is, of wil je het doen voor het geld ?

Wat GateKeeper ook al zegt, zoiets zal je wel altijd achtervolgen denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik had een studente wel iets hoger ingeschat. Dag studie...! Dag studiegeld...!
Alle reacties Link kopieren
quote:asrem schreef op 19 maart 2015 @ 18:23:

Ik had een studente wel iets hoger ingeschat. Dag studie...! Dag studiegeld...!Misschien gaat ze onherkenbaar?
Staat dat niet op de site zelf, hoeveel het ongeveer per webcamsessie verdient?

En zoals hier al gezegd wordt, kan goed dat je toekomstige werkgever of collega's die filmpjes zien..
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 19 maart 2015 @ 18:20:

Wil je dan herkenbaar in beeld?Mwah het liefst niet.. Ik heb wel ooit iets gelezen over "anoniem" cammen, maar dat is me nog niet helemaal duidelijk. Is het dan mogelijk om anoniem te blijven?
Er zijn camsites waarbij je landen kunt blokken. Dus Nederlanders of andere landen die je blokkeert zien je dan niet. Verder geen ervaring, lijkt me persoonlijk niet het vervelendste werk maar je moet jezelf heel goed kunnen verkopen!
Alle reacties Link kopieren
quote:xx-esmeralda-xx schreef op 19 maart 2015 @ 18:29:

[...]





Mwah het liefst niet.. Ik heb wel ooit iets gelezen over "anoniem" cammen, maar dat is me nog niet helemaal duidelijk. Is het dan mogelijk om anoniem te blijven?Je kunt toch een masker voor je gezicht doen?
Alle reacties Link kopieren
Heb jezelf nagedacht over herkenbaarheid en het feit dat een ander beelden van jou zou kunnen opslaan en gebruiken?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Je herkent een stem uit miljoenen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Esmeralda, je kan met een maskertje, of pruik. Of niet met je gezicht in beeld. De verdienste is heel verschillend per dag, en per site. Er zijn sites met 0,18 cent per minuut, maar ook met 0,40. De verdienste zijn 'bruto', dus van de verdienste moet je zelf de belasting aftrekken, en aangeven...je bepaald zelf wat je doet en hoever je er mee wilt gaan.. En je 'neemt' een andere naam aan...
Alle reacties Link kopieren
quote:kitty26 schreef op 19 maart 2015 @ 20:40:

Esmeralda, je kan met een maskertje, of pruik. Of niet met je gezicht in beeld. De verdienste is heel verschillend per dag, en per site. Er zijn sites met 0,18 cent per minuut, maar ook met 0,40. De verdienste zijn 'bruto', dus van de verdienste moet je zelf de belasting aftrekken, en aangeven...je bepaald zelf wat je doet en hoever je er mee wilt gaan.. En je 'neemt' een andere naam aan...Thank you voor de tips!
als je meer wilt weten, lees ik het wel hier
Alle reacties Link kopieren
Ik heb als man wel eens ingelogd op een webcamsite.

Volgens mij moet je vooraf goed nadenken of je het erg vind dat ook je gezicht in beeld komt. Als je dat niet wilt, denk ik dat je beter geen webcamgirl kan worden. Je gaat anders niet heel veel verdienen volgens mij.

Een man die inlogt op zo'n site ziet allemaal meiden die online zijn. Je kunt aanklikken en zo webcam contact maken. De teller gaat lopen en je moet flink betalen. Daar wil je dan wat voor terug. Een ervaring. Alleen maar naar een paar borsten kijken zal voor de meeste niet genoeg zijn, dat kun je ook gratis. Waar je voor betaalt is de interactie, dat je het gevoel hebt dat je met die meid in 1 ruimte bent. Zoiets bereik je eigenlijk alleen als je ook in beeld wilt met je gezicht. Dan ben je ook het meest vrij. Een man vraagt bijvoorbeeld, sta eens op en draai eens sexy een rondje. Als jij alleen maar bezig bent om dat zo te doen dat je gezicht niet in beeld komt, dan voelt hij dat en haakt hij af. Hij klikt met 1 druk op de knop weg en gaat naar de volgende. Je concurrentie is groot.



Dus, je zult al snel merken dat je echt contact moet maken om iemand vast te houden en terug te laten komen. Jij wilt tenslotte geld verdienen. Op dat moment denk je misschien, ach ik ga gewoon wel herkenbaar in beeld. Ik zie die man tenslotte ook. Maar ondertussen neemt die man screenshots van jou terwijl je naakt en herkenbaar in beeld staat. Die foto's gebruikt hij vast voor zijn eigen plezier, maar misschien ook om ergens online te zetten. Het kan zijn dat het in de grote zee van naaktfoto's op internet verdwijnt. Maar het kan helaas ook dat het op een Nederlandse site terecht komt. Of dat hij jou filmt terwijl je praat en op een site zet waar mensen zoeken naar "hot Dutch girl", 'Nederlands hoertje' etc.

Wie zoeken nou op zulke termen? Vooral Nederlandse mannen. Jij hebt geen vat meer op wie dat dan ziet. Het kan de bakker om de hoek zijn, of je buurman, je nieuwe werkgever of je oom.



Ik zou als ik jou was daarom heel goed nadenken voordat je je gezicht koppelt aan je blote lijf voor een camera.
Alle reacties Link kopieren
quote:kitty26 schreef op 19 maart 2015 @ 20:40:

Esmeralda, je kan met een maskertje, of pruik. Of niet met je gezicht in beeld. De verdienste is heel verschillend per dag, en per site. Er zijn sites met 0,18 cent per minuut, maar ook met 0,40. De verdienste zijn 'bruto', dus van de verdienste moet je zelf de belasting aftrekken, en aangeven...je bepaald zelf wat je doet en hoever je er mee wilt gaan.. En je 'neemt' een andere naam aan...



18 cent per minuut, dat is ¤ 10,80 bruto per uur. Daar zou ik het niet voor doen. Dan kun je volgens mij beter in een bar gaan werken. Krijg je misschien minimum, maar met kort rokje en laag uitgesneden shirtje, kom je er met de fooien wel. Beetje zelfde als het teasen via de webcam.



40 cent per minuut is ook geen vetpot. Dat is ¤ 24,-- per uur. Hoger dan een bijbaan in de horeca. Maar als jij in de horeca ingeroosterd wordt voor 6 uur, dan krijg je ook 6 uur betaald.

Met de webcam moet jij wel 6 uur lang klaar zitten, want anders kom je niet bovenaan het scherm te staan met "is nu online" achter je naam. Maar je krijgt vast alleen betaald als iemand contact met je maakt. Een beetje als een hoertje dat de hele nacht achter de ramen zit en de helft van de tijd een klant heeft.

Dus stel, de helft van de tijd zit je te wachten, dan verdien je nog maar 12 euro per uur. En om een man een uur lang 'vast' te houden moet je echt wel je best doen. Je hebt vast de snelle rukkers, die al zo geil zijn dat het weinig uitmaakt wat je doet. Ik denk alleen dat die bij het zien van je tieten zich hup hup afrukken en binnen 10 minuten weg zijn om hun dure credits te sparen. Er zijn er vast ook die voor opbouw gaan, of wat intiemer contact, een gesprek. Maar daar zul je dus ook flink je best moeten doen.



Naar mijn idee moet je dit werk dus niet gaan doen als je denkt makkelijk geld te verdienen. Kijk, vind jij het simpelweg leuker dan in de horeca, of welk ander werk dan ook, prima, dan moet je dat gewoon doen. Natuurlijk is het handig van huis uit en kun je je eigen tijden bepalen. Maar rijk ga je er niet van worden.
Alle reacties Link kopieren
Als je serieus carrière wilt maken zou ik het maar niet doen.

Heel lang geheim zal het niet blijven en de webcamfilmpjes kunnen bewaard worden en gaan het internet over. Dus als je over een paar maanden alweer zat bent zit je wel met de gevolgen.
Alle reacties Link kopieren
Je verdient weinig en je zult het de rest van je leven achter je aan dragen. Ik zou het niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Als je schaamteloos genoeg bent, op commando klaar kan komen en geile praatjes uit je duim kan zuigen, een lekker lijf, goeie kop, 'spectaculaire' vagina en/of borsten, en een leuk assortiment speeltjes bij de hand hebt, kan je op termijn heel aardig verdienen met je webcam.



Aan de andere kant, met die attitude verdien je in één avond minstens 10 keer zoveel als 'gezelschapsdame', en wanneer je daar met die klant dan ook nog een nachtje aan vastknoopt zit je al gauw op een maandje cammen.



En tot slot, inderdaad GateKeeper: what happens on the internet, stays on the internet - forever and ever and ever.
Tobe, ik kan me voorstellen dat er mannen zijn die dat denken.. Ik ga half met mijn gezicht in beeld.. En krijg ik de tegenpartij op cam te zien, en ken ik hem echt niet, dan draai ik de cam wat hoger, al hij daarom vraagt... Met de verdienste, kan je niet van een vast bedrag uitgaan.. Maar tussendoor doe ik mn huishouden, ik ben thuis en log in wanneer ik wil.. En als je om welke reden dan ook geen ander fysiek werk kan, vind ik dit prima... Mn hyphotheek word ermee betaald... Daar gaat het mij om.. En snap niet waarom ik dit heel mijn leven achter me zou dragen, ben niet herkenbaar, en een andere naam... ik heb dit ook niet in 1 dag beslist..goed over nagedacht, en het is niet altijd even makkelijk, maar als ik een afspraak heb in het ziekenhuis, ben ik niet online, geen verantwoording af hoeven te leggen bij een werkgever, omdat je toch wel vaak naar het ziekenhuis moet.. Voor mij nu gewoon een oplossing..
Ik zou nooit als ' gezeldschapsdame' gaan, al verdien je 25x meer... Nou komt er niemand aan me..ook dat is een keuze..
Die vergoeding is per kijker per uur toch Kitty, want van elke man die er credits doorheen jast krijg jij toch een percentage? Ben je populair en heb je veel kijkers dan verdien je dus meer.
Alle reacties Link kopieren
quote:kitty26 schreef op 20 maart 2015 @ 11:59:

Tobe, ik kan me voorstellen dat er mannen zijn die dat denken.. Ik ga half met mijn gezicht in beeld.. En krijg ik de tegenpartij op cam te zien, en ken ik hem echt niet, dan draai ik de cam wat hoger, al hij daarom vraagt... Met de verdienste, kan je niet van een vast bedrag uitgaan.. Maar tussendoor doe ik mn huishouden, ik ben thuis en log in wanneer ik wil.. En als je om welke reden dan ook geen ander fysiek werk kan, vind ik dit prima... Mn hyphotheek word ermee betaald... Daar gaat het mij om.. En snap niet waarom ik dit heel mijn leven achter me zou dragen, ben niet herkenbaar, en een andere naam... ik heb dit ook niet in 1 dag beslist..goed over nagedacht, en het is niet altijd even makkelijk, maar als ik een afspraak heb in het ziekenhuis, ben ik niet online, geen verantwoording af hoeven te leggen bij een werkgever, omdat je toch wel vaak naar het ziekenhuis moet.. Voor mij nu gewoon een oplossing..



Ik wou het werk ook niet zwart maken hoor. Klinkt zeker als een oplossing en ik vind dat er op sex en verleiding toch te veel een taboe is.

Maar juist ook daarom lijkt het me goed dat een studente alle voors en tegen afweegt. Zij heeft misschien andere opties waar minder risico's aan zitten, of andere risico's.

Bij het cammen zou ik willen dat alle mannen gewoon doen waar ze voor betalen, een spannende tijd met je beleven en verder niets filmen of wat dan ook. Helaas ben ik bang dat je het risico wel gewoon moet incalculeren dat iemand die beelden opslaat.
Alle reacties Link kopieren
quote:pimpampum schreef op 20 maart 2015 @ 12:41:

Die vergoeding is per kijker per uur toch Kitty, want van elke man die er credits doorheen jast krijg jij toch een percentage? Ben je populair en heb je veel kijkers dan verdien je dus meer.Aha, ja, als er natuurlijk meerdere tegelijk kijken dan loopt het wel op. Ik heb slechts twee dagen en 50 euro ervaring met webcammen, maar toen ik inlogde had ik het maar 1x dat er iemand anders ook zat te kijken. Ben wel benieuwd of dat veel voorkomt. Kitty kan ons daar vast meer over vertellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven