Weinig zin in seks, partner niet willen negeren

11-12-2014 17:05 47 berichten
Hallo Hallo,



Ik ben 31 en vriend is 38. Ik ben 9 weken zwanger en er behoorlijk beroerd van. Nu was ons sexleven prima voor de zwangerschap maar ik ben nu alleen maar moe, beroerd, hoofdpijn. In bed wil ik maar 1 ding: slapen. Uiteraard is dit voor vriendlief even wennen. Hij luistert moeiteloos als ik een grens aangeef en geeft ook aan dat ik me er niet rot om moet voelen en dat hij het begrijpt.



Ik heb al wel aangegeven: als je echt heel graag wil, doe je ding dan maar. Dit vond hij niet zo succes, want sex moet je allebei van genieten. Vind ik ook. Maar ik zou het ook naar vinden als ik nog maandenlang geen zin in sex blijf hebben.

De vraag is denk ik: komt er een moment waarop je besluit zin in sex of genieten van sex te faken om partner tevreden te houden?

Hebben mensen hier ervaring mee? Heeft het dan nog met liefde te maken?



bedankt alvast!
Alle reacties Link kopieren
Vriend vindt het dus helemaal geen probleem als jij geen zin hebt omdat je moe bent vanwege je zwangerschap. Waarom maak jij er dan wel een probleem van?



Waarom verlaag je je zelf tot een wezen dat niet meer te bieden heeft dan seks?
Misschien kunnen jullie gewoon proberen wel samen intiem te zijn. Bijvoorbeeld dat hij je rug masseert of lekker knuffelen en zoenen. Misschien krijg je dan alsnog zin, misschien niet. Maar het haalt wel de druk ervanaf dat je denkt te moeten, en dat wekt alleen maar tegenzin op.
Alle reacties Link kopieren
quote:sorende schreef op 11 december 2014 @ 17:11:

Misschien kunnen jullie gewoon proberen wel samen intiem te zijn. Bijvoorbeeld dat hij je rug masseert of lekker knuffelen en zoenen. Misschien krijg je dan alsnog zin, misschien niet. Maar het haalt wel de druk ervanaf dat je denkt te moeten, en dat wekt alleen maar tegenzin op.

Dit.



En je kunt ook problemen maken die er niet zijn zeg
Alle reacties Link kopieren
Jij bent zwanger, hebt even geen zin in sex omdat je moe/kapot bent en je vriend maakt er geen issue van. Wat is nou precies je probleem? Zin in sex komt vanzelf weer. Misschien tijdens je zwangerschap en anders daarna wel weer. Ik zou me er vooral niet druk om maken.
Alle reacties Link kopieren
Wat is in vredesnaam " doe je ding dan maar " ?

Dat hij een grote fluim tussen je benen spuugt en hij zich even klaar rijdt terwijl jij de barsten in het plafond telt en hem drie klopjes op zijn rug geeft en mompelt " kom maar klaar, schatje " ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:sugarmiss schreef op 11 december 2014 @ 17:08:

Vriend vindt het dus helemaal geen probleem als jij geen zin hebt omdat je moe bent vanwege je zwangerschap. Waarom maak jij er dan wel een probleem van?



Waarom verlaag je je zelf tot een wezen dat niet meer te bieden heeft dan seks?



Ik vind het wel positief dat ze een trend bij zichzelf waarneemt en op tijd daar iets mee wil.





"Doe je ding maar" lijkt me dan niet heel effectief en ook niet zo respectvol/liefdevol, maar ik geloof wel in zin maken zo nu en dan. Zin maken in de letterlijke betekenis, namelijk dat je jezelf er toe zet om het ook naar je zin te hebben, zodat het fijn is voor beiden. Net als sporten, heeft men ook niet altijd zin in, maar je bent blij als je bent geweest.



TO, probeer jezelf niet te vaak te pushen maar zoek ook rust en intimiteit in andere situaties samen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat to dat inderdaad bedoeld BGB maar daarmee degradeert ze zich zelf tot alleen goed voor de seks en ook man degradeert ze tot iemand die maar 1 ding wil en waar verder niets bij zit.
Zin in seks faken kan met liefde te maken hebben, je wilt iets voor jou partner doen maar doe het niet. Als hij er achter komt dat je die zin faket is erg vernederend. Hij zal er gewoon begrip voor moeten hebben dat jij nu geen zin hebt. Zijn rechter hand doet het nog prima, mag ik hopen. De zin in seks komt over het algemeen wel weer terug.

Als hij met zichzelf speelt waar jij bij bent kan het goed zijn dat jij ook zin krijgt.

Jullie hebben samen voor een kind gekozen en dan hoort het er gewoon bij dat je minder zin hebt in seks. Het kan ook zo worden dat jij juist veel meer zin in seks hebt en dat hij het dan niet wil om niet tegen de baarmoeder te willen stoten etc.



Het is bij iedereen verschillend en over het algemeen komt het wel goed.

Nooit faken!
Ik ben inmiddels 26 weken zwanger en hoopte dat de zin weer terug zou komen. Helaas, tot op heden, niet gebeurd. Vooral ook door de aanhoudende misselijkheid. In plaats van 'doe je ding maar', hou ik mezelf soms voor de gek dat ik er best wel zin in heb en dan neem ik het initiatief. Op het moment dat het dan toch gebeurt vind ik het uiteindelijk ook wel fijn! De frequentie is nog steeds (1 x in de week of twee weken) erbarmelijk, maar vriend is begripvol en blij met de keren dat ik dus wel zelf initiatief toon. In plaats van hem je lichaam dan maar aan te bieden kun je eigenlijk dus net zo goed even 'doorzetten' en wie weet volgt de zin dan wel?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel vaker seks gehad met mijn partner terwijl ik eigenlijk niet wilde, om maar van het gezeur af te zijn.

Niet doen, je verlaagt jezelf enorm en je voelt je daarna vreselijk klote terwijl je partner er helemaal geen weet van heeft en dolgelukkig ligt na te genieten.

Achteraf voel je zelfs een soort afstand, en neem je het je partner kwalijk, terwijl je partner er eigenlijk niets aan kan doen omdat jij zelf die keuze hebt gemaakt.
*Doubt kills more dreams than failure ever will*
Alle reacties Link kopieren
Op "relaties" schreef een forumster dat haar man lekker buiten de deur ging klooien tijdens haar zwangerschap/bevalling, zij kreeg o.a. te lezen dat het ook aan haar lag, immers zij verwaarloosde haar man.

Onzin natuurlijk maar hier lees je dan weer dat je vooral niet moet zijn wie je niet bent en je mag jezelf vooral niet "degraderen" tot een enkel seks gevend wezen!



Ik denk dat de wijsheid in het midden ligt, blijf vooral praten.

Een tussenweg, lekker knuffelen en masseren en wie weet.... lijkt me een prima tussenoplossing.
...
Alle reacties Link kopieren
Je kunt toch andere dingen doen in plaats van neuken?



Hem pijpen bijvoorbeeld?



Kun je hem toch een plezier mee doen?
bedankt allemaal voor de reacties.

Fijn dat er mensen zijn die begrijpen wat ik probeer te zeggen

We kroelen ook wel en daardoor kwam het eigenlijk meestal vanzelf wel. Nu dus niet en zit ik elke keer nee liefje ik heb geen zin. Ik vind het bewust faken ook dus eigenlijk niks maar ik wil hem ook niet tekort doen. En daarmee bedoel; ik niet dat onze relatie alleen maar om seks draait. Het is alleen nog al ff wennen, van drie vier keer per week naar nu, al drie weken geleden dat we voor het laatst seks gehad hebben. En pijpen is ook geen pretje als je misselijk bent.



Ik vind het dan lastig om verschil te maken tussen "dan maar even doorzetten" (zoals violier aangeeft) en mezelf aanbieden, waarbij ik dan wel eerlijk doe zonder te faken.



Misschien maak ik het ook idd wel lastiger dan het is, maar aan de andere kant, zitten er ook reacties tussen waar ik zeker wat mee kan. En als we allemaal zouden denken, waar maken we ons druk om, dan zou het hele forum overbodig zijn....
quote:sugarmiss schreef op 11 december 2014 @ 17:19:

Ik denk dat to dat inderdaad bedoeld BGB maar daarmee degradeert ze zich zelf tot alleen goed voor de seks en ook man degradeert ze tot iemand die maar 1 ding wil en waar verder niets bij zit.Dit vind ik wel een bijzondere reactie. Nergens in mijn verhaal komt dit naar voren.... echt nergens. Als jij dit uit mijn verhaal haalt zegt het meer over jezelf.
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar! Ik zit op de 7,5 week en heb ook totaal geen zin. Ook ik ben misselijk, dus pijpen is ook geen optie en daarnaast ben ik ontzettend gevoelig voor geurtjes en vind ik mijn man op het moment stinken (heel sneu en ook nooit eerder gehad, tenzij met een goede reden ). Ik heb helaas geen tips, maar weet wel dat het vanzelf weer terug kan komen als de misselijkheid verdwijnt. Was bij mijn eerste ook zo. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig verdwijnt die misselijkheid na een paar weken meestal!
Alle reacties Link kopieren
quote:Dory1983 schreef op 11 december 2014 @ 18:14:

[...]





Als jij dit uit mijn verhaal haalt zegt het meer over jezelf.Wat zegt dat dan over haar?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Met jezelf bereidwillig aanbieden zonder er enig plezier aan te beleven degradeer je jezelf op dat moment tot echt wel tot een soort sextoy.

" schat, hier is die, leef je uit, droog je hem af als je klaar bent ? "
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik ben ook op zoek naar een manier die werkt. Dus ik snap wat je grofweg wil zeggen maar je pikt er 1 zin uit, uit het hele verhaal. Voor mij zit hem juist ook de moeite in het zoeken naar de grens. Prima, ik heb geen zin in seks. Maar geliefde heeft die behoefte wel. Wie bepaalt dan welke behoefte het belangrijkst is. Tuurlijk, we willen samen een kind. Ik heb er niet op gerekend dat ik niks nul nada meer behoefte aan sex zou hebben.



Ik wil hem zijn behoeftes niet ontzeggen. Hij wil mij mijn behoeftes niet ontzeggen. Ik zoek dus voor mezelf een manier om onze relatie ook op seksueel gebied gezond te houden.



En dat is meer dan mezelf vernederen tot een sextoy.
Alle reacties Link kopieren
Aftrekken dan maar?
BGB: Ik heb niks gezegd over partner die ALLEEN maar seks wil en ik die daar als zielig slachtoffer aan toe moet geven. Waar zei het dan vandaan haalt dat onze relatie zo in elkaar steekt vind ik, en dat mag jij anders zien, veelzeggend. ALs in oke, blijkbaar draait het in jouw realtie om een op seksbelust monster. Conclusies trekken kan ik dan ook goed.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dory1983 schreef op 11 december 2014 @ 18:58:





Ik wil hem zijn behoeftes niet ontzeggen. Hij wil mij mijn behoeftes niet ontzeggen. Ik zoek dus voor mezelf een manier om onze relatie ook op seksueel gebied gezond te houden.



En dat is meer dan mezelf vernederen tot een sextoy.Als jij nu even niets moet hebben van dat gewiebel boven op je, nu je zo misselijk bent, verdiep je dan in bijvoorbeeld zoiets : http://www.handjobadvice. ... rivate+gYZtW7+index.html+
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
daar zal ik me idd in verdiepen dankjullie
Alle reacties Link kopieren
quote:Dory1983 schreef op 11 december 2014 @ 19:00:

Waar zei het dan vandaan haalt dat onze relatie zo in elkaar steekt vind ik, en dat mag jij anders zien, veelzeggend. ALs in oke, blijkbaar draait het in jouw realtie om een op seksbelust monster. Conclusies trekken kan ik dan ook goed.



Als jij denkt dat je man er blij van wordt om op een opgewarmd , opgebaard lijk klaar te komen, dan is de gedachte niet gek dat het puur om klaarkomen gaat.

Seksbelust monster heb ik niet langs zien komen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven