Wel of niet opnieuw testen?

01-02-2012 09:13 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds kort een nieuwe relatie.

Alles gaat goed en ook de seks is heerlijk.

Tot nu toe met condoom gevreeën.



We hebben ons allebei begin vorig jaar laten testen op SOA en HIV. Hierna hebben we beiden met 1 persoon onveilige seks gehad. Ik weet zeker dat mijn toenmalige partner 'safe' was en mijn vriend weet dit ook van zijn toenmalige partner. De kans op SOA's e.d. is in mijn ogen hiermee nihil.



Zouden jullie alsnog opnieuw testen?
Ik ben zelf niet zo hysterisch met SOA`s maar als je 100% zekerheid wil, is testen een goede optie natuurlijk. Of de toen-partner van je nu-vriend daadwerkelijk safe was weet je natuurlijk nooit.
Alle reacties Link kopieren
Als je zonder condoom wil vrijen moet je natuurlijk testen, dat is namelijk zekerheid, en al dat andere niet!



Eerlijk gezegd een nogal domme vraag
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik zou opnieuw testen. Dan heb je zekerheid, nu heb je dat niet.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
ik zou het wel geloven hoor.. ik had condooms allang de deur uitgedaan
Alle reacties Link kopieren
quote:teepje schreef op 01 februari 2012 @ 09:18:

Als je zonder condoom wil vrijen moet je natuurlijk testen, dat is namelijk zekerheid, en al dat andere niet!



Eerlijk gezegd een nogal domme vraagDomme vragen bestaan niet, toch? Ik denk er serieus over na anders plaats ik geen topic. Soms zijn meningen van anderen gewoon even handig.
Alle reacties Link kopieren
Ja
ik ben nogal goed van vertrouwen denk ik, ik zou niet testen
Alle reacties Link kopieren
ik zou wel testen denk ik, dan weet je het zeker en hoef je ook nooit te twijfelen. Dan kunnen jullie gewoon zorgeloos zonder condoom vrijen!
Ik heb me nog nooit laten testen, totdat ik zwanger werd. Toen hebben ze vanalles meegenomen in de test, maar was niks aan de hand. Tja, ik ben ook te goed gelovig denk ik...heb me er ook nooit druk om gemaakt eigenlijk. Heel slecht, ik weet het.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me na ieder verbroken relatie laten testen (en iedere partner naar de huisarts gestuurd voor we sex zonder condoom hadden). Ik vertrouw een partner tot het uit is. Eén keer bleek dat volkomen terecht. Dus ik zou zeggen: doen!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het wel doen.. Ik denk namelijk dat de zekerheid van een testje (die natuurlijk maar een halfuurtje in beslag neemt en bovendien gratis is -?-) opweegt tegenover én het condoomgebruik nu en de onzekerheid die jullie hebben. Het is zo gebeurd, joh!



Uiteindelijk weet je nooit helemaal zeker of die ex van ex én jouw ex ook écht te vertrouwen waren.. Je hebt er immers voor gekozen seks te hebben met je vriend, niet met zijn ex!
Alle reacties Link kopieren
@boxje: het gaat toch niet om een mening hier, maar om feiten. Het verschil tussen wel en geen zekerheid. De keuze is aan jou. Ik snap niet dat er zo licht wordt gedacht over SOA's die echt ingrijpende gevolgen kunnen hebben.
Alle reacties Link kopieren
Yvetje, bij een zwangerschap wordt er alleen naar hiv, hepatitis en syfilis gekeken. Terwijl er echt meer soa´s zijn. Ook soa´s die verstrekkende gevolgen kunnen hebben.

Maar goed ieder zijn eigen keuze, maar puur dat je weet dat de test die je gehad hebt niet volledig is...
Het is maar net wat je zelf prettig vind.
Alle reacties Link kopieren
Tsja....je kan er natuurlijk vanuit gaan dat het goed zit...



Maar..iemand kan ook drager zijn van chlamydia waar je nooit iets van hoeft te merken en het aan jou of nieuwe vriend door hebben gegeven.

Als je dan tzt ineens onvruchtbaar bent daardoor, zou ik toch liever nu een testje hebben gedaan.



Wat is nou de moeite om het even te laten testen?
ik zou het zo ook wel geloven to be honest....
quote:Floortje_1981 schreef op 01 februari 2012 @ 09:41:

Yvetje, bij een zwangerschap wordt er alleen naar hiv, hepatitis en syfilis gekeken. Terwijl er echt meer soa´s zijn. Ook soa´s die verstrekkende gevolgen kunnen hebben.

Maar goed ieder zijn eigen keuze, maar puur dat je weet dat de test die je gehad hebt niet volledig is...Weet ik
Alle reacties Link kopieren
Wel testen. Je toenmalige partner kan zoveel zeggen
Ik zou ook testen. Better safe then sorry.....
Alle reacties Link kopieren
quote:cheerlesscard schreef op 01 februari 2012 @ 09:50:

Tsja....je kan er natuurlijk vanuit gaan dat het goed zit...



Maar..iemand kan ook drager zijn van chlamydia waar je nooit iets van hoeft te merken en het aan jou of nieuwe vriend door hebben gegeven.

Als je dan tzt ineens onvruchtbaar bent daardoor, zou ik toch liever nu een testje hebben gedaan.



Wat is nou de moeite om het even te laten testen?Dit dus. Niet alle SOA's zie je (meteen) aan de buitenkant. En bovendien: als iedereen denkt na een tijdje met condoom vrijen in een nieuwe relatie 'ik geloof het wel', dan verspreiden de (onzichtbare) SOA's zich snel.
Alle reacties Link kopieren
Het feit dat je het hier hardop vraagt, geeft voor mij een indicatie dat je ergens toch twijfelt ook al kan de kans slechts 1% zijn

Wel testen dus! Sluit je alles uit en ga je prettig "schoon" je relatie verder in.
quote:kookwekkert schreef op 01 februari 2012 @ 13:12:

En bovendien: als iedereen denkt na een tijdje met condoom vrijen in een nieuwe relatie 'ik geloof het wel', dan verspreiden de (onzichtbare) SOA's zich snel.nee niet zomaar in een nieuwe relatie, wel als je het allebei het afgelopen jaar alleen onveilig hebt gedaan met een betrouwbare partner

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven