zo vaak mijn schuld?

11-10-2014 02:02 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik ben 2 keer verkracht toen ik jong was door 2 verschillende manen nu had ik weer een vriend hij woont net in Nederland ik was bij hem op bezoek en was heel leuk 1 avond had ik toen geen zin in seks maar hij wilden dus ik gaf op eens wist hij me handen achter me rug vast te binden door dat hij sterker was toen dee hij dingen die ik zeker niet wilden ik heb hem gesmeekt te stopen wat hij niet dee pas toen ie klaar was hoe kan het dat ik dit elke keer aantrek.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me dat je aangifte moet doen van verkrachting, en niet je zelf afvragen waarom dit gebeurt.



Wat bedoel je met elke keer aantrekken?
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Alle reacties Link kopieren
ik bedoel met aantrek ik tref elke keer de verkeerden manen die niet luisteren naar wat ik zeg. mijn ex nu woont niet in Nederland bedoelde ik in plaats van net dus aangiften doen heeft niet veel zin
Alle reacties Link kopieren
Heb je al aangifte gedaan? Van alle voorvallen?



Hier heb jij géén schuld aan!



Wat er gebeurt waardoor dit jou meerdere keren overkomen is, is op basis van zo'n korte OP natuurlijk niet te zeggen. Misschien is het puur toeval? Pech? Misschien herken je potentieel gevaarlijke situaties niet goed? Maar hoe dan ook, 1 keer 'nee' moet genoeg zijn. Dus nee, het ligt niet aan jou, maar voor je eigen veiligheid zoeken naar de gemeenschappelijke factor is misschien niet overbodig.
Alle reacties Link kopieren
quote:mavi schreef op 11 oktober 2014 @ 02:16:

mijn ex nu woont niet in Nederland bedoelde ik in plaats van net dus aangiften doen heeft niet veel zinHoezo heeft het dan geen zin? Heb je dat zelf bedacht?
Alle reacties Link kopieren
Meisje toch, het ligt niet aan jou.

Nee is nee en de man die dat niet respecteert is een weggewaaid dakraam!



Ik ben het eens met mevrtruus dat (met hulp) onderzoeken wat het is dat je in onveilige situaties terecht gekomen bent zinnig is.

Goed voor jezelf zorgen is heel belangrijk.
Iets warms graag. Met borstharen. (Loesje)
Alle reacties Link kopieren
van de andere 2 nooit aangiften durven doen de eerst keer was ik 13 dit heb ik tot 1 jaar geleden tegen niemand durven zegen nu is er 1 iemand die het weet. aangiften klinkt makkelijk maar is iets waar ik me te veel voor schaam mijn leven is hier door groot deel bepaalt vertrouwen in mensen is weg nu nog aangiften doen heeft bijna geen zin er is geen bewijs meer dus word het mijn woord tegen die van hun en moet ik alles weer opnieuw ophalen voor geen resultaat
Alle reacties Link kopieren
ik kan aangiften tegen me ex doen maar hij woont in het buiteland dus word daar toch niks mee gedaan
Alle reacties Link kopieren
quote:mavi schreef op 11 oktober 2014 @ 02:31:

van de andere 2 nooit aangiften durven doen de eerst keer was ik 13 dit heb ik tot 1 jaar geleden tegen niemand durven zegen nu is er 1 iemand die het weet. aangiften klinkt makkelijk maar is iets waar ik me te veel voor schaam mijn leven is hier door groot deel bepaalt vertrouwen in mensen is weg nu nog aangiften doen heeft bijna geen zin er is geen bewijs meer dus word het mijn woord tegen die van hun en moet ik alles weer opnieuw ophalen voor geen resultaat



Ik snap dat het lastig is. Maar ook 'geen resultaat' is iets dat je zelf bedacht hebt.

Wat voor resultaat zou je willen bereiken? Misschien is er een andere weg naar dat resultaat?
Alle reacties Link kopieren
Al die tijd in je eentje dealen met zo'n groot geheim in je leven en nu maar 1 persoon die het weet moet erg zwaar zijn.

Ga naar je huisarts mavi en vraag om hulp.

Je hebt het heel zwaar nu dat snap ik daarom gun ik je iemand die je helpt dit te verwerken.

Ik ga nu slapen en leest morgen weer hier.

Schrijf hier maar van je af dat geeft misschien wat lucht.
Iets warms graag. Met borstharen. (Loesje)
Alle reacties Link kopieren
quote:mavi schreef op 11 oktober 2014 @ 02:33:

ik kan aangiften tegen me ex doen maar hij woont in het buiteland dus word daar toch niks mee gedaan



Is dat echt zo dat er dan niks mee gedaan wordt? Ik heb geen idee hoe dat werkt.

Ik kan me zo voorstellen dat ze wel een dossier aanleggen, misschien lopen er al meerdere aangiftes tegen hem, misschien kunnen ze de politie in zijn nieuwe land wel informeren over jouw aangifte zodat ze die daar, in de toekomst misschien, kunnen meenemen als de aangiftes daar ook beginnen te komen? Allemaal niet 'niks' lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
ik had het een beetje plekje kunnen geven voor zo ver het kon dan me ex heeft alles weer terug gebracht. aangiften doen is nu voor mij geen optie ook wil ik niet dat me familie het weet door dat ik keuzen heb gemaakt waar mij familie niet blij mee was kwa me ex dan als me familie er achter komt weet ik niet wat ze gaan doen. me ex heeft mij veel pijn gedaan geestelijk en lichaamlijk niet allen dit
Alle reacties Link kopieren
en met aangiften van me ex hij heeft genoeg mensen die hem daar beschermen kwa politiek korupt helaas. nog toen ik daar was durften ik het niet een het zou zo maar kunnen dat alles om gedraait word en dat ik dan nog problemen krijg of je word gewoon uitgelachen
Alle reacties Link kopieren
Mavi ik begrijp dat je een geschiedenis van vreselijke gebeurtenissen met je meedraagt en dat je daar nu last van hebt.

Richten op de ander (aangifte) lijkt nu niet te zijn waar je behoefte aan hebt.

Waar heb je behoefte aan?

Een luisterend oor kun je hier vinden, maar ook wel bij de huisarts. De huisarts heeft als voordeel dat hij/zij met je mee kan denken over hulp die geschikt zou kunnen zijn.

Misschien is een verkennend gesprek met de huisarts een idee?
Alle reacties Link kopieren
quote:mavi schreef op 11 oktober 2014 @ 02:52:

en met aangiften van me ex hij heeft genoeg mensen die hem daar beschermen kwa politiek korupt helaas. nog toen ik daar was durften ik het niet een het zou zo maar kunnen dat alles om gedraait word en dat ik dan nog problemen krijg of je word gewoon uitgelachenWat vreselijk alleen zul je je gevoeld hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:mevrtruus schreef op 11 oktober 2014 @ 02:55:

[...]





Wat vreselijk alleen zul je je gevoeld hebben. ik voelde alleen dat ik het niet kon zegen maar gelukig naar me beste vriend daar kunnen gaan maar door dat ik onder de blauwe plekken zat verteld dat door ruzie kwam me vriend wou hem in elkaar slaan heb hem tegen gehouden om dat ik weet dat hij dan straks vast zit en me ex nog vrij is gelukig tot eind van me vakantie bij hem geweest ook echt de enigen jongen die ik vertrouw
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je iemand hebt bij wie je terecht kunt.

Ik ga nu slapen, ik kom morgen weer lezen.
Alle reacties Link kopieren
ik ook lekker alleen zonder bang te zijn
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Mavi wat een naar verhaal. Als je nog niet toebent aan aangifte doen, dan moet je dat (nog) niet doen. Dat komt later wel, of niet.



Wel gun ik je, net als de anderen hier, een kans om dit te verwerken. De eerste stap is denk ik de huisarts. Uit ervaring weet ik hoe moeilijk het is om traumatische dingen te delen die je zo lang voor je hebt gehouden. Maar echt, ook al zal het enorm moeilijk zijn, daarna kan het alleen maar beter worden.



Het leven kan zoveel leuker en lichter zijn als je jezelf dit gunt. Sterkte
Wat een verschrikkelijk verhaal. Het is niet jouw schuld. Nee is nee.



Misschien kun je wel met iemand praten als dat je dat zou helpen om dingen te verwerken. Misschien is er wel iets aan jezelf dat je zou kunnen veranderen om gevaar beter te herkennen, zoals hierboven staat beschreven en op tijd je grenzen aan te geven (als je al niet wilde, was er misschien al iets waardoor je je onveilig voelde), maar dat wil helaas niet zeggen dat zulke dingen je nooit kunnen overkomen.



Sterkte.
Ten eerste, verkrachting is nooit jouw schuld!



Ga naar je huisarts. Vertel hem wat er gebeurd is en ook dat je niet wil dat je ouders het weten. Hij heeft beroepsgeheim, dus hij mag het ook niet aan jouw ouders vertellen. Hij kan je adviseren, wat betreft zwangerschaps en soa risico's, maar ook hoe je hier mee om kan gaan en dit kan verwerken.



Ga naar de politie, zij kunnen je vertellen wat de mogelijkheden zijn. Vertel ook daar dat je privacy belangrijk voor je is. Het is na dat gesprek nog steeds mogelijk om te beslissen of je aangifte wil doen, een melding wil doen of dat je je bedenkt.
Je hoeft helemaal niets te doen als je dat niet wilt. Ook geen aangifte, al hoop ik dat je ooit misschien de kracht daarvoor vindt. Ik voel met je mee, het was echt niet jouw schuld.



Misschien kun je wel voor jezelf naar de huisarts? Een soa zou nog naarder zijn. Bij elke drogist kun je tegenwoordig wel een morning after pil halen als dat nodig is.



Je zegt dat je ex je vaker mishandeld heeft. Zodra zoiets weer gebeurt dan ga je dus vanaf nu niet meer alleen naar zo iemand toe. Blijf in het openbaar of neem iemand mee als je zo iemand perse moet spreken. Neem je waarschuwingssignalen en je gevoel serieus, ook als je denk ach, ik verbeeld me maar wat. Jij weet het het beste als je je niet prettig voelt dan ga je niet.



Veel liefs en sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Als je geen aangifte wil doen, dan is hulpverlening een goede optie voor jou.



Veel sterkte. Het is niet jouw schuld.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud ben jij?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Bij meerdere grensoverschrijdende ervaringen is het denk ik wel raadzaam om te gaan kijken naar waar jouw grenzen liggen en hoe je die het beste kunt bewaken. Hoe je kunt kiezen voor jezelf en dat uitstralen.



Daarmee bedoel ik niet dat het jouw schuld is, dat je slachtoffer bent geworden van delicten.



Maar wel dat je voor jezelf mag zorgen. Leren wie wel en wie niet goed is voor je. Hoe je uit de buurt van niet-veilige mensen kunt blijven. Leren goed waar te nemen wat je wel en niet wil. En hoe dat te communiceren. Want als er iets is wat je leert van dit soort delicten is, hoe je er niet toe doet. En soms kan het zijn dat je die uitstraling een beetje over je heen krijgt. Aan jou om daar aan te werken.



Nogmaals, het is niet jouw schuld. Maar wel jouw verantwoordelijkheid om jezelf op nummer 1 te zetten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven