Ik wil niet meer. Ik kan niet meer.

23-04-2024 00:04 94 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Helemaal niemand geeft om mij. Niemand die het merkt als ik er niet meer ben. Ik kan geen man vinden. Ik kan geen vriendschappen behouden. Mijn familie vindt me niet interessant. Mijn vader haat me. In een emmer vol verdriet neem ik deze beslissing. Ik wil dat het beter wordt. De tranen biggelen over mijn wangen. Er is nog hoop, maar die wordt volledig overspoelt door verdriet. Door immense eenzaamheid. Door depressie. Door mijn ADD. Die mijn vader niet serieus nam. “Dus jij hebt ADD?” riep hij vol minachting. Zonder daarna ook maar één keer te vragen wat ADD is. Zonder ook maar één keer interesse te tonen in hoe deze aandoening mijn 31 jaar op deze planeet ernstig heeft beïnvloed. Ik kan het niet meer. De constante teleurstelling. De voortdurende afwijzing. Telkens de vraag hoeveel tranen een mens kan produceren zonder uit te drogen. Ik wil niet meer. Dit leven was één groot drama. Een oneindige rollercoaster van me buitengesloten voelen, hoop, en daarna vooral die vele klappen. Die vele, ontelbare klappen in mijn gezicht. ‘Dus jij denkt een fijne man te hebben gevonden?’ KLAP. Hij is het toch niet. ‘Een fijn vriendinnenclubje?’ KLAP. Natuurlijk willen ze niks meer met je te maken hebben. ‘Eindelijk een leuke stage en kans op een baan die je wilt?’ KLAP. Uiteraard kan je vanwege je ADD en onzekerheid niet presteren. Ach, en alsof het nog niet genoeg is, KLAP, gooien we er nog wat verslavingen doorheen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bel 113. 🙏
Sterkte!
Alle reacties Link kopieren Quote
TO, wat een moeilijke situatie. Het is erg belangrijk dat je hulp zoekt. Bel je morgenochtend meteen even je huisarts? Kan je daar goed mee praten? Die luisteren altijd in dit soort situaties. En natuurlijk zal je ook een verwijsbriefje kunnen krijgen voor een psycholoog.

Er zijn veel mensen die ogenschijnlijk een mooi leven leiden, maar er gaat veel pijn schuil. Je bent niet alleen. Ik denk altijd zo: one day, your pain will be your superpower. Klinkt een beetje stom maar het is wel zo.

Zorg goed voor jezelf!
Hakuna Matata
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat heftig dat je je zo rot voelt TO!
Je schrijft: 'in een emmer vol verdriet neem ik deze beslissing'. Welke beslissing bedoel je dan? Je klinkt best wel radeloos. Klopt dat?
Heb je een hulpverlener of therapeut? Iemand die naar je kan luisteren en met je mee kan denken?
Alle reacties Link kopieren Quote
Excuus. Ik voel me inderdaad zo radeloos, maar wil niemand ermee belasten. Merkte dat ik toch nog de behoefte had om deze gedachten / gevoelens te ventileren. Ook al is het met een groep anonieme mensen die mij niet eens kennen,
Alle reacties Link kopieren Quote
Ach, wat naar dat je je zo voelt. Huil al je tranen er maar uit, dat spoelt hopelijk je verdriet een beetje weg. Bel of chat met 113 zou ik je aanraden. En wat spinnetje zegt: morgen even de huisarts bellen. Ik zat er ooit bij net als jij nu, ik zag er geen heil meer in. Maar nu 20 jaar later, is het leven de moeite waard. Het geeft niks dat je dat nu niet kunt zien, maar vertrouw me maar. Een warme knuffel van mij 🍀
Alle reacties Link kopieren Quote
Schrijf hier van je af. Je bent niet alleen.
En mocht je iemand willen spreken, bel dan 113. Echt, doen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Monstera123 schreef:
23-04-2024 00:25
Excuus. Ik voel me inderdaad zo radeloos, maar wil niemand ermee belasten. Merkte dat ik toch nog de behoefte had om deze gedachten / gevoelens te ventileren. Ook al is het met een groep anonieme mensen die mij niet eens kennen,
Excuses zijn niet nodig hier! Iedereen kiest zelf welke topics hij/zij leest. Dus als je geen zin hebt in dit soort geventileer, dan open je het topic gewoon niet. Toch?
Voor degene die met dit soort dingen worstelt kan het heel helpend zijn om dingen op te schrijven. Helemaal goed!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kan gewoon de eenzaamheid, de afwijzing en de constante stroom aan teleurstelling niet aan. Af en toe moet het een mens ook een kléin beetje meezitten, toch? Ik krijg alleen maar ellende op m’n bord. Vorig jaar ziekte, (epilepsie) een baas die wegens grensoverschrijdend gedrag is ontslagen. Dates die altijd maar mislukken, tegenvallen. Vriendschappen die stuklopen (een vriendinnenclub waarvan 1 vriendin me opbelde om letterlijk de vriendschap te beëindigen :( )en m’n ouders zitten in een soort religieuze sekte waardoor ik nul klik met ze heb. Ik voel me altijd, overal buitengesloten maar door mijn ADD en verslavingen verpest ik ook gewoon veel. Maar ik heb nu helemaal niet meer de behoefte om nog verder te vechten. Om nog te knokken. Er is iets in mij geknakt. Ik wil gewoon echt niet meer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb je al eens gebeld met 114?

Het klinkt alsof je nog wel wil maar even niet meer weet hoe je verder moet.

Heb je vaker van dit soort periodes gehad?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ga in therapie. En leer daar niet steeds bevestiging zoeken bij anderen.
En doe wat aan je verslavingen. Middelen hebben een zeer negatieve invloed op je stemming.
Alle reacties Link kopieren Quote
114? Nee nooit van gehoord. Als ik zou weten dat er ooit nog wel een keer iets moois of goeds zou gebeuren dan zou ik nog wel door kunnen, maar het gaat niet meer. Ik weet gewoon 100% zeker dat het volgende waar ik me op ga storten ook gaat mislukken. Ik heb de energie niet meer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Monstera123 schreef:
23-04-2024 01:09
114? Nee nooit van gehoord. Als ik zou weten dat er ooit nog wel een keer iets moois of goeds zou gebeuren dan zou ik nog wel door kunnen, maar het gaat niet meer. Ik weet gewoon 100% zeker dat het volgende waar ik me op ga storten ook gaat mislukken. Ik heb de energie niet meer.
Het moet 113 zijn.
En dat weet je niet. Meestal moet je er ook wat voor doen, voor die leuke en goede dingen.
Stort je eens ergens niet op. Ga in therapie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Selene schreef:
23-04-2024 01:08
Ga in therapie. En leer daar niet steeds bevestiging zoeken bij anderen.
En doe wat aan je verslavingen. Middelen hebben een zeer negatieve invloed op je stemming.
Maar ik kan en wil niet alleen leven. Ik heb gewoon wat mensen om me heen nodig. Ook een een lieve partner. Ik kán gewoon het leven alleen echt niet aan. Maar als ik alles verpest en niemand me wil. Ik maar geen liefdespartner kan vinden. Dan kan ik onmogelijk gelukkig worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Monstera123 schreef:
23-04-2024 01:13
Maar ik kan en wil niet alleen leven. Ik heb gewoon wat mensen om me heen nodig. Ook een een lieve partner. Ik kán gewoon het leven alleen echt niet aan. Maar als ik alles verpest en niemand me wil. Ik maar geen liefdespartner kan vinden. Dan kan ik onmogelijk gelukkig worden.
Waar ben je nu van onder invloed?
Alle reacties Link kopieren Quote
Selene schreef:
23-04-2024 01:16
Waar ben je nu van onder invloed?
Ik heb gewoon de laatste klap gekregen die ik menselijkerwijs kon verwerken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Monstera123 schreef:
23-04-2024 01:20
Ik heb gewoon de laatste klap gekregen die ik menselijkerwijs kon verwerken.
Wat heb je gebruikt?
Alle reacties Link kopieren Quote
Selene schreef:
23-04-2024 01:23
Wat heb je gebruikt?
De wereld gebruikt mij.
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.deluisterlijn.nl/
Alle reacties Link kopieren Quote
Monstera123 schreef:
23-04-2024 01:34
De wereld gebruikt mij.
Wat flauw om twee keer om de hete brij te draaien terwijl iemand je hier een oprechte vraag stelt.
Je ziet ook, topic stil gevallen. Dat is niet wederom een afwijzing of dat niemand het intreseert , dat komt door je eigen aandeel hierin, jouw reactie.
Mocht je dat anders willen en ook wat anders is therapie echt de enige oplossing
Je blijft hier anders in hangen en dat is inderdaad echt niet leuk en geen leuk leven.
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Alle reacties Link kopieren Quote
Hee lieverd, wat is er gebeurt dat je even geleden nog had gesolliciteerd en een baan had aangeboden gekregen in het onderwijs als invalskracht en dit moment, waarbij je je zo wanhopig voelt
Alle reacties Link kopieren Quote
Hartstikke naar dat je je niet gehoord voelt. Maar echt probeer er ondanks alles wat van te maken. En verdriet mag er zijn. Echt! Als het echt niet gaat bel dan idd 113 maar ook zonder partner en familie zijn er mensen 100 geworden. Kijk ajb naar wat je wel hebt en zoek goede hulp hierbij!
Alle reacties Link kopieren Quote
Monstera123 schreef:
23-04-2024 01:34
De wereld gebruikt mij.
Als je serieus genomen wilt worden is het ook handig om zelf serieus te zijn.
Ik hoop dat de wereld wat lichter is als je weer nuchter bent.
Alle reacties Link kopieren Quote
0800-0113 is gratis.
113 is normaal tarief.

Bel met ze.
Je ziet toch liever zo’n strak lijf dan een uitgezakte mokkapunt, weet je wel weet je niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja je wordt heus niet gebruikt door de wereld. Kijk ajb naar wat je wel hebt!!!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven