1 muur stucen, rest spuitwerk?

23-09-2015 11:36 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een esthetisch vraagje...



Wij zitten erover te denken om ons huis te gaan verkopen. Nu hebben wij door het hele huis nog spuitwerk op de muren, wat wij niet mooi vinden maar op zich nog goed is. In 1 van de muren van de woonkamer zit een scheur van de grond tot aan het plafond wat wij dus willen laten repareren (is geen bouwkundig iets). De stucadoor komt volgende week langs om de scheur te repareren en stuct dan dat deel van de muur helemaal mooi glad (zoals we eigenlijk alles zouden willen hebben) en komt dan een week later om het weer te spuiten, zodat het hetzelfde eruitziet als de rest.



Nu twijfel ik eigenlijk of ik het wel wil laten spuiten of dat ik die ene muur (zit tussen twee ramen in en sluit verder niet aan op andere gespoten muren) gewoon gestuct zal laten.



Het is weer een non-issue, maar ik zou wel graag jullie mening weten. Wat zal ik doen? Die ene muur weer laten spuiten? of toch strak laten stucen?



Alles in woonkamer en keuken stucen is overigens geen optie.
Alle reacties Link kopieren
Die muur laten spuiten.



1 gladde muur tussen voor de rest gespackte muren is geen gezicht.



Jij kan glad wel mooier vinden en de kopers misschien ook wel. Maar dat betekent dan wel dat ze er gelijk heel veel werk aan hebben om de andere muren ook glad te krijgen of vokr dat ene kleine stukje muur zelf iemand moeten regelen om het te spuiten.
Ik zou het laten spuiten. Of alles glad of alles gespoten
Wat je mooier vindt, dus glad laten.

Zelf heb ik in de woonkamer ook één gladde muur en in de slaapkamer ook. Het was voor ons te duur/te veel moeite om het hele huis te (laten) doen, anders had ik het wel gedaan.



Wat evt. kopers willen weet je toch niet. Als het maar netjes gedaan is, zou ik denken.
Alle reacties Link kopieren
Glad laten, evt. kopers willen ws ook gladde muren.

Misschien deze muur een andere kleur of behang geven, dan lijkt het meer zo te horen.
Alle reacties Link kopieren
Oké, 2 voor, 2 tegen :-) Ik moet zeggen dat ik het argument dat je de nieuwe kopers meteen voor meer kosten zet, wel een sterke vind.
Alle reacties Link kopieren
We hebben de muur laten stucen en afgesproken dat we nog even bekijken of we t laten souiten. Kan altijd nog. We vinden het nu zo mooi dat we nog een aansluitende muur laten stucen en niet meer laten spuiten. Stoort absoluut niet.
Glad laten kan heel vervelend zijn voor buren i.v.m. galm en echo die je kan krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven