10e in reactierij huurhuis

13-12-2014 20:33 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb op een woning via woningstichting gereageerd een direct te huur model en sta 10e in reactierij.

Maak ik een kans denken jullie?
Meer kans dan 11 t/m 899



Meestal is een bezichtiging met meerdere reageerders (raar woord) tegelijk. Zal per woningstichting verschillen of het dan gaat om de top 3, top 5, top 10 of zelfs top 20.
Alle reacties Link kopieren
Is niet te zeggen, er hoeft er maar 1 ja te zeggen. Het is zeker niet onmogelijk.



Om je een beetje hoop te geven, ik was een keer nr. 22 en kreeg het huis aangeboden.
Alle reacties Link kopieren
Je maakt zeker een kans. Ik heb als 10e op de lijst ook een keer een huis gekregen.
Is heel moeilijk te zeggen. Bij mijn vorige huurhuis stond ik volgens mij ook 10e. Toen heb ik het huis wel gekregen, maar het was wel volkomen uitgewoond. (Daarom wilde niemand het hebben.) Voor het huidige huis stond ik op de 7e plek dacht ik. Dit huis is veel beter.
Valt inderdaad moeilijk te zeggen. Ik ken iemand die elke keer 2e, 3e of 4e stond en steeds mis greep. Het huis waar ze 12e bij stond woont ze nu in.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een keer als 13e geeindigd en ik kreeg het huis uiteindelijk wel! Helemaal niet uitgewoond ook, juist een heel net en leuk huisje waar ik met veel plezier heb gewoond. Hopelijk heb jij ook zoveel geluk.
Hoe erg het ook is, chocola helpt!
Ik was 24ste en kreeg het huis

Het was alleen niet in zo'n geweldige staat.
Alle reacties Link kopieren
jazeker!



het zegt niks, als je voorgangers niet reageren of het niet willen hebben kan het heel snel gaan.



succes!
The best is yet to come
Alle reacties Link kopieren
Ik was 7e voor het huis waar ik n woon, dus als je toen 10e was geweest had je misgegrepen. Maar het kan wel! Spannend he? Wanneer mag je bezichtigen?
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
As maandag kun je tot 7 uur reageren ik ben 10e van de 91.

is een huis voor direct te huur dus wie eerst reageert mag als eerste bezichtigen.

een tijd geleden was ik ergens 14e en eindide uiteindelijm op plek 3 er hadden r heel veel vanaf gezien toen of kwamen niet opdagen.

hoop t zo dat ik een keer geluk heb dat kan ik wel een keer gebruiken.
Heb je de IB 60'formulier van de belasting al?,

Het is een rustige periode rond de feestdagen, de meeste komen niet eens opdagen! Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ja ja die heb ik al in huis :-)
Een bezichtiging met meerdere reageerders? Dat is bij mijn woningstichting niet zo, degene die het langst ingeschreven staat komt op de eerste plaats, dus die mag het eerst kijken. En als die niet wil komt de volgende.
quote:ismijnnaam schreef op 13 december 2014 @ 22:30:

Een bezichtiging met meerdere reageerders? Dat is bij mijn woningstichting niet zo, degene die het langst ingeschreven staat komt op de eerste plaats, dus die mag het eerst kijken. En als die niet wil komt de volgende.Dat is bij ons tegenwoordig ook zo. In "mijn" tijd gelukkig nog niet, dan mocht je de sleutel ophalen, had je 1 weekend de tijd om na te denken en moest je 's maandags zeggen of je het huis wilde of niet.
Alle reacties Link kopieren
Ligt eraan waar je woont, hier mag alleen de nummer 1 bezichtigen en de eerste neemt eigenlijk altijd het huis uitgewoond of niet.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Alle reacties Link kopieren
Mijn buuf was iets van 37ste en heeft het huis gehad. Mooie locatie ook nog. Wel kleine tuin en niet heel groot maar sfeervolle woning. We vragen ons nog immer af wat er in hemelsnaam mis was met dat huis haha.



Feestdagen, vakantie periode scheelt.



Ik stond laatst van 18 ofzo op 1 (na groeps bezichtiging van 6 man op 1 ( de anderen vonden het te klein, was het ook wel maar ik wilde het door omstandigheden erg graag)



Ik had de pech dat in de advertentie en mail wisseling ook ib60 stond maar ik een ibri had moeten hebben (ib60 is vervangen door ibri, en als ondernemer bleek ik ook andere en extra papieren nodig te hebben die ze niet aangaven) en ze me niet langer dan 24 uur ondanks hun fout gunde om dat te regelen, ik had daar een paar dagen meer voor nodig. Ik wist vast via een kopie van mijn toeslagen etc te bewijzen wat voor officiele papieren eraan kwamen en door de telefoon gingen ze daarmee akoord, maar ingeleverd wezen ze het toch af op het feit dat het de officiele papieren niet waren



Vreselijke teleurstelling in mijn situatie. Maar goed zie het als een generale repetitie, daar moet iets misgaan en weet ik het voor de volgende keer.



Informeer even (desnoods anoniem om geen slapende honden wakker te maken als je het niet meer op tijd kan regelen) of je geen ibri ipv ib60 nodig hebt. Of kijk even op Google of belasting dienst website want wat ik weet is dat ib60 voor iedereen voor een woningbouw woning ibri moet zijn sinds kort.



Maar je maakt nu dus erg veel kans :-)
Wat jammer unuance, maar ik denk dan maar altijd dat er dan iets gruwelijk mis moet zijn met zo'n huis. En het volgende huis kan dan niet anders dan nog veel leuker en beter zijn.

Toen ik op het huis waar ik nu in woon reageerde had ik tegelijkertijd ook op een ander (kleiner) huis gereageerd. Ik had verwacht dat àls ik een huis zou krijgen, het wel het andere zou zijn. Gelukkig was het deze, en die is ook niet perfect, maar wel zalig om in te wonen. En daar gaat het over.
Alle reacties Link kopieren
Ik was eens 26e en alleen de eerste 5 mochten bezichtigen. Ik werd uitgenodigd, want bleek inmiddels nummer twee. Er waren dus 24 mensen die al op voorhand afwezen en niet eens gingen kijken.

Helaas voor mij besloot nummer 1 het huis te accepteren.
Alle reacties Link kopieren
nee, bij de eerste 3 dan maak je het meeste kans hier, op dit huis was ik 2de
Alle reacties Link kopieren
Er hebben er nu inmiddels 107 op gereageerd en ik sta 10e ga kapot van de zenuwen.

durf niet teveel te hopen ivm teleurstelling, maar ik word gek van dat afwachten.

waf ik nouniet snap is dat er nog mensen reageren voor een positie boven de honderd bij dit direct te huur model.dan maak je toch zoieo geen kans
quote:claudia77 schreef op 14 december 2014 @ 15:41:

Er hebben er nu inmiddels 107 op gereageerd en ik sta 10e ga kapot van de zenuwen.

durf niet teveel te hopen ivm teleurstelling, maar ik word gek van dat afwachten.

waf ik nouniet snap is dat er nog mensen reageren voor een positie boven de honderd bij dit direct te huur model.dan maak je toch zoieo geen kansTja, mijn zwager moet nu op stel en sprong uit huis en reageert overal op wat in zijn budget valt. Ook als hij 40e staat. Want als hij niet reageert weet hij zeker dat hij het niet krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Tsja dat ligt eraan of nr 1 t/m 9 de woning weigeren.

Mijn huidige woning hebben we als 22e op de lijst gekregen, het ligt er echt maar net aan wat de wensen van de voorgaande kanshebbers zijn.
Alle reacties Link kopieren
Moeilijk te zeggen idd. Ik stond voor dit huis op de 9de plek. Perfect huis, mooie tuin. Huurder voor mij had er een jaar gewoond en had álles opgeknapt.. Ik reageerde op de dag van sluiting, maar mocht de volgende dag kijken. Verschil is dat ik een urgentieverklaring had. Mensen voor mij op de lijst waren absoluut niet blij.

Het huis waar jij nu op gereageerd hebt, kunnen daar ook urgentiekandidaten op reageren?



Iets positiever: mijn schoonouders hadden al meerdere keren ingeschreven. Zij moesten echt kleiner gaan wonen(maar hadden geen urgentie trouwens) Ze hadden een nogal grote eisen-lijst. Om een lang verhaal kort te maken: ze hebben ongeveer 10 keer een huis laten schieten (ook als ze laag op de lijst stonden en toch in aanmerking kwamen)

Dit is een paar jaar zo doorgegaan. Ze zijn inmiddels verhuisd. Ze wonen in een huis waar ze nr. .. (dacht 14) op de lijst waren. Helemaal nieuw. Ze hebben het gedaan omdat het echt noodzaak was om te verhuizen. Maar ze schrokken zich rot dat ze het huis ook echt hadden.



Kan allemaal raar lopen dus... Stel je er niet te veel op in dat je het hebt, ook al maak je een kans.
Alle reacties Link kopieren
Ligt eraan waar je wil wonen. In hartje Utrecht of Amsterdam zal vrijwel iedereen op komen dagen en neemt men over het algemeen met weinig genoegen, maar in een buitenwijk of kleinere stad zal je als 10e nog prima kans maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven