14 km met ebike naar werk?

02-05-2016 08:45 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon straks 14 km van mijn werk. Ik zou zo graag ook op de fiets willen maar vrees dat het net te ver is.. Ik ben geen wielrenner en ik heb geen zin om geheel bezweet op werk aan te komen..

Maar misschien dat dit met een ebike wel prima te doen valt. Wat denken jullie?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat dat zeker wel kan

Ik ben absoluut geen sportmens maar heb wel een e-bike, gaat prima.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Ik denk het wel. Ik moet 11 km en ga op een oude krakbak zonder versnellingen. In het begin is het waarschijnlijk een beetje afzien maar als je het eenmaal gewend bent is het heerlijk om je hoofd leeg te maken.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Tien km is te doen met een gewone fiets, dus veertien met wat hulp zou zéker moeten lukken.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ik lees even mee, ik zit namelijk met precies dezelfde overweging. Gisteren even een stukje gefietst op de e-bike van mijn schoonmoeder, dat gaat echt vanzelf!
Alle reacties Link kopieren
Ik fietste 15 km naar school. Zonder zweet. Kwestie van op tijd vertrekken.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Prima te doen hoor, alleen in t begin is even wennen. Ga al anders alvast een paar keer in t weekend.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Nu alvast gaan opbouwen qua conditie. En hou er rekening mee dat bij mooi weer meer mogelijk en handig is dan in de winter bij koud, guur, nat, vriesweer.
Alle reacties Link kopieren
Moet makkelijk kunnen. Ik fietste gisteren met mijn dochter op onze splinternieuwe fietsen en we werden aan alle kanten ingehaald door bejaarden op e-bikes. Als je zelf nog een beetje meetrapt, ben je zo op je werk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fame schreef op 02 mei 2016 @ 08:48:

Ik fietste 15 km naar school. Zonder zweet. Kwestie van op tijd vertrekken.Ik ook ja, 17 km enkele reis en ik was ook nooit bezweet. Maar goed, ik zweet ook niet zo snel en anderen al nadat ze een trap op zijn gelopen.
Alle reacties Link kopieren
Zelfs ik, met een spierziekte, kan 14 km op mijn e-bike fietsen.

Dus als je verder gezond bent is dat zeker prima te doen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Ok top!

Zit met drie kids die naar opvang/school moeten dus tijd is een belangrijke factor.

Met auto 18 min.

Met ebike?
Alle reacties Link kopieren
Met een gewone fiets deed ik het in drie kwartier, ik heb geen e-bike.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor kan prima. Ik deed 15 min over 8 km op m'n moeder d'r ebike. Mijn tante fietste zelfs 30 km enkele reis met het ding.
Alle reacties Link kopieren
quote:ilske79 schreef op 02 mei 2016 @ 09:04:

Ok top!

Zit met drie kids die naar opvang/school moeten dus tijd is een belangrijke factor.

Met auto 18 min.

Met ebike?Ik doe over 7 kms 15 mins en als ik de stoplichten mee heb, 10 mins. Do the math
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
quote:pamelacourson schreef op 02 mei 2016 @ 08:54:

Moet makkelijk kunnen. Ik fietste gisteren met mijn dochter op onze splinternieuwe fietsen en we werden aan alle kanten ingehaald door bejaarden op e-bikes. Als je zelf nog een beetje meetrapt, ben je zo op je werk.

Met een e-bike moet je ook gewoon trappen hoor, zonder trappen kan niet.



Met een gewone fiets kun je die afstand in een uurtje fietsen. Met een E-bike helemaal prima te doen.
quote:Kippenmama schreef op 02 mei 2016 @ 09:07:

Ja hoor kan prima. Ik deed 15 min over 8 7km op m'n moeder d'r ebike. Mijn tante fietste zelfs 30 km enkele reis met het ding.Lijkt me sterk. Ondersteuning stopt als je meer dan 25km/u fietst. Of het nu 7 of 8km of 8, 7 is.
14 is goed te doen, zeker met e-bike
Alle reacties Link kopieren
@Helga, ik snap je bericht niet helemaal? In mijn originele bericht heb ik het niet over 7 km en jij lijkt dat bij de citaat geplakt te hebben...



Als je 25 km P/U fietst. Fiets je 12,5 per half uur en 6,25 per 15 min.

Nou misschien was het dan 20 min, ik zat er niet met de klok bovenop.



Gaat erom dat 14 km wel mogelijk is.
Alle reacties Link kopieren
quote:yasmijn schreef op 02 mei 2016 @ 09:08:

[...]



Ik doe over 7 kms 15 mins en als ik de stoplichten mee heb, 10 mins. Do the math 10 minuten over 7 km Dan fiets je 42 km/uur!
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
M'n vriend en ik denken ook over een E-bike, wij wonen straks 15 (hij) en 20 (ik) km van ons werk. Ik moet alleen dan wel zo'n 7 km door de stad, dan heb je niet zoveel aan een E-bike denk ik. Ik fiets nu 7 km enkele reis op een gewone fiets, ook dwars door de stad, en veel harder dan 15 km/uur kan ik niet fietsen omdat het zo druk is.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
quote:yasmijn schreef op 02 mei 2016 @ 09:08:

[...]



Ik doe over 7 kms 15 mins en als ik de stoplichten mee heb, 10 mins. Do the math Kan dat überhaupt op zo'n e-bike of heb je hem opgevoerd? TO zou dan bijna net zo snel zijn als met de auto, daar geloof ik echt niks van.
Alle reacties Link kopieren
quote:gioia82 schreef op 02 mei 2016 @ 09:24:

[...]





10 minuten over 7 km Dan fiets je 42 km/uur!

Nee hoor! Zo hard durf ik niet en kan ik ook niet!

Ik tik hooguit de 30 aan en het is een klein stukje door de stad en dan een hele lange rechte weg met breed fietspad naar mijn werk. En ik vertrek 'smorgens om 6.45, nog geen kip op de weg.

Terugweg om 16.30 doe ik langer over. 20 mins.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
quote:Kippenmama schreef op 02 mei 2016 @ 09:07:

Ja hoor kan prima. Ik deed 15 min over 8 km op m'n moeder d'r ebike. Mijn tante fietste zelfs 30 km enkele reis met het ding.Hier, zij kan het ook!
Alles komt goed, alleen de rest niet
8 km per 15 min =16km per 30 min = 32km/uur

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven