16 jarige zoon thuis laten.

06-07-2015 14:17 130 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heel eerlijk gezegd had ik hem het liefst mee gesleept op vakantie. Maar om nou 3 weken zijn gezeur te moeten aan horen...



Vind het toch wel spannend. De oudste thuis laten. Vannacht droomde ik dat het huis afbrandde. Maar ach, wij bleven vroeger ook wel thuis en toen is het huis ook niet afgebrand. Nee niet aan denken dat ik vroeger thuis mocht blijven! Wij deden toen ook dingen die echt niet mochten. Toen vonden we dat nog leuk, nu ik zelf in de schoenen van m'n moeder sta vind ik het toch iets minder denkend wat hij allemaal zou kunnen uitvreten!



We hebben het gesprek ook al gehouden.

Gelukkig nemen opa en oma hem over 2 weken mee naar de vakantie bestemming. Zij komen dan een week bij ons op vakantie en samen vervolgen we dan onze reis naar huis.



Iemand nog tips/adviezen/verhalen voor deze over bezorgde moeder?



Ja ik heb geregeld dat hij 2 keer per week bij opa en oma kan eten. Restjes die hij kan opwarmen in de vriezer. Frituurpan is verschoont. We laten geld achter zodat hij 2x pizza etc. kan bestellen. Heb een lijstje gemaakt wat hij mee moet nemen als hij naar ons toe komt. [vorig jaar meneer voor het eerst koffer pakken. Mam waar heb je de boxers gelaten? Euh schat je hebt zelf je koffer gepakt. Ja maar er is geen boxer! :-) )
Over een paar jaar gaat hij studeren of op zichzelf. Prima gelegenheid om hem wat zelfstandigheid te leren (koken!).
Alle reacties Link kopieren
En wat gaat hij overdag doen? Heeft ie een vakantiebaan?
En anders een babyfoon met camera bij de buren neer zetten. Loopt wel los joh, als het een onverstandige jongen was hadden jullie het nooit toegestaan hem 2 weken alleen thuis te laten. Komt goed. Geniet van jullie quality time!!
Hoe zelfstandig is hij normaal gesproken al gedurende het jaar? kookt hij zelf, weet hij hoe de wasmachine werkt? Draait hij de deur op slot bij weggaan? Dan is er weinig reden tot bezorgdheid en laat je hem eens per 3 dagen even bellen of appen.
Alle reacties Link kopieren
Joh ik woonde op mijn 17de op mezelf. Komt goed! Wees trots op zijn zelfstandigheid. (En geef hem ook de ruimte om volwassen dingen te doen zoals koken. Hoezo kliekjes, opa en oma en afhaal. Tuurlijk mag dat ook, maar hij kan toch wel een pasta met tomatensaus maken?)
Een jongen van 16 die nog restjes moet opwarmen en pizza bestellen? Goh.
Ik vind 16 wel jong voor 2 weken alleen thuis. Ik ken aardig wat 16-jarigen en de meesten zou ik het niet laten doen (en zouden het waarschijnlijk zelf niet willen alleen - misschien wel met een vriendin).
Alle reacties Link kopieren
Toen ik op mijn zestiende alleen thuis bleef (een week), had mijn moeder geld achtergelaten en ze vertelde me hoe ik voor dat geld boodschappen voor de hele week kon doen en hoe ik mijn week in stukjes kon opdelen zodat ik wist wat ik moest kopen (ik had natuurlijk al jaren meegekeken maar het zelf doen is natuurlijk net een beetje anders). Daarnaast had ze me gezegd dat ik het voor dat geld moest doen, en op=op. Het was een hele leuke, volwassen week met pizza, zelf koken, mijn eerste zelfgekochte flesje wijn (controle was er niet) en lange avonden met vrienden naar het strand, picknicken en tv-kijken. Ik had er een rommel van gemaakt, dat wel, dat had ik nog niet helemaal onder controle (dus dat was de dagen erna flink poetsen en puin ruimen toen mijn ouders weer thuis waren, maar ik leerde er heel veel van).
Alle reacties Link kopieren
Hij werkt. Maar vanwege bezuinigen hoeft hij maar 2 dagen te werken.



Op zich is hij best wel zelfstandig. Hij draaid de deur op slot. Vergeet soms wel zijn sleutel. Ligt voor de zekerheid een sleutel bij de buurvrouw.



Koken.. Dat moet maar niet! Net als bij zijn vader komt dat niet goed. Toen we hem de keus gaven dat hij ook thuis mocht blijven wou hij er over na denken.

Hij wou wel 2 weken alleen thuis blijven maar hoe doen we dat dan met eten was zijn enigste vraag?



Geregeld probeer ik hem kwa koken wat bij te brengen. Maar dat wil dus echt niet. Met zijn vader is precies het zelfde. Die maakt altijd het grapje dat mochten we ooit gaan scheiden hij mij alvast kan aanklagen voor dood door schuld. Die verhongerd.
16?
Alle reacties Link kopieren
quote:MinkeDeWit schreef op 06 juli 2015 @ 14:27:

Ik vind 16 wel jong voor 2 weken alleen thuis. Ik ken aardig wat 16-jarigen en de meesten zou ik het niet laten doen (en zouden het waarschijnlijk zelf niet willen alleen - misschien wel met een vriendin).



Vind het juist de hoogste tijd worden. De meeste gaan op 17 of 18 jarige leeftijd op kamers wonen? Dan komen pappie en mammie toch ook niet handjes vast houden?



Maar kan me wel voorstellen dat TO zenuwachtig is hoor, maar hij red zich echt wel.
Alle reacties Link kopieren
Wat kan er nou helemaal gebeuren? Hij kan vergeten de deur op slot te doen of een bovenraampje, hij kan het gas laten branden als hij de deur uitgaat of de kraan van het bad vergeten dicht te draaien, hij kan zich buitensluiten als hij de sleutel vergeet, overal het licht laten branden, een feestje geven voor 250 man, de planten en/of de tuin vergeten, de afwas bewaren "voor later", de vriezer laten ontdooien (heb ik meegemaakt na thuiskomst), een wasje van drie weken verzamelen. Lijkt me nog wel te overzien.
verba volant, scripta manent.
quote:MinkeDeWit schreef op 06 juli 2015 @ 14:27:

Ik vind 16 wel jong voor 2 weken alleen thuis. Ik ken aardig wat 16-jarigen en de meesten zou ik het niet laten doen (en zouden het waarschijnlijk zelf niet willen alleen - misschien wel met een vriendin).

Ik zie ook veel 16-jarigen met ouders die hun kroost behandelen alsof het kleuters zijn, die meteen het huis in brand steken als ze de kans krijgen en die zonder pizza zouden sterven van de honger.



Alleen geloof ik niet dat dat aan die 16-jarigen ligt.
quote:Jaaon schreef op 06 juli 2015 @ 14:30:

Die maakt altijd het grapje dat mochten we ooit gaan scheiden hij mij alvast kan aanklagen voor dood door schuld. Die verhongerd.Hilarisch
Alle reacties Link kopieren
Gaat prima lukken TO. Een beetje vertrouwen.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Jaaon schreef op 06 juli 2015 @ 14:30:

Hij werkt. Maar vanwege bezuinigen hoeft hij maar 2 dagen te werken.



Op zich is hij best wel zelfstandig. Hij draaid de deur op slot. Vergeet soms wel zijn sleutel. Ligt voor de zekerheid een sleutel bij de buurvrouw.



Koken.. Dat moet maar niet! Net als bij zijn vader komt dat niet goed. Toen we hem de keus gaven dat hij ook thuis mocht blijven wou hij er over na denken.

Hij wou wel 2 weken alleen thuis blijven maar hoe doen we dat dan met eten was zijn enigste vraag?



Geregeld probeer ik hem kwa koken wat bij te brengen. Maar dat wil dus echt niet. Met zijn vader is precies het zelfde. Die maakt altijd het grapje dat mochten we ooit gaan scheiden hij mij alvast kan aanklagen voor dood door schuld. Die verhongerd.Leuk als hij een vrouw treft die ook verhongert als er niet voor haar wordt gezorgd (zowel zoon als vader)...
Alle reacties Link kopieren
quote:Jaaon schreef op 06 juli 2015 @ 14:30:





Geregeld probeer ik hem kwa koken wat bij te brengen. Maar dat wil dus echt niet. Met zijn vader is precies het zelfde. Die maakt altijd het grapje dat mochten we ooit gaan scheiden hij mij alvast kan aanklagen voor dood door schuld. Die verhongerd.



Uhm dat doe je zelf hoor.

Hoort bij de opvoeding. Leren koken is geen vraag. Nu leg je je er dus al bij neer dat zijn toekomstige vrouw, net als jij nu, altijd moet koken omdat hij er geen zin in heeft.



Toen ik tegen mijn ouders zei dat ik op kamers wilde was hun reactie; prima, dan kook je vanaf nu elke woensdag en vrijdag, en als je dat kan mag je weg.

Geen vraag, geen keuze.

Heb je helemaal zelf in de hand.



Deze twee weken lijken mij de ultieme kans om hem eens te laten experimenteren. En als hij echt zijn kont tegen de krib gooit eet hij maar twee weken gebakken eieren met brood. Wordt ie vanzelf zat van.
quote:Jaaon schreef op 06 juli 2015 @ 14:30:

Hij werkt. Maar vanwege bezuinigen hoeft hij maar 2 dagen te werken.



Op zich is hij best wel zelfstandig. Hij draaid de deur op slot. Vergeet soms wel zijn sleutel. Ligt voor de zekerheid een sleutel bij de buurvrouw.



Koken.. Dat moet maar niet! Net als bij zijn vader komt dat niet goed. Toen we hem de keus gaven dat hij ook thuis mocht blijven wou hij er over na denken.

Hij wou wel 2 weken alleen thuis blijven maar hoe doen we dat dan met eten was zijn enigste vraag?



Geregeld probeer ik hem kwa koken wat bij te brengen. Maar dat wil dus echt niet. Met zijn vader is precies het zelfde. Die maakt altijd het grapje dat mochten we ooit gaan scheiden hij mij alvast kan aanklagen voor dood door schuld. Die verhongerd.





Wat een flauwekul.
Alle reacties Link kopieren
quote:JollyJ schreef op 06 juli 2015 @ 14:36:

[...]



Hilarisch

Dat is best hilarisch toch... en ook een beetje zielig, een volwassen man die niet kan koken.

Of een vrouw die moeder speelt over haar man, dat is ook zielig.
quote:Jaaon schreef op 06 juli 2015 @ 14:30:

Hij werkt. Maar vanwege bezuinigen hoeft hij maar 2 dagen te werken.



Op zich is hij best wel zelfstandig. Hij draaid de deur op slot. Vergeet soms wel zijn sleutel. Ligt voor de zekerheid een sleutel bij de buurvrouw.



Koken.. Dat moet maar niet! Net als bij zijn vader komt dat niet goed. Toen we hem de keus gaven dat hij ook thuis mocht blijven wou hij er over na denken.

Hij wou wel 2 weken alleen thuis blijven maar hoe doen we dat dan met eten was zijn enigste vraag?



Geregeld probeer ik hem kwa koken wat bij te brengen. Maar dat wil dus echt niet. Met zijn vader is precies het zelfde. Die maakt altijd het grapje dat mochten we ooit gaan scheiden hij mij alvast kan aanklagen voor dood door schuld. Die verhongerd.Tja, dan blijft hij erg onzelfstandig. Ik zou het hem niet al te makkelijk maken de komende weken. Anders klaagt ook je zoon en later je schoondochter je aan voor respectievelijk dood door schuld wegens verhongering en wegens kindermishandeling vanwege niet leren zelfstandig te zijn. Het is voor de mannen dus best makkelijk, moeder die kookt. Ik zou subiet een avond in de week weggaan zodat de heren zelf moeten koken. We leven niet meer in de jaren 50 toch?
Alle reacties Link kopieren
En spreek je man even ferm toe, dat hij je zoon duidelijk maakt dat hij wat koken betreft geen voorbeeld is?!

Stuur ze samen op een kook cursus onder het mom van mannen onder elkaar, male bonding enzo
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 06 juli 2015 @ 14:44:

[...]

Tja, dan blijft hij erg onzelfstandig. Ik zou het hem niet al te makkelijk maken de komende weken. Anders klaagt ook je zoon en later je schoondochter je aan voor respectievelijk dood door schuld wegens verhongering en wegens kindermishandeling vanwege niet leren zelfstandig te zijn. Het is voor de mannen dus best makkelijk, moeder die kookt. Ik zou subiet een avond in de week weggaan zodat de heren zelf moeten koken. We leven niet meer in de jaren 50 toch?eten opwarmen en wat ingrediënten bij elkaar gooien kan iedereen inderdaad.... er is geen enkel excuus. Iedereen kan recepten lezen!
quote:spectral schreef op 06 juli 2015 @ 14:43:

[...]



Dat is best hilarisch toch... en ook een beetje zielig, een volwassen man die niet kan koken.

Of een vrouw die moeder speelt over haar man, dat is ook zielig.Ik vind het niet grappig, zoals TO het grappig lijkt te vinden. Ik vind het lachwekkend. Een volwassen man met dat soort humor, ik zou het niet trekken. En een man of een jongen van boven de 14 die culinair impotent is, lachwekkend.
Koken.. Dat moet maar niet! Net als bij zijn vader komt dat niet goed. Toen we hem de keus gaven dat hij ook thuis mocht blijven wou hij er over na denken.

Hij wou wel 2 weken alleen thuis blijven maar hoe doen we dat dan met eten was zijn enigste vraag?



Arme toekomstige schoondochter! Dit is natuurlijk dikke onzin, maar wellicht heeft je man en zoon er geen zin in. Als je man vrijgezel was gebleven, hoe had hij zich dan gered?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven