2 schouders gebroken, hoe shirt aanpassen dat past?

05-04-2013 21:26 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik zet het maar onder huis, omdat het een knutselvraag is. De moeder van een vriendin heeft haar 2 schouders gebroken en nu was de vraag aan mij of ik haar nachthemden aan wilde passen, zodat ze ze aankon.



Ze kan haar armen niet omhoog bewegen. Maar wel wat naar voren. Dit is ook nodig voor het herstel geloof ik. Maar hoe pas je shirts/ nachtponnen aan?



Ze waren zelf al met klittenband aan de slag gegaan. Maar dat was alles behalve een succes.

Ik opperde zelf drukknoopjes aan de zijkant. Net als de benenonderkant van een jumpsuit voor baby's.

Maar ben er nog niet uit of het de handigste methode is.



Heeft een van jullie een slimme tip?



Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Ritssluiting op de achterkant van boven naar beneden?



Of wil ze het zelfstandig aantrekken?

Arme vrouw... Lijkt me echt vervelend!
Ik zou ook voor sluiting op de achterkant gaan.
Alle reacties Link kopieren
Daar ga ik even over na denken! Zou je daar op kunnen liggen? Of ligt dat irritant?



Lijkt me ook vrij naar en pijnlijk eigenlijk. Prul
Alle reacties Link kopieren
Een ritssluiting lijkt me erg vervelend liggen,



Ik zou gaan voor een soort operatiehemd, zodat ze makkelijk haar armen erin kan steken, maar dan met een ruime overslag en een extra twee touwjes om de achterkant voldoende dicht te maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een ouderwetse heren pyama kopen. Met zo'n knoopsluiting aan de voorkant.
Alle reacties Link kopieren
Zo'n ziekenhuis hempje. Zo'n blauw ding met allemaal drukknoopjes. Misschien daar eens vragen of je een stuk of drie mag hebben voor deze vrouw.



Hoe breek je in godsnaam je schouders???
Alle reacties Link kopieren
Laat maar.
Nachtpon losknippen aan de zijkanten en dan met drukknopen of lintjes dichtmaken. Oftewel, over haar hoofd en dan de zijkanten dichtmaken. Dat moet lukken :-)
Alle reacties Link kopieren
knoopjes op achterkant van shirt
Alle reacties Link kopieren
quote:Truffelmaffia schreef op 05 april 2013 @ 21:42:

[...]





???



Het meervoud van schouder is schouders en je hebt er maar twee.
Alle reacties Link kopieren
quote:mamalinus schreef op 05 april 2013 @ 21:40:



Hoe breek je in godsnaam je schouders???Ja vraag ik me ook af!
Alle reacties Link kopieren
Eens vragen bij een thuiszorgwinkel? Een heren pyjama lijkt me lastig, omdat je toch je armen moet bewegen om 'm aan te krijgen. Als iemand kan helpen, zou ik een grotere maat kopen zodat je niet hoeft te wringen. Hoe dan ook, wat een drama zeg. Ik vond één arm breken als erg lastig.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Misschien moet je even vragen hoe ze slaapt. Ik denk nl dat ze op haar rug ligt (zij en buik lijkt me niet lekker) en dan moet je oppassen met drukkers of knoopjes op de rug. Ik denk dat een soort overslag het handigst is met de opening achter en dat je 'm met een strikje oid aan de zijkant sluit (hoop dat ik het een beetje goed heb uitgelegd).
Alle reacties Link kopieren
Ziekenhuis hemd vond ze vrij bloot.

@borderwalk, hoe zou je de overslag maken?



Ze viel van de trap en wilde zich tegen houden. Alleen konden de schouders haar gewicht niet houden.
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft de kleding niet aan te passen, diegene heeft alleen even hulp nodig bij het aantrekken; eerst de armen in de mouwen schuiven (zo ver mogelijk) en dan gat over hoofd trekken
Alle reacties Link kopieren
En als je een wat wijder shirt neemt, eerst beide armen er doorheen halen en 'optrekken' tot aan de schouders, dan (met hulp) hoofd door het hoofdgat heen halen?



Soms kan je op die manier ook een overhemd aan trekken...



Wel erg onhandig om mee te zitten zeg, beterschap voor de mam van je vriendin
Ik zou helemaal niet aan de slag gaan met bestaande shirts, maar wikkelshirts (en jurkjes) aanschaffen. En dan desnoods achterstevoren aantrekken.



Maar misschien is zoiets toepasbaar op een bestaande pyama? Dat je hem openknipt en een flink stuk stof extra eraan zet.
Dit is een betere link
Alle reacties Link kopieren
Een shirt met knoopjes achterste voren aandoen.

Dus dat de knoopjes op de rug zitten.



Dit doen ze wel bij dementerende ouderen die zichzelf

steeds uitkleden.
Alle reacties Link kopieren
Hele grote heren pyama achterstevoren aantrekken?
quote:MissBeaverhausen schreef op 05 april 2013 @ 21:55:

Een shirt met knoopjes achterste voren aandoen.

Dus dat de knoopjes op de rug zitten.



Dit doen ze wel bij dementerende ouderen die zichzelf

steeds uitkleden.Het probleem is alleen dat je met zitten tegen een rugleuning steeds die knoopjes voelt. En slapen zal ze waarschijnlijk ook op haar rug moeten doen, een zij- of buikligging kan ik me niet echt voorstellen. Knoopjes zouden mij waanzinnig irriteren.
Alle reacties Link kopieren
@fuzzies



Ik ben bang dat aanpassen van bestaande nachthemden meer werk is dan helemaal zelf kan maken, of een bestaand operatiehemd gebruiken.



Zoiets lijkt me wel geschikt:

http://www.etsy.com/listi ... ll&ga_facet=hospital+gown





Het probleem is denk ik dat je met bestaande hemden maar weinig stof hebt om een overslag/sluitingmet drukkers te creeeren. En die ruimte heb je nodig anders gaat het kieren. Maar stel dat je een heel wijd hemd hebt, dus bij de zijkant of achterkant doormidden en dan een stukje laten overlappen tegen de inkijk. Het resultaat met drukkerjes/touwtjes vastzetten. Ik las nog een suggetie over sluiting/drukkers over de arm, dat kan denk ik qua aantrekken ook, maar ik zou wel even navragen of dat niet misschien vervelend is op de gebroken schouders.
Alle reacties Link kopieren
Een wikkeljurk/shirt achterstevoren aan?
Alle reacties Link kopieren
Ze ligt op haar rug. Dus knoopjes daar is biet handig. Heren pyjama lukte niet. Sjorren aan de armen doet pijn. Dus combi hoofd, armen was een gil partij.



Ze heeft al een hele grote maat.



Ik ga aan de slag met wikkels en zonder armen. Heb nog een paar meter Jersey liggen. Verzin wel even wat.



Dank je wel voor het meedenken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven