28 maart openhuizendag, TIPS?

01-03-2015 12:21 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Haai allemaal,



Wij hebben ons mooie huis te koop staan in Rotterdam. (Vignolahof 11, te Rotterdam)



Nu is het 28 maart weer een officiële openhuizendag... Wij gaan hier, voor het eerst, aan meedoen.



Zijn er mensen die nog tips hebben?!

Wat moet je wel en wat vooral niet doen?!



Brochure's enz hebben we al gemaakt en een plattegrond gaan we nog toevoegen in ons Funda dossier...





Alle tips zijn welkom! :-)
Alle reacties Link kopieren
Ziet er super uit. Niks aan doen! Gewoon afwachten.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel :-) @007washere
Ik vind het ook, ziet er mooi en netjes uit. Iemand die zoiets zoekt, kan er niet veel op aanmerken. Zou op de dag wat verse tulpen ofzo neerzetten en bv iets van een schaal koekjes en chocolaatjes op tafel. Evt kopje koffie aanbieden. Verder niets aan doen. Niets mis mee.
O ja en ik zou de kijkers niet teveel achtervolgen, laat ze lekker zelf rond kijken.
Geef elkaar even een rondleiding. Dan heb je al een soort van praatje klaar. Vertel wat over de achtergrond van het huis, wat jullie zelf eraan hebben gedaan, iets over de buurt en pas vooral je praatje aan de kijkers aan.



Wat ook werkt: als er mensen aanbellen, ongeveer een half uur na begin open huizen dag, door elkaar even opgewonden aan te tikken, zogenaamd dat men het niet hoort, maar per ongeluk wel: jeetje, alwéér een kijker! te sissen. Dat schept een sense of urgency bij kijkers, dat het een gewild huis is
Alle reacties Link kopieren
Ziet er keurig uit! Je zou misschien een thermoskan koffie en thee kunnen neerzetten, iets lekkers erbij op een schaal (wat niet kruimelt) zodat mensen even kunnen zitten en de sfeer kunnen proeven. Appeltaart bakken schijnt ook te werken, weet niet of het waar is. Verder zorgen dat het lekker fris ruikt, mooie bos bloemen op tafel, kleine kostbare spullen opbergen, rustig achtergrondmuziekje en hopen op veel kijkers (lees kopers). Succes!
elke dag waarin je je druk maakt over je verleden, gaat af van je toekomst
Dat aanpassen aan de kijker zeker doen, wij vonden dat constant praten en vertellen van de verkoper juist irritant. Hadden dan zoiets van: laat ons even rustig zelf kijken. Dat ze je niet constant op de hakken lopen.
Alle reacties Link kopieren
Geen tips hier, maar wel een vraag....ik vind die kussentjes op je bank zo leuk! Waar haal je die
Alle reacties Link kopieren
quote:hgjb266 schreef op 01 maart 2015 @ 12:36:

O ja en ik zou de kijkers niet teveel achtervolgen, laat ze lekker zelf rond kijken.Mee eens, bezoekers willen vaak zelf even rondkijken.
elke dag waarin je je druk maakt over je verleden, gaat af van je toekomst
quote:hgjb266 schreef op 01 maart 2015 @ 12:39:

Dat aanpassen aan de kijker zeker doen, wij vonden dat constant praten en vertellen van de verkoper juist irritant. Hadden dan zoiets van: laat ons even rustig zelf kijken. Dat ze je niet constant op de hakken lopen.

Ja, zo deden wij het inderdaad, bedenk ik me nu. Hand geven, welkom heten en vragen: willen jullie een rondleiding of willen jullie zelf even rondkijken of...



Denk er wel om, alle dingen van waarde even weg te bergen. Ja het is triest maar waar. Helemaal als je mensen alleen door je huis laat gaan.
Ziet er mooi uit! Qua inrichting niks meer aan doen wat mij betreft! Bloemen en wat lekkers op tafel en klaar ben je!



Verder eens met de andere reacties hier: niet te opdringerig meelopen. Even wat informatie geven hier en daar mag natuurlijk, maar laat iedereen lekker zelf rondlopen!
Alle reacties Link kopieren
Wauw! Super bedankt voor alle reacties!

De koekjes op tafel zullen we zeker neerzetten, zelfde als de verse bloemen.

We dachten er ook aan de potten op het balkon te vullen met verse kleurige viooltjes.



@hvm hahaha dankjewel! Ik geloof dat het Xenos was... Of de big bazar.
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde dat net zeggen: maak het balkon gezellig met potten met bloemen etc. Verder niks meer aan doen, ziet er super uit voor de verkoop!
Ziet er super uit, veel succes!
Alle reacties Link kopieren
Leuk huis. Je zou je balkon nog wat kunnen opvrolijken. Is de vraagprijs niet wat aan de hoge kant? De eengezinswoningen aan de ove r kant zitten in dezelfde prijsklasse dacht ik in de gauwigheid te zien. En hoewel je huis prachtig is, denk ik dat de meeste kopers sneller voor een eengezinswoning gaan. Zeker als het in prijs niet veel scheelt.
Alle reacties Link kopieren
Ziet er inderdaad mooi uit!



Schrijf alle nadelen van het huis op en verzin voor elk nadeel een oplossing/voordeel. Bijvoorbeeld, bezichtiger zegt: ik vind het uitzicht niet mooi. Zeg jij: ja, het is nu een beetje kaal omdat het winter is, maar als alles in bloei staat is het mooier. En je kan hier een prachtige zonsondergang zien. Of, bezichtiger: Ik vind de badkamertegels niet mooi. Jij: De douche is er makkelijk uit te monteren, dus je kan er zo nieuwe plaatsen.

Vraag ook anderen wat zij als nadelen zien aan jullie huis. Je moet natuurlijk wel eerlijk blijven en niet de bezichtiger tegenspreken, maar als ze voor elk probleem gelijk een oplossing horen, is het huis natuurlijk veel aantrekkelijker!



Succes!
Alle reacties Link kopieren
En je zou wat groen op het balkon kunnen zetten inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Mooi huis!
Ik zou iemand niet zo maar laten rondlopen.

Kan zijn dat iemand dat niet prettig vind maar het is nog steeds mijn huis en zeker bij een openhuizendag ga ik echt niet iemand alleen laten rondstruinen.



Staat het huis van je buren tegen die tijd al op verkocht onder voorbehoud? Dat zou voor jullie wel fijn zijn.
Alle reacties Link kopieren
@sugarmiss... Ik denk dat je een tonnetje verkeerd gekeken hebt :-)

Eensgezinswoningen zijn boven de 300.000 aan de overkant :-)



Thanks voor alle verdere tips!

Zeker ook die van @watzalhetnuweerzijn .. Over de voor en nadelen, SUPER!

Mensen vinden het soms lastig in te schatten of er een eettafel past. Wij hebben hem niet neergezet en maken gebruik van de bar, we zijn met z'n 2. Het past wel degelijk, ligt ook aan de meubels die je neemt.



@annavanandelle ; ik hoop het wel! Ga er stiekem wel vanuit... Dat zou voor ons helemaaaal top zijn.



Hard duimen :-)
Alle reacties Link kopieren
En ik zou wel mensen gewoon laten rondkijken, als er iemand meeloopt voel je je minder op je gemak om uitgebreid te kijken. Eventueel sta jij beneden en je partner boven, zodat er altijd iemand in de buurt is mochten er vragen zijn.
Alle reacties Link kopieren
@watzalhetnuweereenszijn ... Weggehaald Thanks...



Ik denk dat ik het inderdaad aan de mensen zelf laat afhangen. We blijven in de buurt en als ze gewoon rond willen kijken is dat prima. Alle waardevolle spullen opbergen en afwachten..



Nu maar hopen dat er überhaupt mensen komen
Alle reacties Link kopieren
haha watzalhetnuweereenszijn moet jij het ook even weghalen want nu kunnen ze het alsnog lezen
Alle reacties Link kopieren
Net huis zeg! Ik zou alleen het balkon inderdaad nog gezelliger maken, verder ziet alles er prima uit.
Hoe erg het ook is, chocola helpt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven