4 seizoenen dekbed

25-09-2016 15:36 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik heb een vraag waar ik zelf niet uit kom.

Ben toe aan een nieuw dekbed en vind 4 seizoenen prettig.

Ik heb nu een schapenwol en die bevalt goed.

Eigenlijk wil ik alleen schapenwol omdat ik de rest zielig vind ;) . Sorry suf maar zo zit het in mijn hoofd. En nee ik ben niet vegetarisch. Dus lekker hypocriet.



Destijds toen ik mijn dekbed kocht had ik een groter budget en heb ik een of ander texels schapenwol gekocht.

Nu kan ik dat ook wel betalen als het moet dan laat ik wat anders maar is het nodig?

Ik was bij de action en zag daar een dekbed voor 20 euro.

Alleen sommige dingen van de action/Lidl etc vind ik heel goed en sommige niet.



Bij het dekbed kom ik er maar niet uit. Marketing/kwaliteit etc.

Is er iemand die hier al eerder naar heeft gekeken en mij advies kan geven?



Zou ik heel blij mee zijn.



Bedankt voor het lezen!



Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Het is zo persoonlijk.



Ik heb een goedkoop, dun dekbed, de vulling is niet eens meer gelijk... Maar ik slaap er heerlijk onder. Ieder ander dekbed vind ik te warm en dan lig ik te puffen te steunen in bed. Er liggen er hier dan ook twee ongebruikt in de kast.



Mijn man wil liever onder een dikkere. Dat vind ik prima, maar dan hebben we twee aparte dekbedden.
Alle reacties Link kopieren
Ja lastig he. Het voordeel van 4 seizoenen is dat je zelf kunt bepalen hoe warm je het maakt.

Maar er staat bijvoorbeeld op internet dat bepaalde wolsoorten beter ventileren. Tja je zweet natuurlijk wel wat denk ik als je slaapt.

Maar is dat nou een marketingtruc of is het echt zo
Ik heb er eentje besteld bij de Wehkamp. Wel prijzig, was een eurootje of 80
Als je gewend bent onder (goede) wol te slapen is het verschrikkelijk om terug te gaan naar kunststofvullingen; je zweet je een ongeluk! Kun je je huidige dekbed niet goed laten reinigen, en die nog een tijd gebruiken?



En voor een wollen dekbed is 80 euro een schijntje. Een normaal 4-seizoenendekbed van Texeler wol kost (adviesprijs) minstens rond de 400, afhankelijk van het type wol en buitenkant dat je wilt.
Ik heb een jaar of tien terug een wollen dekbed 4 seizoenen bij de Leenbakker gehaald voor toen 90 euro.

Ik vind 'm nog steeds hemels



Maar ja, idd geen dure gewend. Vind het altijd wel vreselijk als ik ergens blijf slapen en dan synthetisch of dons krijg...
Hier ook alleen wol maar pas op met de goedkopere. Ik hader eens een van100 EUR en daar bleven haartjes uitkomen. Zat dussteeds binnenin de dekbedhoezen, endoor het hele huis, echt heel irritant. Uiteindelijk dus weggegooid, want ik werd er gestoord van.



Heb er na een kinderongelukje trouwensook wel Eensens inde wasmachine gegooid, ondanks dat je volgens het label niet kon wassen. Iser primauitgekomen, dus misschien is dat ook nog een optie voor je.
Alle reacties Link kopieren
Als je nu onder wol slaapt en je vindt het prettig wil je niks anders meer. Wol ademt zoveel beter dan synthetisch, vreselijk. Ik heb voor €150,- een schapenwollen 4 seizoenen 240x220 dekbed gekocht 7 jaar terug en die bevalt nog steeds erg goed. Zeg maar de merkloze variant van Texeler maar (om en nabij) dezelfde kwaliteit.
Alle reacties Link kopieren
Okay! Hier kan ik wat mee. Heel erg bedankt voor de tips. Die actiondeken laat ik maar even zitten
Ik heb een goedekope 4 seizoenendekbed (letterlijk, dus niet 1 die uit 2 delen bestaat) van de ikea. Volgens mij half dons half synthetisch ofzo. In de zomer te warm in de winter koud!
Alle reacties Link kopieren
Geen idee van wat voor materiaal die van de Action dan is...



De mijne van IKEA is van - zielig - dons (sorry). Het dunne deel is fijn in de zomer behalve loeihete nachten, het dikke deel is fijn in het grootste deel van herfst en winter... maar allebei de delen samen is eerlijk gezegd best zwaar en dan slaap ik toch onrustig door dat gewicht op me, ik word dan wakker als ik me wil omdraaien. Maar op echt koude winternachten (ik slaap wel graag met raam op een kier of in ieder geval roosters open) is het dikke deel alleen weer niet genoeg... en leg ik er een dekentje van ander materiaal overheen, of doe ik eventjes een elektrische deken aan en na een uurtje weer uit (ben best een koukleum, maar wil dus wel frisse lucht met kiertje / roosters open).



Zelf houd ik absoluut niet van synthetische materialen, dat voelt voor mij als slapen in een vuilniszak in een sauna.



Mijn ouders hebben ook een 4-seizoenendekbed (weet niet welk materiaal) en hebben datzelfde: allebei de delen samen vinden ze te zwaar.



Nou ik weet niet of je er wat aan hebt.



Nog een opmerking dan: met een dekbed(set) doe je meestal wel veel jaren, en heel veel uren per dag, dus bedenk eens hoeveel het per jaar kost... dan vind je het misschien toch de grotere investering waard. Het is ook niks als je eerst iets goedkoops koopt wat tegenvalt en daarna alsnog een beter iets moet gaan kopen. Zonde van die eerste aankoop (en de productie en het vervoer ervan).
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een 4 seizoenen dekbed van Texelse schapenvacht.

Heerlijk slapen. Nooit te warm of te koud omdat de schapenvacht de temperatuur stabiel houdt.

Naast de dekbedden heb ik ook nog een matrasbeschermer van Texelse schapenvacht.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
De schapen lijden echt niet als hun vacht geschoren wordt.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu ook Texels schapenvacht en ga daar weer voor. Bedankt voor alle tips!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er één met een katoenen vulling. Ook niet zielig maar wel comfortabel.
Ik vind hier dingen van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven